Birçok arkadaşımın merak ettiği bir konuya değinmek istiyorum bugün. Müziğin ritmine göre objeye nasıl hareket verilir, bugün bu konuyu anlatacağım.
Bu konuda basit düzeyde anlatacağım, ilerleyen zamanlarda bu etkiyi çeşitli vfx ler üzerinde deneyerek daha güzel sonuçlar alabileceksiniz.
Neyse, başlayalım. File -> New -> New Project . Compositon -> New Compostion diyerek 1280x720 kompozisyon oluşturalım. Kompozisyon süresi, müziğin süresi kadar olsun
Müziği ve animasyon oluşturacağımız objeyi import edelim ve her ikisini de katman bölgesine alalım. Ardından katman bölgesinde müziğe sağ tıklayıp Keyframe Assistance ardından Convert audio to keyframes diyelim.
İşlem tamamlandığında Audio Amplitude adında bir katman oluşacak. Katmana bir kez tıklayalım ve klavyeden U harfine basalım.
Gördüğünüz üzere Audio Amplitude katmanı altında üç seçenek açıldı. Bunlar: Left, right ve both channel şeklinde.
Nedir bunlar, açıklayalım:
Peki şimdi ne yapıyoruz? Ben scale üzerinden animasyon vereceğim. Klavyeden alt tuşuna basarak scale in yanındaki (Opacity, position, rotation Tercihinize bağlı) saat ikonuna bir kez tıklayalım.
Gördüğünüz üzere altta çeşitli seçenekler açıldı. Burada salyangoz işaretine basılı tutarak Audio Amplitute katmanının both kısmına sürükleyip bırakıyoruz ve enter a basıyoruz. Olay şimdilik bu kadar
[ame]https://www.youtube.com/watch?v=IykdZhBECyc&feature=youtu.be[/ame]
Bu konuda basit düzeyde anlatacağım, ilerleyen zamanlarda bu etkiyi çeşitli vfx ler üzerinde deneyerek daha güzel sonuçlar alabileceksiniz.
Neyse, başlayalım. File -> New -> New Project . Compositon -> New Compostion diyerek 1280x720 kompozisyon oluşturalım. Kompozisyon süresi, müziğin süresi kadar olsun
Müziği ve animasyon oluşturacağımız objeyi import edelim ve her ikisini de katman bölgesine alalım. Ardından katman bölgesinde müziğe sağ tıklayıp Keyframe Assistance ardından Convert audio to keyframes diyelim.
İşlem tamamlandığında Audio Amplitude adında bir katman oluşacak. Katmana bir kez tıklayalım ve klavyeden U harfine basalım.
Gördüğünüz üzere Audio Amplitude katmanı altında üç seçenek açıldı. Bunlar: Left, right ve both channel şeklinde.
- Left: Hoparlör için sol kanal
- Right: Sağ kanal
- Both: Her iki kanalı da ifade eder. Daha doğrusu mono ses sistemleri içindir. Genelde bunu kullanacağız. Devam edelim. Şimdi objemizin yanındaki küçük üçgene tıklayalım. Açılan menüden Transform kısmının yanındaki üçgene de tıklayalım.
Nedir bunlar, açıklayalım:
- Anchor Point: Merkez Noktası (Oldukça önemli, ilerleyen dönemlerde sadece anchor point için bir konu açmayı planlıyorum)
- Position: Objenin yeri, konumu
- Scale: Objenin büyüklüğü
- Opacity: Opaklık değeri
- Rotation: Dönme, döndürme
Peki şimdi ne yapıyoruz? Ben scale üzerinden animasyon vereceğim. Klavyeden alt tuşuna basarak scale in yanındaki (Opacity, position, rotation Tercihinize bağlı) saat ikonuna bir kez tıklayalım.
Gördüğünüz üzere altta çeşitli seçenekler açıldı. Burada salyangoz işaretine basılı tutarak Audio Amplitute katmanının both kısmına sürükleyip bırakıyoruz ve enter a basıyoruz. Olay şimdilik bu kadar
[ame]https://www.youtube.com/watch?v=IykdZhBECyc&feature=youtu.be[/ame]
Son düzenleme: