Vuruş İşlemenin Durumu

Suskun

Kıdemli Üye
23 Ocak 2012
2,767
679
Germany
0RWn4Y.gif


VALORANT gibi bir oyunda, galibiyet ve yenilgi arasındaki fark tek bir kafadan vuruşla belirlenebildiği için vuruş işleme oyundaki en önemli sistemlerden biri haline geliyor. Geliştiriciler olarak amacımız, bir oyuncu ateş ettiğinde atışın sonucunun net olması, mantıklı hissettirmesi ve en önemlisi de doğru olması.

Oyuncular bazen vuruş işlemenin düzgün çalışmıyor gibi göründüğü klipler paylaşıyor. Bize iletilen tüm bu durumları ciddiye alıyoruz ve videoları kare kare izleyerek sistemin beklendiği gibi çalıştığından emin oluyoruz.

Bununla birlikte, VALORANT'taki vuruş işleme sisteminin şu anda gayet iyi bir durumda olduğunu düşünüyoruz. Evet, hâlâ bazı nadir durumlarda sorun yaşanabiliyor ama tüm bu örnekleri çok ciddiye alıyoruz. Sürekli olarak bütün sistemlerimizin kalitesini ve netliğini arttırmanın yollarını arıyoruz.


DOĞRULUK VE NETLİK

0.50 Beta Yaması'nda, vuruş işlemeyle ilgili şikâyetlerin çok arttığını fark ettik. Oyuncu raporlarını, videoları ve uzun süreli dahili testleri inceledikten sonra vuruş işlemede sorun olan birkaç uç durum keşfettik. Fakat bunların hiçbiri aldığımız şikâyet sayısını açıklayacak kadar ciddi değildi. Daha yakından incelediğimizde, bize iletilen kliplerin büyük bir çoğunluğunda doğruluk değil, netlik sorunu bulunduğunu fark ettik. Atışlar doğru bir biçimde işleniyor ama atışın meydana getirdiği görsel geribildirim oyuncuyu yanıltıyordu. Bu, doğruluk ve netlik arasındaki büyük farkı güzel bir biçimde anlatıyor.

Her ikisi de atışların sağladığı "hissi" sağlamak için önemli olsa da:

Doğruluk, bir atışın sonucunun yanlış belirlenmesiyle ilgilidir (örneğin, kafaya çarpan bir mermi vücut atışı olarak işleniyorsa veya rakip oyuncular istemcide sunucuya göre farklı görünüyorsa).
Netlik, bir atışın nereye gittiğini anlamanın zorluğuyla ilgilidir (örneğin, mermi omza çarpıyor ama görsel geribildirimde kafaya çarpmış gibi görünüyor).
Doğrulukla ilgili sorunlar, netlikle ilgili olanlardan çok daha kötüdür.
Bu yazıda sistemin nasıl çalıştığını biraz anlatarak oyuncuların kendi oyunlarına baktıklarında atış yaptıktan sonra ekranda ne olduğunu anlayabilmelerini istiyoruz. Sistemin yüksek seviyede nasıl çalıştığıyla başlayacağız ve ateş tuşuna basılan andan merminin kafaya çarpmasına kadar geçen sürede ne olduğunu açıklayacağız.

Daha detaylı bir teknik inceleme isteyenler Riot Tech Blog'da bulunan VALORANT'ın ağ programlamasıyla ilgilibu makaleye göz atabilir.

Ayrıca "yanlış vuruş işleme" şikâyetlerinde sık sık karşılaştığımız bazı durumları da inceleyerek neler olduğunu ve bu durumlarda netliği iyileştirmek için neler yaptığımızı anlatacağız.


TIKLAMADAN KAFADAN VURUŞA DOĞRU

Bir atış yapıldığında neler olduğunu daha detaylıca konuşmadan önce, oyunun gerçekleşen olayları nasıl simüle ettiğini anlamamız çok önemli. VALORANT'ın oynanışı iki defa simüle ediliyor: Bir kere sunucuda (simülasyonun nasıl ilerleyeceğinin kararını verir), bir kere de istemcide (sunucunun sonuçlarını tahmin ederek oyunun daha hassas hissettirmesini sağlar).

Oyun simülasyonu, tüm oyuncuların konumları, havada uçuşan yetenekler ve savaş alanındaki tüm sisler gibi oyunun dünyasını oluşturan her şeyi içerir. Her karede oyun, simülasyonunun bir anlık görüntüsünü alır ve bu karenin görüntüsünü işleyerek ekranınıza iletir. Sunucu da bunu kendi tarafındaki tüm kareler için yapar (izleyen kimse olmadığı için görüntü işleme kısmını atlar).

Peki, diyelim düşmanlardan biri kafasını uzattı ve etrafa bakmak istiyor. Siz de muhteşem nişangâh yerleşiminizle anında kafasını hedef aldınız ve sol fare düğmesine bastınız. Sonra ne oluyor?


hit_reg_flow.jpg


Bir tuşa bastığınız anda, bu bilgi girdi sistemimize gönderilir (donanım ve işletim sistemine bağlı ufak bir gecikme olabilir). Girdi sistemi, oyundaki her kare için bir önceki kareden sonra gelen tüm komutları işler. Bir atış yaptığınızda o "atış" girdisi, atışın simülasyonun hangi karesinde gerçekleştiğini gösteren bir zaman belirteciyle birlikte sunucuya gönderilir.

Q8Q7LS.png


KaynaK


beauty-andellia.regular.png
 
Son düzenleme:
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.