- 12 Haz 2022
- 79
- 30
Cheat Engine Gibi Programlar Nasıl Çalışıyor
Cheat Engine gibi programların temel işleyişi aslında bir program içerisine handle açıp verdiğiniz değere göre programın RAM içerisinde ayırılan adresleri tarayıp istediğiniz veriler ile eşleşen adresleri bulmaya ve kullanıcıya bu değerleri değiştirebilme olanağı sağlayan programdır.
Bu işlem normal olarak oyunlar üzerinde kullanılmakta gerek sağlık değeri gerek mühimmat gibi oyun içerisinde işe yarayacak değerleri verdiğiniz değere sabitlemek gibi işlemleri yapabilmekte
bu konuda bizim dinamik RAM adresi bulmamıza, bu adresi statik hale getirmemize bir önceki konuda anlattığım gibi yardımcı olmakta, öyleyse Cheat Engine programının üzerinde bu işlemleri nasıl yapabileceğimizi görelim.
Programı açtığımızda bu şekilde bir görüntüyle karşılaşıyoruz, programın kullanımının detaylarına girmek istemiyorum internet üzerinde bolca bilgi bulunmakta.
Öncelikle deneme oyunumuz olarak klasik olan AssaultCube oyununu kullanacağım oyunumuzu seçelim ve ilk mermi değerimizi taratalım.
işaretlediğim gibi mermi değerini programa verip First Scan diyorum ve bana program için ayırılan RAM bölümü içerisinde tarama yapıyor ve sonuçları bize listeliyor.
Fakat bu değerler içerisinde mermi değerimizi tutan adresi bulmamız imkansız bu liste içerisinde tekrar bir tarama yapmak için NEXT SCAN tuşunu kullanıyoruz, fakat öncelikle mermi değerimizi değiştirmemiz gerekmekte basitçe ateş ederek mermi sayımızı azaltıp güncel değerimizi tekrar taratalım.
gördüğünüz gibi mermi değerimizi tutan adreslere ulaştık bu aşamadan sonra dilediğimiz gibi değeri değiştirebilir üzerinde oynayabiliriz.
RAM nedir işlevleri ve temel kavramlar #1 konusunda da anlattığım gibi oyunu kapattığımızda RAM üzerinde ayırılan kısım silinecek, tekrar açtığımızda ise adresler tamamı ile değişmiş olacak.
Bu durumda pointer yani sabit adresi bulmamız gerek ki her seferinde adres bulmaya çalışmayalım. Kısaca pointer bulma işlemini de resimlerle anlatmak isterim,
seçili adresimize sağ tıklayıp "pointer scan for this address" butonuna tıklıyoruz bu bizim için adresin program içerisinde hangi adreslerle eşleştiğini tespit edecek, sonucunda ise net sabit bir adres elde etmiş olacağız.
pointer adreslerimizi tarayalım.
463700 adet birbirine bağlı şekilde ilerleyen adres buldu tabi ki bunlar içerisinde doğru adresi seçmemiz mümkün değil, bu durumda seçeneklerimizi azaltmak için adresi bulurken yaptığımız gibi bir işlem yapacağız. Oyunumuzu kapatıyoruz ve tekrar açıyoruz bu durumda adresler yenilenmiş olacak fakat bir önceki taramamızla bir sonraki taramamızda aynı adresi içeren değerler kalacak böylece bulunan sonucu azaltacağız.
Oyunu tekrar açıp mermi değerinin yeni adresini buluyorum ve kopyalıyorum, bir önceki pointer listemi seçip açıyorum
"rescan memory" seçeneğini seçip yeni adresimi yazıyorum ve bana bu liste içerisinde tarama yapıyor sonuçları netleştirmiş oluyorum.
gördüğünüz gibi sonuçlar 400.000 seviyelerinden 2800'e geriledi, oyunu kapattık tekrar açıyoruz bu işlemleri tekrarlıyoruz.
sonuç sayısı 159'a düştü artık pointerlarımızı seçebiliriz.
ac_client.exe'lardan bir kaçını seçelim ve oyunu kapatıp açalım Cheat Engine üzerinden oyunu seçelim gelen uyarı ekranında "keep current list" diyelim ve pointerların otomatik olarak
mermi değerini aldığını doğrulayalım.
eğer pointerlar otomatik olarak merminin değerini aldılar ise başarılı bir şekilde pointer buldunuz demektir. Artık sabit bir adresiniz var.
Evet bu konumuz biraz uzun oldu umuyorum anlaşılmayan bir yer olmamıştır eğer anlamadığınız bir nokta var ise lütfen belirtin ki yardımcı olabileyim. Bundan sonraki bölüm için C++ üzerinden bu değerleri okumayı ve ya bu değerlerin yerine yeni değerler yazmayı göstereceğim yani ufak bir oyun hilesi yazacağız, buraya kadar bilgilendirebildiysem ne mutlu bana,
iyi günler dilerim sağlıcakla kalın.
~ İçerik Sayfası ~
~ Bir Önceki Sayfa ~
~ Bir Sonraki Sayfa ~
Bu işlem normal olarak oyunlar üzerinde kullanılmakta gerek sağlık değeri gerek mühimmat gibi oyun içerisinde işe yarayacak değerleri verdiğiniz değere sabitlemek gibi işlemleri yapabilmekte
bu konuda bizim dinamik RAM adresi bulmamıza, bu adresi statik hale getirmemize bir önceki konuda anlattığım gibi yardımcı olmakta, öyleyse Cheat Engine programının üzerinde bu işlemleri nasıl yapabileceğimizi görelim.
Programı açtığımızda bu şekilde bir görüntüyle karşılaşıyoruz, programın kullanımının detaylarına girmek istemiyorum internet üzerinde bolca bilgi bulunmakta.
Öncelikle deneme oyunumuz olarak klasik olan AssaultCube oyununu kullanacağım oyunumuzu seçelim ve ilk mermi değerimizi taratalım.
işaretlediğim gibi mermi değerini programa verip First Scan diyorum ve bana program için ayırılan RAM bölümü içerisinde tarama yapıyor ve sonuçları bize listeliyor.
Fakat bu değerler içerisinde mermi değerimizi tutan adresi bulmamız imkansız bu liste içerisinde tekrar bir tarama yapmak için NEXT SCAN tuşunu kullanıyoruz, fakat öncelikle mermi değerimizi değiştirmemiz gerekmekte basitçe ateş ederek mermi sayımızı azaltıp güncel değerimizi tekrar taratalım.
gördüğünüz gibi mermi değerimizi tutan adreslere ulaştık bu aşamadan sonra dilediğimiz gibi değeri değiştirebilir üzerinde oynayabiliriz.
RAM nedir işlevleri ve temel kavramlar #1 konusunda da anlattığım gibi oyunu kapattığımızda RAM üzerinde ayırılan kısım silinecek, tekrar açtığımızda ise adresler tamamı ile değişmiş olacak.
Bu durumda pointer yani sabit adresi bulmamız gerek ki her seferinde adres bulmaya çalışmayalım. Kısaca pointer bulma işlemini de resimlerle anlatmak isterim,
seçili adresimize sağ tıklayıp "pointer scan for this address" butonuna tıklıyoruz bu bizim için adresin program içerisinde hangi adreslerle eşleştiğini tespit edecek, sonucunda ise net sabit bir adres elde etmiş olacağız.
pointer adreslerimizi tarayalım.
463700 adet birbirine bağlı şekilde ilerleyen adres buldu tabi ki bunlar içerisinde doğru adresi seçmemiz mümkün değil, bu durumda seçeneklerimizi azaltmak için adresi bulurken yaptığımız gibi bir işlem yapacağız. Oyunumuzu kapatıyoruz ve tekrar açıyoruz bu durumda adresler yenilenmiş olacak fakat bir önceki taramamızla bir sonraki taramamızda aynı adresi içeren değerler kalacak böylece bulunan sonucu azaltacağız.
Oyunu tekrar açıp mermi değerinin yeni adresini buluyorum ve kopyalıyorum, bir önceki pointer listemi seçip açıyorum
"rescan memory" seçeneğini seçip yeni adresimi yazıyorum ve bana bu liste içerisinde tarama yapıyor sonuçları netleştirmiş oluyorum.
gördüğünüz gibi sonuçlar 400.000 seviyelerinden 2800'e geriledi, oyunu kapattık tekrar açıyoruz bu işlemleri tekrarlıyoruz.
sonuç sayısı 159'a düştü artık pointerlarımızı seçebiliriz.
ac_client.exe'lardan bir kaçını seçelim ve oyunu kapatıp açalım Cheat Engine üzerinden oyunu seçelim gelen uyarı ekranında "keep current list" diyelim ve pointerların otomatik olarak
mermi değerini aldığını doğrulayalım.
eğer pointerlar otomatik olarak merminin değerini aldılar ise başarılı bir şekilde pointer buldunuz demektir. Artık sabit bir adresiniz var.
Evet bu konumuz biraz uzun oldu umuyorum anlaşılmayan bir yer olmamıştır eğer anlamadığınız bir nokta var ise lütfen belirtin ki yardımcı olabileyim. Bundan sonraki bölüm için C++ üzerinden bu değerleri okumayı ve ya bu değerlerin yerine yeni değerler yazmayı göstereceğim yani ufak bir oyun hilesi yazacağız, buraya kadar bilgilendirebildiysem ne mutlu bana,
iyi günler dilerim sağlıcakla kalın.
~ İçerik Sayfası ~
~ Bir Önceki Sayfa ~
~ Bir Sonraki Sayfa ~