Splinter Cell: Conviction (X-Box 360)

MysTicKs

Adanmış Üye
18 Tem 2007
7,063
29
Hepimiz Splinter Cell’in Sam Fischer’ını severiz. Karanlıkta hareket eden, hedefine ulaşmak için ne gerekiyorsa yapan karizmatik bir ajandır kendisi. Her ne kadar üçüncü oyun “Double Agent”, önceki oyundan çok daha farklı olacak denilse de piyasaya çıktığında gördük ki daha evelkinin süslenmiş püslenmiş halinden başka bir şey değildi. Yapımcıların söylediği kadar etkileyici değildi ve yenilik olarak hiçbir şey yoktu. Serinin merakla beklenen beşinci oyunu olan Splinter Cell: Conviction ise bir hayli farklı olacak gibi gözüküyor.

Sam Fischer, Conviction ile büyük bir değişikliğe hazırlanıyor. Yani bu sefer sadece görevler, hareketler, mekanlar değil, komple bütün oyun değişiyor. Ajanımız Sam, artık çantasındaki alet edevata güvenip karanlıkta o gölge senin bu gölge benim dolaşamayacak. Telsizinde bize destek olacak bir başkası da yok. Bu oyunda Sam tamamen bir kaçak olacak. Her zamankinden daha fazla kaçması gerekecek, eskiden saklandığı yerler Sam için artık pek de güvenilir yerler değil.
Hatırlayacaksınız ilk oyunlarda bize verilen görevleri eksiksiz yerine getirmek zorundaydık, görevler de her defasında değişik şeyler olmasına rağmen artık bu bile bir rutin halini alıyordu ve bu rutin, bir süre sonra canımızın sıkılmasına sebep oluyordu. Alacağımız görevlerde baştan aşağı yenilenecek ve bizi hiç sıkmayacaklar. Kısacası bu yeni oyun hiçbir türlü kendini tekrar etmeyecek. İşin önemli kısmı ise Conviction’la bambaşka bir Splinter Cell hazırlanırken bunu nasıl ilk iki oyun ile bağlayacakları. Yapımcı Ubisoft, tamamen başka bir oyun olacak dese de biliyoruz ki hikaye, ilk iki oyunun hikayesinin devamı olacak. Zaten baş yapımcı Mathieu Ferland da konuyla ilgili; “Conviction’ın hikayesi Double Agent’ın hikayesinin devamı olacak” diyor.

Splinter Cell: Conviction’un hikayesine kısaca değinirsek; bir dizi olaylar sonucu Sam, eski dostları Third Echelon’a geri döner, fakat bu sefer bir şeyler yanlıştır. Sam’in elindeki kartlar, şifreler, giriş kodları vb. Hiçbir şey çalışmamaktadır. O andan itibaren güvende olmadığını anladığında Sam, saçı sakalı karışık bir şekilde insanların arasına karışır. Peşinde kimin olduğunu, takip edilip edilmediğini, ediliyorsa neden takip edildiğini ve elindeki imkanları kimin aldığını öğrenmek ister ve olaylar gelişir. Senaryonun temeli bu olsa da detaylar henüz belirlenmemiş durumda. Yani hikayenin nasıl gelişeceği hem bizim için hem Ubisoft için tam bir soru işareti. İlk iki oyundan çok farklı bir oyun olacağını söylediğimiz Conviction’da hikayenin nasıl bir ilerleme kaydedeceği çok önemli. Tamamen farklı, yepyeni bir oyun yapılıyorsa ve bu yeni oyunun diğerlerinden çok daha iyi olması bekleniyorsa yapımcıların ellerindeki tek koz yeni oyunun hikayesinin çok güçlü olmasıdır.
Hikayeden de anladığımız kadarıyla artık Sam’in elinde son teknoloji silahlar yok, telsizin ucunda bizi bilgilendiren kişiler de yok. Tamamen kendi başımızayız ve kimseye güvenmememiz lazım. Gerçekten de Conviction’da daha dikkatli adımlar atmalıyız. İlk iki oyundan beri karanlıkta saklanma zorunluluğumuz bu oyunda da devam ediyor fakat çok daha başka sorunlarla yüzleşmek zorunda kalacağız. Oyunda kimin bizim tarafımızda kimin karşı tarafta olduğunu bilmediğimizden insanlara karşı güven sorunumuz olacak. Zorda kaldığımızda kullanabileceğimiz teknolojik silahlarımız olmadığından dolayı kendimizi savunmamız için Bourne filmlerindeki gibi davranmamız gerekecek. Polisten veya peşimizdeki bir ajandan kaçarken onu etkisiz hale getirip silahını alacağız aksi halde oyun sonuna kadar saklambaç oynamak zorunda kalabiliriz.
Yayınlanan oyun içi videolara göre konuşursak gerçekten dedikleri gibi bu yeni oyun ile Splinter Cell çok farklı bir hale geliyor. Conviction, oldukça sinematik bir oyun olacak. Hatta videoları izlerken film izlediğinizi bile zannedebiliyorsunuz. Tabi bunun için oyunun grafiklerinin de çok ileri düzey de olması lazım. “Next-Gen” olacak olan Splinter Cell: Conviction, grafik olarak bizi tatmin edecek gibi gözüküyor. Videolara göre konuşursak Conviction’un bizi büyüleyen, ağzımızıdan salyalar damlatan grafikleri olmasa da etkileyici ve tatmin edici gözüküyor.

Splinter Cell: Conviction’da Sam’in yakalanmaması için karanlıkta saklanmak dışında bir seçeneği daha var: İnsan içine karışmak. Kalabalık arasında izimizi kaybettirerek saklanabilme fikri oldukça ilgi çekici gibi gözüküyor. Eminiz herkesin aklında sahneler canlanmaya başlamıştır bile. Ubisoft Montreal, sivillerin de yapay zekasına değinerek; “sivillerin yapay zekası çokı gelişmiş olmak zorunda, aksi halde kalabalığın arasına karışmanın hiçbir anlamı olmaz, oyuncular bunun yerine yine karanlık, kuytu köşe bir yerde saklanmayı tercih ederler.” diyor. Bizce haklı da. Zira ilk iki Splinter Cell oyununda yapay zeka çok da gelişmiş değildi. Rakibimizi kolayca aldatabilmemiz bir yana, biri Sam’i gördükten sonra en küçük bir gizlenme olayına girdiğimizde 5 saniye önce gördükleri kişiyi unutup görev yerlerine geri dönüyorlardı. Bu oyunda yapay zeka çok daha ön planda olacak ve Ubisoft’un da dediği gibi, sadece düşmanlarımız değil, sivil halkın da zekası çok önemli rol oynayacak.
Splinter Cell: Conviction, PC ve XBOX 360’a çıkacak. Şimdilik Wii veya Playstation 3 için herhangi bir gelişme yok. Oyunun sadece iki platforma çıkacak olması dezavantaj olarak sayılabilir.

Son olarak bizleri oldukça kaliteli bir oyun bekliyor. Eminiz ki bu oyun Splinter Cell’in devamı olmasaydı bile çok ses getirecek bir yapım olurdu. Oyun içi videolardaki etkileyicilik umarız oyunun kendisinde de olur. Çünkü gördüğümüz kadarıyla Splinter Cell: Conviction, bir klasik olmaya aday.


Multiplayer Ajanlıkİlk Splinter Cell oyunlarındaki multiplayer olayı bir hayli karmaşıktı. Ortalık hengameydi. Bu yeni oyunda ise bu sorun ortadan kaldırılacak gibi gözüküyor. Zira yeni bir özellik eklenmiş durumda. Bu özelliğin ismi endişe. İlk duyulduğunda biraz garipsense de yapımcı Ferland’a göre multiplayer Conviction inanılmaz zevkli olacak. Ayrıca Ferland, konuyla ilgili olarak, kalabalık insanların arasında, bir bilgisayarı değil de, masasının başında oturan bir insanı arıyor olduğumuzu vurgulamak istediklerini söyledi. Eğer Ubisoft, vadettiklerinin hepsini oyuna yansıtabilirse, multiplayer’dan single player’a oyunun her şeyi çok zevkli olacak.
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.