- 28 Eki 2013
- 7,264
- 2
Arkadaslar, bugün sizle 2D GTA tarzinda oyun geliştirme hakkında bir ders paylasmak istedim.
Source Code
Source Code
Source Code
Source Code
Source Code
Yürüme
Ilk olarak basit bir adam sprite yi çizelim.Çizdikten sonra Edit Sprite=>Animation=>Rotation Sequence=>Counter-Clockwise sirasini takip edip frame sayisini 36 yapalim.Bu spriteyi ; spr_karakter,spr_adam... gibi isimlendirelim. Sonra yeni bir nesne olusturalim.Sprite olarak biraz önce çizdigimiz adam sprite ini atayalim.Karakterin Step event ine: kodunu girelim.Böylece karakterin fareye bakmasini sagladik.Press Up eventine: kodunu girelim.Bu kod ile karakterin yukari ok tusuyla ilerlemesini sagladik.Release Up event ine move sekmesinden move fixed acitonunu sürükleyelim.Oklarin oldugu yerden ortadaki kareyi seçelim ve speed i 0 yapalim.Böylece karakterin durmasini sagladik. _____________________________________________________________________________________________________________________ Basit yuvarlak bir sprite çizelim.Adi spr_mermi olsun.Sonra da bir mermi nesnesi olusturalim.Merminin Create event ine: kodunu girelim.(Dikkat ederseniz yapistiralim demiyorum)Mermimizi olusturduk;ama ates etme özelligini daha aktiflestirmedik.Simdi onu yapalim. Daha önceden yaptigimiz obj_karakter(örn) nesnesinin Global Left Pressed event ine: kodunu girelim.böylelikle sol tikla ates edecegiz. Simdi bir adam sprite i olusturalim ve nesnesini de yapip o sprite i, o nesneye atayalim.Sonra o nesnenin, mermi nesnesiyle Collison event ine: kodunu girelim. 1.Dersin nesne ve kodlariyla isimiz bitti.Simdi odamizi yaratip oyunun bu bölümünü bitirecegiz.Yukaridan create room diyerek bir oda yaratiyoruz ve 1 tane obj_karakter ve birden fazla obj_adam(örn) nesnesinden odaya yerlestirelim ve odayi kaydedelim.Source Code
<li id="codeLine_2_2c9e4d">direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)<li id="codeLine_1_2c9e4d">image_index=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)/10
Source Code
- move_towards_point(mouse_x,mouse_y,10)
Ates Etme
Source Code
-
move_towards_point(mouse_x,mouse_y,20)
Source Code
-
instance_create(x, y,Mermi);
Source Code
-
instance_destroy()