Libraryler kodların yaptığı işlemi sürükle bırak yöntemiyle yapmamızı sağlar.
Ancak libraryleri kullanmanız sizi programlamacı yapmaz.Bu yüzden libraryleri kullanmanızı tavsiye etmiyorum.
Library'nin anlamı kütüphanedir.İstediğiniz bir konuda library'i internette bulabilirsiniz.
Öncelikle library'leri nerelerde kullanabiliriz onu anlatalım.
Örnek ile açıklamak gerekirse;bir oyun yapıyoruz.Bir karakterimiz var ve bu karakterimiz w,a,s,d ile yürüyecek.Biz bunu kod ile kolayca yapabiliriz.Ama hareket libraryleri'de bunu sürükle-bırak ile yapmamıza yarar.Ama kodlar kadar sağlıklı olmayacaktır.
Şimdi Library'lerin neye yaradığını anladıysak;nasıl kullanılacağını anlatalım.
Her library değişiktir.Yani biri hareket ettirtmeye yarıyorsa.Bir diğeri oyunu kapatmamıza yarayabilir.
Şimdi library kullanarak ekrana mesaj yazdırıcaz.2 tane sprite,2 tanede obje oluşturuyoruz.
Şimdi sprite çizmeyide öğrenicez.
Kısayoldan veya normal olarak sprite ve obje oluşturuyoruz.
Obje pencerelerimizi kapatıyoruz ve sprite0'ın adını spr_karakter olarak değiştiriyoruz.Bunuda sprite penceresinden yapabiliriz.
Yukarıdaki gibi spritemizin adını karakter yaptık ve şimdi edit sprite butonuna basıyoruz.
Sonra aşağıdaki gibi bir pencere gelir.Bu pencerede siyah kontur içine aldığım buton ile yeni bir sprite sayfası oluşturabiliriz.O butona bastıktan sonra çıkan pencerede ise spritemizin boyutlarını ayarlayabiliriz..
O butona basıp 40x40 bir sprite sayfası oluşturuyoruz ve sprite sayfasını açıyoruz.Burada çizimimizi yapıyoruz.Buraya çizdiğimiz karakterimiz olacak.
Ben en basitinden birşeyler karaladım.
Yeşil tike basıp kaydediyoruz.Spritemizi aşağıdak işaretlenen center butonuna basıp center'lıyalım.Bu spriteyi ortalamaya yarar.
Ve sprite1'n adını spr_karakter2 yapıp onada bir sprite çiziyoruz.Bunuda centerlamayı unutmayalım.
Şimdi object1'i açıyoruz ve ismini obj_karakter yapalım.Objemize bir sprite koymamız gerek.Bu spriteyi çizmiştik.Sprite seçimi için aşağıdaki işaretlenen bölüme tıklıyoruz ve buradan spritemizi seçiyoruz.
Şimdi diğer objemizin ismini obj_karakter2 yapıp spritemizi spr_karakter2 yi seçiyoruz.
Şimdi sprite oluşturmayı,sprite çizmeyi ve sprite seçmeyi öğrendik.
Artık mesaj gösterme kısmına gelebiliriz.
obj_karakter1 objesine "obj_karakter2" ile collision eventi ekliyoruz.
Collision eventine library'mizi ekliyoruz.
Mesajımızı yazıyoruz
Şu anda obj_karakter1 obj_karakter2'ye değerse "yazdıgımız mesaj" çıkacak.
Bunun için obj_karakter1'in create'sine speed=1 yazalımki karakter1 objesi hareket edip karakter2'ye deysin.
Create eventini ekleyip kod sayfamızı ekleyip içine speed=1 yazıyoruz.
Sonra objelerimizi room'a diziyoruz.Room'a dizerken obj_karakter1 sağa doğru ilerleyeceğinden dolayı ve obj_karakter2'ye deymesi gerektiğinden dolayı iki objeyi aynı hizaya koyuyoruz.
Şimdi room'u kaydedip f5 ile oyunu başlatıyoruz.
obje hareket edicek ve diğer objeye deyince mesajımız gözükecek
Oyunu kapatmak için esc'ye basılı tutuyoruz ve mesaj kaybolunca kapatıyoruz.
Ben mantığını anlattım gerisini siz yapın ancak dediğim gibi libraryler sizi koder yapmayacaktır