- 7 Tem 2013
- 8,265
- 749
merhaba, kendi araştırmalarım sonucunda ışın izleme teknolojisinden bahsetmek istiyorum. evet. ray tracing, yani ışın izleme. İlk olarak Nvidia'nın bundan bahsettiğini duymuştum ardından bunu bir konu olarak ele almak mantıklı geldi. Nvidia'nın yeni kartları, ışın izlemeyi kullanarak animasyonlarda ve oyunlarda grafiklerin gerçek hayattanmış gibi görünen canlandırmaları destekliyor olacak. Peki bu tekniğin diğer grafik oluşturma yöntemlerinden farkı nedir? ışın izleme, adından da tahmin edeceğiniz üzere ışığın davranışını, sahnedeki durumunu nesnelerle kesişirken modelleyen bir teknoloji. Bu da haliyle gerçek hayattanmış gibi görüntüler elde etmeye yarıyor. Fakat öyle her yörde görülebilecek bir teknik olmamakla birlikte işlemsel gereksinimler nedeniyle oldukça zor bir teknik.
Nvidia ise turing olarak bildiğimiz yeni grafikleri sayesinde ışın izlemenin karşılaştığı bazı zorlukları aşabiliyor. Gelecek nesil bilgisayar grafiklerindeki problemlerin üstesinden geleceği düşünülmekte. Işın izleme aslında halihazırda olan birçok teknikten sadece bir tanesi ama nvidia bu aralar bu tekniğin üzerine çok fazla düştü. Sebebi ise gerçekçi olması. aydınlatma efektleri vs. gerçekten film izlermiş gibi oyunlar görüntüler ortaya çıkıyor. Işın izleme teknolojisinin bir diğer sıkıntılı noktası ise maliyetler, yani profesyonel üretime özel turing kartı 10 bin dolar gibi bir fiyata sahip. Tabi ışın izleme teknolojisi geliştikçe fiyatlar artıyor demek istemiyorum önceden daha da fazlaydı.
Nvidia'nın başarmak istediği şey ise ışın izleme teknolojisinin bireysel tüketicilere yani biraz daha açık olmak gerekirse sana, bana hitap eden GPU'ların seviyesine getirmesi. Bu daha önce yapılmamış bir şey. Nvidia'nın halihazırda olan teknolojisi ve bu sektörde bulunan diğer üreticilerin teknolojisi belli bir sahnedeki ışığı ve ışığın nasıl davranacağını rasterleştirme olarak adlandırılan daha basit bir teknikle taklit ediyor. Bakın taklit ediyor, ışın izleme teknolojisini kullanıyor demedim. Yani nesnelerin arkadan öne doğru oluşturulması misal bu taklidin bir parçasıdır. Fakat her yöntemin bir zorluğu olduğu gibi bu yöntemin de sıkıntısı ayna gibi nesneleri modellemeyi zorlaştırması. Nitekim rasterleştirme yöntemleri ışığın kendisini izleyip modelleyemiyor. Bu bahsettiğim ise gerçek zamanlı sahnelerde kullanılıyor çünkü mevcut donanımlar, bir oyun veya üç boyutlu animasyonda gerekli olabilecek hareketli ve karmaşık sahneleri taklit etmek için var olan gereksinimleri karşılamakta zorlanıyor.
Gelecek nesil ışık benzetme teknikleri ise ışığı çok daha detaylı bir biçimde modelleyebiliyor. Ve önemli olan kısmı bunu daha az maliyetle yapıyorlar. Bu arada ışın izlemeden bahsettim mi? ışın izleme sayesinde ışık demetinin nesnelerle nasıl aralarında ilişki olduğunu ve bu ilişkiye göre efektleri gerçek zamanda elde edebilen bir teknoloji. Örneğin camdaki kırılmaları oluşturabilen ve o sahnede ışığın kaynağını belirleyebilir. Yapabildiklerini say say bitmez nesnelerin içinden geçip nesnelerin ışığın geçişi sırasında hangi rengi alacağını falan belirleyebiliyor. Aslında ışın izleme teknolojisi yıllardır profesyonel endüstride kullanılır ama o kadar da eski bir yöntem değil tabi. Sevimli Canavarlar filmini hatırlarsınız, o filmde hatta Demir Adam filmlerinde de bu teknoloji kullanılmıştı.Tabi bakın film yapımlarından falan bahsediyorum nvidia'nın ne yapmaya çalıştığını anladınız sanırım? bireysel olarak ışın izlemeden yararlanabilmek gerçekten çığır açabilecek bir unsur. Şimdi aşağıya bir video bırakacağım bu videoda star wars'tan kısa bir dakikalık bir sahne var. Işın izleme teknolojisinin gerçek zamanda nasıl çalıştığını bu videoda görebiliyoruz. Tabi nvidia'nın RTX kartlarının kullanıldığını da söylemeden geçmeyeyim. Yapay zekanın da kullanımıyla neler neler olacak henüz haberimiz yok
[ame]https://www.youtube.com/watch?v=J3ue35ago3Y&feature=youtu.be[/ame]
Nvidia ise turing olarak bildiğimiz yeni grafikleri sayesinde ışın izlemenin karşılaştığı bazı zorlukları aşabiliyor. Gelecek nesil bilgisayar grafiklerindeki problemlerin üstesinden geleceği düşünülmekte. Işın izleme aslında halihazırda olan birçok teknikten sadece bir tanesi ama nvidia bu aralar bu tekniğin üzerine çok fazla düştü. Sebebi ise gerçekçi olması. aydınlatma efektleri vs. gerçekten film izlermiş gibi oyunlar görüntüler ortaya çıkıyor. Işın izleme teknolojisinin bir diğer sıkıntılı noktası ise maliyetler, yani profesyonel üretime özel turing kartı 10 bin dolar gibi bir fiyata sahip. Tabi ışın izleme teknolojisi geliştikçe fiyatlar artıyor demek istemiyorum önceden daha da fazlaydı.
Nvidia'nın başarmak istediği şey ise ışın izleme teknolojisinin bireysel tüketicilere yani biraz daha açık olmak gerekirse sana, bana hitap eden GPU'ların seviyesine getirmesi. Bu daha önce yapılmamış bir şey. Nvidia'nın halihazırda olan teknolojisi ve bu sektörde bulunan diğer üreticilerin teknolojisi belli bir sahnedeki ışığı ve ışığın nasıl davranacağını rasterleştirme olarak adlandırılan daha basit bir teknikle taklit ediyor. Bakın taklit ediyor, ışın izleme teknolojisini kullanıyor demedim. Yani nesnelerin arkadan öne doğru oluşturulması misal bu taklidin bir parçasıdır. Fakat her yöntemin bir zorluğu olduğu gibi bu yöntemin de sıkıntısı ayna gibi nesneleri modellemeyi zorlaştırması. Nitekim rasterleştirme yöntemleri ışığın kendisini izleyip modelleyemiyor. Bu bahsettiğim ise gerçek zamanlı sahnelerde kullanılıyor çünkü mevcut donanımlar, bir oyun veya üç boyutlu animasyonda gerekli olabilecek hareketli ve karmaşık sahneleri taklit etmek için var olan gereksinimleri karşılamakta zorlanıyor.
Gelecek nesil ışık benzetme teknikleri ise ışığı çok daha detaylı bir biçimde modelleyebiliyor. Ve önemli olan kısmı bunu daha az maliyetle yapıyorlar. Bu arada ışın izlemeden bahsettim mi? ışın izleme sayesinde ışık demetinin nesnelerle nasıl aralarında ilişki olduğunu ve bu ilişkiye göre efektleri gerçek zamanda elde edebilen bir teknoloji. Örneğin camdaki kırılmaları oluşturabilen ve o sahnede ışığın kaynağını belirleyebilir. Yapabildiklerini say say bitmez nesnelerin içinden geçip nesnelerin ışığın geçişi sırasında hangi rengi alacağını falan belirleyebiliyor. Aslında ışın izleme teknolojisi yıllardır profesyonel endüstride kullanılır ama o kadar da eski bir yöntem değil tabi. Sevimli Canavarlar filmini hatırlarsınız, o filmde hatta Demir Adam filmlerinde de bu teknoloji kullanılmıştı.Tabi bakın film yapımlarından falan bahsediyorum nvidia'nın ne yapmaya çalıştığını anladınız sanırım? bireysel olarak ışın izlemeden yararlanabilmek gerçekten çığır açabilecek bir unsur. Şimdi aşağıya bir video bırakacağım bu videoda star wars'tan kısa bir dakikalık bir sahne var. Işın izleme teknolojisinin gerçek zamanda nasıl çalıştığını bu videoda görebiliyoruz. Tabi nvidia'nın RTX kartlarının kullanıldığını da söylemeden geçmeyeyim. Yapay zekanın da kullanımıyla neler neler olacak henüz haberimiz yok
[ame]https://www.youtube.com/watch?v=J3ue35ago3Y&feature=youtu.be[/ame]