🔢 Oyun Hileleri ve Arkalarında Kullanılan Matematik (Aimbot Nasıl Yapılır ?) // Hichigo

Hichigo

Uzman üye
30 Ağu 2015
1,190
42
github.com/tarik0






Merhaba arkadaşlar.
Bu konumuzda bir video oyunu hilelerini ve arkalarında yatan matematiği anlatacağım.


Oyun hileleriyle ilgilenen herkes aimbot'un ne olduğunu bilir değil mi? Programı çalıştırırsın düşmanın kafasına otomatik nişan alır ve öldürür. Çok basit değil mi ?






Üstte bırakmış olduğum video bir spinbot videosu sadece örnek olarak göstermek istedim. Ancak biz bu konuda nasıl dönüleceğini vs. değil nasıl nişan alınacağını konuşacağız.

Şimdi biliyoruz ki oyunun hafızasında bütün oyuncuların kordinatları mevcut. Eğer mevcut olmasaydı onları oyunda göremezdik zaten. Bu kordinatları hesaplamalarımız için kullancağız.






Üç boyutlu kordinat sistemini biliyoruz değil mi ?
Üç boyutlu kordinat sisteminde 3 adet eksen bulunur: x, y ,z.
Örnek bir nokta verirsek: (5, -2, 3)

Oyunda da aynı bu şekilde kordinatlarımız mevcut.





Şimdi bizim bir noktamız var bu noktada kendi karakterimiz bulunuyor bu noktaya A(2, 3, 1) noktası diyelim.
Ayrıca hedefimizin de bir noktası bulunuyor bu noktaya da B(5, 6, 5) noktası diyelim.


Bu resim yeniden boyutlandırıldı, tam halini görmek için tıklayınız.


Şimdi bizim düşmana en yakın mesafeli yolu bulmamız lazım yani nişan almak için kullanacağımız vektörü bulmamız lazım.





Vektörler nedir biliyoruz zaten arkadaşlar. Vektör n boyutlu kartezyen kordinat sisteminin değerlerini taşıyan veri tipidir. En çok kullanılan vektör tipleri 2 boyutlu ve 3 boyutlu vektörlerdir. Biz de burada 3 boyutlu vektör kullanacağız. Örn. P(2, 3 ,5) noktası.






Artık hedefimiz ile aramızdaki vektörü bulabiliriz.


Bu resim yeniden boyutlandırıldı, tam halini görmek için tıklayınız.





Bu vektörü bulmak ise aslında çok kolay. B noktasından A noktasını yani düşmanımızın pozisyonundan kendimizinkini çıkararak yapabiliriz.


Vektörler arası çıkartma işlemini her ekseni birbirinden çıkararak yapabilirsiniz. Bulduğumuz bu noktaya da C noktası diyelim.



B(5, 6, 5)
A(2, 3, 1)
-----------------------
C(3, 3, 4)


Bu işlem alttaki sonucu ortaya çıkaracaktır.


Bu resim yeniden boyutlandırıldı, tam halini görmek için tıklayınız.





Yaptığımız işlem sonrası artık kendimizi orjin olarak görebilir ve hesaplamalarımızı daha kolay şekilde yapabiliriz.
Kendi noktamızı orjin olarak düşünürsek hedefimizin yeni konumu C noktası olacaktır. Artık trigonometri ve polar kordinat sistemine giriş yapabiliriz.





Polar Kordinat Sisteminde x, y, z yerine yaw, pitch, roll değerlerini kullanıyoruz. Kameranız X ekseninde hareket ettiği zaman yaw değerini, Y ekseninde hareket ettiği zaman pitch değerini değiştirir ancak kameranız Z ekseninde hareket etmediği için roll değerini değiştirmez ve sabit 0 kullanırız.


Bu resim yeniden boyutlandırıldı, tam halini görmek için tıklayınız.





Artık vektörümüzü de bulduğumuza göre bileşenlerine ayırabiliriz. Mor kenar y uzunluğunda ki y değeriyle aynı. Yeşil kenar x uzunluğunda aynı şekilde o da x değeriyle aynı ve son olarak mavi kenar z değeriyle aynı.





Pembe kenar ise x ve y eksenlerindeki hipotenüsdür. Pisagor teoremi ile bulunabilir x² + y² = hipotenüs²





Ve son olarak yaw ve pitch değerlerimizi bulabiliriz.







Ardından ise yeni görüş açılarımızı eskileriyle değiştirip nişan alıyoruz.
Okuduğunuz için teşekkürler umarım içinizdeki matematik aşkını biraz da olsa ateşlemişimdir :D
Konuyu beğendiyseniz Teşekkür etmeyi unutmayın! İyi Forumlar!
 

K3YL0CK3R

Katılımcı Üye
24 Eyl 2016
594
0
25
Ankara
Dostum bence fazla göz falan korkutmadın gayet güzel açıklayıcı ve detaylı bir anlatım .
Gerçekten o kadar emek vermişsin o kadar belli ki hiç bir fikri ve ilgisi olmayan bir insanı bile çekersin konuya ..

İyi forumlar
 

Hichigo

Uzman üye
30 Ağu 2015
1,190
42
github.com/tarik0
fazla göz korkutmuşsun fazla bir olayı yok :D
İşte biraz detay biraz başka forumlardan çeviri :D



Dostum bence fazla göz falan korkutmadın gayet güzel açıklayıcı ve detaylı bir anlatım .
Gerçekten o kadar emek vermişsin o kadar belli ki hiç bir fikri ve ilgisi olmayan bir insanı bile çekersin konuya ..

İyi forumlar


Teşekkürler



kalbim ağrıyor sahiden

Öyle ucu açık bir yorum ki sabahtan beri nerde yanlış yaptım diye bakıyorum.
 

drdoof

Yeni üye
15 May 2019
3
0
Bu klasik matematik, işin oyun dosyalarına müdahale boyutunuda anlat bari tam olsun :)
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.