- 25 Şub 2016
- 7,577
- 767
Güncelleme 6.1 - Güncelleme Notları
Sezon 6 iniş yaptı ve beraberinde Battlegroundsa yeni bir harita getiriyor. Karakin tıpkı adaşı gibi, PUBGye yoğun aksiyon ve hızlı oynanış getirmek için denizlerden yükseldi. Yeni tehlikeler, yeni silahlar ve yepyeni bir ada seni bekliyor, hemen Güncelleme 6.1in aksiyonuna dalalım.
[ame]https://www.youtube.com/watch?v=OX2EIwDgwB0[/ame]
YENİ HARİTA: KARAKIN
Daha yüksek gerilim, daha hızlı tempo: Karakine hoş geldiniz!
PUBG olarak oyuncularımıza türümüz özelinde yeni deneyimler yaşatmak için çok sıkı çalışıyoruz. Sizlerin test sunucusundaki geri bildirimleri doğrultusunda Karakindeki eşya belirme oranı arttırılacaktır. Eşya belirme oranında artış, ilerleyen güncellemelerde oyuna eklenecektir.
Karakin, Kuzey Afrika kıyılarında 2×2 km boyutlarında bir adadır. Geniş açık arazi ve zorlayıcı çatışmalar sunan kurak, kayalık bir ortamdır. Küçük, hızlı ve tehlikelidir: Miramarın gerilimini Sanhokun temposuyla birleştirdiğinizi düşünün. Karakin, 64 oyunculu bir haritadır.
Oyuncular dağlarda uzun mesafeli tüfek çatışmaları, taktiksel kentsel çatışma ve klostrofobik yeraltı savaşları beklemelidir. Ve Siyah Alanın tanıtımıyla beraber Karakin, sürprizini ortaya koyuyor: Her maçta düzeni değişen bir harita.
Siyah Alan (Karakine özeldir)
Yeni felaketimiz, Siyah Alan, binaları yerle bir edip dumanı tüten harabelere çeviriyor. Sadece Karakin haritasına özeldir.
Siyah Alan, oyuncuları bir binanın güvenliğinden çıkarmak için tasarlandı.
Bu felaket rastgele işler: kasabalar ve yerleşimler hasar almayabilir, yerle bir olabilir veya bu iki nokta arasında her şey olabilir.
Binaların ve harabelerin karışımı maç boyunca gerçek zamanlı olarak değişir: Yani, korunmak için koştuğunuz binanın her zaman maçın ilerleyen zamanlarında hala orada olmasını beklemeyin.
Unutmayın, eğer sireni duyarsanız ve mini harita üzerindeki o mor dairenin içindeyseniz- kaçın!
Yeni Fırlatılabilir: Yapışkan Bomba (Karakine özeldir)
Kuşatma oyununu değiştirmek için, Yapışkan Bomba ile yok edilebilir patlama noktaları ekliyoruz.
Bazı duvarlar ve yerler patlayabilir olacak ve Yapışkan Bomba sayesinde yok edilebilecek.
Bu özellik oyuncularımıza daha çok imkan sağlıyor: Kamplayan oyuncular için daha fazla görüş alanı ve pencere yaratılabilir.
Ofansif squadların da binalara dalmak için yeni seçenekleri var: Binanın arkasından mı yoksa çatıdan mı patlatıyoruz- yoksa ikisi de mi? seçim sizin!
Kaşifler için de, fazladan bir ya da iki tane Yapışkan Bomba olan ve lootun kokusunu alabilen oyunculara birçok gizli alan gizledik.
Son olarak, iç mekan silah çatışmalarını biraz daha ilginç hale getirmek için en zayıf duvarlarımıza mermi geçirgenliği ekledik. Hasarlı alçıpandan düşmanlarınızı bir an için görmek ve çatışmaya ya da yeniden gruplanmaya karar vermek için oyunculara daha fazla seçenek sunacak.
PUBG olarak kendimizi siz oyuncular için yeni deneyimler sunmaya ve türümüzde mümkün şeyleri zorlamaya adadık. Sizin deneyimlemeniz için sabırsızlanıyoruz!
Yeni Araç: Motorlu Planör
Kelebek gibi uçarım, arı gibi sokarım.
15 Ocak itibariyle Motorlu Planör ana sunuculara iniş yaptı. Daha fazla bilgi için PUBG Labs Raporu Motorlu Planör makalemizi inceleyebilirsiniz.
Motorlu Planör, Erangel ve Miramar haritalarında belirecek.
Motorlu Planör iki koltuğa sahiptir, ön koltuk pilot içindir ve arka koltuk herhangi bir silahı kullanıp ateş edebilecek bir yolcu içindir.
10 adet Motorlu Planör, 40 konum arasında, haritada rastgele belirecek.
Uçmak için 65km/s hıza ulaşman ve S tuşuyla planörün önünü kaldırman gerekiyor.
70 km/s ulaştığında otomatik olarak uçuşa geçeceksin.
Motorlu Planörün yakıt tüketim hızı motorun hızına bağlıdır, ne kadar gaza basarsan yakıtın o kadar çabuk tükenir.
Motorlu Planör sıfır yakıt ile belirecektir. Motoru çalıştırabilmek için yakıt doldurmanız gerekecektir.
Ulaşabileceğin maksimum rakım yoktur, limitin gökyüzüdür! Ancak motor, sen yükseldikçe güç kaybetmeye başlar.
Kontroller:
Planörün aşağı yukarı hareketi için W/S tuşlarını, yanlara hareketi için A/D tuşlarını kullan.
Sol Shift ve Sol Ctrl tuşlarını basılı tutarak gazı ayarla.
El frenini devreye almak için zeminde Boşluk tuşuna basılı tut.
Survivor Pass: Shakedown
Topluluk Görevleri
Premium Pass satın almış olsun veya olmasın, tüm oyuncular Topluluk Başarı İbresini doldurmak ve ardından oyun içi kozmetik ödülleri alabilmek ve aynı zamanda Karakinin gizli hikayelerini ortaya çıkarmak için bir araya gelebilir.
Görev ibresi Battlegroundsta yeni toplanabilir eşyalar bularak doldurulabilir.
Özel Karton Kutular bulup açan oyuncular, 3 farklı nesneden birini yağmalayabilecek.
Toplandıklarında, Topluluk misyonu başarı ölçütüne şu şekilde yansırlar:
Disk parçası: Topluluk Görevleri Hedefi için 1 puan olarak sayılır
Kırık disk: Topluluk Görevleri Hedefi için 2 puan olarak sayılır
Eski DVD: Topluluk Görevleri Hedefi için 3 puan olarak sayılır
Topluluk Görevi sekmesinde, başarı puanınızı görebilir ve bireysel katkı puanıyla orantılı olarak XP kazanabilirsiniz.
Sezon Görevleri
Üç adet Sezon Görevi listesi vardır:
Her liste aylık olarak Ocak, Şubat ve Mart aylarında yayınlanacak.
Kilitli listeler, kilidinin açılmasına kalan süreyi gösterir.
İlerleme Görevleri
Oyuncular İlerleme Görevlerini tamamladıkları zaman büyük miktarda XP kazanabilirler.
Liste 1 ve 2, tüm oyunculara açık, giderek zorlaşan 8 görev serisi içerir.
Liste 3, Premium Passa sahip oyunculara açık, giderek zorlaşan 10 görev serisi içerir.
Günlük, haftalık ve zorlu görevlerle alakalı belirli bir hedef başarıldığında kilometre taşları tamamlanır.
Örnek: Toplam 70 günlük görev tamamla.
Zorlu Görev
Zorlu Görevler, belirlenmiş silahların kullanılmasını gerektiren zorlu görevlerdir.
Silah listeleri:
Skorpion (Tabanca)
Win94 (KNT)
QBZ (TT)
AKM (TT)
QBU (SNT)
Sonraki Sezon için Seviye Atlama Kuponu Kazan
Premium Pass görev ödülü olarak bir sonraki sezon için seviye atlama kuponu kazanabilirsin.
Bu eşyalar satılamaz ve sonraki sezon (Sezon 7) başladığı zaman kullanılabilirler.
Survivor Pass Listesindeki Seviye Yükseltme Eşyaları:
5 Seviye eşyası x 2
1 Seviye eşyası x 5
Hayatta Kalma Unvan Sistemi
Sezon Hayatta Kalma Unvanı Sistemi ödülleri, 6. Sezonun başında verilecektir.
Sezon Puanı (SP) hafif sıfırlanır, 5. Sezondaki performansınız, 6. Sezondaki başlangıç SPnize etki eder.
Oynanış
Atış modu değişimi iyileştirmesi
3 ateşleme moduna (Tekli, Çoklu, Otomatik) sahip TT ve HMS silahları için ikinci ateşleme modunu ayarlama seçeneği eklendi.
Otomatik modu birinci ve tekli modu ikinci tercih olarak ayarladıktan sonra otomatik modu olmayan bir silah alırsanız, otomatik olarak tekli olarak ayarlanacaktır.
Eşleşme
Vikendi geçici olarak kaldırıldı ve yerini Karakine bıraktı.
Geliştiriciden Not: Maç eşleştirme sürelerini olumsuz etkilememesi için yeni haritamızı oyuna nasıl ekleyeceğimiz ile ilgili uzun süredir düşünüyorduk. Karakin, 5. haritamız olarak rotasyona eklenebilirdi ve daha uzun süreli maç eşleştirmelerine şahit olabilirdik. Çözüm olarak dönüşümlü haritalar oldu. Dönüşümlü haritalar, dönem dönem değişecektir. Amacımız, sağlıklı bir maç eşleştirmesi deneyimi sunabilmek ve harita seçimini dinç tutabilmek. Vikendi, Karakine yer açması adına kaldırıldı fakat hala özel maçlarda oynanabilir olacak.
Vikendi hakkında konuşmak gerekirse; karlı haritamızı 2018 Aralık ayında yayınladık ve bir dolu geri bildirim aldık. Performans, eşya belirme oranı ve hatta binaların yerleşimleri için daha fazla iyileştirilecek etken olduğunu biliyorduk. İyileştirme çalışmalarını uyguladık fakat daha da iyi yapabiliriz. Vikendi şimdilik tatilde, dönüş yaptığı zaman çok daha iyi bir şekilde geri dönecek. Yeni eklenecek özellikler, keşfedilecek ve keyif alınacak yenilikler ekleyeceğiz. Bu zamana kadar, kar toplarını yapışkan bombalar ile değiştirebilirsiniz!
Aynı zamanda MP5K ve G36C gibi Vikendiye özel silahları devamlı olarak istediğinizi biliyoruz. Bu silahları, diğer haritalara eklemek konusunda araştırmalarımız sürüyor.
Harita Seçimi
Vikendi yerine yeni harita rotasyona eklendi: Karakin.
Vikendi, özel maçlarda oynanabilir.
Ustalık Sistemi
PUBG ID, maç sonunda oyuncuları izlerken görüntülenebilecek.
Bilinen Hata: Karakter modelinin görüntülenememesi hatası.
Arayüz / Kullanıcı Deneyimi
PASS tuşu ana menüye eklendi.
Survivor Passi bu tuşa tıklayarak görüntüleyebilirsiniz.
Tekrar Oynatma Sistemi
Tekrar oynatma sistemi güncellendi. Eski güncellemelerdeki tekrar izleme dosyaları artık kullanılamaz.
Ses
Silah Kullanım Sesleri Yenilemesi
Şarjör değiştirme ve silah değiştirme ses efektleri iyileştirildi.
Kıyafetlerin yakasının detaylı ifadelerine devam edildi ve şarjör değiştirme işlemi esnasında silahların eklentisi güçlendirildi.
Nişan Alma/Dürbün Açma Sırasında Silahın Mekanik Özelliklerine Göre Ses Yenilemesi
Nişan alma/Dürbün Açma esnasında, silahın eklentilerindeki ayrıntıların titreme sesinin derecesi, silah türüne bağlı olarak değişir.
Sesler ikiye ayrılır, Tabanca ve tabanca olmayan; tabanca, tabanca olmayanlara kıyasla daha az titreşime sahiptir veya ayrıntılı eklenti sesleri yoktur.
Atlama Sesi İyileştirmesi
Atlama esnasında el-vücut teması, yaka-omuz gıcırtısı gibi nesneler üzerindeki ayrıntılı ifadeler iyileştirildi
Atlarken ses malzemeye uygun olarak çıkar (Beton, ****l, Ahşap)
Vikendi
Ay ışığında rüzgar ses efektinin sesi düşürüldü.
Karakin Bilinen Hata: Bunkerların içindeki ve üzerindeki sesler belirli durumlarda amaçlandığı gibi çalışmıyor. Şu anda, oyuncuların yer altındayken konumunuzdan uzaklığını veya bir sığınak yakınındayken yerin altında mı yoksa üstünde mi olduğunu ayırt etmek zor olabilir. Bu sorunu çözmek ve sığınakların içindeki ve çevresindeki seslerle ilgili mantığı iyileştirmek için çalışıyoruz. Bu karmaşık bir konu olduğundan, çözülmesi biraz zaman alacak ve güncellenmiş sesleri, Nisan güncellemesi ana sunuculara aktarmayı umuyoruz.
Performans
Dünya Optimizasyonu
Dünya konumlarının işleme hızı optimize edildi ve aksama durumları azaltıldı.
Kostümler ve Eşyalar
6.1 Güncellemesiyle aşağıdaki eşyalar Dükkana eklenecek.
5 Altın Ejderha kostümü eklendi.
4 Altın Anka Kuşu kostümü eklendi.
9 Seollal kostümü eklendi.
Hata Düzeltmeleri
Oynanış
ADS esnasında araç koltuğu değiştirildiğinde kamera açısının yanlış konumlanması hatası giderildi.
M249 nişangahının yanlış görüntülenmesi hatası giderildi.
Çömelirken basılı tutma fonksiyonunun yanlış çalışması hatası giderildi.
Fırlatılabilir eşya kullandıktan sonra, motosikletin arkasında oturan karakterin görünümünde yaşanan hata giderildi.
Arayüz/Kullanıcı Deneyimi
Karakterin başüstünün, karakter modeli ile aynı olmaması arayüz hatası giderildi.
Bazı tuşlara basıldıktan sonra yanlış arayüzün açılması hatası giderildi.
PUBG IDde karakterin kask takmış olmasına rağmen farklı görüntülenmesi hatası giderildi.
Özel Maç
Savaş modunda bir silah tutarken yaşanan ve silah nişangahında yaşanan görsel hata giderildi.
Kırmızı lazer görüşün savaş modunda belirmemesi hatası giderildi.
Ses
Ortam sesinin Vikendide hava durumlarına göre daha yüksek duyulması hatası giderildi.
Kozmetik ve Eşya
Tommy Gun kozmetiğinin yanlış görüntülenmesi hatası giderildi.
Karakterin alt vücut bölümünün PGI kozmetiği giyildiğinde farklı görüntülenmesine neden olan hata giderildi.