Öncelikle Selamun Aleyküm Bu Konumda sizlere Grafik Kartlarının nasıl çalıştığını anlatıcam.
Monitörünüzde gördüğünüz görüntüler piksel adı verilen küçük noktalardan oluşur. En yaygın çözünürlük ayarlarında bir ekran bir milyondan fazla piksel görüntüler ve bilgisayarın görüntü oluşturmak için her biriyle ne yapacağına karar vermesi gerekir. Bunu yapmak için, bir çevirmen gerekiyor - almak için bir şey ikili veri elde CPU ve görebileceğiniz bir fotoğrafa dönüştürün. Bilgisayarda anakarta yerleşik grafik özelliği yoksa , çeviri grafik kartında gerçekleşir .
Bir grafik kartının işi karmaşıktır, ancak prensiplerini ve bileşenlerini anlamak kolaydır. Bu yazıda, bir video kartının temel kısımlarına ve ne işe yaradıklarına bakacağız. Hızlı ve verimli bir grafik kartı yapmak için birlikte çalışan faktörleri de inceleyeceğiz.
Bir bilgisayarı kendi sanat departmanına sahip bir şirket olarak düşünün. Şirketteki insanlar bir sanat eseri istediklerinde sanat departmanına bir istek gönderirler. Sanat departmanı görüntünün nasıl oluşturulacağına karar verir ve ardından kağıda koyar. Sonuç, birisinin fikrinin gerçek, görüntülenebilir bir resim haline gelmesidir.
Bir grafik kartı aynı prensipler doğrultusunda çalışır. İşlemci , yazılım uygulamaları ile birlikte çalışarak, grafik kartına resim hakkında bilgi gönderir. Grafik kartı, görüntüyü oluşturmak için ekrandaki piksellerin nasıl kullanılacağına karar verir. Daha sonra bu bilgileri bir kablo aracılığıyla monitöre gönderir .
İkili verilerden bir görüntü oluşturmak zorlu bir süreçtir. Bir yapmak için 3-D görüntüsünü, grafik kartı ilk düz çizginin dışında bir tel çerçeve oluşturur. Ardından görüntüyü rasterleştirir (kalan pikselleri doldurur). Ayrıca aydınlatma , doku ve renk ekler . Hızlı oyunlar için, bilgisayarın bu işlemi saniyede altmış kez geçmesi gerekir. Gerekli hesaplamaları yapmak için bir grafik kartı olmasaydı, iş yükü bilgisayarın işleyemeyeceği kadar fazla olurdu.
Grafik kartı bu görevi dört ana bileşen kullanarak gerçekleştirir:
Bir anakart veri ve güç için bağlantı
Ekrandaki her piksel ile ne yapılacağına karar verecek bir işlemci
Her piksel hakkında bilgi tutma ve tamamlanan resimleri geçici olarak saklama belleği
Son sonucu görebilmeniz için bir monitör bağlantısı
İyi Forumlar
Monitörünüzde gördüğünüz görüntüler piksel adı verilen küçük noktalardan oluşur. En yaygın çözünürlük ayarlarında bir ekran bir milyondan fazla piksel görüntüler ve bilgisayarın görüntü oluşturmak için her biriyle ne yapacağına karar vermesi gerekir. Bunu yapmak için, bir çevirmen gerekiyor - almak için bir şey ikili veri elde CPU ve görebileceğiniz bir fotoğrafa dönüştürün. Bilgisayarda anakarta yerleşik grafik özelliği yoksa , çeviri grafik kartında gerçekleşir .
Bir grafik kartının işi karmaşıktır, ancak prensiplerini ve bileşenlerini anlamak kolaydır. Bu yazıda, bir video kartının temel kısımlarına ve ne işe yaradıklarına bakacağız. Hızlı ve verimli bir grafik kartı yapmak için birlikte çalışan faktörleri de inceleyeceğiz.
Bir bilgisayarı kendi sanat departmanına sahip bir şirket olarak düşünün. Şirketteki insanlar bir sanat eseri istediklerinde sanat departmanına bir istek gönderirler. Sanat departmanı görüntünün nasıl oluşturulacağına karar verir ve ardından kağıda koyar. Sonuç, birisinin fikrinin gerçek, görüntülenebilir bir resim haline gelmesidir.
Bir grafik kartı aynı prensipler doğrultusunda çalışır. İşlemci , yazılım uygulamaları ile birlikte çalışarak, grafik kartına resim hakkında bilgi gönderir. Grafik kartı, görüntüyü oluşturmak için ekrandaki piksellerin nasıl kullanılacağına karar verir. Daha sonra bu bilgileri bir kablo aracılığıyla monitöre gönderir .
İkili verilerden bir görüntü oluşturmak zorlu bir süreçtir. Bir yapmak için 3-D görüntüsünü, grafik kartı ilk düz çizginin dışında bir tel çerçeve oluşturur. Ardından görüntüyü rasterleştirir (kalan pikselleri doldurur). Ayrıca aydınlatma , doku ve renk ekler . Hızlı oyunlar için, bilgisayarın bu işlemi saniyede altmış kez geçmesi gerekir. Gerekli hesaplamaları yapmak için bir grafik kartı olmasaydı, iş yükü bilgisayarın işleyemeyeceği kadar fazla olurdu.
Grafik kartı bu görevi dört ana bileşen kullanarak gerçekleştirir:
Bir anakart veri ve güç için bağlantı
Ekrandaki her piksel ile ne yapılacağına karar verecek bir işlemci
Her piksel hakkında bilgi tutma ve tamamlanan resimleri geçici olarak saklama belleği
Son sonucu görebilmeniz için bir monitör bağlantısı
İyi Forumlar