Enemy Territory: Quake Wars (PC) (Demo İnceleme)

ByToluidin

Özel Üye
27 Ocak 2007
3,189
616
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Enemy Territory: Quake Wars (PC) (Demo İnceleme)[/FONT] [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]
i1%281%29%2Ejpg


Minimum Konfigrasyon
2.8 Ghz işlemci (Vista için 3 Ghz işlemci),
512 MB ram (Vista için 768 MB ram),
128 MB GeForce 5700 veya Ati 9700 ekran kartı (5700LE ve 5700VE desteklenmiyor),
Demo için 750 MB boş Harddisk alanı

Demo linki için
Tıklayın


Uyarı: Ekran kartınızın son sürüm open gl destekli driver'ini kurmanız gerekebilir...

Mükemmel Optimizasyon

Id Software’ın elinden çıkan bu oyun yılların tecrübesiyle harmanlanmış mükemmel optimize ile karşımıza Enemy Terriorty : Quake Wars ile çıkıyor. Bu firma için o kadar çok söylenecek şey var ki kelimeler yetmez. Bu oyun oynanmaz çok sistem ister diyenleri her defasında haksız çıkaran Id Software yine aynı şeyi yapıyor ve çok yüksek olmayan konfigrasyonlu PC’lerde bile maksimum oynanabilme zevkini tattırıyor bize. Enemy Terriorty : Quake Wars elimizde bulunan demosu ile daha yakından inceleyelim

İnsanlara karşı Strogg’lar… Oyun, Quake 2 zamanındaki insanların (GDF) ve Strogg ırkı ile arasındaki savaşı konu alıyor. Bir nevi Quake 2’nin öncesini anlatan bir konu bu konu hakkında değişik kaynaklarda değişik bilgiler olduğundan, ortada insanların istila sonucu bu savaşa girdiğinden tutunda, tersi teorilere kadar oyunumuzun konusu ile ilgili makaleler bulabilirsiniz.
[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]
enemy%5Fterrority%5Fmenu%281%29%2Ejpg


Quake evreninde Battlefield oynamak…

Enemy Territory Quake Wars'ın demosunda oyunun beta testlerinde de yer alan Valley adlı harita yer alıyor. Bu harita üzerinde isterseniz online olarak, isterseniz LAN üzerinden, isterseniz ise tek başınıza yapay zeka kontrollü botlara karşı savaşlar yapabiliyorsunuz. Oyun oynanış olarak Battlefield oyunlarına oldukça benziyor, oyunun başında takımınızı ve karakter sınıfınızı belirleyip oyuna giriyorsunuz belirlediğiniz kritelere gore oyun içinde görevleriniz belirleniyor

Demoda 3 adet oyun türü var. Tam sürümde de bu sayının değişeceğini düşünmüyorum. Modlar sırasıyla şöyle;

Objective : Bu modda bir taraf saldırıyor ve öbür taraf savunuyor ama her iki tarafında yapması gereken görevler var. savunup görevleri yapıp canımızı dişimize takarak karşı tarafın görevlerini yapmasını engellemeyiz. Ama bunu yaparken inanlımaz bir savaş atmosferinin ortasında görüyoruz kendimizi aynı şey saldıran taraf içinde geçerli

Campaign : Bu mod oyunların genelinde tek kişilik senaryo anlamına gelir ama artarda 3 haritada objective gibi görevleri yerine getirmeye çalışırken bir yandanda karşı tarafı engellemeye çalışıyoruz 3 harita oynandığı için camping olarak nitelendiriliyor

Stopwatch : Bu modda ise iki tarafta birbirine sıra ile saldırıyor ve en kısa sürede birbirini kıran takım kazanmış oluyor.


Oyun diğer Quake oyunlarında olduğu gibi oldukça hızlı bir oynanışa sahip zaman zaman ne olduğunu anlamadan vurulabiliyorsunuz. Ancak bu hızlı oynanış oyunun eğlencesini oldukça arttıyor. Battlefield'den bu yana bir takım tabanlı çoklu oyunculu FPS oyununda bu kadar eğlendiğimi hatırlamıyorum. Oyunun sunucuları ve çoklu oyuncu sistemi de gayet başarılı yapılmış. İnsan sayısı ne kadar fazla olursa olsun ping sayısı yükselmiyor ve oyundan aldığınız zevk azalmıyor.
[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]
Enemy%5FTerritory%5FQuake%5FWars%5F04%2Ejpg


Tek kişilik Mod yok mu ?

Oyunun asıl zevkli yanı çok oyunculu lan üzerinden oynamak ama lan üzerinden oynamayanlar da unutulmamış tabiki. Oyunda botlara karşı oynamak var. Fakat hemen umutsuzluğa kapılmayın, çünkü yapay zekaları üzerinde özellikle çalışılan botlar karşınızda insan varmış gibi hissettirebiliyor ve çok da zorlayıcı bu botlar keyifle tek başınıza oynayabileceğinizden eminim
Oyunda araç kullanmak ise hayli zevkli, takım arkadaşlarınızla bindiğiniz bir tankla düşman üssünü dağıtmak gerçekten de oldukça zevkli oluyor. Araç kullanımı oldukça kolay, hatta Battlefield'dan daha kolay olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim Demoda hepsini göremesek de oyunda toplam 13 tane kullanılabilir araç (oyunun tam sürümünde detaylara gireceğim) bulunuyor.

Gelelim İşin Teknolojik Yanına

Megatexture Teknolojisi ve Tech 4'un Nimetleri Enemy Territory Quake Wars, Tech 4 (eski adı Doom 3 grafik motoru) grafik motorunun Megatexture tekniği ile geliştirilmiş bir versiyonu kullanılarak hazırlanmış. İlk oyuna girdiğiniz andan itibaren oyunun grafiklerinin ne kadar güzel olduğunu anlayabiliyorsunuz. John Carmack'ın geliştirdiği Megatexture teknolojisi sayesinde tüm harita sadece bir dokudan oluşuyor ve bu sayede oyunun performansı oldukça artıyor. Tabii performans dışında oyunun haritalarını hazırlamak da oldukça kolaylaşıyor. Demoda bulunan harita oldukça geniş olarak hazırlanmış ve oldukça detaylı. Doom 3 ve Quake 4'deki dar koridorlardan sonra bu kadar geniş bir harita insanı adeta büyülüyor. Oyunun efektleri de hayli güzel gözüküyorlar, bombaların patlaması, su efektleri (evet Doom 3 motorunda ilk defa suyu bu oyunda görebiliyoruz), silahların efektleri oldukça kaliteli olarak hazırlanmış. Hatta şunu da eklememde fayda var, oyunun motoru bildiğiniz üzere OpenGL kullanılarak hazırlanmış, id Software bu motora bile HDR ile eş değer olabilecek kalitede Bloom eklemiş. Yani kısacası DirectX 10 olmadan bile oldukça kaliteli grafikler olabileceğini kanıtlıyorlar baştata belirttiğim gibi bu adamlar her zaman bizi şaşırtıyor. (zaten firmanın üzerinde çalıştığı yeni oyunu Rage’de DirectX 10'u desteklemeyecek). Tabii bu sadece bir demo, oyunun diğer haritaları nasıldır pek bilmiyorum, ama onların da bu haritadan aşağı kalır bir yanı olacağımı zannetmiyorum.
Ve şunu da belirtmek isterim ATI ekran kartınız varsa son sürüm driver’ını kurmadan oynamazsınız oyun açılışta OPEN GL hatası veriyor ekran kartınız son sürüm drive’ni kurduğunuzda bu sorun ortadan kalkacaktır
[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]
Enemy%5FTerritory%5FQuake%5FWars%5F05%281%29%2Ejpg



Hiç mi kötü yanı yok ? Bu kadar iyimi ?

Her güzelin kusuru olduğu gibi bu oyununda kusurları var tabiki özellikle dikkat çeken bazı noktala değineceğim sesler baya tanıdık Id software bu konuda biraz zayıf kalmış yada pek üstlerinde durmamışlar sesler Quake 4’den kalma ama genede oyun içine iyi adapte edilmiş patlama sesleri vs. Gerektiği kadar haz veriyor oyunu tam sürümünde EAX 4 kullanılmasını umuyorum Doom 3 ve Quake 4 de tam anlamıyla destek veriyordu zira EAX 4 ‘ün oyuna katkısı inanılmaz tüm sesler değişmiş yerine başka sesler gelmiş kadar etki sağlıyor. Umarız Quake Wars’ın tam sürümünde EAX4’e tam destek verilir gelelim savaş esnasına burdada dikkat zayıf bir yanı var adamı öldürüp öldürmediğimizi anlamıyoruz Quake 4 ve Doom 3 de adamları öldürünce ses efekti vardı ama Quake Wars’da böyle birşey yok adamı boşaltıyoruz şarjörü öldü sanıyoruz ama düzelip bi anda bize sıkmaya başlıyor oyundaki başka görünen eksi yönse şöyle her silahın zoom u var ve sıradan riflelar bile sniper görevi görüyor hatta oyun içinde şöyle bi köşeye çekilip uzaktan savaşıyorsunuz ve bunu yaptıkça tatlı geliyor hep yapasınız geliyor. Ama tabiki zevkli olanı göğüs göğüse çarpışmak.

Genel anlamda tam sürümünü merakla beklediğim bir oyun Id Software yine bizi pişman etmeyen bir oyunla başbaşa bırakıyor mutlaka oynamanızı tavsiye ederiz

[/FONT]
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.