Oval çizimi için drawOval ve fillOval metodları kullanılır bu metodların tanımı şöyledir :
Public abstract **** drawOval(
int x1, ; // üst tepe noktanın x koordinatı
; int y1, // üst tepe noktanın y koordinatı
; int en, // ovalin genişliği
; int yukseklik) // ovalin yüksekliği
Public abstract **** fillOval(
int x1, // üst tepe noktanın x koordinatı
; int y1, ; // üst tepe noktanın y koordinatı
; int en, // ovalin genişliği
int yukseklik) // ovalin yüksekliği
(x1,y1) koordinatının ovalle ilişkisini daha iyi anlayabilmek için aşağıdaki grafiği verebiliriz :
(x1,y1)
; >boy
; en
Şekil 5.6.1 Oval tanımı koordinat sistemi
Oval programını küçük bir örnek programda kullanalım :
import java.applet.Applet;
import java.awt.*;
public class daireCiz extends Applet
{
public **** paint(Graphics g)
{
g.setColor(new Color(0,0,255));
g.drawOval(10,10,50,50);
g.fillOval(70,10,50,50);
}
}
Şekil 5.6.2 daireCiz.java programı ve apleti
Eğer bir ovalin tamamını değilde sadece bir bölümünü çizmek dilenilirse, drawArc ve fillArc metotları kullanılabilir. Bu metotların tanımı :
Public abstract **** drawArc(
int x1, // üst tepe noktanın x koordinatı
; int y1, ; // üst tepe noktanın y koordinatı
; int en, // ovalin genişliği
int yukseklik, // ovalin yüksekliği
; int başlangıçaçısı, //arkın başlangıç açısı, derece
; int çizimaçısı) // arkın çizim açısı, derece
Public abstract **** fillArc(
int x1, // üst tepe noktanın x koordinatı
; int y1, // üst tepe noktanın y koordinatı
; int en, // ovalin genişliği
; int yukseklik, // ovalin yüksekliği
int başlangıçaçısı, //arkın başlangıç açısı, derece
; int çizimaçısı) // arkın çizim açısı, derece
Şimdi de bu metotu kullanan bir bilgisayar programı yazalım :
import java.applet.Applet;
import java.awt.*;
public class arcCiz extends Applet
{
public **** paint(Graphics g)
{
g.setColor(new Color(0,0,255));
g.setFont(new Font("SansSerif",Font.PLAIN,12 ));
g.drawOval(70,10,50,50);
g.drawArc(10,10,50,50,30,60);
g.fillArc(70,10,50,50,30,60);
}
}
Public abstract **** drawOval(
int x1, ; // üst tepe noktanın x koordinatı
; int y1, // üst tepe noktanın y koordinatı
; int en, // ovalin genişliği
; int yukseklik) // ovalin yüksekliği
Public abstract **** fillOval(
int x1, // üst tepe noktanın x koordinatı
; int y1, ; // üst tepe noktanın y koordinatı
; int en, // ovalin genişliği
int yukseklik) // ovalin yüksekliği
(x1,y1) koordinatının ovalle ilişkisini daha iyi anlayabilmek için aşağıdaki grafiği verebiliriz :
(x1,y1)
; >boy
; en
Şekil 5.6.1 Oval tanımı koordinat sistemi
Oval programını küçük bir örnek programda kullanalım :
import java.applet.Applet;
import java.awt.*;
public class daireCiz extends Applet
{
public **** paint(Graphics g)
{
g.setColor(new Color(0,0,255));
g.drawOval(10,10,50,50);
g.fillOval(70,10,50,50);
}
}
Şekil 5.6.2 daireCiz.java programı ve apleti
Eğer bir ovalin tamamını değilde sadece bir bölümünü çizmek dilenilirse, drawArc ve fillArc metotları kullanılabilir. Bu metotların tanımı :
Public abstract **** drawArc(
int x1, // üst tepe noktanın x koordinatı
; int y1, ; // üst tepe noktanın y koordinatı
; int en, // ovalin genişliği
int yukseklik, // ovalin yüksekliği
; int başlangıçaçısı, //arkın başlangıç açısı, derece
; int çizimaçısı) // arkın çizim açısı, derece
Public abstract **** fillArc(
int x1, // üst tepe noktanın x koordinatı
; int y1, // üst tepe noktanın y koordinatı
; int en, // ovalin genişliği
; int yukseklik, // ovalin yüksekliği
int başlangıçaçısı, //arkın başlangıç açısı, derece
; int çizimaçısı) // arkın çizim açısı, derece
Şimdi de bu metotu kullanan bir bilgisayar programı yazalım :
import java.applet.Applet;
import java.awt.*;
public class arcCiz extends Applet
{
public **** paint(Graphics g)
{
g.setColor(new Color(0,0,255));
g.setFont(new Font("SansSerif",Font.PLAIN,12 ));
g.drawOval(70,10,50,50);
g.drawArc(10,10,50,50,30,60);
g.fillArc(70,10,50,50,30,60);
}
}