Bebek Adımlarıyla Kotlin / Android Programlama

20 Ocak 2019
159
23
Herkese merhaba bu yazımda sizlere android programlama dili olan kotlin'in syntaxini anlatmaya çalışacağım

KOTLIN
Kotlinde bütün kodlar resimlerde görüldüğü gibi

Kod:
fun main() {


}

in içine yazılır. dışına yazılırsa çalışmaz

Ekrana Yazı Yazdırma

Ekrana yazı yazdırmak için print(" ") ve println(" ") kullabiliriz.



print ve println in farkı resimlerde görüldüğü gibi print kullanınca yanına, println kullanınca altına yazması diyebiliriz.

Yorum Satırları
Her programlama dilinde olan ve diğer geliştiricilerin kodu anlayabilmesi için yazılan yorum satırları ( burda şu sebeple şunu yaptık gibi ) yazdığımız yazıların kod olarak algılanmasını engeller.



Resimde gösterdiğim gibi eğer tek satır yorum yazıcaksak //
Birden fazla satırdan oluşan bir yorum yapıcaksak /* */ ile yapabiliriz.

/* yorum satırını açar, */ yorum satırını kapatır



Değişken Oluşturmak

Değişkenler val ve var kelimeleriyle oluşturulur.


İkisinin varkı ise fotoğrafta görüldüğü gibi val ile oluşturduğumuz bir değişkeni daha sonra değiştirmek için kod yazdığımızda hata verir. fakat var ile oluşturursak ileride değiştirdiğimiz zaman hata vermez.


Değişkenimizi yazdırmak için $DeğişkenAdı kullanabiliriz.



Diziler

Dizi oluşturmak için arrayOf(" ", " ", " ") kullanır tırnak işaretinin içine yazarız.
Diziden n. elemanı seçmek için n-1 yazarız diyebiliriz.

Örnek
Arabalar dizisindeki 1.aracı ekrana yazdırmak istersek 1-1 den 0. Yani 0
Kod:
println(arabalar[0])

Dizide kaç değer olduğunu öğrenmek için ise .size yazarız



Stringler (Basitçe yazılar)

Anlatmaya gerek yok yorum satırı olarak yazdım 😁😁



Not : Dizilerde .size / Stringlerde .length ile uzunluk bulunur.
Karıştırılma olasılığına karşı buraya yazmak istedim.



While Döngüsü
Kod:
while ( Koşul ) {


}
Whileden sonra gelen () parantezlerinin arasına şartımızı yazıcaz. Bu şart sağlandığında döndü duracak.
Örnek
Programlama dilinde i++ ifadesini görürsünüz. bu i yi 1 arttır demek
Aşağıdaki örnekteki gibi i yi 1 er 1 er arttırıcak ve i = 4 olduğu zaman döngü bitecek



ekrana

Kod:
1
2
3
4
çıktılarını yazdıracak ve döngü sonlanacak


Aynı şekilde aşağıdaki gibi
do ile de yapabiliriz. Do nun içine yapmak istediğimizi yazıyoruz

(i yi 1 arttırıp ekrana bastırmak) sonra da while ile şartımızı





Koşullu Durumlar (IF)
Aşağıdaki fotoğrafta saati tanımladık ve şart koyduk
Saat 18 den küçükse
(saat < 18) ekrana iyi günler yazacak
değilse
iyi akşamlar yazacak




Döngüyü if ile kırmak
if'i öğrendikten sonra döngülere geri gelelim😁
Aşağıdaki örneği siz "döngüyü bitirmek" olarak da düşünebilirsiniz

break kelimemiz döngüyü bitirir
Eğer i = 4 olursa döngüdeki şarta bakılmadan döngü bitecek.






Fonksiyon Oluşturmak

Kotlinde fonksiyonlarımızı

Kod:
fun fonksiyonumuzunAdı(){

   //Yapılacaklar

}
Kodunu kullanırız


Oluşturduğumuz fonksiyonları daha sonra
FonksiyonAdı() şeklinde çağırabiliriz.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Umarım bilmeyen arkadaşlarımızın kafasında kotlinle ilgili bir temel oluşmuştur.
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.