Oyun Geliştirmek İsteyenlere Tavsiyeler Ve İpuçları

Dolyetyus

Co Admin
21 Nis 2020
1,204
664
Delft
Hepinize selamlar Turk Hack Team üyeleri,

Bugün oyun geliştirici arkadaşlar için bir yazı hazırladım. Umarım geliştirici olmak isteyen arkadaşlar veya zaten hali hazırda az çok bu sektörde olan arkadaşlara yardımcı olurum.

0nfaoN.png


Yazıyı hem araştırmalar yaparak hazırladım hem de kendi yorumlarımı kattım. Ben de küçük yaşlarımdan beri bilgisayar oyunlarıyla büyüdüm, birçok oyun oynadım. Bunların yanı sıra kendi ufak oyun geliştirici grubumuz ile bazı Game Jam etkinliklerine katıldık ve birkaç tane bizi tatmin edecek başarı da aldık. Yani demek istediğim burada yazdığım yazıdaki şeyler bir şirket mantığı ile değil oyunculardan oyunculara olacak şekilde yazıldı.

Sırasıyla Mobil Oyun Geliştiricilerine ve PC Video Oyun Geliştiricileri ile Konsol Oyun Geliştiricileri için konuşacağım.


tJoGV2.gif



Mobil Oyunlar

Şu an en hızlı gelişmekte olan kesim mobil oyun ve uygulama sektörü. Bu yüzden ufak gruplar halinde veya tek başınıza bu sektörde ilerleyebilirsiniz. Ancak rekabetin yüksek olduğu bir sektör burası. Bu yüzden hiç durmadan üretmeniz gerekmekte.

mobilegamingfinalimg.png


Bu yazıda ise oyunlarınızı tasarlamak ve pazarlamak için yazdığım tavsiyelerle oyunlarınızı bir sonraki seviyeye taşımaya hazır olun.

IR7N9x.png


Modelle Ve Geliştir

İyi bir oyun tasarımının sırrı "modelle ve geliştir" yöntemidir. Bu yöntemi mobil oyun geliştirmenizde uygulamak, her seferinde başarılı oyun fikirleri bulmanıza yardımcı olacaktır.

1440x810_Ai-game.jpg


Bunu nasıl yapacağınız ise seçtiğiniz platformun App Store'undaki en iyi oyunları araştırarak ne tarz oyunların işe yaradığını öğrenmektir. Bu başlıklar üzerinde çalışın, incelemelere bakın ve not alın. Ayrıca oyunun başarısız olabileceği yerleri de not edin. Ardından, oyunu daha iyi hale getirebileceğiniz farklı yollar üzerinde beyin fırtınası yapın ve bu yönleri yeni oyun konseptinizi oluşturmak için kullanın. Trend olan birkaç oyunu ilham kaynağı olarak kullanın ancak direkt kopyalamayın. Modellenmiş ve geliştirilmiş bir sürüm olan yepyeni bir oyun fikriniz olana kadar yalnızca çalışan ve ince ayar yapan öğeleri kullanın. Eğer direkt olarak bir oyun kopyalarsanız bu sizin zararınıza olur. Oyuncular oyunu oynarken daha önce bu oyunu oynadığını hissetmesinler.

IR7N9x.png


Gözünüz Trendlerde Olsun

Oyununuzun girmesini istediğiniz türü akıllıca seçin. Genelde “Hyper Casual” olarak adlandırılan oyunlar mobilde başarılı olmaktadır. Subway Surfers veya Hill Climb Racing gibi bazı oyunların vaktinde dev gibi olmasının sebebi insanlar mobil oyunları genelde metroda seyahat ederken veya 10 dakikalık molalarda oynuyor olmasıdır. Bu zamanlarda derin bir oynanışa sahip geniş oyunları pek kimse tercih etmez, insanlar zaman öldürmek için Hyper Casual'a yönelirler. Bu tür oyunlar tutar ancak sektördeki en büyük şirketlere karşı benzer oyunu yaparak büyük olasılıkla başarılı olamayacaksınız. Büyük bir bütçeniz ve deneyiminiz yoksa küçük işler deneyin.

hypercasual.jpeg


IR7N9x.png


Pazarlamaya Erken Başlayın

Mobil oyun geliştirmeye başlar başlamaz uygulama pazarlama stratejiniz de başlamalıdır. Oyununuzu erken pazarladığınızda yayın öncesi bir fikir veriyor ve kendinizi başarıya hazırlıyorsunuz. Birçok geliştirici haberi duyurmaya başlamak için oyunlarının bitmesini bekler. Bu yaygın bir hatadır. Bağımsız oyun geliştirme forumlarında aktif olun ve diğer geliştiriciler ile oyuncularla iletişim kurun. Uygulamanızı tanıtan çarpıcı görseller oluşturun ve bunları forumlarda paylaşın.

android-app-development-service-500x500.png


Çok büyük bir beklenti yaratmayın yoksa oyun çıkınca elinizde patlayabilir. En iyisi oyun içi görsellere yer vermek ve kısa kısa oynanış videoları sunmak olabilir. Her ne kadar şimdi vereceğim örnek bir konsol oyunu için olsa da Cyberpunk veya M&B Bannerlord gibi uzun uzun oyununuzu şişirmeyin yoksa patlar. Buradaki işin güzel yanı pek çok kimse mobil oyunlarda beklentiye girmez. Hatta oyunu mağazada görene kadar haberi bile olmaz.

IR7N9x.png


Sosyal Medyadan Yararlanın

Günümüzde sosyal medyanın önemi çok büyük. Twitter, Instagram, Facebook ve YouTube gibi platformları kullanan milyonlar var. Tamam direkten sıfırdan tanıtım yaparsanız pek tutmayabilir, bunun için reklam vermeniz gerekmektedir.

POST_GMG_180730_RJ_BLOG_CONTENT_visibility_fixed-1.jpg


Ufak bir hayran kitlesi topladıktan sonra paylaşımlara başlayın. Çoğu kişi, oyunlar oluşurken ilerlemeleri izlemekten zevk alır. İlerlemelerinizi yayınlayın, bir seviyeye veya karaktere yeni eklemeler, GIF'ler, oyun fragmanları ve gelecek tanıtımlarla ilgili anketler yapın.

IR7N9x.png


Değişikliklere Çok Zaman Harcamayın

Bir oyun geliştiricisinin yapabileceği en büyük hata işe yaramayacak bir şeyler yapmaya çalışmak için çok zaman harcamaktır. Bunun yerine, belirli bir zamanda küçük yinelemeli değişiklikleri yapmaya odaklanın. İşin %20'sini genel olarak kendiniz farklı şekilde yapın, zaten bu kısım asıl değişikliği ayarlayacak. Bu mobil taktiği kullanarak, oyununuz üzerinde hiçbir etkisi olmayacak şeyler için çok fazla zaman ve çaba harcamayacaksınız.

fancade-game-of-the-week-hero.jpg


Mobil oyun sektörü hızlıca yenilip tüketilen bir sektördür. Genelde yaşça küçük insanlar bunları tercih edeceğinden dolayı cihazlarda gereksiz yer kaplayıp optimazyonu bozacak ayrıntılara çok zaman harcamayın. Başka oyunları alın temel değişikler yapın, bu kadar.

IR7N9x.png


Mobil Oyun Geliştirme Planı Oluşturun

Net bir strateji olmadan en iyi imkânlar bile sizin için hiçbir fark yaratmayacaktır. Bu nedenle, mobil oyun geliştirmek için bir eylem planı hazırlamak için zaman ayırın. Ne yapmanız gerektiğini düşünün ve tamamlamanın ne kadar süreceğini tahmin edin. Hepsini not alın. Oyununuzu tamamlamak için kendinize bir son tarih verin. Ardından geliştirme için bir program oluşturun ve ona bağlı kalın. Akıllı telefonunuzda hatırlatıcılar ayarlayın ve takviminizde gerekli yerleri işaretleyin. Oyununuzu bitirmek için motive kalın ve oyunu günlük bir öncelik haline getirin. Yalnızca birkaç dakika da olsa uygulamanız üzerinde her gün çalışmayı deneyin. Mükemmellik için çabalamayın, az da olsa ilerlemeyi hedefleyin.

game.png


IR7N9x.png


Prototip Oluşturun

Oyununuzu geliştirmek için birçok yol var. Birçok programlama dili veya oyun motoru kullanabilirsiniz. Benim kişisel tercihim Unity ve C# ancak duruma göre siz kendiniz farklı yolları da deneyebilirsiniz. Geliştirme bölümünde seviye tasarımınızda size yardımcı olması için oyun konseptinizin oynanabilir bir prototipini oluşturun. Bu şekilde oyununuzu test etmeniz sizlerin doğru tasarım yönüne gidip gitmediğinizi bilmenizi sağlayacaktır. Bozuk veya eksik gibi görünen bir şey varsa geliştirme aşamasının devamına geçmeden önce onu kaldırabilirsiniz.

test-prototypes-mobile-game-cost.png


Sık sık prototip oluşturun ve ilerledikçe yeni öğeler ve özellikler ekleyerek oyununuzu oluşturun. Bu yöntem, genel seviye tasarımınızı geliştirirken size çok zaman kazandırabilir.

IR7N9x.png


Oyun Grafiklerine Ve Seslere Önem Verin

Ben kendim oyunlarda en çok grafiklere önem veren biriyimdir ancak mobil sektörde maksat grafiklerin gerçekçi gözükmesinden ziyade daha oturaklı olmasıdır. Kimse sizden Uncharted 4 grafiği beklemiyor ancak oyun yaparken grafiklerin de oyunun kendisi kadar önemli olduğunu unutmayın. İyi görünmezlerse, oyuncular oyunun da kötü olduğunu düşüneceklerdir. Eğer bir ilk izlenim elde edersiniz bu yüzden iyi değerlendirin. Araştırmanıza bakın ve kullanıcıları çekmek ve ilgilerini çekmek için trend olan bir tema ve renk paleti seçin. Renk kombinasyonlarını seçme konusunda uzman değilseniz, bunları sizin için seçen ücretsiz renk paleti araçları ve oluşturucularından faydalanabilirsiniz.

Screen-Shot-2019-10-21-at-8.18.13-AM.jpg


Oyununuzun grafikleri gibi sesleri de önem vermeniz gereken bir unsurdur. Oyun sırasında iyi seslere veya müzik döngüsüne sahip olmak oyunculara yalnızca daha iyi bir oyun deneyimi sağlamakla kalmaz aynı zamanda onları oyununuzun iyi niyetli bir hayranı haline getirmeye yardımcı olur. Müzik, oyununuzun hızını belirlemek ve duygusal bir bağ kurmak için kullanabileceğiniz güçlü bir araçtır.

IR7N9x.png


Kullanıcılar İle Etkileşime Geçin

Oyuncularınızın yorumlarını cevapsız bırakmayın. Yapabiliyorsanız tüm yorumlara veya en azından olumsuz olanlara yanıt vermeye çalışın.

b5b146f36e048231ad1ce18414bf530d.jpg


Öylesine takılırken Play Store’da bir oyun gördüm; Oyunun sorunları vardı. Özellikle oyunun açılış kısmında bağlantı sorunları vardı. Oyuncular incelemelerde bir sürü şikâyet etmiş ama kimse cevap vermemiş. Bu basit ilgisizlik durumu ise 2.2 puan ve tonlarca oyunu silme, oyuncu sayısında düşüş ile sonuçlandı. Bu nedenle uygulama incelemelerinden aldığınız kullanıcı geri bildirimlerini değerlendirin ve cevap vermeye çalışın.

IR7N9x.png


Başarı İçin Birden Fazla Pazarlama Stratejisi Kullanın

Mobil oyun geliştirme konusunda başarılı olmak istiyorsanız, ya pazarlama alanında çok iyi olmanız ya da bunu sizin için yapabilecek bir yayıncılık şirketiyle güçlerinizi birleştirmeniz gerekir. Alanında yeni olan bağımsız indie geliştiricilerinin, bir pazarlamacının yollarını ve bir uygulamayı tanıtmak için en iyi teknikleri öğrenmesi gerekecektir. Hem zaman hem de sabır gerektirir bu kısım ama sonunda karlı çıkarsınız.

hyper-casual-games-featured-image.jpg


Bununla birlikte, boş zamanınız yoksa yayıncılara başvurmanızı şiddetle tavsiye ederim. Yayıncılarla çalıştığınızda, sizin için oyununuzun tüm pazarlamasını onlar halleder. Tek yapmanız gereken hit değerinde bir oyun yaratmaya odaklanmak. Örnek vermek gerekirse 2010’ların en iyi patlayan mobil oyunlarından birisi olan Among Us. Normal oyun bağımsız bir şirket tarafından 2018’de çıkmıştı ancak 2020 yılında yayıncılar bu oyunu oynayıp diğer insanlara göstermeye başladıkça oyuncu kitlesi çığ gibi büyüdü.

IR7N9x.png


Oyununuz Kopyalanabilir

Mobil mağazada bir oyun varsa ve iyi bir etki yarattıysa muhtemelen kopyalanacaktır. Bu olay insanlara gösterdiğiniz için olmuyor, oyun kopyalamak bu endüstrinin doğasında var.

hero-lol-base.jpg


Bir oyunun telif hakkına sahip olmak çok zordur. Yapabileceğiniz tek şey daha hızlı olmak ve herkesten önce başarılı olmaktır. Hızlı hareket edin, geri bildirim aldığınızdan ve mümkün olan en kısa sürede işe koyulduğunuzdan emin olun.

IR7N9x.png


Evet, genel olarak mobil oyun sektöründeki arkadaşlara bunları tavsiye ederim. Aynı zamanda önceden de bahsettiğim gibi bu sektör hızlıca tüketilen ürünler içerir. Tek yapmanız gereken durmadan üretmek. Belki bir tanesi tutabilir. Aynı şekilde bir oyunu yayınlar yayınlamaz hit olmasını beklemeyin, Flappy Bird oyunu yayınlanmasından seneler sonra hit oldu, aynı şekilde Among Us da öyle. Sabırlı Olun

55eb6a0ff018fbb8f8bf9165.jpg



tJoGV2.gif



Bilgisayar Ve Konsol Oyunları

Bir bilgisayar veya konsol oyunu geliştirecekseniz tek başınıza böyle büyük bir işten kalkmanız zor olabilir. Ayrıca bilgisayar oyunu geliştirmek daha kolay gözüktüğü ve daha aktif olduğu için bu sektör yeni başlayanlara daha cazip gelmektedir. Lakin bilgisayar oyuncuları daha doyumsuz ve daha zor bir şeyleri beğenirler.

akrales_191014_3733_0228_gaming_background_added.jpg


IR7N9x.png


Grup Olarak Çalışın

Eğer Steam gibi bir platformda kuruşluk piksel oyunlar yapmaktan daha öte hayalleriniz varsa ilk önerim bir şirket olmasa da bir grupla çalışın. Tek başınıza bir oyun yapmak masraflı, yorucu ve boşlukta gezmek gibi olur. İyi bir oyun yapmak istiyorsanız bir konuda usta veya deneyimli olan kişilerle çalışın. Bir kişi hem seslerde hem grafiklerde hem oynanışta hem yazılımda hem hikâyede hem pazarlamada hem de diğer gerekli alanlarda tek başına usta olamaz.

laptop-3373638_640.jpg


Aynı şekilde bir elin nesi var, iki elin sesi var mantığı büyük oyunlarda çok işe yaramaktadır. Tek başınıza takıldığınız bir yerde sorunu çözmek zordur ancak birçok kişi beraber çalışırsa çok daha kolay bir şekilde sorunların üstesinden gelebilir. Grup içinde devamlı fikir alış-verişi sizi daha ileriye taşır.

IR7N9x.png


Oyuncuların İsteklerini Bilin

Sizler için vereceğim bu tavsiyede direkt var olan şirketler ve oyun yapımı mantığından örnek vererek başlamak istiyorum.

En önemli kısım şirketlerden oyunculara değil oyunculardan oyunculara oyun yapmak olacaktır. Ubisoft veya EA gibi firmalar senede 10 tane oyun çıkarıyorlar ancak şirket kafasında oldukları için sadece para istiyorlar ve oyunlarına gereken önemleri vermiyorlar. Bu yüzden istedikleri başarıları hiç yakalayamıyorlar. Bunların yanı sıra Rockstar ve CD Projekt Red gibi şirketlerin çalışanları, yöneticileri zaten oyun oynayıp bu sektöre giren adamlar. Bu yüzden oyuncuların ne istediklerini biliyorlar ve o yüzden dünyanın gelmiş geçmiş en başarılı oyunları bu adamların başının altından çıkıyor. Doğal olarak başarılı olunca zaten paraları da kazanıyorlar.

cd-projekt-the-witcher-3-esportimes.png


IR7N9x.png


Nereden Başlayacağınızı Bilin

Oyun işinde kodlama mı yapacaksanız yoksa grafik-art kısmı ile mi ilgileneceksiniz? Hikaye şemasını mı tasarlayacaksınız yoksa ses ve müziği mi halledeceksiniz?
Öncelikle bunu bilmeniz gerekir.

Eğer yazılımcı iseniz C++ veya C# öğrenmeye başlamak isteyebilirsiniz. Bunlar bu sektördeki ana programlama dilleridir. Bu diller ile doğrudan oyunu yazabilir veya oyununuzu yazmak ve oluşturmak için Unity gibi oyun motorlarını kullanabilirsiniz. C++ nesne yönelimli programlama için kullanılır. Muhtemelen oyun oluşturmak için en sık kullanılan programlama dillerinden biridir. Unreal Engine C++ kullanır. C# ise nesne yönelimli bir başka programlama dilidir. Aynı zamanda çok yaygın olarak kullanılan bir programlama dilidir. Unity oyun motoru ise, oyun geliştirmek için C# kullanır.

game-development.png


Eğer grafik ile ilgileniyorsanız bir çizim tableti sayesinde fikirlerinizi çizip oyuna aktarabilirsiniz. Aynı şekilde zaten hazır olarak gelen karakter modellemelerine ekleme yapabilir ve oyun motoru üzerinde sahneler ile oynayabilirsiniz. İnternette araştırma yaparak daha fazla grafik resim bilgisi alabilirsiniz.

20180420-lindenwood-online-video-game-design-progr.jpg


Eğer oyun senaristi iseniz yapmanız gereken şey kabaca uzun uzun senaryolar yazmak olacaktır. Özellikle bir RPG türünde oyun yapıyorsanız hayal gücünüzün çok gelişmiş olması gerekmekte. Birçok farklı durumda ne olacağını olabildiğince oyuncuyu çekecek, şevkle oyuna devam ettirecek şekilde hazırlamanız gerekmekte. Aynı şekilde karakterler ile oyuncuların bağ kurmalarını sağlamalısınız. Bir oyunu efsane yapan kısmı genelde hikâyesidir. Grafikerler ile ortak çalışarak sahnelerin ayrıntılarını betimleyerek oyuna aktarmalısınız. Oyunun arka plan hikâyesini de doğal olarak sizin oluşturmanız gerekmekte.

lis-416.jpg


Eğer sesler ile ilgileniyorsanız isteğe göre zaten internet üzerinde bir sürü hazır olarak hazırlanmış sesleri kullanabilirsiniz. Bazı ses düzenleme uygulamaları ile bir çok müziği birleştirip efekt uygulayarak müziklerinizi oluşturabilirsiniz. Bunun haricinde büyük bir projeniz varsa bir stüdyoya sahip olsanız iyi olur. Bir oyunu efsane yapan bir başka detay ise müzikleridir.

l1tlOBagFiCLiJitw-W77cyHuhtXSTJYyqT3hj8t4LNraJt4vYDKN4LmKM5SvDI3PWZdMd9-UBF0eS-mbJUM2NTPq-93PTSBGSFhMWRGL_J7PocMXmE



IR7N9x.png


Geliştirme Sürecinde Eğlenin

Yaptığın işi sevmen çok önemli. Kendi işin üzerinde çalışırken oyun geliştirmenin hangi kısmını sevdiğini bul ve buna odaklan. Oyun geliştirmenin tüm bölümlerini anlamak gerekir ancak gerçekten yapmak istediklerinizden bir veya iki tanesine odaklanmalısınız, daha fazlası sıkıntı olabilir.

game-development-tech.png


Ayrıca kendinizden ve yaptığınız şeyden zevk almıyorsanız işinize kızmaya başlayacaksınız. Bunu istemezsiniz çünkü bir süre sonra işkence gibi gelmeye başlar. Bu nedenle oyun endüstrisinin sizin için doğru seçim olduğundan emin olmak için oyun geliştirme pazarını araştırdığınızdan emin olun. Kendi oyununuzu yaratmak için biraz zaman ayırın. Biraz eğlenecek ve bir video oyunu yapmaya giden uzun saatleri, sıkı çalışmayı ve bazen çılgın stresi anlamaya başlayacaksınız.
Hem geliştirmesi bile eğlenceli olan oyunun front-end kısmı kat be kat daha eğlencelidir.

IR7N9x.png


Sadece Tek Bir Noktaya Odaklanmayın

Bu noktada grafikle ilgilenmek mi yoksa programlamak mı istediğinizi bilmelisiniz. Ya da belki müzik kısmında olmak istersiniz ya da senarist? Bu 4 alanın her birinde odaklanmanız gereken bir veya iki alan vardır. Belki grafik kısmında karakter konseptleri yapmak istersiniz, böylece karakter dönüşlerine de odaklanabilirsiniz. Veya belki de 3D modellemede mükemmelsinizdir, böylece karakterlere ve animasyona veya manzara ve oyun nesnelerine odaklanabilirsiniz. Programcılar oyun içi mekaniklere, menülere, seviye engellerine veya oyununuza kodlanması gereken başka şeylere odaklanabilir. Bir de müzisyenler öncelikle ses efektlerine ve oyun içi müziğe odaklanacaktır.

3a1o3zef.png


Odak noktanız ne olursa olsun, özellikle küçük bir şirket veya bağımsız bir stüdyo için çalışmak istiyorsanız, biraz esnek olabileceğinizden emin olun. Gerektiğinde senarist de kod yazmaya hazır olmalı veya müzikler ile uğraşan kişi grafiklere de el atmalıdır.

IR7N9x.png


Sektörün Farkında Olun

Burada biraz üzücü gerçeklerden bahsedeceğim, kendi oyun grubum ile de çok fazla iyimser davranmıştık ve şimdiki konuşacağım konudaki olayları yaşayınca biraz hayal kırıklığına uğramıştık.

Her yıl dünya çapında sadece steam üzerinden yayınlanan 8000-9000'den fazla oyun vardır. Bu oyunların yarısından çoğu 20.000-30.000'den az kopya satıyor. Sadece ilk birkaç düzine hit oyun olarak sınıflandırılabilecek kadar satıyor. Bu da PC'de 2.000.000-3.000.000 adet satış aralığında satan oyunlardır. Bu sayı konsolda ise yaklaşık olarak bu değerdedir.

JCt9Lg.png


Hit oyun yapmak harika bir şeydir çünkü para kazandıracak ve itibarınızı artıracaktır. Ancak dahası, sektörde binlerce üçüncü parti geliştirici var, bu yüzden de çok fazla rekabet var. Asıl önemli olan oyun yapmaktan ziyade oyunları düzgün pazarlamak olmuş durumda. Hit oyunlar da zaten genelde büyük oyun şirketlerinin oyunları oluyor.

IR7N9x.png


Asla Pes Etmeyin

Tamam, bu sektörde mobil oyunlardaki gibi durmadan üretmenize çok gerek yok ancak yine de bir şeyler üretmeniz gerekmekte. Çok büyük paralar harcayabilirsiniz, mental olarak yıkılabilirsiniz ama pes etmeyin. Her şeyi denemiş gibi hissedeceğiniz zamanlar olabilir. Yılın yavaş bir döneminde deneme yapıyor olabilirsiniz veya belki de oluşturduğunuz oyun, sektörde aranan bir şey değildir.

success-vector-id1138633966


Bunların hiçbiri pes etmeniz gerektiği veya yaptığınız işte iyi olmadığınız anlamına gelmez. Sadece denemeye devam etmeniz gerektiği anlamına gelir. Becerilerinizi geliştirin. Aynı yere 6 ay sonra veya mevcut projelerinizi tamamladıktan sonra başvurun. Diğer geliştiricilerle tanışmak için bir oyun geliştirme topluluğuna katılın. Diğer gruplarla tanışmak için bir oyun geliştirici fuarına katılın, E3 gibi. Oyun geliştirici olma yolunda size yardımcı olacak sonsuz kaynaklar var. Onları kullanın. Başarıya giden yolunuz uzun olabilir, ancak aynı zamanda çok kısa da olabilir. Bu size kalmış.

IR7N9x.png


Ünlü Oyun Eleştirmenlerini Dinleyin

Türkiye’de birçok tanınmış oyun eleştirmeni var. Bunlara oyunlarınızı deneme amaçlı gönderebilir ve onlardan bir yorum alabilirsiniz. Böylelikle oyunlardan gerçekten anlayan birilerinin yorumları ile oyununuzu daha da geliştirebilirsiniz. Bunun dışında bir oyuna yapılan yorumları okuyup, eleştirileri dinleyip kendi oyununuzda ne yapıp ne yapmayacağınız konusunda fikir sahibi de olursunuz.

kotaku1-903x445.jpg


IR7N9x.png


Oyunları Yapıp Bırakmayın

Bir oyunu sadece yapıp bırakmayın. Aldığınız geri bildirimlere göre oyunu yamalayın. Ek görevler, ek haritalar, ek DLC’ler çıkarın. Böylelikle oyununuzun oynanabilirliğini ve güncelliğini de koruyabilirsiniz.

vg.png


Büyük bir ekibiniz varsa online/multiplayer kısmını dahil edin, böylelikle para kazanmak daha kolay olacaktır. Aynı şekilde insanlar arkadaşları ile oyun oynamaktan zevk aldığı için arkadaş tavsiyesi üzerine oyuncu kitleniz artacak ve birçok kitleye yayılacaktır.

IR7N9x.png


Oyunu Yayınlamak İçin Doğru Yayıncılar İle Anlaşın

Yayıncılar direkten oyunlarınızın kaderini belirler. Eğer doğru yayıncı ile anlaşmazsanız oyununuz çıkar çıkmaz bir fiyasko olur. Eğer ben yayıncı ile anlaşmayacağım, oyunu kendim çıkaracağım derseniz de bu sefer çok iyi isminizi duyurmak ve reklamınızı yapmak gerekir. Bırakın bir ücret karşılığında bu işleri oyun yayıncıları yapsın.

quintly_Games_On_Social_Media_Blog_Opener.jpg


IR7N9x.png


Son olarak demek istediğim birkaç şey var. En önemlisi “En iyisini umut edin, en kötüsüne hazırlıklı olun” sözü. Bu durumda çok da fazla oyununuz tutmazsa üzülmezsiniz. Oyununuzu bir marka yapın, en basitinden bir GTA serisi kötü bir oyun yapsa bile sırf ismi var diye satar. Hatta direkt canlı örneği benim de belki binlerce lira verdiğim Assassin’s Creed Serisi: Birkaç iyi oyunları var ancak son zamanlarda çıkan çoğu oyunları çok kötü ve başarısız. Buna rağmen marka isminden dolayı çok satmayı hala başarıyorlar.

Veri tabanınızı oluşturun, oyunlarınız için bir veri tabanınız bulunsun. İyi bir izlenim verin. Diğer geliştiricilerden tavsiye alın ve projenizi geliştirin. Finansal olarak düzende olun, zamanı iyi yönetin ve genel yönetime önem verin. En önemlisi de, değer katın.


tJoGV2.gif



İyi günler dilerim, umarım istediğiniz başarıyı yakalarsınız :).
 

nachteule

Yeni üye
23 Nis 2020
34
1
eline sağlık, oyun yapıp piyasaya tutunmak çok zor da olsa bi gün neden olmasın demiyor değilim
 

AHEL

Yeni üye
26 Kas 2020
18
0
başarılı olmuş telefon üzerinden kullanılabilen hacking tools vb bekleriz :D
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.