Guild Wars 2

Shift-TR®

Özel Üye
27 May 2012
2,834
0
MORPG oyunlarının geçmişi hakkında bir yazı yazacak olsam sanırım 20 sayfa bile az olur. O yüzden bu incelemeye tarih konusunda ders vererek başlamak yerine World of Warcraft ve Guild Wars'tan bahsederek başlamak istiyorum. 2005 yılında piyasaya sürüldüğünden beri oynanan ve zirveyi hiç bir oyuna kaptırmayan World of Warcraft'ın artık korkması gereken bir rakibi var. Gene onunla birlikte 2005 yılında piyasaya sürülen ve aylık ücret gereksinimi olmamasıyla dikkat çeken ArenaNet imzalı Guild Wars'ın devamı olan Guild Wars 2, 5 yıllık geliştirme sürecinin ardından nihayet karşımıza çıktı. Oyunu çıktığından beri deli gibi oynayan ben biraz olsun oyundan ayrı kalıp oyunu incelemeye ve sizlere anlatmaya karar verdim. Eğer sizler de hazırsanız koltuklarınıza yaslanın ve 2012'nin en iyi oyunlarından birine "merhaba" deyin. Bakın en iyi MMORPG oyununa demiyorum dikkatinizi çekerim, en iyi oyununa diyorum ona göre.



Guild Wars 2'nin şaşalı dünyasına hoş geldiniz.


Tyria'ya ikinci kez gelmek, aynı büyük bir seyahatten evinize geri dönmek gibi bir his

Genelde oyun incelemelerimde bu kısımda oyunların hikayelerini anlatırım ama MMORPG oyunlarında kayda değer hikaye akışı olmadığı için... diye devam edeceğimi düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Zira Guild Wars 2'de daha önceki MMORPG oyunlarında hiç görülmemiş derecede bir hikaye akışı bulunuyor ve neredeyse oyunun hikayesi tek kişilik RPG oyunlarında bulunan hikayelerle yarışacak derecede güzel. Guild Wars 2, ilk oyundaki gibi Tyria adı verilen fantastik dünyada geçiyor ve oyun, Eye of the North genişleme paketinde öldürdüğünüz Great Destroyer'ın öldürülüşünün 250 yıl sonrasını konu alıyor. Hikayedeki amacınız ise bir çok ırktan oluşan, şu anda dağılmış ve görevleri ejderhalarla savaşmak olan Destiny's Edge adlı loncanın (guild) üyelerini tekrardan bir araya getirmek, Tyria'yı tehdit eden Zhaitan adlı ejderhayı yok etmek ve dünyaya yine barışı getirmek. Buradan hikayenin klişe olduğunu düşünebilirsiniz ama oyunu oynadığınızda aslında hiç bir şeyin böyle olmadığını rahatlıkla anlıyorsunuz. Aynı tek kişilik RPG oyunlarında olduğu gibi yaptığınız her seçim oyunun gidişatını etkiliyor. Açıkçasını söylemek isterim ki ben böyle bir hikaye işleyişine daha önce hiç bir MMORPG oyununda rastlamamıştım, evet Star Wars: The Old Republic bile böyle bir hikaye akışı sunmuyor. Ayrıca oyunda bulunan her ırk için de hikayenin başlangıcı ve ilerleyişi farklı oluyor. Hatta ve hatta aynı ırklarda farklı özgeçmiş seçtiğinizde bile farklı farklı hikaye akışı da olabiliyor. Efsanevi Dragon Age de bile bu kadar farklı başlangıçlar yoktu. Guild Wars 2'nin karakter yaratma ekranı da oldukça gelişmiş, karakter yaratırken karakterinizin görünüş olarak her şeyiyle oynayabiliyorsunuz ve kendize göre özelleştirebiliyorsunuz.
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.