- 21 Eyl 2022
- 222
- 72
Merhaba dostlar bugün size unknown initial value (bilinmeyen başlangıç değeri) mantığını anlatacağım.
Bilinmeyen başlangıç değeri sayesinde oyun içinde belli olmayan değerlerin taramasını yapabiliriz. Bunlar xyz koordinatları, gözükmeyen can,para gibi değerler olabilir. Uçma hilesi gibi hileleri de bu yöntemi kullanarak yapabiliriz.
Bu tarama tipinin en çok kullanılan 4 adet alt tipi vardır.
Increased Value (Artan değer)
Decreased Value (Azalan değer)
Changed Value (Değişen değer)
Unchanged Value (Değişmeyen değer)
Bu tipler oyun içinde sürekli yapılacağı için Cheat Engine'de bunları bir Hotkeys'e atayabiliyoruz. Atamazsak sürekli alt+tab yaparak tarama tipini değiştirmemiz ve Next Scan yapmamı gerekir buda zor oluyor.
Hotkeys'e atamak için toolbar'dan edit ardından settings'i seçiyoruz.
Açılan sayfada kırmızıyla işaretlediğim kısmı kendinize göre ayarlayabilirsiniz.
Bu ayarı yaptıktan sonra kullanıma hazır oluyor. Artık belirli olmayan bir değer taraması yapabiliriz. Kullanım mantığı kısaca şöyledir;
Ben transformice diye bir oyunda bunu kullanacağım bu oyunda şaman olduğunuzda eşya yaratabiliyorsunuz fakat bu eşyalar yaratılırken bir süre sınırı var. Bu süreyi tespit etmek için bahsettiğim tarama tipini kullanabiliriz.
Gösterdiğim yerde bir bar oluyor ve bitiminde balon yaratılıyor. Bu barın değerini göremiyoruz.
Cheat engine'ye gelip tarama tipini bilinmeyen başlangıç değeri olarak ayarlıyorum ve First Scan'a basarak tarama yapıyorum.
Şimdi oyuna dönüp bir balon yaratıyorum fakat bar dolarken F1 tuşuna basıyorum (Increased value tipini bu tuşa atadım.)
Ardından tekrar balon yaratmaya çalışıyorum fakat 1. de yaptığımın daha azı olacak şekilde bırakıyorum. Çünkü bu sefer azalan değer şeklinde bir tarama yapacağım bunun için F2 tuşuna basıyorum, ben decreased value tipini bu tuşa atamıştım.
Bu işlemi bulunan adreslerin sayısı en aza inene kadar devam ettiriyorum.
Bundan sonrası tamamen benim analizime göre ilerliyor. Mesela "330240184" değeri ben balon yaratırken "330240-400-" olacak şekilde değişiyorsa bu yaratırken çıkan bar'ın bulunduğu adres olabilir. Bu adresi dissambler'den tespit edip noc ile değiştirirsem yaratılırken geçen süreyi sıfırlamış olurum.
Bu yöntemi diğer oyunlarda da kullanabilirsiniz. Mesela x koordinatını bulmak için şöyle yapabilirsiniz;
X ekseni gördüğünüz gibi sağa doğru pozitif giderken sola doğru negatif ilerliyor. Bu azalan ve artan değeri kullanmak için bulunmaz bir nimet Siz oyunda bu ekseni tespit ederseniz ve bu koordinatı arttırıp azaltırsanız en basit haliyle speed hack yapabilirsiniz....
Changed ve Unchanged kullanımı genel olarak bulunan değeri en aza indirmek için idealdir. Mesela artan,azalan değerle 1000 sonuç buldunuz. Amacınız x koordinatına erişmek o zaman sağa doğru biraz koşup Changed value yaparsınız bu değişen değerleri gösterir o 1000 sonucun işimize yaramayan ve değişmeyen 750 tanesi yok olur. Sonra durduğunuz yerde Unchanged taraması yaparsınız buda kalan 250 sonucun sürekli artan ve azalan kısmını yok eder. Çünkü biz sadece x ekseninde hareket ederken artıp azalan değeri bulmak istiyoruz. Geriye 10 değer kaldığını varsayalım bu 10 değeri de izlersiniz ve hareket edince artan geri aynı noktaya dönünce eski haline dönen bir değerle karşılaşırsınız veee final.
Örneklerle anlatmaya çalıştım. Umarım yararı dokunur sorularınız için yorum atabilirsiniz temelden gidiyorum yakın bir zamanda scriptlerle alakalı şeylerde gelecek.
Bilinmeyen başlangıç değeri sayesinde oyun içinde belli olmayan değerlerin taramasını yapabiliriz. Bunlar xyz koordinatları, gözükmeyen can,para gibi değerler olabilir. Uçma hilesi gibi hileleri de bu yöntemi kullanarak yapabiliriz.
Bu tarama tipinin en çok kullanılan 4 adet alt tipi vardır.
Increased Value (Artan değer)
Decreased Value (Azalan değer)
Changed Value (Değişen değer)
Unchanged Value (Değişmeyen değer)
Bu tipler oyun içinde sürekli yapılacağı için Cheat Engine'de bunları bir Hotkeys'e atayabiliyoruz. Atamazsak sürekli alt+tab yaparak tarama tipini değiştirmemiz ve Next Scan yapmamı gerekir buda zor oluyor.
Hotkeys'e atamak için toolbar'dan edit ardından settings'i seçiyoruz.
Açılan sayfada kırmızıyla işaretlediğim kısmı kendinize göre ayarlayabilirsiniz.
Bu ayarı yaptıktan sonra kullanıma hazır oluyor. Artık belirli olmayan bir değer taraması yapabiliriz. Kullanım mantığı kısaca şöyledir;
Ben transformice diye bir oyunda bunu kullanacağım bu oyunda şaman olduğunuzda eşya yaratabiliyorsunuz fakat bu eşyalar yaratılırken bir süre sınırı var. Bu süreyi tespit etmek için bahsettiğim tarama tipini kullanabiliriz.
Gösterdiğim yerde bir bar oluyor ve bitiminde balon yaratılıyor. Bu barın değerini göremiyoruz.
Cheat engine'ye gelip tarama tipini bilinmeyen başlangıç değeri olarak ayarlıyorum ve First Scan'a basarak tarama yapıyorum.
Şimdi oyuna dönüp bir balon yaratıyorum fakat bar dolarken F1 tuşuna basıyorum (Increased value tipini bu tuşa atadım.)
Ardından tekrar balon yaratmaya çalışıyorum fakat 1. de yaptığımın daha azı olacak şekilde bırakıyorum. Çünkü bu sefer azalan değer şeklinde bir tarama yapacağım bunun için F2 tuşuna basıyorum, ben decreased value tipini bu tuşa atamıştım.
Bu işlemi bulunan adreslerin sayısı en aza inene kadar devam ettiriyorum.
Bundan sonrası tamamen benim analizime göre ilerliyor. Mesela "330240184" değeri ben balon yaratırken "330240-400-" olacak şekilde değişiyorsa bu yaratırken çıkan bar'ın bulunduğu adres olabilir. Bu adresi dissambler'den tespit edip noc ile değiştirirsem yaratılırken geçen süreyi sıfırlamış olurum.
Bu yöntemi diğer oyunlarda da kullanabilirsiniz. Mesela x koordinatını bulmak için şöyle yapabilirsiniz;
X ekseni gördüğünüz gibi sağa doğru pozitif giderken sola doğru negatif ilerliyor. Bu azalan ve artan değeri kullanmak için bulunmaz bir nimet Siz oyunda bu ekseni tespit ederseniz ve bu koordinatı arttırıp azaltırsanız en basit haliyle speed hack yapabilirsiniz....
Changed ve Unchanged kullanımı genel olarak bulunan değeri en aza indirmek için idealdir. Mesela artan,azalan değerle 1000 sonuç buldunuz. Amacınız x koordinatına erişmek o zaman sağa doğru biraz koşup Changed value yaparsınız bu değişen değerleri gösterir o 1000 sonucun işimize yaramayan ve değişmeyen 750 tanesi yok olur. Sonra durduğunuz yerde Unchanged taraması yaparsınız buda kalan 250 sonucun sürekli artan ve azalan kısmını yok eder. Çünkü biz sadece x ekseninde hareket ederken artıp azalan değeri bulmak istiyoruz. Geriye 10 değer kaldığını varsayalım bu 10 değeri de izlersiniz ve hareket edince artan geri aynı noktaya dönünce eski haline dönen bir değerle karşılaşırsınız veee final.
Örneklerle anlatmaya çalıştım. Umarım yararı dokunur sorularınız için yorum atabilirsiniz temelden gidiyorum yakın bir zamanda scriptlerle alakalı şeylerde gelecek.