iğer türler bir yana, özellikle dövüş oyunlarında farklı oyunların karakterlerinin tek bir oyunda bir araya getirilmesi sık rastladığımız bir olay. Marvel-Capcom, Mortal Kombat-DC Universe gibi karışımlardan sonra bu sefer Capcom'un efsanesi Street Fighter ile Namco Bandai'nin göz bebeği Tekken, tek bir çatı altında çeşitli eklentiler ve yeniliklerle biz oyuncuların beğenisine sunuluyor.
Street Fighter x Tekken'de, isminde önce SF'nin yazılmasından da belki tahmin edebileceğiniz gibi Tekken serisi SF dünyasına konuk edilmiş. (hemen belirtelim, şu aralar Tekken x Street Fighter adında, SF'yi Tekken serisine adapte edecek başka bir oyunun üzerine de çalışılıyor, komedi). Her iki takımdan da bol miktarda dövüşçü bulunuyor öyle ki dövüşçülerin çoğunun adını ilk defa duydum diyebilirim. Ryu, Ken, Dhalsim gibi SF müdavimlerinin yanında, "Tekkenciler" için Julia, King, Yoshimitsu gibi karakterler bulunuyor. Oyun, konsolunuza ufak bir yükleme yapıp sizi karakter seçme ekranına getirdiğinde ise Pac-Man ve MegaMan karakterlerinin ücretsiz DLC olarak PSN veya Xbox LIVE'dan indirilebilir olduğunu fark edeceksiniz (bu indirme işlemini yaptığınız gibi hemen bir Trophy/Achievement de/da kazanıyorsunuz, benden söylemesi).
Tekken ve SF serilerini oynamışlığınız varsa yenilik olarak özellikle Pandora Modu ve Gem sistemi dikkatinizi çekecektir. Pandora Modu (aslında iyi bir şey olmasa gerek isminden ötürü) kötüye giden (hatta çoktan gitmiş olan) dövüşü lehinize çevirebileceğiniz, "fonksiyon" olarak Mortal Kombat'ın Xray moduna benzeyen bir sistem. Dövüşçünüzün enerjisinin sıfırlandığı son anda, on saniye boyunca sınırsız Cross Gauge'a sahip oluyor ve bir nevi yenilmeden önce son dövüşünüzü yapıyorsunuz. MK'nın Xray modundan farklı olarak ise kontrol yine sizde oluyor ve karşınızda gerçekten iyi oynayan,tuş kombinasyonlarına hakim, gerekli defansif hareketleri yapan bir rakibiniz varsa bu özelliğin sizi kurtaracağını da sanmayın.
Gem sistemi ise çoğu oyunda rastladığımız cephane (loadout) seçme sistemine benzer bir olay. Bu taşlar Boost ve Assist adında iki ana başlık altında ayrılıyor. Boost taşları saldırınıza,defansınıza ve hızınıza katkı sağlıyorlar ve oyunda dengenin korunabilmesi adına, bu taşların özelliklerini kullanabilmeniz için spesifik hareketler yapmanız gerekiyor. Örneğin saldırı boostları için, karşıdakine çeşitli hareketlerle belli sayıda saldırmanız gerekirken, defans boostları içinse rakibinizin hareketlerini bloklamanız gerekiyor. Taşları aktif ettiğiniz anda dövüşçünüz normalden daha etkili saldırılar yapabiliyor veya rakibinizin hareketleri daha az enerjinize mal oluyor. Oyunun size otomatik olarak yardım etmesini sağlayan Assist taşlarını kullanabilmeniz içinse, dövüştükçe kazandığınız Cross Gauge'larınızı feda etmeniz gerekiyor. Bu taşlar rakibinizin hareketlerini otomatik olarak bloklama, rakibinizi havada otomatik olarak yakalayıp fırlatma şeklinde özellikler sağlıyor. Taşlarınızı her dövüşün başlangıcında rastgele seçebileceğiniz gibi kendi taş cephanenizi de yaratabiliyorsunuz.
Street Fighter x Tekken'de, isminde önce SF'nin yazılmasından da belki tahmin edebileceğiniz gibi Tekken serisi SF dünyasına konuk edilmiş. (hemen belirtelim, şu aralar Tekken x Street Fighter adında, SF'yi Tekken serisine adapte edecek başka bir oyunun üzerine de çalışılıyor, komedi). Her iki takımdan da bol miktarda dövüşçü bulunuyor öyle ki dövüşçülerin çoğunun adını ilk defa duydum diyebilirim. Ryu, Ken, Dhalsim gibi SF müdavimlerinin yanında, "Tekkenciler" için Julia, King, Yoshimitsu gibi karakterler bulunuyor. Oyun, konsolunuza ufak bir yükleme yapıp sizi karakter seçme ekranına getirdiğinde ise Pac-Man ve MegaMan karakterlerinin ücretsiz DLC olarak PSN veya Xbox LIVE'dan indirilebilir olduğunu fark edeceksiniz (bu indirme işlemini yaptığınız gibi hemen bir Trophy/Achievement de/da kazanıyorsunuz, benden söylemesi).
Tekken ve SF serilerini oynamışlığınız varsa yenilik olarak özellikle Pandora Modu ve Gem sistemi dikkatinizi çekecektir. Pandora Modu (aslında iyi bir şey olmasa gerek isminden ötürü) kötüye giden (hatta çoktan gitmiş olan) dövüşü lehinize çevirebileceğiniz, "fonksiyon" olarak Mortal Kombat'ın Xray moduna benzeyen bir sistem. Dövüşçünüzün enerjisinin sıfırlandığı son anda, on saniye boyunca sınırsız Cross Gauge'a sahip oluyor ve bir nevi yenilmeden önce son dövüşünüzü yapıyorsunuz. MK'nın Xray modundan farklı olarak ise kontrol yine sizde oluyor ve karşınızda gerçekten iyi oynayan,tuş kombinasyonlarına hakim, gerekli defansif hareketleri yapan bir rakibiniz varsa bu özelliğin sizi kurtaracağını da sanmayın.
Gem sistemi ise çoğu oyunda rastladığımız cephane (loadout) seçme sistemine benzer bir olay. Bu taşlar Boost ve Assist adında iki ana başlık altında ayrılıyor. Boost taşları saldırınıza,defansınıza ve hızınıza katkı sağlıyorlar ve oyunda dengenin korunabilmesi adına, bu taşların özelliklerini kullanabilmeniz için spesifik hareketler yapmanız gerekiyor. Örneğin saldırı boostları için, karşıdakine çeşitli hareketlerle belli sayıda saldırmanız gerekirken, defans boostları içinse rakibinizin hareketlerini bloklamanız gerekiyor. Taşları aktif ettiğiniz anda dövüşçünüz normalden daha etkili saldırılar yapabiliyor veya rakibinizin hareketleri daha az enerjinize mal oluyor. Oyunun size otomatik olarak yardım etmesini sağlayan Assist taşlarını kullanabilmeniz içinse, dövüştükçe kazandığınız Cross Gauge'larınızı feda etmeniz gerekiyor. Bu taşlar rakibinizin hareketlerini otomatik olarak bloklama, rakibinizi havada otomatik olarak yakalayıp fırlatma şeklinde özellikler sağlıyor. Taşlarınızı her dövüşün başlangıcında rastgele seçebileceğiniz gibi kendi taş cephanenizi de yaratabiliyorsunuz.