Unity 3D Başlangıç Dersleri

Purpolesse

Katılımcı Üye
23 Nis 2015
741
0
Antalya
UNITY 3D Başlangıç Dersleri
Kullandıgım Kaynaklar : TIKLA GİT
Yasirkula Notları

Merhaba arkadaşlar UNITY 3D Oyun Motoruna Yeni Başladıysanız Ve Henüz Hiçbirşeyi Bilmiyorsanız Bu Konuyu Okumanızı Tavsiye Ederim

Öncelikle Yasirkulanın Notlarını Okursanız Sizin İçin Daha İyi Olur Ben Burda Direk Scripti Örnekleyerek Gösterecegim

Degişken Tipleri ve Nasıl Tanımlanır 1.Ders
int: Tamsayı Depolar
Örnek C# : public int mermiSayisi = 5;
Örnek Javascript : var mermiSayisi : int = 5;

float: Ondalıklı(küsüratlı sayılar) depolar
Örnek C# : public float zaman = 0.5f; //c# ta küsüratlı sayıların sonuna f koymalısınız bu zorunludur yoksa hata alırsınız
Örnek Javascript : var zaman : float = 0.5f;

bool: True False degerlerini taşır
Örnek C# : public bool aktifmi = true; // veya false
Örnek Javascript: var aktifmi : boolean = true;

string : İçinde Yazı Degerleri Taşır
Örnek C# : public string ismim = "Haci"; //string degerinin içine yazı yazarken " tırnak işareti açmalısınız
Örnek Javascript : var ismim : String = "Haci";

GameObject : Bir Objeyi İçinde Depolar
Örnek C# : public GameObject m4;
Örnek Javascript : var m4 : GameObject;

AudioClip : İçinde Sesleri Taşır .wav , .mp3 , ogg gibi uzantılı diger sesleri taşıyabilir
Örnek C# : public AudioClip jumpSound;
Örnek Javascript : var jumpSound : AudioClip;

Light : İçinde Işık Componenti Olan Nesnelerin Hepsini Taşıyabilir
Örnek C# : public Light flashLight;
Örnek Javascript : var flashLight : Light;

Particle Emitter : Partikülar Oluşturucular Emitter için Kullanılır
Örnek C# : public ParticleEmitter ates;
Örnek Javascript : var ates : ParticleEmitter;

Color : Renkleri Depolar İçine RGB(Red,Green,Blue) Degerde Yazilabilir
Örnek C# : public Color kirmiziRenk = Color.red;
Örnek Javascript : var kirmiziRenk : Color = Color.red;

Vector3 : Uzaydaki bir noktanın koordinatlarını depolamaya yarar. Uzayda noktalar x,y ve z
koordinatlarından oluşur ve bu yüzden aslında bu değişken içinde 3 değer bulundurur: ‘Vector3(x,y,z)’ şeklinde. Ancak tanımlama yaparken sadece ‘Vector3’ yazılır. Örnek bir kullanımı:
Örnek C# : public Vector3 pozisyon = new Vector3(10,10,10);
Örnek Javascript : var pozisyon : Vector3 = Vector3(10,10,10);

Vector2 : 2 boyutlu düzlemde bir nokta (Mesela ekranın kendisinde bir nokta) belirtir. x ve y koordinatlarından oluşur.
Örnek C# : public Vector2 pozisyon = new Vector2(10,10);
Örnek Javascript : var pozisyon : Vector2 = Vector2(10,10);

Texture2D : 2D Textureleri Depolar
Örnek C# : public Texture2D ressim;
Örnek Javascript : var ressim : Texture2D;

GUISkin: Arayüz elemanlarıyla uğraşırken (Özellikle interaktif menü yapımında) Unity’nin hazır arayüz stili yerine kendi arayüz stillerimizi kullanabilmemiz için kullanmamız gereken değişken türü. Bu değişkene uygun stili proje panelinden "Create – GUI Skin" yoluyla oluşturabilirsin. Ardından "OnGUI()" fonksiyonunda "GUI.skin = arayuzdegiskeni;" komutuyla arayüze kendi oluşturduğun stili atayabilirsin.
Örnek C# : public GUISkin mySkin;
Örnek Javascript : var mySkin : GUISkin;

KeyCode: Bir klavye tuşu depolamaya yarar.
Örnek C# : public KeyCode aTusu = KeyCode.A;
Örnek JS : var aTusu : KeyCode = KeyCode.A;

Raycasthit : Raycast kullanımında, raycast’ın bir nesneye çarparsa geri döndüreceği bilginin depolanacağı değişken türü.
Örnek C# : public RaycastHit hit;
Örnek JS : var hit : RaycastHit;

Array: Bir ‘dizi’ oluşturmaya yarar. Diziler, içlerinde birden çok değeri depo edebilen
özel değişkenlerdir.
Örnek C# : public int[] sayilar;
Örnek Javascript : var sayilar : int[];

Transform: Bir GameObject’in Transform componentini depolar.
Örnek C# : public Transform karakter;
Örnek Javascript : var karakter : Transform;

Bazı Önemli Fonksiyonlar 2.Ders [C#]

Not : v o i d **** olarak gözüktügü için ayrı yazdım siz yazarken birleşik yazın

v o i d Update() : İçine yazılan kodu her bir karede oynatır.

v o i d Awake() : Start fonksiyonunda önce çalıştırılan aynı Start gibi 1 kere çalışan fonksiyon

v o i d Start() : Oyun başlayınca sadece 1 seferlik çalıştırılacak kodlar

v o i d FixedUpdate() : Fizik olayları için bu fonksiyonu kullanabilirsiniz

v o i d OnCollisionEnter() : Bunun içine yazılan kod belirlediginiz bir nesneyle temas ederse işlenir

v o i d OnCollisionExit() : Bunun içine yazılan kod belirlediginiz bir nesneyle temas biterse işlenir

v o i d OnCollisionStay() : Bunun içine yazılan kod belirlediginiz bir nesneyle temas halindeki her karede işlenir

v o i d OnTriggerEnter() : OnTriggerEnter komutunun çalışması için Objenin Colliderinde ki "Is Trigger" in işaretli olması gereklidir içine belirlediginiz obje veya objeler girince kod işlenir.

v o i d OnTriggerExit() : OnTriggerExit komutunun çalışması için Objenin Colliderinde ki "Is Trigger" in işaretli olması gereklidir içinden belirlediginiz obje veya objeler çıkınca kod işlenir.
 
Son düzenleme:
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.