Yazılımcı Olmanız İçin Bilmeniz Gereken Genel Matematik Terimleri
Toplama, çıkarma, bölme ve çarpma;
Bilgisayar zaten sizin için toplama, çıkarma, bölme ve çarpma işlemlerini yapacak. Sadece bu işlemleri ne zaman yapmanız gerektiğini bilmek zorundasınız.
Mod;
Mod işlemi kalan dır ve işareti genellikle yüzde işaretidir(%).
Sayıların Çift/Tek Sorgusu;
Bir sayının tek mi yoksa çift mi olduğunu bilmek istiyorsanız, 2ye bölün. Sonuç 0 ise, sayı çift olur. Sonuç 1 ise, sayı tektir
Bir sayının yüzdesini almak;
Herhangi bir sayının yüzdesini bulmak için verilen sayı önce 100e bölünür ve bulunan sayının % kaçı isteniyorsa o sayı ile çarpılır ya da verilen sayı ile verilen yüzde sayısı çarpılır ve bulunan sayı 100e bölünür.
Negatif/Pozitif Sayıların Ne Olduğunu Bilin;
Sıfırdan küçük sayılara negatif (-) sayılar, sıfırdan büyük sayılara pozitif (+) sayılar denir.
Kartezyen Koordinat Sisteminin Ne olduğunu Bilin;
Programlamada, (0, 0) orijini ekranın veya pencerenin sol üst köşesidir .
Ondalık, ikili ve onaltılık sayı sistemlerinin ne olduğunu öğrenin;
Ondalık sayılar, alıştığımız on basamaktan oluşan sayılardır: 0 9 arası. Onaltı tabanına göre sayı sisteminde 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, A, B, C, D, E, F rakam ve harfleri olmak üzere onaltı sembol kullanılır. İfade edilecek sayının büyüklüğüne uyan semboller yan yana kullanılır.
Ve bu konuda. Sayı sistemi öğeleri dışında, muhtemelen programlama yapmak için yukarıda tanımını yaptığım çoğu terimi zaten biliyorsunuz. Çoğu insanın bu konuda yanlış algısına rağmen, matematik programlamada bu kadar kullanılmaz.
Deprem simülatörleri yapan programlar yazmak için matematiği bilmeniz gerekir. Ancak bu, bir deprem simülatörünü programlamak için matematiği bilmeye ihtiyaç duymak yerine, depremler için matematiği bilmeye ihtiyaç duymaktan ibarettir.
"*"