- 28 Eki 2013
- 7,264
- 2
Bunların hepsini önceden yazmıştım onay gelince paylaşırım diye işte paylaşıyorum. Arkadaşlar şimdi tds'ye benzer birşey yapacağız.Üstten bakışlı olacak.Önce karakterimizinden başlayalım..
Karakterimizin create eventine :
Karakterimizin create eventine :
PHP Source Code
Karakterimizin step eventine :
-
global.can=100 // karakterimizin canı 100 olur
Karakterimizin step eventine :
PHP Source Code
<li id="codeLine_4_f6d633">if keyboard_check(vk_left){x-=5} // sol tuş ile sola 5 hızında gider<li id="codeLine_5_f6d633">if keyboard_check(vk_left){x+=5} // sağ tuşu ile sağa 5 hızında gider<li id="codeLine_6_f6d633">if global.can<1 {room_restart()} // karakter ölünce oda yeniden başlar
Şimdide bir düşman yapalım
Düşmanımızada can ekleyelim öyle değilmi
Düşmanın create eventine :
<li id="codeLine_2_f6d633">if keyboard_check(vk_down){y+=5}// aşağı tuşu ile aşağı 5 hızında gider<li id="codeLine_3_f6d633"><li id="codeLine_1_f6d633">if keyboard_check(vk_up){y-=5} // yukarı tuşu ile yukarıya 5 hızında gider.
<li id="codeLine_4_f6d633">if keyboard_check(vk_left){x-=5} // sol tuş ile sola 5 hızında gider<li id="codeLine_5_f6d633">if keyboard_check(vk_left){x+=5} // sağ tuşu ile sağa 5 hızında gider<li id="codeLine_6_f6d633">if global.can<1 {room_restart()} // karakter ölünce oda yeniden başlar
Şimdide bir düşman yapalım
Düşmanımızada can ekleyelim öyle değilmi
Düşmanın create eventine :
PHP Source Code
Yapay zekasız olmaz değilmi düşman bizi takip etmeli
Düşmanın step eventine :
-
global.can2=100 // düşman can 100
Yapay zekasız olmaz değilmi düşman bizi takip etmeli
Düşmanın step eventine :
PHP Source Code
Karakterimizi devamlı takip eden bir düşman olunca tabi karakterde kendini korumalı onun için karakterimizin ateş etmesini yapalım..
Karakterimizin step eventine
<li id="codeLine_2_00dea2">if global.can<1 {instance_destroy()} // canı bitince yok olsun<li id="codeLine_1_00dea2">mp_potential_step(karakter.x,karakter.y,3,false)// karakteri takip etsin
Karakterimizi devamlı takip eden bir düşman olunca tabi karakterde kendini korumalı onun için karakterimizin ateş etmesini yapalım..
Karakterimizin step eventine
PHP Source Code
- if mouse_check_button(mb_left){instance_create(x,y,mermi)}// mousenin sol tuşu ile ateş eder.
Merminin create eventine
PHP Source Code
Ama şimdide saçma oldu sanki sadece biz ateş ediyoz ..
Hadi düşmanda ateş etsin bakalım
Düşmanın step eventine
<li id="codeLine_1_dfe745">move_towards_point(mouse_x,mouse_y,12)// mermi mousenin baktığı tarafa 12 hızında gider.
Ama şimdide saçma oldu sanki sadece biz ateş ediyoz ..
Hadi düşmanda ateş etsin bakalım
Düşmanın step eventine
PHP Source Code
Başka ne yapalım ?
Can barı yapalım canları yaptık ama can barını yapmadık hay aksi
Boş bir obje açın adını canbari koyun .isterseniz canım istediğinizi koyarsınız ben öyle örnek verdim farketmez önce karakterimizin canını yapalım ..
Canbarinin draw eventine
<li id="codeLine_2_e53751">{motion_set(0,0){instance_create(x,y,mermi2)}}// karakterimize ateş eder..<li id="codeLine_1_e53751">if distance_to_point(karakter.x,karakter.y)<75// karakter ile arasındaki mesafe 75 ise
Başka ne yapalım ?
Can barı yapalım canları yaptık ama can barını yapmadık hay aksi
Boş bir obje açın adını canbari koyun .isterseniz canım istediğinizi koyarsınız ben öyle örnek verdim farketmez önce karakterimizin canını yapalım ..
Canbarinin draw eventine
PHP Source Code
Şimdide düşmanımıza can barı yapalım yine boş bir obje açalım..
Adı yine farketmez ama ben düsmancan koyuyorum..
Dusmancanın draw eventine
-
draw_healthbar(x,y,x+100,y+20,global.can,c_silver,c_red,c_green,0,1,1)// can azaldıkça arakası gri yeşilden kırmızıya doğru 100'e 20 boyutunda bir can barı
Şimdide düşmanımıza can barı yapalım yine boş bir obje açalım..
Adı yine farketmez ama ben düsmancan koyuyorum..
Dusmancanın draw eventine
PHP Source Code
Ama bir sorun var
Düşman mermiyi atıyor ama mermi karaktere değsene karakterin canı gitmiyor karakterin attığı mermidede düşmanın canı inmiyor
Hemen onları yapalım.
Mermi 1 ' in düşman ile çarpışma eventine. :
<li id="codeLine_1_db7d3e">draw_healthbar(x,y,x+100,y+20,global.can2,c_black,c_red,c_green,0,1,1)// can azaldıkça arakası siyah yeşilden kırmızıya doğru 100'e 20 boyutunda bir can barı
Ama bir sorun var
Mermi 1 ' in düşman ile çarpışma eventine. :
PHP Source Code
Mermi 2'nin karakter ile çarpışma eventine
<li id="codeLine_2_c4f90e">instance_destroy// mermi düşmana değince yok olsun .<li id="codeLine_1_c4f90e">global.can2-=5 // düşmanın canı her mermi değdiğinde 5 azalsın
Mermi 2'nin karakter ile çarpışma eventine
PHP Source Code
- global.can-=2 // karakterin canı mermi her değdiğinde 2 azalır.
- instance_destroy() // karaktere değen mermi yok olur.