Confrontation

Shift-TR®

Özel Üye
27 May 2012
2,834
0
yi bir oyun nedir? sorusunun cevabını senelerdir veremiyoruz. Bu kadar göreceli bir kavramda, aslında bir bakıma yapımcılara da büyük bir koz veriyoruz. Çoğu firma ürettikleri grafik motoruna güvenip görselliğe önem veren bir kitleyi hedeflerken (id gibi), bazıları da hikayeyi derin tutmaya, anlayarak oynayanları kendine çekmeye çalışır. Diğerleri de vardır ki, oynanış dinamiklerinin mükemmel olması için seneleri verip, görselliği de "yeterli" seviyelerde tutup, başarılı bir hikaye ile harmanlamaya çalışır. Bu üçüncü kategoriye dahil olan firmalar çok azdır (Blizzard, Bethesda, CD Project, Valve gibi). Bir başka RPG olan Loki'den tanıdığımız Cyanide ise ne yazık ki bu klasmanların hiçbirine giremeyen bir firma. Çünkü Confrontation'a baktığımızda, tabağımızda ne tuzu, ne de şekeri tam kıvamında bir yemek var.

Confrontation'ın temeli aslında Rakham firmasının çıkarttığı bir masa üstü FRP oyununa dayanıyor. Aarklash diyarında geçen ve 4 büyük grubun/ırkın (Griffin, Scorpion, Jackal, Wolf) savaşlarının anlatıldığı oyun, hikayesi biraz daha detaylandırılarak Fransız oyun yapımcısı Cyanide tarafından dijital ortama aktarılmaya çalışılmış. Savaşın biraz daha derinlerine inip, tekil kahramanların ufak hikayeleri ile harmanlanmış olan Confrontation, özellikle Lore'un takipçileri tarafından uzun zamandır beklenen bir oyundu. Böyle bir durumda insanın aklına hemen şu cümleler gelir; dünyan hazır, karakter tasvirlerin hazır, hikayen de kısmen tamam, e ne duruyorsun (helva yapsana?!). Ne yazık ki işler pek istendiği gibi gitmemiş dostlar. Gelin nedenlerine birlikte bakalım.





Confrontation, Baldur's Gate zamanından beri tanıdık olduğumuz takım bazlı rol yapma - aksiyon oyunlarından bir tanesi. Griffins, yani Akkylannian insanlarından oluşan takımınızıdaki karakterlerin her seferinde dört tanesini yönettiğiniz oyunda (amacınız ise Scorpion, yani Alchemists of Dirz topluluğunun kötü planlarını durdurmak), gerçek zamanlı bir dövüş sistemi uygulanıyor. Her bir karakteri ayrı ayrı yönetip, hepsine farklı hedefler belirleme imkanına sahipsiniz. Ayrıca son dönem RYO'lardan tanıdığımız "zamanı durdurma" tekniği Confrontation için de geçerli. Space tuşuna basarak oyunu durdurup, ani taktiksel kararlar verebilme olanağınız da var. Kontrol sistemi ise Dawn of War serisi ile benzerlik gösteriyor. Karakterlerinizi yön tuşları yerine, bir strateji oyununun dinamiklerine sadık kalarak yönetiyorsunuz. Kamera kontrolü de tahmin edebileceğiniz gibi mouse ve klavye yön tuşları ile yapılıyor.

Oyunumuzun savaş mantığı da bilindik temellere dayalı işlemekte. Yakın mesafe, uzak mesafe ve büyü saldırılarının dışında, kısa süreli size belirli alanlarda savunma, düşmana ise zarar veren yetenek seçenekleri de mevcut. Bu da dört kişilik ekibinizi çok iyi dizme gereksinimini ortaya çıkartıyor. Hikaye boyunca size toplamda 12 karakter sunan Confrontation, oyuncuya yakın ya da uzak dövüşte kullanabileceği birden fazla seçim olanağı sunuyur. Burası önemli çünkü Confrontation'ın savaş mekanikleri tank-dps-support üzerine kurulu. Yani düşmanı tutacak zırhlı bir karakter, onun tuttuğu düşmana hasar verecek iki karakter ve destek sağlayacak bir karakter daha bulundurmanız şart. Özellikle bölüm ortalarında ve sonlarında karşınıza çıkan ağır abilerden sakınmak için bu taktik mecburiyet taşımakta.
 

Akrep4136

Uzman üye
23 Haz 2013
1,129
0
TAOW
Minimum Sistem Gereksinimleri
İşletim Sistemleri: Windows XP/Vista/7
İşlemci: Intel Pentium 4 @ 3.2 GHz / AMD Athlon 64 3500+
Ram: 1 Gb
Hard Drive: 4 Gb
Video Ram: 256 Mb
Ekran Kartı: nVidia GeForce 8600 / ATI Radeon HD 2600
Ses Kartı: DirectX Uyumlu
DirectX: 9.0c
 
Son düzenleme:
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.