Silkroad Online Oyununun Amacı

juStf0ry0u

Katılımcı Üye
17 Tem 2010
631
0
İSTANBUL
SiLKROAD

Silk Road
'Silk Road' sözcüğünü duyduğunuzda aklınıza ne geliyor? Uçsuz bucaksız çöller, bezgin yolcular ve ipekle tıka basa yüklenmiş uzun bir deve sürüsü gibi hayali resimler mi? Çoğu insan böyle düşünür; Silk Road'a ilişkin bu gibi resimleri biliyoruz fakat bunlar buz dağının sadece görünen kısmı.

Silk Road, Doğu ve Batıyı bağlayan uzun bir yoldur. Bu yol, ipek veya baharat gibi malları taşımak için kullanılan yalnızca bir ticaret yolu değildi.Silk Road yalnızca malların teslim edildiği ve gönderildiği bir yer değil, buradan gelen geçen insanların bilgisi ve kültürüyle yoğrulmuş macera dolu bir dünyaydı. Şimdi, global standartlar ışığında uluslararası ticaretin önemini vurgulama zamanı.

Uzun bir zaman önce dünyanın merkezi konumundaki Asya ve Avrupa arasında.

İpek Yolu’nu herkes kullanarak ticaret yapıyordu. Bu yolu tüccarlar, maceracılar, askerler ve diplomatik misyonerlerden hırsızlara dek uzanan farklı özellikte insanlar kullanıyor, kendi hedeflerini yakalamak için bu zorluklara boyun eğmiyorlardı. Bu çevrimiçi oyunda, İpek Yolu aracılığıyla doğunun ve batının tüm bölgelerinde ayak basmadık yer bırakmayanları düşünerek yeni dünyayı oluşturma inancına sahiptik.

Her birinin farklı amaçları vardı, ortak noktalarıysa büyük olasılıkla ‘yeni dünya hayaliydi’. Hepsi de Silk Road’daki çeşitli maceralarla çeşitli hayallerini gerçekleştirdi. Bizim amacımız da oyunu, kullanıcıların çeşitli hayallerini gerçekleştirebilecekleri bir yer haline getirmekti.

ÜTOPYA VE DİSTOPYA

Ütopya ve distopya

aim_img2_1.gif

İngiliz politikacı Thomas More, yazılarında cenneti yani ‘Ütopya’yı anlatır. Kitapta ‘Ütopya’, dünyadaki cennet tanımına mükemmel bir şekilde uyan hayali bir ada olarak açıklanmaktadır. İngiliz romancı George Orwell de yazdıklarında (‘1984’) distopyayla ilgilenmiştir. Anlattığı distopyada, gerçek dünyanın olumsuz yanlarını keskin bir şekilde eleştirmiştir. Gerçek dünyanın da ütopya ve distopya arasında olduğu düşünülür.
Varolan oyunların çoğunda dünya ütopyaya benzer. Kesinlikle, oyunun özellikleri düşünülürken dünya yapılandırması ütopya gibi görülemez. Ancak, özel oyunlar distopyayla ilgili olsa da oyunun son amacı genellikle Şeytanı ortadan kaldırarak barışı sağlamak ütopya hayalini gerçekleştirmektir. Gerçekten de ütopya dünyası hayal ettiğimiz dünya için doğru yanıt olabilir mi?

Günümüzde oyun endüstrisinin akışı, varolan paket oyunlardan MMORPG’ye dönüşmüştür. Çevrimiçi oyundan keyif alan kullanıcılar, bu diğer dünyada yeni bir yaşam oluşturmaktadır. Bu dünyada, kullanıcı dilediği her şey olabilen karaktere dönüşür. Sizce durum böyle olduğunda bu çevrimiçi oyun dünyası da diğer oyunlar gibi bir ütopyayı mı amaçlamalı?
Bu konuda yanıtımız kesinlikle hayırdır. Ünlü ‘Matrix’ dünyasındaki ajanın söylediği gibi: 'İnsanlara her yönüyle mükemmel bir dünya sunulmuş olsa da hiçbir zaman buna uyum sağlayamayacak.' Diğer bir deyişle, önemli olan, ister ütopya, ister distopya olsun var olana uyum sağlamaktır.
Birçok çevrimiçi oyun vardır, ancak başka bir gerçek dünya bulmak kolay değildir. Gerçek dünyaya çok benzeyen, heyecan verici bir çevrimiçi oyun dünyası oluşturmak için ütopya kadar distopyanın da her zaman göz önünde bulundurulması gerekir. Gölge ışık sayesinde var. Peki ışıkla gölge bir arada var olabilir mi? Işığın ve gölgenin birlikte var olduğu, çeşitli ve karmaşık toplum daha gerçek bir dünyada birleşir. Dünyanın ütopya mı, yoksa distopya mı olacağına kullanıcı karar vermelidir. ‘Silkroad Online’ oyunundaki toplumsal öğeleri bu temel üzerine tasarladık.

aim_img2_2.gif
İçeriğin önemi, son plandan daha fazlaydı.


Tüm Doğu fantezileri Asil Ruhlu mudur?

Doğu’dan Çin bölgesine dayalı bu çevrimiçi oyun sıklıkla asil ruhlu davranış temelinde bir görüşle oluşturulmuştur.
Bu oyunların sürekli olarak ortaya çıkmasıyla, Çin’e dayalı Doğu fantezi dünyası saygı duyulan bir dünya olarak görülmüştür.

Yine de, asillere dayalı dünyalara sahip oyunlar oldukça yetersizdir. Oyunda kahramanlara ve bunların karşısında kötü adamlara gerek vardır. Oyunlara asil olma açısından baktığımızda, gülmeden edemeyiz. Kahraman olan insanın karakteri asil dünya tarafından oluşturulmuş, kötülerin tarafından olması gereken canavarlarsa, yalnızca bu değerlerle ilgisi olmayan bilinmeyen canavarlardır.

aim_img3_1.gif
Bozulmuş ve biçimsiz dünyalar yanlış bir şekilde oluşturulmaktadır ve hiç kimse bunlarla bağdaşamaz. Bu, Batı fantezisinden canavarların her zaman göründüğü bir oyundan daha kötüdür.
Silk Road’ın doğudaki başlangıç noktası, Doğu’nun merkezi olan Çin’di. Çinli karakterleri ve dünyayı oluştururken, ilk endişemiz genel bakışla ilgiliydi. Kahramanlık dünyası kesinlikle çekiciydi. Peki, daha yeni ve heyecan verici bir fantezi dünyası oluşturulabilir miydi? Çin masallarıyla ya da mitolojisiyle ilgili malzemeleri incelerken birçok şey öğrenebilirdik.
Çin’de uzun tarihi kadar masal ve mitolojik hikaye bulmak mümkündü. Bizimkine benzeyen 'Bongsinyeonui' dünyası buna örnek olarak gösterilebilir. İncelenen ilgi çekici ve çok sayıdaki malzeme, batı fantezisiyle karşılaştırılabilir. Ancak, malzemelerin düzenleme ve anlayış açısından, aynı Doğu kültür çemberinin Batı kültüründen daha küçük olduğunu ortaya çıkardık.
Çin dünyasını tasarlarken güven kazanabilirdik. Fazlasıyla şişirilen Batı fantezi dünyasını kullanmasak da yeni ve güzel bir fantezi dünyasının temellerini attığımıza inanıyorduk. Doğu fantezisinin sunduğu asil ruh, kesinlikle reddedilmiyordu. Ancak, oyunda, asil olmanın normalde her Doğu fantezisinde görülmediğini gösterecektik.
Mevcut Batı fantezi dünyasıyla karşılaştırabileceğiniz, yeni, heyecan verici ve harika Doğu fantezi dünyasını hissedebileceksiniz.


Birimiz için topluluk sistemi

aim_img4_1.gif

RPG oyununun tasarımına başlarken üzerinde durduğumuz en önemli nokta topluluktu. Mevcut topluluk sisteminin yapısını çözümlerden, büyük bir engelle karşılaştık. Bu, oyundaki topluluğun oyun dışındaki topluluktan ayrı olduğu gerçeğiydi.
Tüm oyunlar aynı olsa da özellikle bilginin önemine daha çok vurgu yapılır. Oyunu oynarken yararlı olacak güncellenen bilgileri hızlı bir şekilde almak için diğer kişilerle iletişim kurmak zorunludur. Pasif tek kişilik oyundan keyif alan kullanıcılar, güncellenen bilgileri almakta zorlanabilir. Dolayısıyla, topluluğun çoğunluğunu oluşturan kullanıcılardan daha az etkili olurlar.
Bulduğumuz gariplik şuydu: Topluluk etkinlikleri parti oyunu, bilgi paylaşımı ve arkadaşlık için iletişim olarak sınıflandırılabilir. Bunlardan, parti oyununa yalnızca guilde katılan kullanıcılar katılabilir. Bilgi paylaşımı ya da arkadaşlık için iletişim kurulması durumunda, verilerin kaydedilmesi gerekir. Bu alanlar çoğunlukla, oyunun dışında, Internet’te bulunan ana sayfa panosu aracılığıyla gerçekleştirilir. Yine de bu bilgilere erişmek, kullanıcılar için kolay değildi. Dış bilgilere, yalnızca oturumu kapadıktan sonra erişilebiliyordu.
Sonuç olarak, bu rahatsızlığı gidermek için Internet’le ve oyunla temas kuran daha gelişmiş bir oyun tasarladık. Silkroad Online, oyun içi topluluk etkinlikleriyle oyun dışındaki topluluk etkinliklerini bütünleştiren bir ortam sağlar.

aim_img4_2.gif
Başka bir deyişle, dışarıda hazırlanan birçok bilgiye, oturumu kapamadan oyun içinden erişilebilir. Bu topluluk sisteminin yapısı beraberinde bilgilerin daha etkili bir şekilde paylaşılmasında uyumu ve hızı getirecektir.
Buna ek olarak, oyunun bu teknolojik geliştirmeyle daha da gelişmesi yalnızca kullanıcılar arasındaki topluluğun değil, aynı zamanda kullanıcılar, geliştirici ve işletmen arasındaki topluluğun da daha güçlenmesini sağlamıştır. Resmi ana sayfada Soru ve Yanıt gönderilmesi ya da hata raporu gibi kullanıcı ile üretici arasındaki iletişim, tamamıyla oyun içinde gerçekleştirilebilir. Silkroad Online, kullanıcılar, geliştiriciler ve işletmenler arasında basit, uyumlu ve kesintisiz iletişim sayesinde kullanıcılarla benzersiz bir çevrimiçi oyunun geliştirilmesini sağlamıştır.
Kullanıcıları ve geliştiricileri içeren ‘hepimiz birimiz için’ topluluğu
Silkroad Online oyununun gelişmiş topluluk sistemidir.


Sahne kuruldu

Oyunun özü nedir?
Harika bir senaryo, çok sayıda sahne ayarı ve birçok izleyici değildir. Oyunun özü, çoğunlukla başrolü oynayan aktördür.

Oyun, bir tiyatro oyunu ve filmlere benzemektedir. Kullanıcı, bir hikayenin kahramanı olarak hikayeye yön verir ve düğümü çözer. Oyun sona erdiğinde, kahraman, sahnenin ortasında izleyicilerin tebriklerini kabul eder. Ancak, burada bir sorun vardır. Sorun, bu yapının önceki paket oyunu zamanlarından kalan bir yapı olmasından kaynaklanmaktadır.
Çevrimiçi oyunda, sahne daha kapsamlı olur ve kahramanların sayısı artar.

aim_img5_1.gif
Herkes bir kahraman olmayı ve projektör ışığının kendine tutulmasını ister. Ancak, oyun yapısı Çevrimiçi oyuna dönüştürüldükten sonra, değiştirilmemiştir. En iyi olma koşulu sınırlı olsa da, en iyi olmak isteyen kişi sayısı artar. Sorun burada yatmaktadır. Hedef anlayışı biraz zayıf kalmaktadır.
Bu sorunu çözmek için farklı kahramanların etkin bir rol üstlenebilecekleri bir sahne oluşturmayı amaçladık. Sahnenin geniş ve kapsamlı olması gerekiyordu ve ayrılan birkaç hikaye ve bunlara bağlı olarak da çeşitli sonlar olmalıydı. Bu hedefi gerçekleştirmek için ilgili nesneleri edinecek sistemler çeşitli şekillerde tasarlandı. Bunlardan bazıları, Karavan Ticareti, Üç Taraflı Düşmanlık, Yaratıcı Stil ve Vaha Kasabası’ydı.
aim_img5_2.gif

Seviye atlamak ya da nadir bulunan itemleri almak için artık yorulmanıza gerek yok. Silkroad Online dünyasında çeşitli rolleri oynayabilirsiniz. Varlıklı bir tüccar olarak bir tüccar veya herkesin korktuğu bir haydut olabilirsiniz. Silkroad’un barışını koruyan üstün bir avcı ya da çölün mücevheri olan Vaha’nın hakimi olabilirsiniz.
Dünyayı dolaşan ve hazineleri bulan hazine avcısı da oynayabileceğiniz rollerden biridir.

Sürekli olarak tekrarlanan savaşlardan yorgun düştüğünüzde oyundan çıkabilir misiniz?
Silkroad Online’da bu da geçmişte kaldı.
Hangi hikayede kahraman olmak istiyorsunuz? Neyi gerçekleştirmek istiyorsunuz?

Sahne hazırlandı ve çok sürmeden hikaye başlayacak.


iŞTE BU KADAR.AYRI ŞEYLER OLDUĞUNU BELİRTMEK İÇİN RENKLERİNİ DEĞİŞTİRDİM


 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.