Ultima Online Script Yazmak İstiyenler Buraya Detaylı Anlatım //AloneAngels

'Ra

Ticaret Kategori Sorumlu Yardımcısı
21 Kas 2015
2,444
995
Selam Dostlar Script nedir nasıl yazılır bu gün sizlerle bunu konuşacağız ve bildiklerimi size anlatmaya çalışacağım olurda eksiğim olursa affola isterseniz script nedir ondan bahsedelim önce
öncelikle script bir dildir internet dilidir bu gün burda anlatacağım ultima online scripti'dir script hayal gücüne bağlı bir şeydir boş tuval düşünün hayal gücünüzün sınır dinlemediği tuval gibi düşünün ultima online küçük emulator olmasına rağmen belirli bir ölçüde tatmin edici özellikleri vardır

1.Adım-Genel Bakış Komutlar

Komutlar scripte girişin ilk adımıdır yavaşça komurları öğrenmeniz ve bunları kavradıkça ileri adımı atabilirsiniz komutları yazıyorum eksiklerimi tamamlarsanız sevinirim.

.gm = Game master eventini alarak istediğiniz herşeyi her yerde yapabilirsiniz örneğin bir solucan deliğine ejderha sığdırmak gibi bazi scriptlerde On=login (Triggerleri İlerde Anlatacağım)

.admin = bu scripte bağlı olarak ad değişikliği olabilir ve serverde onlarları listeler (ip adresleri, acc nameleri vs)

.go = bu komut adı üstünde gitmektir. . go istanbul veya .go 1515,785-10 (Koordinatlardır) gibi başına x koyarsanız target çıkar ve tıkladınız adamı gönderirsiniz.

.invul = (Ölümsüzlük) yani her ne olursa olsun bu komutla canınız azalmaz ölümsüz olursunuz

.invis = gizlenmektir levelinizin altındaki kimse sizi göremez

attr = attr demek eşyanın konumudur. yani oynatılamaz gibi durumlar örnekle açıklamak gerekirse
.attr 295 woods(Odun) yapmaktır veya .attr woods şeklindede olur

.Kill = adı üstünde öldürmek bu komutla ölümsüz olmayan herkesi öldürebilirsiniz.

.amount = eşyaları çoğaltmaya yarar .amountu örnekle açıklamak gerekirse mesela sopa tek tıklarsanız 60 adet olur.

.dupe = başka bir çoğaltma komutumuzdur ancak çoğaltılmayan (.amount edilmeyen) eşyalarda kullanılır örnek olarak mesela arabayı çoğaltık bunun için tekrar çoğaltmak için .dupe kullanamayız

.bounce = ismi hoplatmak anlamına gelsede :) çantanıza eşyayı almaya yarar örnek olarak yerdeki eşyayı almak için .xbounce veya .bounce kullanabiliriz

Not = komutların başına x koyamanız bir şey değiştirmez ancak invis gibi komutlarda x başa konulursa target gelir ve başkasına ölümsüzlük verirsiniz x koyulunca target gelen kodlar ise ;
.xinvis
.xkill
.xmagery

Hazır Skill Verme Demişken Onlarıda Söyleyeyim

.anatomy
.magery
.healing

Gibi komutların sonuna yazılan rakamlar skill verir örneğin .xhealing 100 yazarsak seçtiğimiz kişiye 100 şifa vermiş olursunuz

.detail = bu komut giren çıkan oyuncuları gösterir yanda sysmessage seklinde gecer

Not 2 = Bazı komutların sonralarına 0(kapatır) veya 1 (açar)

.region bu komut bir işe yaramaz ancak aşşağıdaki örnekle işe yarar hale gelir ;

.region.guarded 0/1
.region.magic 0/1
.region.safe 0/1
.
.

gibi.

.say = say komutu konuşmaktır örneğin .say Türk Hack Team yazarsanız kafanızın üstünde öyle gözükür .xsay yazarak başkasına söyletebilirsiniz. @"renk sayısı" yazarak dahada güzelleştirebilirsiniz

sysmessage = yanda yazılan yazıdır

.anim = harekettir 0-32 arasında hareket vardır oyunu güzelleştirmek amaca

.where = yerinizi gösterir .go ".where yazdığınızda gösterilen sayıları yazarak" gidebilirsiniz

.info = karakterin özelliklerini inceler

.page = bakma komutu'dur nbl sistemlerde .pg'dir ve nbl page sistemine göre .pg_call şeklinde page yazısı gelir Örneğin .pg_call yazarsak suç işlemiş birini hapishane varsa hapishaneye attırıp işlediği hatayı yazdırabilirsiniz

.tele = ışınlanma kodudur bir yerden başka bir yere gidebilirsiniz

.stone = taş yapma kodudur x kuralı burdada geçerlidir

.allshow = oyundan çıkan veya çıkmayan herkesi gösterir on=@login yazılarak herkesi görebilirsiniz


Not 3 = çok oyuncu olan yerde kullanmayınız oyundan düşebilirsiniz

.name = isimlendirme komutu'dur örneğin .name aloneangels yazarak isim yazabilirsiniz x kuralı burdada geçerlidir

not 4 = Plevelden yüksel kişilerde hiçbir komut işlemez işlemez

.bank = banka açma komutudur .xbank ile başkasının bankasını açabilirsiniz .bankself ise kendi bankanızı direk olarak açmanızı sağlar

Not 5 = normalde bu komutlar command adlı scp'de plevellere göre dağıtılır ve playerin kullanamadığı komutları scriptsel olarak bi döngüde verirsek onu kullanabilir..src.invis gibi.ileride detaylı anlatıcagım.

.title = titlenizdeki yazıyı değiştirmenize yarar örneğin .title AloneAngels x kuralo burdada geçerlidir

.dialog = bu komut yazdığınız dialogları açmanızı sağlar örneğin dialog d _tailoring gibi


.add = itemi çıkarmanıza yarar örnek olarak zırhınızı çıkarmak için add i_zırh yazabilirsiniz bu komut en önemlisidir

.kick = banlama komutudur

.serv direct = konsoldan bağlanma komutu'dur örneğin konsoldan acc açmak için account add accname şifre şeklinde yazılmalı

Ne işime Yarayacak Diyorsanız ;



--------------------------------------------------------------------------------

On=@step
src.invis 1
src.invul 1
scr.magery 1000
src.dialog d_tailorin

--------------------------------------------------------------------------------


yukarıda yaptığımız şey on=@step triggerinde bunların bir oyuncunun yapmasını sağladık yani teleporter yaptık buradan geçenlerin ölümsüz oluyor ölümsüzse ölümlü oluyor magery'si 100 lenir

Genel Bakış Adım 2 Trigerlar.

Trigger dedigimiz Sey ' On=@ ' işareti ve sonrasından gelen döngü seklidir

Ornek = On=@Dclick

Şimdi Gel gelelim Triggerlara. Ben bildiklerimi yazıyorum.

On=@Click = itemi tek tıklamayla meydana gelebilecekleri yamamızı sağlar

--------------------------------------------------------------------------------
On=@Click
src.newitem i_Zırh
src.act.amount 5000
src.act.bounce
--------------------------------------------------------------------------------



On=@Click
src.newitem i_Katana / yeni bir item Katana Olsun
src.act.amount 5000 / evet burda ilk defa act yi gördük act ise olayın devamını getirir Şöyleki item yarattık bkatana burda act ile o esyayı amountladık.Bknz komutlar.5000 Katana yaptık
src.act.bounce / buradada yine aynı olaydaki Katanayı çantamıza koyduk

Örnek 2



--------------------------------------------------------------------------------
ON=@CLICK
message 055 <NAME> AloneAngels
--------------------------------------------------------------------------------



Yanı burada'da Tek tıklayınca isminin 055 renginde kafasında yazmasını sağladık.<name> gercek ismidir 055 renginde yazılır ve sonuna AloneAngels eklenir Örnek Katana AloneAngels ( 055 renginde)

On=@dclick ( bu trigger ise Çift Tıklama Sonucunda gelebilicek olayları gösterir.Örnek



--------------------------------------------------------------------------------
On=@dclick
src.invis 1
src.newitem i_katana
--------------------------------------------------------------------------------


on=@step = Teleportta Kullanılabilir

On=@gethit = bu komut ise hitsi gittikten sonra demektir örneğin bir düşman nobb yaparız her canı düştüğünde mesaj yazmasını sağlarız

--------------------------------------------------------------------------------
On=@gethit
src.say 055 AloneAngels Nerde :D
--------------------------------------------------------------------------------



On=@create = itemin yaratıldığı anda olacaklar


--------------------------------------------------------------------------------
ON=@Create
ATTR=attr_magic|attr_Salam
color=0481
--------------------------------------------------------------------------------

On=@Equip = bu triggerde ise olay giyinmektir

--------------------------------------------------------------------------------
On=@equip
.src.hits 0
.sysmessage Siyah Yakışır Abime.
--------------------------------------------------------------------------------


gibi...

döngüleri ilerde yazacağım ama şimdiden o robe olayini yapalım



--------------------------------------------------------------------------------
On=@Equip
if (<src.magery> < 100.0)
src.sysmessage 033 Bu Robeyi giyecek kadar Rütbeli Değilsiniz
unequip
endif
--------------------------------------------------------------------------------



döngüde anlatılan eğer magery 100 den düşükse rütbe atlayamaz
ve sysmessage ile yandan yapamayacağını anlatan yazı



--------------------------------------------------------------------------------
on=@equip
src.magery 1000
--------------------------------------------------------------------------------



yani o eşyayi giydi ve magery si 100 lendi ve aynı scp ye

On=@unequip trigerini eklerse şöyle bir olay yapabilir



--------------------------------------------------------------------------------
On=@unequip
src.magery 0
--------------------------------------------------------------------------------



çıkarınca ise 0 olur



--------------------------------------------------------------------------------
On=@equip
src.dex (<dex> +10)

On=@unequip
src.dex (<dex> -100)
--------------------------------------------------------------------------------



takınca strsi 10 dan 100 e yükseldi ama çıkarınca strsi 100'den 10'a düşecektir

On=@targon_char = çıkan komuta tıklayınca yapacak birşey arar
On=@targon_item = itemler içinde geçerlidir
On targon_npc = npc'ler için geçerlidir
On_targon_ground = yere tıklayınca geçerlidir

Örnek Vermek Gerekirse ;



--------------------------------------------------------------------------------
ON=@TARGON_CHAR
src.sysmessage 033 Sadece yeri seçebilirsin
target
return 1
--------------------------------------------------------------------------------


gibi..

Not 6 = Lütfen Scriptleri açınız ve inceleyiniz Burada anlatmadığım triggerları sorunuz vede Takıldığınız veya bilmediğiniz şeyleri söylemekten çekinmeyin.

On=@spelleffect = Büyü Yapıldığında Olabilecek Şeyleri Gösterir

Örnek Olarak ;



--------------------------------------------------------------------------------
On=@SpellEffect
if (<flags>&statf_dead)
if (<argn> == 59)
sfx snd_spell_resurrection
findlayer(22).remove
color <oskin>
update
effect 3,0376a,2,20,1
endif
--------------------------------------------------------------------------------



Burada Adam ölü ise ve restart büyüsü yapılırsa adama restartlansin üstündekı magerobe şeklindeki item silinsin gerçek rengini alsın söylemiş.

On=@death = öldüğünde olacak şeyleri yazılmalı

On=@skillstart = skill basıldığı anda yapılacakları yazdığınız komut


--------------------------------------------------------------------------------
On=@SkillStart
if (<action> == id(skill_stealth)) || (<action> == skill_stealth)
if (<hiding> < 80.0)
sysmessage 033 Stealth yapabilmek daha fazla paraya ihtiyacınız vardır
skill fail
return 1
endif
--------------------------------------------------------------------------------

Genel Bakış adım 3 Döngüler

if döngüsü =

if eğer anlamına gelir


--------------------------------------------------------------------------------
if <src.magery> < 1000
--------------------------------------------------------------------------------

şeklinde kullanılabilir yani eğer magery 100'den küçükse şeklinde ve her if dögüsü endif'le bitmek zorunda'dır bu döngüde else'ler ise yada demektir else if'lerde vardır

Bir staffchat dongusu verelim.



--------------------------------------------------------------------------------
///////////Staffchat Sistemi////////////
// Guncellendi. /Unifont //
//////////////////////////////////////

[function staffsay]
if (<account.plevel> > 1)
smsgx [<src.name>]: <args>
endif

[function s]
if (strmatch("<args>",""))
sysmessage @33 Bos mesaj yollayamazsiniz.

elseif (strmatch("<args>","<tag.s>"))
sysmessage @33 Ayni yaziyi tekrar etmeyiniz.

else

if (strmatch("<src.account.name>,"<Unifont>"))
var.smsgx 0901

elseif (<account.plevel> = 7)
var.smsgx 0229

elseif (<account.plevel> = 6)
var.smsgx 0481

elseif (<account.plevel> = 5)
var.smsgx 08a1

elseif (<account.plevel> = 4)
var.smsgx 0531

elseif (<account.plevel> = 3)
var.smsgx 0794

elseif (<account.plevel> = 2)
var.smsgx 084b
endif
--------------------------------------------------------------------------------



[function staffsay] / diğer adımda function itemdef'leri gösterecem ama Buarda function denilen olay Komuttur.Yani .staffsay gibi.

if (<account.plevel> > 1) / eğer pleveli 1in üstünde ise ( yani playerdan yuksek counselor -owner )
smsgx [<src.name>]: <args> ( yandan ismi ve yazısı geçsin demektir -args de yazdıgı yazıdır misal. .staffsay AloneaAngels dersem yandan stafflar arasında AloneAngels:AloneAngels şeklinde çıkar.

endif/döngü bitti demektir.

[function s]/s adlı bi komut yarat
if (strmatch("<args>","")) / .s yazıp enter'a basarsa ( birşey yazmassa )
sysmessage @33 Bos mesaj yollayamazsınız./mesaj yaz yanda

elseif (strmatch("<args>","<tag.s>")) / yada eğer en son yazdığını yazarsa
sysmessage @33 Aynı yazıyı tekrar etmeyiniz./yandan mesaj yaz

else / eğer iki seçenekte yoksa

if (strmatch("<src.account.name>,"AloneAngels")) / eger acc names AloneAngels ise
var.smsgx 0901 / 901 renginde yazısı çıksın

elseif (<account.plevel> = 7) / vede eğer plevel 7 ise 0229 seklinde yazsın ve altta ise plevellere göre aynısını yapsın
var.smsgx 0229

elseif (<account.plevel> = 6)
var.smsgx 0481

elseif (<account.plevel> = 5)
var.smsgx 08a1

elseif (<account.plevel> = 4)
var.smsgx 0531

elseif (<account.plevel> = 3)
var.smsgx 0794

elseif (<account.plevel> = 2)
var.smsgx 084b
endif

Kısacası else'nin üstünde iki seçenek var eğer onlar varsa yazı yazmayacak yanda eğer yoksa renklere göre yazacak gibi.

Genel Bakış adım 4 itemler,komut vs yaratma.

itemdef item yaratmada kullanılan bir komuttur misal olarak



--------------------------------------------------------------------------------
[ITEMDEF 0204F]
// GM Robe
DEFNAME=i_robe_gm
TYPE=T_CLOTHING
NAME=gm robe
ARMOR=500
DYE=1
DESCRIPTION=GM Robes
SUBSECTION=GM Robes
CATEGORY=Provisions - GM Items

ON=@Create
HITPOINTS=-1
ATTR=04
--------------------------------------------------------------------------------



[ITEMDEF 0204F]/ .add den sonra kullanılacak yazı ( .add 0204f ile çıkacak olan item)
// GM Robe / vede //< bu işaret scriptte görmesini sağlar.Yani scriptsel bir tanımlama olmasada keyfi veya unutmaman için yazılan yazıları // << şu şekilde scp ye göstermeden yazabilirsin.veya silmek yerine genelde o satırın başına koyarsın.
DEFNAME=i_robe_gm/şeklini belirler.
TYPE=T_CLOTHING / tipi ise giyilebilir eşyadır.bunu yazmaktaki amaç markette satılmasını istediğimizde satılmasını sağlamakdır.
NAME=gm robe / ismi gm robe olacak
ARMOR=500/500 ar verecek

ON=@Create/trigeri hatırladınız
HITPOINTS=-1 / burda hit'in verilmesi damage alma olayıdır.-1 yapılırsa asla damage ile vurulmaz
ATTR=04/ve newbiedir.

chardef yaratık veya npc çıkarmak için kullanılır.örnek;



--------------------------------------------------------------------------------
[CHARDEF c_shire]
NAME=Shire
SOUND=snd_ANIMALS_HORSE1
ID=c_horse_brown_lt
CAN=MT_WALK|MT_RUN
FOODTYPE=55 t_crops, 55 t_fruit, 55 t_grain, 64 t_grass
ICON=i_pet_horse_brown_lt
DESCRIPTION=AloneAngels
SUBSECTION=Dragons
CATEGORY=Dragons

ON=@Create
DORAND 12
COLOR=07d4 // ye$il
COLOR=0846 // kirmizi
COLOR=084a // mavi
COLOR=06af // sari
COLOR=04dc // mor
COLOR=0840 // kahve
COLOR=0455 // siyah
COLOR=0901 // gri
COLOR=04c3 // pembe
COLOR=05e3 // cikolata
COLOR=051b // sky
COLOR=08ad // skygray
ENDDO
--------------------------------------------------------------------------------



[CHARDEF c_shire] / tekrarda .add c_shire ile çıkmasını sağlar
NAME=AloneAngels/adı AloneAngels olacak
SOUND=snd_ANIMALS_Dragon1/ses olarak Ejderha sesi çıkaracak
ID=c_horse_brown_lt/ve sekli açık kahve renkli Ejderhaya benzeyecek
CAN=MT_WALK|MT_RUN/ yürüyüp koşabilecek
FOODTYPE=55 t_crops, 55 t_fruit, 55 t_grain, 64 t_grass/ yedigi seyler
ICON=i_pet_Dragon_brown_lt/sinirlendiği hali
COLOR=0455 /Buda rengidir genelde rastgele renk dağıtılır oda şöyledir ;

Do Döngüsü verilir Create trigerina

ON=@Create
DORAND 12
COLOR=07d4 // ye$il
COLOR=0846 // kirmizi
COLOR=084a // mavi
COLOR=06af // sari
COLOR=04dc // mor
COLOR=0840 // kahve
COLOR=0455 // siyah
COLOR=0901 // gri
COLOR=04c3 // pembe
COLOR=05e3 // cikolata
COLOR=051b // sky
COLOR=08ad // skygray
ENDDO

Function komuttur.Örnek Olarak



--------------------------------------------------------------------------------
[function Hata]
if (strmatch("<args>",""))
sysmessage @33 Boş mesaj yollayamassınız
return 1
else
var.smsgx 0676
serv.allclients smsgx * <serv.name> Staff * : <args>
Sound 0f7
endif
--------------------------------------------------------------------------------



[function Hata] /.Hata komutun adı
if (strmatch("<args>","")) / eğer boş ise bişey yollayamaz ( bkns .s komutu )
sysmessage @33 Bos mesaj yollayamassınız./mesaj verir
return 1/olayi bitirir
else/yada
var.smsgx 0676 / bu renkte mesaj yollar
serv.allclients smsgx * <serv.name> Staff * : <args>ve tum clientlerde * Aurah Staff * : Yazılan yazı şeklinde yazı cıkar
Sound 0f7 //07f deki sesi verir
endif / Döngüyü bitir
Not 7 . her döngü endif enddo yada endfor gibi bitirilmelidir.ve her scriptin sonuna [EOF] konulmalıdır.

dialog da dialog yaratmadır onuda hemen bu adımda anlatıyorum.

Genel Bakış adım 5 Dialog.

Kısa bir örnekle hemen anlatıyorum.Bu örnek benim ilk scriplerimden Turkish silahı yapımıdır.



--------------------------------------------------------------------------------
[DIALOG d_Turkish]
0, 0

resizepic 0 0 5054 295 260

page 0

tilepic 200 57 3568
tilepic 190 117 3939
tilepic 190 177 5182

text 40 17 455 0
text 40 57 1152 1
text 40 117 1152 2
text 40 177 1152 3

button 20 60 1209 1210 1 0 1
button 20 120 1209 1210 1 0 2
button 20 180 1209 1210 1 0 3

[DIALOG d_Turkish text]
Turkish Silahlari
Turkish Of Staff
Turkish Of Spear
Turkish Of Halberd

[DIALOG d_Turkish button]

onbutton=1
if (<src.canmake i_Turkish_staff>)
src.makeitem=i_Turkish_staff
else
src.sysmessage=@33 Bunu yapmak icin en az 98.1 Blacksmith, 1 İmsonia Crystal.3 Imsonia scroll 32 Dragon Blood ve 25 Bloodrock Ingota ihtiyacınız var
endif
ENDIF

onbutton=2
if (<src.canmake i_Turkish_spear>)
src.makeitem=i_Turkish_spear
else
src.sysmessage=@33 Bunu yapmak icin en az 98.1 Blacksmith Skill, 1 İmsonia Crystal.3 Imsonia scroll 32 Dragon Blood ve 25 Blackrock Ingota ihtiyacınız var
endif
ENDIF

onbutton=3
if (<src.canmake i_Turkish_halberd>)
src.makeitem=i_Turkisg_halberd
else
src.sysmessage=@33 Bunu yapmak icin en az 98.1 Blacksmith Skill, 1 İmsonia Crystal.3 Imsonia scroll 32 Dragon Blood ve 25 Valorite Ingota ihtiyacınız var
endif
ENDIF
--------------------------------------------------------------------------------



[DIALOG d_Turkish] /dialog adımız d_Turkish.yani .dialog d_Turkish seklinde açabiliriz
0, 0/buda ekranında duracağı yerdir.Ben en sol en yukarıda dursun dedim.0 , 0 verdim

resizepic 0 0 5054 295 260/bu dialogun görünüşüdür simdi rakamlarla anlatıyorum.ilk iki soldan ve yukarıdan monitore yakınlığını gösterir.0 0 ise en solda en yukarıda demektir.5054 ise dialogun verdatadaki görüüşüdür.295 ve 260 ise uzunluk ve genişliği belirler.

Not 8 = Dialog yaparak daha iyi kavrarsınız

tilepic 200 57 3568/tilepic ise şekil demektir.dialog üstüne şekil koyuyoruz.200 ve 57 rakamları dialogun üstündeki duracağı yerleri belirlerken sonraki 3568 de şeklin ne olduğunu belirler
tilepic 190 117 3939 /üstekinin aynısı
tilepic 190 177 5182 / üstekinin aynısı

text 40 17 455 0 /dialog üstündeki yazıdır.yine ilk iki rakam dialogun üstündeki konumunu belirlerken 3. rakam yazının rengini belirler en sondaki rakam ise dialog d_Turkish_text teki yerini belirler.unutmamanız gereken nokta ise ilk yazacağınız rakam 0 dan baslar aşağıda butondada belirteceğim.Yani 1 den başlamaz 0 dan başlar.
text 40 57 1152 1/üsttekinin aynısı
text 40 117 1152 2/üsttekinin aynısı
text 40 177 1152 3/üsttekinin aynısı

buton 20 60 1209 1210 1 0 1 / burada ise butonu koyuyoruz.ilk iki rakam yine yeri belirler son rakam butonun sayısını belirlerken diğer rakamlar ise butonun şeklini ve cinsini belirler
buton 20 120 1209 1210 1 0 2
buton 20 180 1209 1210 1 0 3

[DIALOG d_Turkish text] / yazıların yazıldığı bölüm
Turkish Silahlari / text 40 17 455 0 sondaki 0 in oldugu ver
Turkish Of Staff/ve diğerleri
Turkish Of Spear
Turkish Of Halberd

[DIALOG d_Turkis buton]

onbuton=1 / buton 20 60 1209 1210 1 0 1 da belirlediğimiz butona tıkladığımızda yapacağı işleri belirler.
if (<src.canmake i_Turkish_staff>)/eğer i_Turkish_staff i yapabilmek için gerekli herşeyi yerine getiriyorsa( bunu'da i_staff_Turkish'i yaptığımız yerde anlatıyoruz

Function i_staff olayını koy
src.makeitem=i_Turkish_staff/i_Turkish_staff itemini yapsın
else
src.sysmessage=@33 Bunu yapmak icin en az 98.1 Blacksmith, 1 İmsonia Crystal.3 Imsonia scroll 32 Dragon Blood ve 25 Bloodrock Ingota ihtiyacınız var
endif
ENDIF

onbuton=2 / ve diğer butonlar
if (<src.canmake i_Turkish_spear>)
src.makeitem=i_Turkish_spear
else
src.sysmessage=@33 Bunu yapmak icin en az 98.1 Blacksmith Skill, 1 İmsonia Crystal.3 Imsonia scroll 32 Dragon Blood ve 25 Blackrock Ingota ihtiyacınız
endif
ENDIF

onbuton=3
if (<src.canmake i_Turkish_halberd>)
src.makeitem=i_Turkish_halberd
else
src.sysmessage=@33 Bunu yapmak icin en az 98.1 Blacksmith Skill, 1 İmsonia Crystal.3 Imsonia scroll 32 Dragon Blood ve 25 Valorite Ingota ihtiyacınız var.
endif
ENDIF

Umarım Yaralı Olmuştur İyi Forumlar
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.