ltima Online ismiyle başlayan başarılı serüvenlerini Dark Age of Camelotun potansiyel sahibi ve zengin alt yapısı ile sürdürmeyi başaran Mythic Entertainment, uzun soluklu bir yapım aşaması ve erteleme süreçlerinden geçen, milyonlarca hayranın tepkilerini görme ihtimali söz konusu olsa da Warhammer Online: Age of Reckoningi sonunda piyasaya çıkardı. Devasa Online yapımlarının hiç azımsanmayacak derecede çok olduğu bu günlerde, özellikle Warhammer ismini temel alan bir oyunun hayata geçirilmesi, hem cesaret, hem de büyük tecrübe isteyen bir iş. Piyasaya çıkar çıkmaz GB boyutundaki yamalar ile düzeltilmeye çalışılan yapımlar ve yapımcıların olduğunu düşünürsek, devasa online oyunlarının nasıl büyük bir yük altında olduklarını tahmin etmek hiçte zor değil. İşte tüm bu olabilitelerin gölgesinde, Mythicin göz bebeği Age of Recknoning, adına yakışır bir şekilde aç Warhammer takipçilerinin gönüllerini fethetti. Birçok yönüyle özgü, sanatsal ve neredeyse sorunsuz işleyen alt yapısı, henüz birkaç haftasını yaşayan bir yapım için gerçekten takdir toplayan bir durum haline geldi. Piyasadaki en iyi devasa online oyunlarından biri olma amacı ile emin adımlarla ilerleyen WAR Onlineı bir de biz derinlemesine inceleyelim.
Bir yapımın başarılı olma ihtimali, oyuncularda yaratılan beklentilerde ve bunların ne kadarının karşılandığında saklı aslında. Mythic, WAR projesinin açıklanmasından itibaren, yapımda göreceğimiz en can alıcı noktanın Player vs Player (PVP) sistemi olacağını yineliyordu. Karakterler arasındaki dengesizlikler, lag sorunları, haritalardan kaynakalanacak buglar vs gibi birçok olumsuz etmenin PVP sisteminde çoğu zaman baş rol oynayabildiğini biliyoruz. Bunların gölgesinde ne kadar sorunsuz veya kendine has olabilir diye düşünürken, aslında Mythicin hiçte yanılmadığını oyunun ilerleyen seviyelerinde anlıyor ve takdir ediyorsunuz. Bu takdiri nelerin, neden topladığını daha detaylı ve anlaşılır bir şekilde anlatmak için, başlıklar altında incelemeyi uygun görüyorum.
Karakter ve Sınıf seçimi
Karakter seçimi ekranı birçok yönden tanıdık gelse de, zengin ve açıklayıcı olarak düzenlenmiş. Bir oyunda PVP sisteminin mantıklı ve ilgi çekici olarak oturtulması için birbirine düşman iki topluluğun olması gerekir ki bu aslında Warhammer dünyasının bir parçası. Order ve Destruction olarak iki topluluktan birini seçerek, bize sunulan karakterlere göz atmaya başlıyoruz. İyiliğin korunması için birleşmiş Dwarf, Empire (insanlar) ve High Elf, onların varlığını yoketmeyi amaçlayan Greenskin (Orcs), Chaos ve Dark Elf ırklarından, savaş içerisinde tank, melee dps, support (healer), ranged dps görevlerini yerine getirebilecek 20 farklı sınıftan, kendimize uygun olanı beğenerek Warhammer dünyasına ayak basıyoruz. İşte bu kısımda WARın kendine has özelliklerinden biri devreye giriyor. Oyundaki topluluklar arası savaşın temelinde ırklar arası bir çekişme söz konusu. Bu çekişmeye de seçtiğimiz ırk ile katkıda bulunuyoruz. Eğer Dwarf isek Greenskin ile, Empire isek Chaos ile, High Elf isek Dark Elf ile 40 seviyelik bir savaş içerisinde görev ediniyoruz. Oyunun teması War is Everywhere, yani Savaş Heryerde cümlesi de aslında buradan geliyor. Yaptığınız görevler ve izlediğiniz hikaye süresince, sürekli bir savaş içerisinde olduğunuzu WAR size çok açık bir şekilde hissettiriyor. Her ırk savaşı için özel olarak ayrılmış haritalarda görev yapabildiğimiz gibi, diğerlerini de ziyaret etme imkanımız var tabii ki. Bu konuya karakter gelişimi konusunda değineceğim.
Bir yapımın başarılı olma ihtimali, oyuncularda yaratılan beklentilerde ve bunların ne kadarının karşılandığında saklı aslında. Mythic, WAR projesinin açıklanmasından itibaren, yapımda göreceğimiz en can alıcı noktanın Player vs Player (PVP) sistemi olacağını yineliyordu. Karakterler arasındaki dengesizlikler, lag sorunları, haritalardan kaynakalanacak buglar vs gibi birçok olumsuz etmenin PVP sisteminde çoğu zaman baş rol oynayabildiğini biliyoruz. Bunların gölgesinde ne kadar sorunsuz veya kendine has olabilir diye düşünürken, aslında Mythicin hiçte yanılmadığını oyunun ilerleyen seviyelerinde anlıyor ve takdir ediyorsunuz. Bu takdiri nelerin, neden topladığını daha detaylı ve anlaşılır bir şekilde anlatmak için, başlıklar altında incelemeyi uygun görüyorum.
Karakter ve Sınıf seçimi
Karakter seçimi ekranı birçok yönden tanıdık gelse de, zengin ve açıklayıcı olarak düzenlenmiş. Bir oyunda PVP sisteminin mantıklı ve ilgi çekici olarak oturtulması için birbirine düşman iki topluluğun olması gerekir ki bu aslında Warhammer dünyasının bir parçası. Order ve Destruction olarak iki topluluktan birini seçerek, bize sunulan karakterlere göz atmaya başlıyoruz. İyiliğin korunması için birleşmiş Dwarf, Empire (insanlar) ve High Elf, onların varlığını yoketmeyi amaçlayan Greenskin (Orcs), Chaos ve Dark Elf ırklarından, savaş içerisinde tank, melee dps, support (healer), ranged dps görevlerini yerine getirebilecek 20 farklı sınıftan, kendimize uygun olanı beğenerek Warhammer dünyasına ayak basıyoruz. İşte bu kısımda WARın kendine has özelliklerinden biri devreye giriyor. Oyundaki topluluklar arası savaşın temelinde ırklar arası bir çekişme söz konusu. Bu çekişmeye de seçtiğimiz ırk ile katkıda bulunuyoruz. Eğer Dwarf isek Greenskin ile, Empire isek Chaos ile, High Elf isek Dark Elf ile 40 seviyelik bir savaş içerisinde görev ediniyoruz. Oyunun teması War is Everywhere, yani Savaş Heryerde cümlesi de aslında buradan geliyor. Yaptığınız görevler ve izlediğiniz hikaye süresince, sürekli bir savaş içerisinde olduğunuzu WAR size çok açık bir şekilde hissettiriyor. Her ırk savaşı için özel olarak ayrılmış haritalarda görev yapabildiğimiz gibi, diğerlerini de ziyaret etme imkanımız var tabii ki. Bu konuya karakter gelişimi konusunda değineceğim.