olambaçlı yollardan, elindeki sepetinde cevizli, tercihen yanında un kurabiyesi olan ve bu sepeti büyük bir hevesle taşıyan kırmızı başlıklı minnak kız büyük annesinin evine doğru yola çıkar. Ardında kötü yola sapmış, şeytana ruhunu satmış vicdansız bir adam, kurt adam vardır... Kurt adam mı? Kurt, kurt adam, beyaz kurt adam, siyah kur adam, aaa gümüş kurt adam, av ve avcı... Fark eder mi? Bu oyunda hepsi var. Daha önce tuzak simülasyonu oynamış mıydınız? Evet diyor, terbiyesize bak. Sen git şu köşede ben bu yazıyı bitirene kadar dur bakayım. Geri kalan, az böyle gelin hele. Bağımsız yapımcıdan, leziz bir türler dışı oyun var karşımızda.
Şeytana ruhunu satan aşk düşkünü papaz efendi
Sang Froid Norveçli bir yapımcının elinden çıkmış biraz tuzak kurmaca, biraz aksiyon ve alengirli, bol mesajlı bir oyun (oyundaki dini göndermeler Türkiye'de bir oyunda yapılsaydı muhtemelen birileri müdahale ederdi). Oyunun videolarını izlerseniz Orcs Must Die bu ya diye artistlik yapacağınız kadar ben bir TOWER DEFENCE oyunuyum diye de bas bas bağırıyor ama durun öyle hemen karar vermeyin. Sang Froid diğer kule savunma oyunlarından fazlasıyla farklı. Hatta planlama safhasıyla resmen Rainbow Six oynuyor gibi hissettim zaman zaman. Oyunu etraflıca anlatmadan şu konumuzu aradan çıkaralım. Bakmayın gerçi aradan çıkaralım dediğime, kendinden beklenmeyecek kadar sürpriz ve detaylarla dolu.
Gözler kalbin aynasıdır.
Uzak, izbe ve bağnaz bir Kanada köyünde cemaatinden bir kıza tacizde bulunan bir papaz, kız tarafından reddedilmiş, bunun üzerine de papazın tecavüz girişimine maruz kalmıştır. Çıkan arbedede şamdanla kendini savunmak isteyen kız kazara perdeleri yakmış ve kilisenin bir kısmının alevlere teslim olmasına sebep olmuştur. Bunun üzerine papaz efendinin ve dinine sıkı sıkıya bağlı cemaatin tüm tepkisini üzerine çeker. Tombiş abisini de yanına alıp ormanın derinliklerinde yaşayan büyük abilerinin yanına giderler. Uzun süredir birbirine küs olan kardeşler artık barışma fırsatı bulmuşlardır lakin ne bu kardeşler normal sınırlarında olan insanlardır, ne de papazın aklını papalık vaadiyle çalan şeytan doktor öyle her gün gördüğünüz aile hekimlerine benzemektedir. İşler karışacak, işin içine şeytan girecek, kurt adamlar kız kardeşimizin peşine düşecek ve tahmin etmediğiniz nice şey boy gösterecek hikayede. Eh, demiştim değil mi, bu sıradan bir kule savunma oyunu değil diye.
Kızıl bir ay var bu gece, içime bir kurt düştü düşecek sanki.
Tuzak dediğin bir defa kurulur, şeytan sevdiğini ancak cehennemde bulur
Bu başarısız ve komik olmaya çalışan kafiye sorunsalını hemen ardımda bırakıp oynanışın neden farklı olduğunu anlatmaya başlayayım. Oyuna başlarken kardeşlerden birini seçmemiz isteniyor. Tombik kardeşimiz normal seviyede bir oyun deneyimi sunarken, ağır abiyi seçerseniz daha zor bir oyun süreci sizi bekliyor. Amacımız 20 gün boyunca kız kardeşimiz Josephine ve sorumluluğumuz altında olan evleri dış saldırılardan korumak. Oyunumuz oynanış bakımından ikiye ayrılıyor. Birincisi PLANLAMA SAFHASI; Kocaman bir haritamız ve bu kocaman haritada korumamız gereken hepsi haritanın bir köşesine yayılmış beş bina var. Haritanın koridor sistemi tüm yollar birbirini kesecek şekilde tasarlanmış. Eh tüm yollar Roma'ya çıktığına göre artık tuzakları kullanma vakti geldi. Oyunda tam 12 farklı tuzak çeşitimiz var ve hepsi birbirinden farklı. Bu tuzak çeşitleri arasında standart kurt kapanı, ateş duvarı, kurtları oyalamak için kuzu leşi, patlayıcı variller, dev arbeletler, kutsal ağaçlar, kazık tuzakları gibi farklı kombinasyonlar deneyebileceğiniz tuzaklar mevcut. Her tuzağın farklı işlevi var ve tuzakları kafamıza göre rastegele harita üzere sallayamayacağımız için ciddi anlamda strateji gerektiriyor.
Şeytana ruhunu satan aşk düşkünü papaz efendi
Sang Froid Norveçli bir yapımcının elinden çıkmış biraz tuzak kurmaca, biraz aksiyon ve alengirli, bol mesajlı bir oyun (oyundaki dini göndermeler Türkiye'de bir oyunda yapılsaydı muhtemelen birileri müdahale ederdi). Oyunun videolarını izlerseniz Orcs Must Die bu ya diye artistlik yapacağınız kadar ben bir TOWER DEFENCE oyunuyum diye de bas bas bağırıyor ama durun öyle hemen karar vermeyin. Sang Froid diğer kule savunma oyunlarından fazlasıyla farklı. Hatta planlama safhasıyla resmen Rainbow Six oynuyor gibi hissettim zaman zaman. Oyunu etraflıca anlatmadan şu konumuzu aradan çıkaralım. Bakmayın gerçi aradan çıkaralım dediğime, kendinden beklenmeyecek kadar sürpriz ve detaylarla dolu.
Gözler kalbin aynasıdır.
Uzak, izbe ve bağnaz bir Kanada köyünde cemaatinden bir kıza tacizde bulunan bir papaz, kız tarafından reddedilmiş, bunun üzerine de papazın tecavüz girişimine maruz kalmıştır. Çıkan arbedede şamdanla kendini savunmak isteyen kız kazara perdeleri yakmış ve kilisenin bir kısmının alevlere teslim olmasına sebep olmuştur. Bunun üzerine papaz efendinin ve dinine sıkı sıkıya bağlı cemaatin tüm tepkisini üzerine çeker. Tombiş abisini de yanına alıp ormanın derinliklerinde yaşayan büyük abilerinin yanına giderler. Uzun süredir birbirine küs olan kardeşler artık barışma fırsatı bulmuşlardır lakin ne bu kardeşler normal sınırlarında olan insanlardır, ne de papazın aklını papalık vaadiyle çalan şeytan doktor öyle her gün gördüğünüz aile hekimlerine benzemektedir. İşler karışacak, işin içine şeytan girecek, kurt adamlar kız kardeşimizin peşine düşecek ve tahmin etmediğiniz nice şey boy gösterecek hikayede. Eh, demiştim değil mi, bu sıradan bir kule savunma oyunu değil diye.
Kızıl bir ay var bu gece, içime bir kurt düştü düşecek sanki.
Tuzak dediğin bir defa kurulur, şeytan sevdiğini ancak cehennemde bulur
Bu başarısız ve komik olmaya çalışan kafiye sorunsalını hemen ardımda bırakıp oynanışın neden farklı olduğunu anlatmaya başlayayım. Oyuna başlarken kardeşlerden birini seçmemiz isteniyor. Tombik kardeşimiz normal seviyede bir oyun deneyimi sunarken, ağır abiyi seçerseniz daha zor bir oyun süreci sizi bekliyor. Amacımız 20 gün boyunca kız kardeşimiz Josephine ve sorumluluğumuz altında olan evleri dış saldırılardan korumak. Oyunumuz oynanış bakımından ikiye ayrılıyor. Birincisi PLANLAMA SAFHASI; Kocaman bir haritamız ve bu kocaman haritada korumamız gereken hepsi haritanın bir köşesine yayılmış beş bina var. Haritanın koridor sistemi tüm yollar birbirini kesecek şekilde tasarlanmış. Eh tüm yollar Roma'ya çıktığına göre artık tuzakları kullanma vakti geldi. Oyunda tam 12 farklı tuzak çeşitimiz var ve hepsi birbirinden farklı. Bu tuzak çeşitleri arasında standart kurt kapanı, ateş duvarı, kurtları oyalamak için kuzu leşi, patlayıcı variller, dev arbeletler, kutsal ağaçlar, kazık tuzakları gibi farklı kombinasyonlar deneyebileceğiniz tuzaklar mevcut. Her tuzağın farklı işlevi var ve tuzakları kafamıza göre rastegele harita üzere sallayamayacağımız için ciddi anlamda strateji gerektiriyor.