Vessel

Shift-TR®

Özel Üye
27 May 2012
2,834
0
ocukluğum örümcek adamın TV'deki bölümlerini tekrar tekrar izlemekle geçti. Uslanmaz bir çizgi film fanatiği olarak takip ettiğim bu müthiş seride sanırım beni en çok korkutan Hydro-Man'di. Hani şu Mary Jane aşığı ve dilediği su kaynağında kaybolup dilediği an ortaya çıkıp suya ya da fiziki haline yeniden dönüşebilen adam. Soruları duyar gibiyim, bir bulmaca oyununda, örümcek adamla uzaktan yakından alakası olmayan bir konuya neden SU ADAM'la giriş yaptım? Çünkü VESSEL tam da sıvıların vücut bulmasını konu alan ve fizik kurallarını sayısız bulmaca çözmek için kullanacağımız bir bulmaca oyunu.

Bükemediğim suyu içerim arkadaş

M. Arkwright adlı biraz garip, Hayalet Avcıları filminden fırlamış profesörümüz sıvıların vücut bulmasını sağlayan bir karıştırıcı icat eder. Bu karıştırıcı başlangıçta suyun, daha sonra da lav, boya ve şu an isimlendiremeyeceğim yeşil ve kırmızı sıvıların karaktere bürünmesini, bir insan gibi hareket etmelerini sağlar. İnsanoğlunun sanayi ve işçi anlayışı tamamen değişmiştir. Risk unsurunu sıfıra indiren bu Fluro denilen sıvımsılar, aslında sanıldığı kadar tehlikesiz olmadıklarını kullanıldıkları fabrikaları ele geçirmeleriyle göstereceklerdir. İş başa düşer, önce fabrikaları yeniden eski haline çevirmeli, daha sonra da büyük icadımız HIZLANDIRICI'yı tamamlamak için yaklaşık 8 saatlik bir bulmaca oyunu için çok makul bir oyun sürecine hazır olmamız gerekmektedir.



Bazen kendimi atıveresim geliyor bayırdan aşağı... sonra iki buhar çekiyorum, kendime geliyorum.


Nasıl sağlam konu değil mi ? Öhöm, tamam çok şok edici bir konusu yok Vessel'in ama piyasaya çıkan bulmaca oyunlarının yarısından fazlasının "ben bir bulmacayım, konum yok ama seninim, çöz beni" diye sıfır cazibeyle çıktıklarını hesap edersek Vessel'in sunumunun bu konu etrafından yapılması gayet hoş olmuş. Bu kadar konuyla uğraştıktan sonra gelin size Vessel'in neden başarılı bir bulmaca oyunu olduğunu detaylarıyla anlatayım.

Yoksa siz de sıvımsılaştıramadıklarımızdan mısınız?

Ana karakterimizin adı M.Arkwright ve karakterimizi 2 boyutlu bir platfrom kahramanı gibi oradan oraya yönlendirip çok da şık olmayan animasyonlarla zıplatabiliyoruz. Arkwright (kendisine bundan sonra şöyle diyeceğim demek istiyorum ama münasip bir lakap bulamadım) türlü yeteneklere sahip. Zıpladığı yerlere tutunacak bir dal varsa tutunuyor, çarkları çeviriyor, uzun mesafeleri bir ninja edasıyla değişik cihazlar sayesinde kat ediyor, ve sırtına bağladığı yine hayalet avcıları tadında su tankıyla kendi icadı olan Flurolara su sıkarak (evet bildiğiniz su) onlara hayat verebiliyor. Kısacası profesör hem çok hareketli, hiperaktif bir platform kahramanı, hem de en zorlu bulmacalara sahip oyunlara taş çıkartacak bulmalacaları çözmemize yardım eden bir düşünür.



Bir bölüm sonu canavarı olarak LAV ADAM.


Oyundaki iki etabımız var, fabrika ve bahçe. Bir de devasa laborutuvarımız var ki onun da son bölümde beni ciddi anlamda zorlamadığı detayını vermek isterim. Amacımız işlerin aksamasına sebep olan ve isyan edip fabrika ve bahçedeki işleyişi durduran fluroları adam edip, tekrar işler hale getirmek. Dedik ya sıvılarla bütün işimiz diye, her bölümde kullanabileceğimiz ve bize bulmacaları çözmemize yardımcı olacak bir sıvı var. Yanımızda bu sıvıları hareketli hale getirecek, onları surete bürüyecek sınırsız sayıda fluro kaynağı taşıyoruz. Aslında bir nevi tohum demek doğru olur. Fluroları bir sıvının ne kadar yakınına ***ürürseniz, bir mıknatıs gibi sıvıları çekme gücü o kadar artıyor. Bulmacalar genellikle bir sıvıyı bir yerden başka bir yere ***ürmek, ya da farklı iki, üç, dört ya da beş sıvıyı bir birine karıştırmanızı gerektiren amaçlardan oluştuğundan fluroların çekim gücü olmadan bulmacalar çözümsüz kalıyor. Kimi zaman flurolar sadece su kaynaklarını bir yerden bir yere taşımaya yararken, kimi zaman da aynı anda basılması gereken butonlarda sizlere yardımcı oluyorlar. Zaten ne zaman bir düğme aktif olsa, koşturuyorlar üzerine basıp da kapatıvermek için.
 

Akrep4136

Uzman üye
23 Haz 2013
1,129
0
TAOW
Vessel minimum sistem gereksinimleri
Minimum:
OS: Windows 7 / Vista / XP
İşlemci: Dual Core 2.0GHz veya eşdeğeri işlemci
RAM: 2GB Sistem RAM
Ekran kartı: ATI Radeon HD 2400 veya NVIDIA GeForce 7600 ya da daha iyisi (Shader Model 3.0 desteklenmesi gerekmektedir)
HDD: 1,5 GB
 
Son düzenleme:
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.