C# uygulamalarında operatörler yardımıyla temel matematiksel işlemler gerçekleştirilebilir. Fakat operatörlerle yapabileceğimiz işlemler sınırlıdır, buna bağlı olarak .Net içerisinde matematiksel hesaplamaları yapmamızı sağlayan Math sınıfı tasarlanmıştır.
Math sınıfı static olarak tanımlandığı için yavru değişken oluşturulmadan direk olarak içerisindeki metot ve değerlere erişerek işlemleri gerçekleştirebiliriz.
Abs: Bu fonksiyon verilen herhangi bir sayının pozitif değerini döndürür. Diğer bir ifadeyle kendisine parametre olarak verilen sayının, sayı doğrusunda ki 0 noktasına olan uzaklığını gösterir.
int deger1 = -30;
int pozitifDeger = Math.Abs(deger1);
Console.WriteLine("Sonuç:" + pozitifDeger);
Ceiling: Kendisine parametre olarak verilen ondalıklı değeri, üsteki sayıya yuvarlayarak döndürür. Girilen sayı 9.3 veya 9.8 olmasının bir önemi yoktur. İki işlemde de sonuç 10 çıkacaktır.
double deger1 = 9.3;
double yuvarla = Math.Ceiling(deger1);
Console.WriteLine("Sonuç:" + yuvarla);
Exp: Parametre olarak girilen sayıyı, e sayısının kuvveti olarak hesaplar. e sayısının yaklaşık değeri 2.71dir ve logaritmik hesaplamalarda sıklıkla kullanılır.
double sayi = Math.Exp(3);
Console.WriteLine("Sonuç:" + sayi);// Yaklaşık 2.71'nin 3.kuvvetini hesaplar
E: Matematikteki e sayısını ifade eder, yaklaşık değeri 2.71dir. Bu değer bir sabit olmakla birlikte, metot değildir.
double sayi = Math.E;
Console.WriteLine("Sonuç:" + sayi);// 2.71828182845905
Floor: Kendisine parametre olarak girilen değeri kendisinden küçük olan tamsayıya yuvarlar. Ceiling kendisinden büyük sayıya yuvarlama işlemi yaparken, Floor kendisinden küçük sayıya yuvarlama yapar.
"*"