Yardım edebildiysem ne mutlu bana :RpS_blushing:Pc'mde 5 Tane Dil Oldu Sayenizde
Visual Basic Vb.net
Visual Basic 6
c#
c++
Dev c++
Dev c++
İle c++ Dillerini Öğrenmek İçin Uğraşıyorum
Teşekkür ederim yararlı 1 konu
Tek yapmanız gerek teşekkür butonuna basmak. Yorum için teşekkür ederim :yoteşekkurler loloo
Asıl ben teşekkür ederim :RpS_smile:Teşekkürlerimi buraya sığdıramam bile sağol
iyi hoş güzelde. ben daha en basındayim yapamadm.
dosyayi kaydedince 4 tane dosya cikio
hicbirini acinca hesap makinesi olmuo?
daha dorusu acamıyorum
Merhaba arkadaşlar
Ben LoLo...
Bugün Dev-c++ ve c++ Konusunda dev bir açılım yapıcam...
İlk önce dev-c++ Linkini verelim
Hotfile :
https://tik.lat/SN9Ck
Rapid Share:
https://rapidshare.com/files/3717994457/Dev-c++ setup By LoLo.rar
Virüs Total :
https://tik.lat/GTyjS
RAR ŞİFRESİ : turkhackteam.net
Şimdi...
Burda örnekler vericem örnekler programlarımın parçalarıdır
Şifre Paneli :Kod://Kütüphanelerimizi tanımladık #include <cstdlib> #include <iostream> #include <string> #include "conio.h" #include <windows.h> //#include komutu hariş her komuttan sonra ";" işareti koyulur anlamı "komut bitti" demektir :) using namespace std; //Programın ana bölümü burası int main(int argc, char *argv[]) { //Bu bölümde panelimizin veri girişlerini sağlayacağız... //"panel:" kodu kendisinden sonra "}" işareti gelene dek olan kısmı;kendi ismi altında kaydeder... //Yani "goto panel;" dediğimizde program "panel:"komutuna gelecektir yani en başa ;) panel: //Gerekli değişkenlerimizi tanımlıyoruz bir tanesi şifre(çoğalabilir) diğeri ise tahminimiz ... string sifre,tahmin; //string değişkeni hem sayı hemde yazı saklayabilir ama switch ve case testinde kullanılamaz ama çok işe yarar :) //Örnek olarak şifreyi "123" yaptım değiştirilebilir :) sifre ="123"; //Şimdi ise veri girişini sağlicaz... SetConsoleTitle("Sifre Paneli | By LoLo"); //Burda bir başlık yaptık :) system ("cls"); //Bu komut ekrandaki yazıları siler :) //cout <<" deneme "; komutu ekrana "deneme" yazdırır... cout << "Lutfen Sifrenizi Giriniz : "; //Yazımızı yazdırdık şimdi ise bunu test edelim yani şifreyle aynıysa çalışsın yoksa başa dönsün :) cin >> tahmin; //Burda ise üst taraftaki yazıya girilecek veriyi "tahmin" değişkeninin içine sakladık :) //Şimdi testimizi yapalım :) (Switch,case testi ;)) //Test yapacağımız değişkeni () içine yazdık... if(tahmin == sifre) //Tahmin değeri sifre değerine eşitse... { system ("cls"); // System (sistem) ve ardından ("..") yazılan herşey cmd komutu sayılır :)Renkleri burdan ayarlayabilirz :) Ben burda ekranda daha önceden yazılan yazıları sildim :) cout <<"Sifre dogru.";//Sifre dogru yazsın ve Sleep (1000); //Sleep komutu yazıyı ekranda kaç saniye tutacağımızı belirtir (1000 = 1 saniye) ;) goto basla; //Eğer şifre doğru girilirse bizi "basla" adı altındaki bölüme yönlendiricek :) } else { system("cls"); //Diğer girdileri sildik :) cout <<"Sifre yanlis."; // Şifrenin yanlış olduğunu belirttik :) Sleep (1000); //Yazı ekranda 1 saniye kaldı goto panel; //panel hatırlarsanız ilk baştaki şifre girme bölümüydü :) Eğer yanlış girersek bizi en başa yönlendirir :) } basla://Basla bölümünü yazıyoruz yani şifre doğru olursa buraya yönleneceğiz :) system ("cls"); //Diğer yazıları sildik cout <<"Programa Hos Geldiniz..."; //Yazımızı yazık :) cout <<"By LoLoo... :) \nSaygilarla :)"; // "\n" komutu bir alt satıra inmekte kullanılır :) getch (); // #include "conio.h" kütüphanesi ile kullanılır program bittiğinde bir tuşa basılmasını bekler basılırsa program kapanır return 0; // Geri dönüş yapar }
Güzel Bir Hesap Makinesi :Bilgisayarı Kapat/Resle/Oturum kapat Programı :Kod://Kütüphaneleri tanımladık #include <cstdlib> #include <iostream> #include "conio.h" #include <windows.h> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) { //Değişkenlerimizi tanımladık int kararbir,karariki,kararuc,kararasd; kararbir = 1; karariki = 2; //İşlemler başlıyor SetConsoleTitle("By LoLo Hesap Makinasi V.01"); tekrarhesap ://Tekrar hesap bölümü :) system ("cls");//Yazıları sildik cout << "***********************************\n"; cout << "* HESAP MAKINASI V.01 *\n"; cout << "* *\n"; cout << "* TOPLAMA ISLEMI ICIN [+] *\n"; cout << "* CIKARMA ISLEMI ICIN [-] *\n"; cout << "* CARPMA ISLEMI ICIN [*] *\n"; //Burda ekranımı yazdım size bağlı :) cout << "* BOLME ISLEMI ICIN [/] *\n"; cout << "* [By LoLo *\n"; cout << "* *\n"; cout << "***********************************\n\n\n"; //Hesap değişkenlerini tanımladık float sayi1,sayi2,sonuc; char islem; cout << "**********************\n"; cout << "*1. Sayiyi giriniz : ";//İlk sayıyı istiyoruz ve cin >> sayi1; //Bu sayıyı "sayi1" değişkeninin içine sakladık cout << "*Islemi giriniz : "; //İşlem istiyoruz :) cin >> islem; //İşlemimizi "islem" (char = karakter) değişkenimize saklıyoruz :) cout << "*2. Sayiyi giriniz : ";//İşlem için 2. sayımızı istiyoruz cin >> sayi2; //Ve bu sayıyıda "sayi2" değişkenine saklıyoruz switch (islem) //Ve testimiz { case '+': //Eğer işlem +(toplama)'ise sonuc = (sayi1+sayi2); //"sayi1"ve"sayi2"'yi topluyoruz :) ve bu işlemin sonucunu "sonuc" değişkenine sakladık cout << "*Toplama sonucu : "<<sonuc<<endl;//Endl komutu "\n" komutu ile aynı görevi görmektedir :) "Toplama Sonucu" yazdıktan sonrada "sonuc" değişkeninde sakladığımız değeri ekrana yazdırıyoruz... cout << "**********************\n";break;//Break 2 den fazla case testini (zate 2 den fazladırlar :D) ayırmaya yarar olmazsa olmaz :) case '-': sonuc = (sayi1-sayi2); //İşlem -(çıkarma)ise değişkenlerimizi çıkartıyoruz ve ekrana yansıtıyoruz :) cout << "*Cikarma sonucu : "<<sonuc<<endl; cout << "**********************\n";break; case '*': sonuc = (sayi1*sayi2); //İşlem *(çarpma)ise değişkenlerimizi çarpıyoruz ve ekrana yansıtıyoruz :) cout << "*Carpma sonucu : "<<sonuc<<endl; cout << "**********************\n";break; case '/': sonuc = (sayi1/sayi2); //İşlem /(bölme)ise değişkenlerimizi bölüyoruz ve ekrana yansıtıyoruz :) cout << "*Bolme sonucu : "<<sonuc<<endl; cout << "**********************\n";break; default: //Default : yani HİÇBİRİ ise : cout << "Islemler +,-,*,/ isaretleri ile belirtilmistir\nmalesef yanlis islem isareti girdiniz.!\n"; // Bu yazıyı ekrana yazdırıyoruz :) } cout << "\n\n**************************************\n"; cout << "*By [LoLoo yazilim... *"; cout <<"\n*BIZI SECDIGINIZ ICIN TESEKKUR EDERIZ*"; cout <<"\n**************************************\n"; //ve son olarak bu yazıyı yazdırıyoruz en alta :) getch(); return 0;} // Ve bitiriyoruz :)
ŞimdiProje Ayarlarından Bahsedelim :Kod://Kütüphanelerimizi tanımadık :) #include <cstdlib> #include <iostream> #include <string> #include "conio.h" #include <windows.h> using namespace std; //Programın ana bölümü int main(int argc, char *argv[]) { bas: //Baş 8ilk) bölümümüzü yazıyoruz char kapa,reset,oturumkapa,karar; kapa = 'k'; reset = 'r'; //Değişkenlerimizi tanımladık :) oturumkapa = 'o'; cout <<"By LoLo Bilgisayarinizi Saglili Olarak Kapatabilirsiniz :)"; cout <<"\nVerileriniz Saglikli Bir Sekilde Sonlandirmak Icin : "; cout <<"\n\n1-Bilgisayari Kapat ('k' giriniz)"; cout <<"\n2-Bilgisayari Yeniden Baslat ('r' giriniz)"; //Burda ekrana tanıtım amaçlı yazı yazdık cout <<"\n3-Oturumu Kapat ('o' giriniz)"; cout <<"\n\nYukardaki Islemlerden Birini Secerek,\nSaglikli Sonlandirma Yapabilirsiniz..:)"; cout <<"\nCevabiniz : "; cin >>karar; //Verilen cevabı "cin" komutu ile "karar" değişkenine sakladık switch (karar) { // 1.BÖLÜM KAPAT case 'k': //Diyorki . Eğer "karar" değeri "kapa" değerine eşitse : system("cls"); //Diğer yazılar silindi cout <<"\nBilgisayariniz kapaniyor :)"; cout <<"\n3"; Sleep (1000);//Yazıyı ekranda 1 saniye tuttum.Ben 3-2-1 diye her yazıya ekledim böyle yaparsak sanki geri sayım oluyormuşcasına bir görüntü verecektir :) system("cls");//Diğer yazılar silindi :) cout <<"\nBilgisayariniz kapaniyor :)"; cout <<"\n2"; Sleep (1000); system("cls"); cout <<"\nBilgisayariniz kapaniyor :)"; cout <<"\n1"; Sleep (1000); //Son yazımızıda ekranda 1 saniye tuttuk :) system("shutdown -s -f -t 1");//Ve özel kodumuz bu kod tüm uygulamları kapatır ve bilgisayarı 1 saniye içinde kapatır :) break; //Case komutunu ayırdık ////////////////////////////////// 2. BÖLÜM RESET case 'r': //Eğer "karar" değeri "reset" değerine eşitse : system("cls"); //Yazıları sildik cout <<"\nBilgisayariniz Yeniden Baslatiliyor :)"; cout <<"\n3"; Sleep (1000);//Yazı ekranda 1 saniye kaldı system("cls"); cout <<"\nBilgisayariniz Yeniden Baslatiliyor :)"; //Geri sayım metni :) cout <<"\n2"; Sleep (1000); system("cls"); cout <<"\nBilgisayariniz Yeniden Baslatiliyor :)"; cout <<"\n1"; Sleep (1000); system("shutdown -r -f -t 1"); //Özel kod : Uygulamaları kapatır ve bilgisayarı 1 saniye sonra yeniden başlatır :) break; //Case komutunu ayırdık ////////////////////////////////// ///3. BÖLÜM OTURUM KAPAT case 'o': system("cls"); cout <<"\nOturumuzun kapaniyor :)"; cout <<"\n3"; Sleep (1000);//Yazı ekranda 1 saniye kaldı ardından system("cls");//Silinerek yeni yazı ekrana yazıldı :=) cout <<"\nOturumuzun kapaniyor :)"; //Metnimiz :) cout <<"\n2"; Sleep (1000); system("cls"); cout <<"\nOturumuzun kapaniyor :)"; cout <<"\n1"; Sleep (1000); system("shutdown -l -f -t 1");//Özel kod :Uygulamları kapat ve bilgisayar oturmunu 1 saniyede kapat :) break; //Case komutunu ayırdık default: { //Eğer hiçbiri girilmesse bu bölüm çalışacak :) cout <<"Yanlis karakter girdiniz...\nBasa yonlendiriliyorsunuz.."; goto bas; //Bizi en baştaki "bas" bölümüne yönlendiricek :) } } getch (); return 0; }
"Projemiz üstünde çalışırken dev-c++ bize bazı ekstralar sağlar...
Bu ekstralar "PROJE" altında bulunur
Proje altındaki başlıklara bakalım
Yeni ünite ekle rojenize temiz ve boş bir sayfa ekler
Projeye ekle :Başka bir çalışayı projeye eklemenizi sağlar
Projeden çıkar rojenizden bir çalışmayı silmenizi sağlar
Ve Proje ayarlar : Burası en önemli yerdir gelin bakalım
Genel | Dosyalar | Derleyici | Parametreler | Üretim Ayarları | Makafile | Sürüm bilgisi |
Genel : Burda projemizin ismini,türünü (konsol,gui vb.) ve ikonunu değiştirebiliriz
İkon : Dev-c++ içindeki kütüphaneye istediğimizin .ico (32x32) resmimizi atarak .exe dosyamıza bu ikonu yerleştirebilriz .)
Dosyalar rojelerinizle ilgili ince ayarlardır.Değiştirilmesi tavsiye edilmez
Derleyici : Aynı şekilde değiştirmesi tavsiye edilmeyen derleme ayarlarıdır...
Parametreler ek bilgim yok ama yinede pek ellemeyin .D
Üretim Ayarları erleme sırasında oluşacak dosyaların nerede saklanacağını ayarlayabilirsiniz...
Makafile : Önemli bir bölümdür dokunmayınız (bilmiyorsanız).
Sürüm bilgileri :Exe dosyamızın dış özelliklerini ayarlayabiliriz
File Description : Exe'nin altında saydam bir fontla görünen yazı
File versiyon : Sağ click > tanımlar bölümünde versiyonu belirtir
Product Name : Yapanın ismi
Product Versiyon :Kodlama seviyeniz..
İnternal Name : Boş bırakın
Company Name :Yazılım şirketinin adı (sizin
Legal Copyright rogramın hakları (tüm hakları saklıdır yada değiştirlebilir gibi
Legal Trademaks : Boş Bırakın"
Anlatımlar gayet açık
Şimdi ise Renk ayarları :
"Renkler (colors) Konsolumuz içindeki yazı ve arkaplanı değiştirmemize yarar...
Renk kodları :
Dev-c++ da kullanırken şöyle olacak:
system ("color *") * yerine renk kodu eğerki iki kod girerseniz yani *= gibi
* -arkaplan
=-Yazı rengi olacaktır
Renklerimiz:
0=Siyah--- 8=Gri
1=Mavi -----9=Açık mavi
2=Yeşil --------A=Açık yeşil (güzel )
3=Deniz Mavisi -----------B=Açık deniz mavisi (güzel)
4=Kırmızı ---------- C=Açık kırmızı
5=Mor ---------- D=Açık mor
6=Sarı ----------E=Açık sarı
7=Beyaz ----------- F=Parlak beyaz
Kullanımı:
(cmd) :color yazip ilk önce arkaplan rengini sonrada yazı rengini belirleryin
Örnk : color 01
Eğer sadece 1 renk kodu girerseniz kod yazının rengini değiştirir
Not :Arkaplan rengini değiştirmeniz tavsiye edilmez
"
Renk ayarlarımzda böyle
EN KÜÇÜK BİR ŞEY BİLE ALINTI DEĞİLDİR !!!!
By LoLo...:woott
Önemli değilçok sağol teşeküler
Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.