De Säkraste E-posttjänsterna

Dolyetyus

Co Admin
21 Nis 2020
1,204
664
Delft
Innan vi börjar, Denna skriva upp finns också på två andra språk. Också kan du titta på dem

Turkiska: https://www.turkhackteam.org/mail-guvenligi/1931208-en-guvenli-mail-servisleri.html#post9138378
Engelska: https://www.turkhackteam.org/international-forum/1944085-safest-mail-services.html



Här Är En Lista Över De Säkraste E-posttjänsterna

-Tutanota
-ProtonMail
-Mailfence
-Hushmail



eUBHzf.png



Tutanota


Jag börjar med Tutanota. Eftersom jag brukar använda den här tjänsten och också i den ursprungliga turkiska innehållsförfattaren börjar med Tutanota.
Tutanota är världens första krypterade e-posttjänst som krypterar hela brevlådan. Tutanota, som startade innan Snowden spillde 2011, har miljontals användare. Med sin unika teknik med öppen källkod kämpar Tutanota för integritet och yttrandefrihet online; Tillåter vem som helst, inklusive icke-statliga organisationer, journalister och aktivister, att skicka krypterade e-postmeddelanden till stationära och mobila enheter. Dessutom tillåter Tutanotas prisvärda affärsversion företag och organisationer i alla storlekar att enkelt säkra e-postkommunikation. Men Tutanota är inte helt gratis. Det inkluderar även betalda tjänster för människor och företag. Ändå kan du välja gratis tjänst.

tutanota-00-450x300.jpg


eUBHzf.png



ProtonMail

Ärligt talat, en gång använde jag ProtonMail men sedan bytte jag till Tutanota utan att veta varför. Men det betyder inte att ProtonMail är dåligt, tvärtom är det en av de bästa posttjänsterna
Det finns säkerhet med end-to-end-kryptering för alla e-postmeddelanden. Därför kan inte krypterade e-postmeddelanden delas med tredje part. Inga IP-loggar förvaras som kan länkas till kontot, vilket betyder att det är nästan anonymt. Protonmail är öppen källa och grundläggande användarkonton är gratis. Åtkomst är möjlig på alla enheter. Inkorgen är ganska enkel. Fokus ligger på snabb läsning, redigering och sändning. Inga problem om du litar inte på landets datasäkerhets och neutralitetspolicy. Det är schweiziskt och alla servrar ligger 1000 meter under marken i Schweiz. Jag är säker på att du känner till schweizisk säkerhet. Det har inte heller några annonser. Det finns ingen annonsvisning relaterad till din korrespondens som i Gmail. Protonmail kan ställa in ett speciellt lösenord för användare som inte är protonmail, så att den andra parten kan se innehållet. Detta är inte obligatoriskt utan en säkerhetsförstärkare.
cPo7kiOL_400x400.png


eUBHzf.png



Mailfence

Belgien-baserade Mailfence erbjuder 500 MB gratis lagring. Företagets Professional-paket, som erbjuder tre olika paket, har en opacitet på 20 GB. Så det finns inte mycket information om denna e-posttjänst. Du kan dock hitta den officiella webbplatsen för Mailfence i slutet av sidan

image1.png


eUBHzf.png



Hushmail

Hushmail är en krypterad privat webbaserad e-posttjänst som erbjuder PGP-krypterad e-post och anpassad domännamnstjänst.
Hushmail använder OpenPGP-standarder. Hushmail kan vidarebefordra autentiserade, krypterade meddelanden i båda riktningarna om det finns vanliga krypteringsnycklar för både avsändaren och mottagaren. Samma situation med Tutanota kommer ut här igen. Hushmail är inte helt gratis ändå, det ger dig en gratis testperiod..


SxqhXy.jpg


eUBHzf.png



Officiella Webbplatser För Desaa Posttjänster:

-Tutanota
-ProtonMail
-Mailfence
-Hushmail


eUBHzf.png



Översatt Och Redigerat Från: https://www.turkhackteam.org/mail-guvenligi/1931208-en-guvenli-mail-servisleri.html#post9138378
Översättare Och Redaktör: Dolyetyus

(Jag talar inte svenska så bra. Jag är väldigt ledsen för mitt språk. Tack.)
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.