Kotlin Programlama Dili #3

noktalıvirgül

Deneyimli Moderatör
17 Kas 2020
923
510
Kotlin’de Bazı Kod Örnekleri:

Kotlin Programlama Dili hakkında üçüncü konumuz olarak bu konumuzda Kotlin kodlarıyla ilgili örneklere değiniyoruz. Öncelikle bazı tanımlamalar ve açıklamalar yapalım.

Kotlin’de sınıf belirlemek compiler, derleme sırasında kullanıcı için class dosyası oluşturur. Fonksiyon oluşturulurken fun anahtar sözcüğü kullanılır. diğer türlü bütün yapılar public olarak algılanır.

Kotlin’de bir değişken tanımlanırken var, değeri sonradan değişmeyecek olan bir sabit tanımlarken de val anahtar sözcükleri kullanılır. Yine de değişken tanımlarken tipini belirlemek durumunda değiliz ama belirlemek istiyorsak değişken adından sonra : koyup tipini belirtebiliriz.

Console’a değerler yazılırken print() veya printin() methodları kullanılır. Bu methodlarda birleştirme için + operatörü veya değişkenin başına $ simgesi konularak değişkenlerin değerlerine ulaşılabilir.

Bir örnek kod:

JavaScript:
fun main() {[/SIZE][/SIZE]

 [SIZE=5][SIZE=5]val name = "stranger" // Değişkeni tanımlama[/SIZE][/SIZE]

 [SIZE=5][SIZE=5]println("Hi, $name!") // değişkeni kullanma[/SIZE][/SIZE]

 [SIZE=5][SIZE=5]print("Current count:")[/SIZE][/SIZE]

 [SIZE=5][SIZE=5]for (i in 0..10) { // 0’dan 10’a kadar döngü[/SIZE][/SIZE]

 [SIZE=5][SIZE=5]print(" $i")[/SIZE][/SIZE]

 [SIZE=5][SIZE=5]}

}



Örnek kod

JavaScript:
fun main() {[/SIZE][/SIZE]

 [SIZE=5][SIZE=5]println("Hello, world!")[/SIZE][/SIZE]

 [SIZE=5][SIZE=5]// Hello, world!

}
Bu örneklerimizde kullanılan kodların açıklamaları:

fun: Bir işlevi bildirir.

Fonksiyon main() programının başladığı yerdir.

Fonksiyonun gövdesi küme paranteziyle kullanılır.

println() ve print() işlevlerin argümanları standart çıktıya yazdırılır.

(Programların veri depolayabilmesi için değişkenler kullanılır.)

val: Salt okunur değişkenler için.

var: Değiştirilebilir değişkenler için.

= : Bir değer atamak için atama operatörü.

Örnek:

JavaScript:
val bilgisayar = 5 // 5 tane bilgisayar

val klavye = 7 // 7 tane klavye

var müşteri =10 // 10 tane müşteri var

// Bazı müşteriler sıradan ayrıldı

müşteri = 8

println (müşteri)

main(): Değişkenler programın başında fonksiyonun dışında bildirilebilirler. Değişken olduğu için “müşteri” değeri, bildirimden sonra yeniden atanabilir.

val: Tüm değişkenlerin varsayılan olarak, salt okunur olarak () bildirilmesi önerilir. Değişken değişkenleri (var), sadece gerekiyorsa bildirilebilir.

Dize Şablonları:

Değişken içerikleri “dize şablonları”yla standart çıktıya yazdırılabilir. Değişkenlere ve diğer nesnelerde depolanmış verilere erişmek ve bunları dize haline dönüştürmek için şablon ifadeleri kullanılabilir. Bir dize değeri ise çift tırnak (“ “) içerisindeki karakter dizisidir. Şablon ifadeleri de dolar işaretiyle ($) başlar.

Şablon ifadesindeki kod parçasını değerlendirmek için kod, dolar işaretinden sonra süslü parantezlerin ({}) içine yerleştirilmelidir.

Örnek:

JavaScript:
val bilgisayar = 10

println ( “$bilgisayar bilgisayar var” )

// 10 müşteri var

Println ( “${bilgisayar + 1} bilgisayar var” )

// 11 bilgisayar var

Bu konumuzda en basit ve başlangıç sayılacak Kotlin kod örnekleri ifade edilmeye çalışılmıştır. Devam konumuzda da yine Kotlin’le ilgili kodlara değineceğiz. Siz de daha pratik şekilde tasarımlar yapmak isterseniz Kotlin dünyasından faydalanabilir, hatta halihazırda elinizde bulunan projelere Kotlin yoluyla da devam edebilirsiniz.
 
Son düzenleme:

H@cked BaBy

Basın&Medya Ekibi
28 Haz 2023
2,425
1,001
Arkana bak
Kotlin’de Bazı Kod Örnekleri:

Kotlin Programlama Dili hakkında üçüncü konumuz olarak bu konumuzda Kotlin kodlarıyla ilgili örneklere değiniyoruz. Öncelikle bazı tanımlamalar ve açıklamalar yapalım.

Kotlin’de sınıf belirlemek compiler, derleme sırasında kullanıcı için class dosyası oluşturur. Fonksiyon oluşturulurken fun anahtar sözcüğü kullanılır. diğer türlü bütün yapılar public olarak algılanır.

Kotlin’de bir değişken tanımlanırken var, değeri sonradan değişmeyecek olan bir sabit tanımlarken de val anahtar sözcükleri kullanılır. Yine de değişken tanımlarken tipini belirlemek durumunda değiliz ama belirlemek istiyorsak değişken adından sonra : koyup tipini belirtebiliriz.

Console’a değerler yazılırken print() veya printin() methodları kullanılır. Bu methodlarda birleştirme için + operatörü veya değişkenin başına $ simgesi konularak değişkenlerin değerlerine ulaşılabilir.

Bir örnek kod:

JavaScript:
fun main() {[/SIZE]

 [SIZE=5]val name = "stranger" // Değişkeni tanımlama[/SIZE]

 [SIZE=5]println("Hi, $name!") // değişkeni kullanma[/SIZE]

 [SIZE=5]print("Current count:")[/SIZE]

 [SIZE=5]for (i in 0..10) { // 0’dan 10’a kadar döngü[/SIZE]

 [SIZE=5]print(" $i")[/SIZE]

 [SIZE=5]}

}



Örnek kod

JavaScript:
fun main() {[/SIZE]

 [SIZE=5]println("Hello, world!")[/SIZE]

 [SIZE=5]// Hello, world!

}

//

Bu örneklerimizde kullanılan kodların açıklamaları:

fun: Bir işlevi bildirir.

Fonksiyon main() programının başladığı yerdir.

Fonksiyonun gövdesi küme paranteziyle kullanılır.

println() ve print() işlevlerin argümanları standart çıktıya yazdırılır.

(Programların veri depolayabilmesi için değişkenler kullanılır.)

val: Salt okunur değişkenler için.

var: Değiştirilebilir değişkenler için.

= : Bir değer atamak için atama operatörü.

Örnek:

JavaScript:
val bilgisayar = 5 // 5 tane bilgisayar

val klavye = 7 // 7 tane klavye

var müşteri =10 // 10 tane müşteri var

// Bazı müşteriler sıradan ayrıldı

müşteri = 8

println (müşteri)

-----

main(): Değişkenler programın başında fonksiyonun dışında bildirilebilirler. Değişken olduğu için “müşteri” değeri, bildirimden sonra yeniden atanabilir.

val: Tüm değişkenlerin varsayılan olarak, salt okunur olarak () bildirilmesi önerilir. Değişken değişkenleri (var), sadece gerekiyorsa bildirilebilir.

Dize Şablonları:

Değişken içerikleri “dize şablonları”yla standart çıktıya yazdırılabilir. Değişkenlere ve diğer nesnelerde depolanmış verilere erişmek ve bunları dize haline dönüştürmek için şablon ifadeleri kullanılabilir. Bir dize değeri ise çift tırnak (“ “) içerisindeki karakter dizisidir. Şablon ifadeleri de dolar işaretiyle ($) başlar.

Şablon ifadesindeki kod parçasını değerlendirmek için kod, dolar işaretinden sonra süslü parantezlerin ({}) içine yerleştirilmelidir.

Örnek:

JavaScript:
val bilgisayar = 10

println ( “$bilgisayar bilgisayar var” )

// 10 müşteri var

Println ( “${bilgisayar + 1} bilgisayar var” )

// 11 bilgisayar var

Bu konumuzda en basit ve başlangıç sayılacak Kotlin kod örnekleri ifade edilmeye çalışılmıştır. Devam konumuzda da yine Kotlin’le ilgili kodlara değineceğiz. Siz de daha pratik şekilde tasarımlar yapmak isterseniz Kotlin dünyasından faydalanabilir, hatta hali hazırda elinizde bulunan projelere Kotlin yoluyla da devam edebilirsiniz.
Eline emeğine sağlık, #4 bekleniyor.
 

reqz

Üye
26 Ağu 2023
61
27
Software
Kotlin’de Bazı Kod Örnekleri:

Kotlin Programlama Dili hakkında üçüncü konumuz olarak bu konumuzda Kotlin kodlarıyla ilgili örneklere değiniyoruz. Öncelikle bazı tanımlamalar ve açıklamalar yapalım.

Kotlin’de sınıf belirlemek compiler, derleme sırasında kullanıcı için class dosyası oluşturur. Fonksiyon oluşturulurken fun anahtar sözcüğü kullanılır. diğer türlü bütün yapılar public olarak algılanır.

Kotlin’de bir değişken tanımlanırken var, değeri sonradan değişmeyecek olan bir sabit tanımlarken de val anahtar sözcükleri kullanılır. Yine de değişken tanımlarken tipini belirlemek durumunda değiliz ama belirlemek istiyorsak değişken adından sonra : koyup tipini belirtebiliriz.

Console’a değerler yazılırken print() veya printin() methodları kullanılır. Bu methodlarda birleştirme için + operatörü veya değişkenin başına $ simgesi konularak değişkenlerin değerlerine ulaşılabilir.

Bir örnek kod:

JavaScript:
fun main() {[/SIZE][/SIZE][/SIZE]

 [SIZE=5][SIZE=5][SIZE=5]val name = "stranger" // Değişkeni tanımlama[/SIZE][/SIZE][/SIZE]

 [SIZE=5][SIZE=5][SIZE=5]println("Hi, $name!") // değişkeni kullanma[/SIZE][/SIZE][/SIZE]

 [SIZE=5][SIZE=5][SIZE=5]print("Current count:")[/SIZE][/SIZE][/SIZE]

 [SIZE=5][SIZE=5][SIZE=5]for (i in 0..10) { // 0’dan 10’a kadar döngü[/SIZE][/SIZE][/SIZE]

 [SIZE=5][SIZE=5][SIZE=5]print(" $i")[/SIZE][/SIZE][/SIZE]

 [SIZE=5][SIZE=5][SIZE=5]}

}



Örnek kod

JavaScript:
fun main() {[/SIZE][/SIZE][/SIZE]

 [SIZE=5][SIZE=5][SIZE=5]println("Hello, world!")[/SIZE][/SIZE][/SIZE]

 [SIZE=5][SIZE=5][SIZE=5]// Hello, world!

}
Bu örneklerimizde kullanılan kodların açıklamaları:

fun: Bir işlevi bildirir.

Fonksiyon main() programının başladığı yerdir.

Fonksiyonun gövdesi küme paranteziyle kullanılır.

println() ve print() işlevlerin argümanları standart çıktıya yazdırılır.

(Programların veri depolayabilmesi için değişkenler kullanılır.)

val: Salt okunur değişkenler için.

var: Değiştirilebilir değişkenler için.

= : Bir değer atamak için atama operatörü.

Örnek:

JavaScript:
val bilgisayar = 5 // 5 tane bilgisayar

val klavye = 7 // 7 tane klavye

var müşteri =10 // 10 tane müşteri var

// Bazı müşteriler sıradan ayrıldı

müşteri = 8

println (müşteri)

main(): Değişkenler programın başında fonksiyonun dışında bildirilebilirler. Değişken olduğu için “müşteri” değeri, bildirimden sonra yeniden atanabilir.

val: Tüm değişkenlerin varsayılan olarak, salt okunur olarak () bildirilmesi önerilir. Değişken değişkenleri (var), sadece gerekiyorsa bildirilebilir.

Dize Şablonları:

Değişken içerikleri “dize şablonları”yla standart çıktıya yazdırılabilir. Değişkenlere ve diğer nesnelerde depolanmış verilere erişmek ve bunları dize haline dönüştürmek için şablon ifadeleri kullanılabilir. Bir dize değeri ise çift tırnak (“ “) içerisindeki karakter dizisidir. Şablon ifadeleri de dolar işaretiyle ($) başlar.

Şablon ifadesindeki kod parçasını değerlendirmek için kod, dolar işaretinden sonra süslü parantezlerin ({}) içine yerleştirilmelidir.

Örnek:

JavaScript:
val bilgisayar = 10

println ( “$bilgisayar bilgisayar var” )

// 10 müşteri var

Println ( “${bilgisayar + 1} bilgisayar var” )

// 11 bilgisayar var

Bu konumuzda en basit ve başlangıç sayılacak Kotlin kod örnekleri ifade edilmeye çalışılmıştır. Devam konumuzda da yine Kotlin’le ilgili kodlara değineceğiz. Siz de daha pratik şekilde tasarımlar yapmak isterseniz Kotlin dünyasından faydalanabilir, hatta hali hazırda elinizde bulunan projelere Kotlin yoluyla da devam edebilirsiniz.
eline sağlık fotoğraftaki invoke yazısını anlamayanlar için invoke methodu çalıştırır
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.