Silent Hill: Origins

DoWn LiTe

Uzman üye
9 Nis 2007
1,608
33
emekli mod
i1.jpg
h.jpg
ilent Hill serisini hemen her oyuncu duymuştur. Adventure oyunlarının vazgeçilmez unsurlarından olan korku öğesini sömürü noktasına varacak kadar kullanan, ilgi çekici senaryoya sahip oyunlardan oluşan başarılı bir seridir. İlk oyun Silent Hill 1 ile PS'de başlayan bu gerilim dolu macera bugüne kadar çeşitli platformlara çıkan 2, 3 ve 4. oyunlarıyla dünya çapında büyük bir hayran kitlesi edindi. Adına siteler açıldı, forumlarda senaryosunun karanlıkta kalan kısımları uzun uzun tartışıldı, Silent Hill the Book of Lost Memories isimli bir kitabı, Silent Hill Experience ismiyle PSP için hazırlanmış çizgi roman tarzında değişik birkaç senaryo içeren bir UMD disk piyasaya çıktı, her ne kadar bizim oyunlardan bildiğimiz senaryoyla tam olarak uyuşmasa da "fena değil" denilebilecek bir filmi bile çekildi. Silent Hill üzerine bu kadar çok proje yapılırken bizi daha çok cezbeden kısım olan oyunların en son çıkanı SH4, 2004 yılında piyasaya çıkmıştı. İşte uzun bir aradan sonra Konami yalnızca PSP konsolu için raflarda yerini alan, SH adıyla yapılan beşinci oyun Silent Hill Origins ile karşımıza çıkıyor. Önceki oyunlar Konami'nin "Team Silent" ekibi tarafından yapılmışken Konami bu sefer oyunun yalnızca dağıtımında rol alıyor. Oyun "Climax Group" tarafından geliştirildi.

Welcome to Silent Hill

Karakterimiz Travis Grady mutlu mesut yoluna devam eden, kendi halinde, arkadaşlarıyla telsizde şen şakrak muhabbetler eden bir kamyoncudur. Derken yolun ortasına bir kız ****** atlar. Travis frene basar, kamyon acı bir fren sesiyle kayarak durur, kamyondan iner. Kız kaçar. Oyunumuza burada başlıyoruz. Kızın peşinden giderken görülen bir tabelada yazan yazı olacakların habercisidir."Welcome to Silent Hill"

Eee oyun Silent Hill olunca mekanımız doğal olarak yine Silent Hill. Serinin önceki oyunlarından öğrendiğimiz kadarıyla burası vakti zamanında kendi halinde normal bir yerleşim yeridir. Burada yaşayan bir grup insan amacı cennetin kapılarını dünyaya açmak olan bir tarikatın(the order) üyesidir ve bir gün, bu ideallerini gerçekleştirmek maksadıyla tanrıyı doğuracağına inandıkları Alessa Gillespie isimli küçük bir kız ******nu kullanarak bir ayin yaparlar. Bu ayin sonrası çıkan yangında Alessa'nın bedeni tamamen yanar ve tarikat üyelerinden Dr. Kauffman yönetimindeki Alchemilla Hastanesi'nde, hemşire Lisa Garland'ın gözetimi altında bakıma alınır. Sonraları Alessa bir şekilde güçlenir, tarikatın elinden kurtulur. Silent Hill'in bir nevi hayalet kasabaya dönüşmesine neden olacak olaylar başlar. SH Origins ile bu olayların başlangıcı ve öncesi, Travis'in kendi geçmişine ışık tutacak hikayesiyle harmanlanarak anlatılıyor.

Travis neler olup bittiğini anlayamadan kendini kasabada bulduğunda, elimize bir harita geçiyor. Haritada serinin diğer oyunlarından aşina olduğumuz Alchemilla Hospital, Greenfield Apartments vs. gibi daha birçok tanıdık mekan göze çarpıyor. Bunlardan bazılarında bayağı vakit geçirirken bazılarına hiç girmiyoruz, bazılarını da yalnızca bir kapısından girip diğer tarafından çıkarak karşıya geçmek için ziyaret ediyoruz. İlerledikçe yolların geçişe izin vermeyen kısımları, açmayı denediğimiz ama açamadığımız kapılar vs. aynen diğer SH oyunlarında olduğu gibi haritada işaretleniyor.

Aynanın diğer tarafı

Mekan tasarımları bir SH oyununa yakışacak biçimde. Özellikle hastane ve sanitarium bölümündeki odalar ayrı ayrı büyük bir özenle tasarlanmış. Diğer oyunlardaki gibi hemen her mekanın bir de yıkık-dökük, her tarafı harap olmuş, yer yer kan ve pasla kaplı alternate olanı var. Oyunda ilerledikçe aynı mekanları alternate olarak da gezmemiz gerekebiliyor. Normalde kapalı olan kapılar alternate halde iken açık olabiliyor, tersi de mümkün. Yine normalde bir nesneye erişmemizi engelleyen yapılar, aynı mekanın alternate olanında ortadan kalkmış olabiliyor. Normal mekanlardan alternate olanlara geçiş içinse aynaları kullanıyoruz. Genelde tuvalet, banyo gibi yerlerde karşımıza çıkan aynanın önüne gidip X'e basarsak Travis aynaya dokunuyor ve güzel bir efekt eşliğinde etrafımızdaki mekanın dönüşümüne şahit oluyoruz. Zaten eğer aynalardaki görüntülere dikkat ederseniz çevrenizdekiyle aynı olmadığını fark edersiniz. Aynalar oyunda geçiş gerekli olan yerlerde ve yakınlarında yerleştirilmiş. Çoğu zaman fazla dolaşmak gerekmiyor, haritada işaretlenmiş olmasından yararlanarak yakında bir yerlerde bulabileceğimiz bir ayna vasıtasıyla paralel evrene geçebiliyoruz.
 

DoWn LiTe

Uzman üye
9 Nis 2007
1,608
33
emekli mod
Karakterler

Travis diğer Silent Hill oyunlarında yönettiğimiz karakterler gibi giyimiyle kuşamıyla toplumdan bir birey görünümünde. Karakterimizin erkek olması, üstüne bir de kamyoncu olması korku etkeni üzerinde negatif etki yapıyor gibime geldi. (Öğrenci falan olsa daha korkutucu olurmuş. Gerçi öğrenciden öğrenciye de fark var ama…) Travis’in oyuncuya güven veren bir duruşu, güçlü kuvvetli bir yapısı var. Teknik açıdan bakarsak görünüşünde, yürüyüş, koşma ve saldırı durumlarında herhangi bir aksaklık, uyumsuzluk yok. Oyunda ekranda pek uzun süre kalmasalar da Alessa, Lisa Garland, Dr. Kauffman ve Dahlia ile de karşılaşıyoruz. Onların tasarımları da gayet güzel olmuş.

Yaratıklara göz atacak olursak; diğer oyunlardan tanıdığımız birkaç tip dışında yeni yaratıklar ve bosslar da mevcut. Yaratıklar pek zorlayacak cinsten değilller. Bosslar genelde bir binayı tamamen gezip oradaki işimizi bitirdikten sonra karşımıza çıkıyorlar. Öldürmesi pek de zor olmayan çoğunluğu kaba görünüşlerine rağmen "fos çıktı" diyebileceğimiz cinsten canlılar. Öldürdükten sonra içlerinden çıkan piramit biçimli cisimleri alıyoruz. Bu cisimler ileride lazım olacak. Bosslardan bazılarını yendikten sonra oyunda bir çok yerde benzerleriyle karşılaşıyoruz. Yani anlayacağınız oyun içindeki düşmanların çoğu da bunlardan oluşuyor. Yendiğin bossu beş on dakika sonra oyun içinde çok daha kolay öldürülebilecek bir şekilde karşında görmek pek hoş değil. Düşman çeşidinin az olması iyi olmamış, bosslarla beraber toplamda 5-6 değişik tip düşman var. Hep aynı yaratık tipleriyle karşılaşmak oyunu monotonlaştırıyor.

Grafikler

PSP'nin kapasitesi sonuçta belli bir yere kadar olduğu için grafikleri konsolun kendi sınırları içerisinde değerlendirmek lazım. Bu açıdan bakınca PSP’nin kapasitesi yeterince kullanılmış görünüyor. Grafik kalitesi olarak SH3'e yakın. Zaten SH'nin senaryoyla beraber sağlaması gereken belli bir atmosferi var, grafikler en azından bu korkutucu ortamı sağlamaya yetecek kadar olmalı. Sorun çıkarmayan bir kaç ufak bug dışında SH Origins bunu fazlasıyla yerine getiriyor. Oyuncuya diğer SH oyunlarındaki atmosferi eksiksiz olarak yaşatıyor. Tek eksik PSP’de titreşim özelliği olmaması. Diğer SH oyunlarını PlayStation'da oynamış olanlar bu eksikliği hissedeceklerdir.


i2.jpg


Oynanış

Inventory'e bakınca vazgeçilmez ekipmanlarımızdan fener ve radyoya ek olarak bir de kolye görüyoruz. Bana SH3'te oyunun başından beri elimizde olan, ancak oyunun sonunda kullanma fırsatı bulduğumuz, Heather'a annesinden kalmış olan madalyonu hatırlattı. Inventory kısım kısım düzenli bir şekilde hazırlanmış. Bulmacaları çözmek için kullanacağımız çeşitli ekipmanlar, radyo, fener ve kolye "ITEM", ateşli olmayan silahlar "MELEE", ateşli silahlar "FIREARMS", ilk yardım paketleri, ilaçlar, mermiler vs. ise "SUPLLIES" başlığı altında toparlanmış. Böyle yapılması çok yerinde olmuş. Oynayanlar görecektir, oyunda çok fazla ekipman var, hepsi bir arada tutulsa bayağı bir karmaşa olur, alınan ekipmanı seçmeye çalışırken epey vakit kaybı olurdu.

Bilindiği gibi üçüncü şahıs görüş açısından oynuyoruz, tuşa basmanızla en yakındaki düşmana odaklanan nişan alma sistemi korunmuş. Bu çok yerinde bir hamle olmuş. Bir aralar yayılan Resident Evil 4 tarzı bir yeniliğe gidileceği haberleri, ekran görüntüleri vs. ayyuka çıktı, yapımcıların bu hamleden vazgeçmeleri iyi de olmuş. SH neticesinde bir korku oyunu ve kullanılan bu nişan alma sistemi gerilimi daha da artırıyor. Yaratıklara headshot atmaya uğraşacağımız bir hedef sisteminin oyunun gerilimini azaltarak aksiyon oyunu havasına yaklaştıracağı kanaatindeyim. Genele bakarsak kontrol sistemi SH4'tekine benziyor. Kullanım rahat, çok kısa sürede alışılıyor. (Deney : Ömrü hayatında PS'de hiç macera oyunu oynamamış birisine SH Origins oynatıldı. Sonuç : Oyunun kontrollerine tamamen hakim olması için 3-5 dakika yeterli oldu.

Düşmanlar yakınınıza geldikleri zaman üzerinize atlıyorlar. Bu ataklar ekranın alt kısmında çıkan tuşlara zamanında basarak atlatılabiliyor. Yeni eklenen bu özellik uygun olmuş. Yaratıkları birkaç kez vurduktan sonra yanlarına yaklaşıp X tuşu ile üzerlerine basarak, eğer elinizde ateşli bir silah varsa bir-iki kurşun daha sıkarak tamamen öldürmek lazım. Yoksa tekrar kalkıp saldırıyorlar. Bu da serinin devam ettirilen geleneklerinden birisi.

Silah değişimlerini menüden yapabilmenin yanı sıra yön tuşlarını da bu iş için kullanabiliyoruz. Yön tuşlarıyla silahlar arası geçiş yaparken silahların resimleri ekranın alt tarafında beliriyor. Bunun dışında ekranda herhangi bir gösterge yok. Sağlık durumunu menüyü açarak sol alt köşeden kontrol edebiliyoruz. Sağlık iyice azaldığı zaman ekran kırmızı renkte yanıp sönmeye başlıyor. Bir de uzun süre koşunca karakterimiz yorularak yavaşlıyor. Bu durumlarda biraz dinlenerek ve ya aldığımız enerji içeceklerini kullanarak enerji toplayabiliyoruz.

Kameraya gelince, bazı yerlerde sabit bazı yerlerde ise L tuşunu kullanarak kamerayı arkamıza alabiliyoruz. Kamera açıları her mekanda uygun şekillerde ayarlanmış. Yalnız kapılara ve duvarlara sırtımız dönükken sorun çıkabiliyor. Böyle durumlarda kamera Travis’i karşıdan gösteriyor ve kamerayı arkamıza alamıyoruz. Bu da saldıran düşmanı görememek gibi bazı problemlere sebep oluyor. Bunun dışında kamerayla alakalı her şey düzgün, herhangi bir problemle karşılaşmadım. Almamız gereken objeleri ve notları rahatlıkla çevreden ayırt edebiliyoruz. Yalnız bazı noktalarda duvarlarda yazan, bulmacaları çözmek için kullanacağımız yazılar için dikkatli olmak lazım. İşimize yarayacak herhangi bir şeyin ve ya düşmanların yakınındayken Travis kafasını bunların bulundukları yere doğru çeviriyor. Bu özelliğin bazı yerlerde yardımı dokunabilir
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.