Selamlar Sayın Turk Hack Team Üyeleri
Bu Konumda Sizlere League of Legends Hakkında Her Şey Adlı Seriinin 2. Bölümünü (Sihirdar Büyüleri , Seviye ve Rank Sistemi) Anlatıcam.
Seriinin 1. Bölümü İçin Tıklayınız > League of Legends Hakkında Her Şey - 1
Sihirdar Büyüleri
İlk bölümde Rünleri öğrendiğimize göre şimdi oyunun ana olaylarından biri olan Sihirdar Büyüleri'ne geçebiliriz. LoL'de Toplamda 11 tane sihirdar büyüsü bulunmaktadır. Oyuna girmeden önce kesinlikle ayarlamamız gereken bu sihirdar büyüleri oyunun temelinde vardır. Sihirdar büyüleri şunlardır ;
Hayalet
Şifa
Bariyer
Bitkinlik
Berrak Zihin
Tuttur
Işınlan
Sıçra
Arındır
Çarp
Tutuştur
Hayalet : Kullanıldığında 10 saniye boyunca bize artan bir şekilde hareket hızı verir. Bekleme süresi 210 saniyedir. Genelde Üst Koridor'da oynayan oyuncular alır. Nasus , Darius , Mordekaiser , Hecarim gibi karakterlere sıklıkla alınır.
Şifa : Kullanıldığında hem kendimize hemde yakınımızda olan bir takım arkadaşımıza anlık olarak can ve hareket hızı verir. Bekleme süresi 240 saniyedir. Genelde Kırılgan Karakter ve Nişancı rolünde oynayanlar alır.
Bariyer : Kullanıldığında bize 2 saniyeliğine hasarlardan koruyan bir kalkan verir. Bekleme süresi 180 saniyedir ve genelde kırılgan karakterler için alınır.
Bitkinlik : Kullanıldığında rakip karakteri %30 yavaşlatıp verdiği hasarı %40 azaltır. Bekleme süresi 210 saniyedir ve genelde Destek rolünde oynayanlar alır.
Berrak Zihin : Kullanıldığında manamızın %50'sini yenilemeye yarar, takım arkadaşlarımızın ise %25'ini doldurur. Bekleme süresi 240 saniyedir. Sadece ARAM Modunda kullanılır.
Tuttur : Rakiplere doğru bir kartopu fırlatır. Tuttuğunda rakip gerçek görüşe maruz kalır ve tekrar kullanırsak kartopu tutan rakibe doğru ışınlanırız. Bekleme süresi 80 saniyedir ve sadece ARAM Modunda kullanılır.
Işınlan : Kullanıldığında karakterimiz 4 saniye boyunca hareket etmeden haritada ki dost kulelere ışınlanabilir. 14. dakikadan sonra Işınlan yeteneği Dizginsiz Işınlanmaya dönüşür ve bir minyona , toteme veya dost yapıya ışınlanabilir. Bekleme süresi 340 saniyedir.
Sıçra : Kullanıldığında faremizin gösterdiği yere kısa bir mesafe ışınlanırız. Bekleme süresi 300 saniyedir.
Arındır : Kullanıldığında rakip karakterlerin bize uyguladığı hareket kısıtlamalar ( Sindirme ve havaya kaldırma hariç ) ortadan anlık olarak kaldırılır. Bekleme süresi 210 saniyedir.
Çarp : Kullanıldığında hedef tarafsız canavarlara ( Normal orman canavarları , destansı canavarlar ve minyonlara) 450 gerçek hasar verir. Çarp aldığımızda oyun içinde envanterimizde çarp itemi olur ve 5 kere çarp kullanırsak bu item dönüşür ve rakiplere hasar vermemizi sağlayan çarplara dönüşür. 2 yüke sahip olan çarpın bekleme süresi 15 saniyedir. Her yük birikimi 90 saniyedir.
Tutuştur : Kullanıldığında 5 saniye boyunca rakibi yakar. Bu süre boyunca rakip seviyeye bağlı olarak 70 - 410 gerçek hasar alır ve gerçek görüşe maruz kalır. Rakip aldığı iyileştirmelerin etkileri azalır. Bekleme süresi 180 saniyedir. Duellolarda etkili olan bu sihirdar büyüsü genelde Orta Koridor'da ve Destek Rolünde oynayan oyuncular alır.
Seviye sistemi ve Rank ( Derece ) Sistemi
Seviye Sistemi
Seviyeler eskiden 30'a kadar çıkabiliyordu fakat yıllar önce bu sistem değişerek sınırsız bir şekilde seviye kasılabiliyor. Seviyeler oyun sonrasında , görevlerden gelen XP'lerle atlanmaktadır. Belirli seviyelerde profilimize yeni çerçeveler de gelmektedir.
Rank ( Derece Sistemi )
Rank kasmak için oyun modu olarak Tek/Çift veya Dereceli Esnek seçmeliyiz. Her maç kazandığımızda Kazanma / Kaybetme oranına göre profilimize +LP gelir. Kaybedersek aynı şekilde Kazanma / Kaybetme oranına göre -LP gider. LP'ler 100 olunca yeni bir rank atlarız. Her sezon Ranklar sıfırlanır ve yeni sezona geçtiğimizde Yerleştirme Maçları oynarız.
Ranked'da ilk 10 maçımız iyi geçerse daha yüksek bir rankımız oluyor. İlk 10 maçlar bir önceki sezona göre değişiklik göstermektedir. Örneğin çok iyi bir rankınız varsa bir sonra ki sezon iyi bir düşük ranka girme olasılığınız çoktur. LP'lerin maçlardan geldiğini biliyoruz. LP'ler 100 olduğunda bir kademe atlarız. Misal olarak birazdan vereceğim ranklardan ,
Bronz 2 iseniz 100 lp olduktan sonra direkt Bronz 1 kademesine yükselirsiniz. Bronz 1 iken 100 LP olursanız Seri maçlarına girersiniz ve 5 oyundan 3 ünü kazanırsanız Rank atlarsınız ve bir sonra ki Rank'a geçersiniz.
Tek/Çift Dereceli Modu : Tek başımıza veya yanımızda 1 arkadaşımızla oynayabildiğimiz ranked maçlarıdır. Arkadaşımızın rankı bizimkine yakın olmalıdır. Yani bizden çok yüksek bir derecede ki arkadaşımızla bu oyun modunda oynayamayız.
Dereceli Esnek Modu : Esnek Modu'nu tek başımıza , 3 kişi veya 5 kişi olarak girebiliriz. Fakat 4 kişiyle giremeyiz. Tek/Çift'in aksine bu oyun modunda Rank eşitliği yoktur. Yani bizden çok yüksek bir derecede ki arkadaşımızla - arkadaşlarımızla oynayabiliriz.
LoL'de Toplam 9 Rank Vardır :
Demir 1 , 2 , 3 , 4
Bronz 1 , 2 , 3 , 4
Gümüş 1 , 2 , 3, 4
Altın 1 , 2 , 3 , 4
Platin 1 , 2 , 3 , 4
Elmas 1 , 2 , 3 , 4
Ustalık
GrandMaster
Şampiyonluk
Seriinin ikinci konusu buydu iyi forumlar dilerim