Alevilik hakkında merak edilenler

Germiyan'

Kıdemli Üye
4 Mar 2009
2,217
1
öncelikle ibadet şekli için ilk olarak Hz. Muhammed'in (s.a.v) mihracta kırklara uğramasını bir araştırıp okumanı tavsiye ederim. Sazın meydanın ve diğer geleneklerin ise orta Asya türklerinden gelen gelenek ve görenekler olduğunu bilmeni isterim. Bunların hepsini harmanlayarak şuanda yapılan cem ibadetinin hala içinde ufak tefek eksikler var kime ait olduğu ise bizzat Hünkar Hacı Bektaş Veli nin kendi yaptırdığı dergahta yanındaki dervişleriyle birlikte gerçekleştirdiği ibadet şeklidir. Anadolu ya giden dedeler ve babalar yani önderler bu dergahta eğitim görmüş ve insanlara önderlik yapmıştır.

Hocam beni ikna edemiyorsun, gelenek görenek yeterli ve doğru cevap değil. Gelenek görenek dine ekleniyorsa bu bidattır. Dediğim gibi o bahsettiklerin düşünce adamı usul ve fıkıh ilminde yukarıda değiller. Tabi benim görüşüm bunlar.
 

ozanreyizzz

Yeni üye
25 May 2013
29
0
Hocam beni ikna edemiyorsun, gelenek görenek yeterli ve doğru cevap değil. Gelenek görenek dine ekleniyorsa bu bidattır. Dediğim gibi o bahsettiklerin düşünce adamı usul ve fıkıh ilminde yukarıda değiller. Tabi benim görüşüm bunlar.

valla kardeş ibadetin şuanki şeklinde her yapılan hizmetin kuran da veya peygamber hayatında yeri vardır uygulanış dediğim gibi hacı bektaş dergahındaki uygulanıştır örnek veriyim mesala cemde kadın erkek birlikte ibadet eder. cemde 12 hizmet vardır ve bunun 7 si kadın 5i erkektir bu sayı peygamberimizin akabe de buluştuğu insanların sayısına göredir yada yanlış bilio olabilirim hicrette yanındaki kişilerde olabilir onu araştırıcam.Başka bir örnek 'kelam' sırasında yani alevilikteki adı 'dar' insanlar dar'a durduğunda sağ ayağı ile sol baş parmağını kapatır. sebebi ise bir gün Hz. Muhammed(s.a.v) torunlarından (Hz.Hasan ve Hz.Hüseyin) su ister. Hz.Hüseyin daha önce davranarak koşturur ve sol baş parmağını bir yere çarpar ve kanatır. Suyu getirdiğinde peygamberimiz kanadığını görmesin diye sağ ayağı ile üstünü kapatır ve şuan cemlerde kelama yani dara durunca bu figür uygulanır.
 

Germiyan'

Kıdemli Üye
4 Mar 2009
2,217
1
valla kardeş ibadetin şuanki şeklinde her yapılan hizmetin kuran da veya peygamber hayatında yeri vardır uygulanış dediğim gibi hacı bektaş dergahındaki uygulanıştır örnek veriyim mesala cemde kadın erkek birlikte ibadet eder. cemde 12 hizmet vardır ve bunun 7 si kadın 5i erkektir bu sayı peygamberimizin akabe de buluştuğu insanların sayısına göredir yada yanlış bilio olabilirim hicrette yanındaki kişilerde olabilir onu araştırıcam.Başka bir örnek 'kelam' sırasında yani alevilikteki adı 'dar' insanlar dar'a durduğunda sağ ayağı ile sol baş parmağını kapatır. sebebi ise bir gün Hz. Muhammed(s.a.v) torunlarından (Hz.Hasan ve Hz.Hüseyin) su ister. Hz.Hüseyin daha önce davranarak koşturur ve sol baş parmağını bir yere çarpar ve kanatır. Suyu getirdiğinde peygamberimiz kanadığını görmesin diye sağ ayağı ile üstünü kapatır ve şuan cemlerde kelama yani dara durunca bu figür uygulanır.

Kardeşim yeri vardır ne demek peygamberimiz namazı nasıl kılmış önemli olan o hacı bektasi veli 1400 yillarda yaşamış Ebu hanife ise hicretten sonra 80 yılında doğmuş kim daha isabetli karar verir yasayan sahabelere yetişmiş büyük sahabelerden ilim görmüş alimlerden ders almış bunu düşün birde.
 

ozanreyizzz

Yeni üye
25 May 2013
29
0
Kardeşim yeri vardır ne demek peygamberimiz namazı nasıl kılmış önemli olan o hacı bektasi veli 1400 yillarda yaşamış Ebu hanife ise hicretten sonra 80 yılında doğmuş kim daha isabetli karar verir yasayan sahabelere yetişmiş büyük sahabelerden ilim görmüş alimlerden ders almış bunu düşün birde.

Ebu hanife'nin hocası 6.İmam Cafer-i Sadıktır. şimdi aklıma getirdin yazılı bilginin en büyük kaynaklarından biriside İmam Cafer-i Sadık'ın Buyruk kitabıdır. Ayrıca şuan camii lerdeki ibadet şeklinin ozamanla bir olmadığını söyleyen ben birçok sünni bilgin tanıdım. Alevilikte günde 3 salat yani duada vardır. sabah öğle akşam duası cem ise haftada bir öğretici eğitici ibadetlerdir. Neyi öğretirler dersen yılda bir kere görgü cemleri olur yapması gerekenleri öğrenirler insanlar orada Allah'ın huzurunda diğer insanlardan tek tek helallik alırlar ve görgüden geçemeyenler cemlere giremez.
 
Son düzenleme:

Germiyan'

Kıdemli Üye
4 Mar 2009
2,217
1
Ebu hanife'nin hocası 6.İmam Cafer-i Sadıktır. şimdi aklıma getirdin yazılı bilginin en büyük kaynaklarından biriside İmam Cafer-i Sadık'ın Buyruk kitabıdır. Ayrıca şuan camii lerdeki ibadet şeklinin ozamanla bir olmadığını söyleyen ben birçok sünni bilgin tanıdım. Alevilikte günde 3 salat yani duada vardır. sabah öğle akşam duası cem ise haftada bir öğretici eğitici ibadetlerdir. Neyi öğretirler dersen yılda bir kere görgü cemleri olur yapması gerekenleri öğrenirler insanlar orada Allah'ın huzurunda diğer insanlardan tek tek helallik alırlar ve görgüden geçemeyenler cemlere giremez.

Sünni mezhepler arasında itikatta farklılık yoktur amelde de çok fazka farklılık oluşmaz bir iki amelin yapılışında farklılık vardır mesela sünnilikte hanefi mezhebinde kan abdesti bozar kadına dokunmak bozmaz şafilikte kan bozmaz kadına dokunmak bozar tabi bunun kaynağı mevcut. Burdan hareketle soruma gelecek olursak öncelikle alevilik şiiliğin neresinde ve eğer şii kaynaklı ise şii mezhepler arasında ki faklılıklar nelerdir? Kaynakları nelerdir?
 

Germiyan'

Kıdemli Üye
4 Mar 2009
2,217
1
Ebu hanife'nin hocası 6.İmam Cafer-i Sadıktır. şimdi aklıma getirdin yazılı bilginin en büyük kaynaklarından biriside İmam Cafer-i Sadık'ın Buyruk kitabıdır. Ayrıca şuan camii lerdeki ibadet şeklinin ozamanla bir olmadığını söyleyen ben birçok sünni bilgin tanıdım. Alevilikte günde 3 salat yani duada vardır. sabah öğle akşam duası cem ise haftada bir öğretici eğitici ibadetlerdir. Neyi öğretirler dersen yılda bir kere görgü cemleri olur yapması gerekenleri öğrenirler insanlar orada Allah'ın huzurunda diğer insanlardan tek tek helallik alırlar ve görgüden geçemeyenler cemlere giremez.

Asıl benimde aklıma şimdi birşey geldi. İmamı azam ömrünün son iki yılında caferi sadıka bağlanmıştır, talebesidir. Yani ondan çok şey öğrenmiştir. Ebu hanifenin görüşleri günümüze kadar ulaşmıştır. Farklılıklar demişsin bunlar ne ki? ben fıkıh ilmine meraklıyımdır kuduri ve dürer isimli kitapları okuyorum bu kitaplar özellikle kuduri isimli 11 asır öncesine ait yani imamı azamdan 1.5 2 asır sonrasına ait 11 asır ve daha öncesinde görüş ne ise günümüzle bir farklılık göremedim. Bu kitaplarda imamı azam ebu hanife ve talebeleri olan imameyn hz(Ebu yusuf ve imam muhammet) görüşleri var. İmam caferden halefi olacak kadar çok şey öğrenmiş bir talebenin görüşleri böyleyse hanefilik ve alevilikle arasında niye bu kadar çok farklılık yani birbirleriyle alakası yok neredeyse ve buradan şunu çıkarabiliriz imam cafer ebu hanifeye ve hanefilik mezhebine daha yakın görüşlere sahipti(Burada daha çok ibadet şeklini kastediyorum ama diğer hususlarda dahil). Umarım açıklayıcıdır.
 
Son düzenleme:

ozanreyizzz

Yeni üye
25 May 2013
29
0
Sünni mezhepler arasında itikatta farklılık yoktur amelde de çok fazka farklılık oluşmaz bir iki amelin yapılışında farklılık vardır mesela sünnilikte hanefi mezhebinde kan abdesti bozar kadına dokunmak bozmaz şafilikte kan bozmaz kadına dokunmak bozar tabi bunun kaynağı mevcut. Burdan hareketle soruma gelecek olursak öncelikle alevilik şiiliğin neresinde ve eğer şii kaynaklı ise şii mezhepler arasında ki faklılıklar nelerdir? Kaynakları nelerdir?

Alevilikle Şiiliğin tek ortak yanı 12imam taraftarı olmasıdır onun dışında ibadet benzemez. Şii kaynaklar hakkında bilgim yok onun cevabını araştırmak lazım ki var olduğunu biliyorum. benim sana cem şeklinin en önemli iki kaynağı peygamberin mihracta 40lara uğraması ve burda döndüğü semah ikincisi ise yine en başta belirttiğim gibi hacı bektaşın harmanlayıp eğittiği öğrettiğinin bilgisini verebilirim. Yine bak dediğim gibi cafer-i sadık buyruğunda kırklar cemini anlatır. pirliği anlatır. darı anlatır. 4 kapıdan bahseder. cemlerde okunan dualardan bahseder. bu kaynağa bugün türkçe olarak ulaşılabilir bizzat önümdeki kitabın içeriğini anlatıyorum şuan.
 

Bordo Hack

Katılımcı Üye
21 Mar 2015
877
0
Tek Alevilik için demiyorum fakat mesepler dinimizin önüne geçmesin... Yani tartışmaya gerek yok :D
 

ozanreyizzz

Yeni üye
25 May 2013
29
0
Asıl benimde aklıma şimdi birşey geldi. İmamı azam ömrünün son iki yılında caferi sadıka bağlanmıştır, talebesidir. Yani ondan çok şey öğrenmiştir. Ebu hanifenin görüşleri günümüze kadar ulaşmıştır. Farklılıklar demişsin bunlar ne ki? ben fıkıh ilmine meraklıyımdır kuduri ve dürer isimli kitapları okuyorum bu kitaplar özellikle kuduri isimli 11 asır öncesine ait yani imamı azamdan 1.5 2 asır sonrasına ait 11 asır ve daha öncesinde görüş ne ise günümüzle bir farklılık göremedim. Bu kitaplarda imamı azam ebu hanife ve talebeleri olan imameyn hz(Ebu yusuf ve imam muhammet) görüşleri var. İmam caferden halefi olacak kadar çok şey öğrenmiş bir talebenin görüşleri böyleyse hanefilik ve alevilikle arasında niye bu kadar çok farklılık yani birbirleriyle alakası yok neredeyse ve buradan şunu çıkarabiliriz imam cafer ebu hanifeye ve hanefilik mezhebine daha yakın görüşlere sahipti(Burada daha çok ibadet şeklini kastediyorum ama diğer hususlarda dahil). Umarım açıklayıcıdır.

Dostum gel kitapçılarda çok rahat bulunuyor aslı büyük geniş kitabını bulmak biraz zahmetlidir ama küçültülmüş bir şekilde tek kitap halinde imam cafer-i sadık'ın buyruğu kitapçılarda satılmaktadır.
 

ozanreyizzz

Yeni üye
25 May 2013
29
0
Tek Alevilik için demiyorum fakat mesepler dinimizin önüne geçmesin... Yani tartışmaya gerek yok :D

Ya açıklamamda belirttiğim gibi islamın özü aranır. mezhepler peygamber zamanında yoktur sonradan açıklanan yorumlarla farklı mezheplerin oluşması bencede yanlıştır. özü bulmak hikmettir. ibadetin şekli yoktur insan Allah'a kendini nasıl yakın hissediyorsa öle ibadet etmeli görüşündeyim tabi ahlak çerçevesinde. Örnek olarak Hz.Musa'nın bir çobanı takla atarak görmesi çobanın bunu ibadet olarak söylemesi ve Musa'nın ona ibadet şeklini göstermesi ve Allah'ın Ya Musa benim ile kulum arasına nie girdin o bana öyle daha yakındı demesi gibi.

Ayrıca tartışmak bizimde sorgulamamızı ve eksiklerimizi görmemizi sağlıyor :D
 

Germiyan'

Kıdemli Üye
4 Mar 2009
2,217
1
Alevilikle Şiiliğin tek ortak yanı 12imam taraftarı olmasıdır onun dışında ibadet benzemez. Şii kaynaklar hakkında bilgim yok onun cevabını araştırmak lazım ki var olduğunu biliyorum. benim sana cem şeklinin en önemli iki kaynağı peygamberin mihracta 40lara uğraması ve burda döndüğü semah ikincisi ise yine en başta belirttiğim gibi hacı bektaşın harmanlayıp eğittiği öğrettiğinin bilgisini verebilirim. Yine bak dediğim gibi cafer-i sadık buyruğunda kırklar cemini anlatır. pirliği anlatır. darı anlatır. 4 kapıdan bahseder. cemlerde okunan dualardan bahseder. bu kaynağa bugün türkçe olarak ulaşılabilir bizzat önümdeki kitabın içeriğini anlatıyorum şuan.

Şimdi kardeşim ebu hanife şöyle der "o 2 sene olmasaydı numan helak olmuştu" yani imam cafere talebelik yaptığı yılları kasteder. Hanefilik ile alevilerin ibadetinin bu kadar farklı olması biraz garip değil mi? imam caferin günümüz aleviliğiyle pek alakası olmadığı ortaya çıkmıyor mu? Hacı bektaşın harmanlaması diyorsun buradan ne kastediyorsun. Sonuçta imam ebu hanife ameli hususlarda ictihat yaparken kuran, sünneti icmai ümmete bakıyor ve en son kıyas yapıyor ve devrinde imami azam payesine erişiyor. Kıyas kendi görüşleri çok ince şeylerde olmuştur yani namazdır zekattır hactır bu gibi şeylerde 4 mezhep ittifak eder çok ince şeylerde vardır kıyas. Örnek istersen daha öncede dediğim gibi kanın abdesti bozma bozmama meselesini bakabilirsin orda bile kaynak peygamberimiz kafadan birşey sıkılmıyor yanı. Burada yaptığım harmanlama meselesine.
 

Gauloran

Moderasyon Tim Lideri
7 Tem 2013
8,348
882
Blackwell Academy
Peygamber efendimiz (s.a.v) Hz.Ali (r.a) yi övdüğü kadar Hz.Ebubekir(r.a) övmüştür.Hadislerde vardır.Hz.Ali (r.a) bile Hz.Ebubekir(r.a) un halifeliğine biat etmişken Aleviler nasıl olur da 3 halifenin halifeliğini kabul etmezler ?
 

ozanreyizzz

Yeni üye
25 May 2013
29
0
Şimdi kardeşim ebu hanife şöyle der "o 2 sene olmasaydı numan helak olmuştu" yani imam cafere talebelik yaptığı yılları kasteder. Hanefilik ile alevilerin ibadetinin bu kadar farklı olması biraz garip değil mi? imam caferin günümüz aleviliğiyle pek alakası olmadığı ortaya çıkmıyor mu? Hacı bektaşın harmanlaması diyorsun buradan ne kastediyorsun. Sonuçta imam ebu hanife ameli hususlarda ictihat yaparken kuran, sünneti icmai ümmete bakıyor ve en son kıyas yapıyor ve devrinde imami azam payesine erişiyor. Kıyas kendi görüşleri çok ince şeylerde olmuştur yani namazdır zekattır hactır bu gibi şeylerde 4 mezhep ittifak eder çok ince şeylerde vardır kıyas. Örnek istersen daha öncede dediğim gibi kanın abdesti bozma bozmama meselesini bakabilirsin orda bile kaynak peygamberimiz kafadan birşey sıkılmıyor yanı. Burada yaptığım harmanlama meselesine.

Harmanlamadan kastım öncesinde söylediğim bizim eski türklerinde geleneklerinin etkisi var yok deil
ve işte sana yazdım cafer-i sadık buyruklarında geçen başlıkları içerikleri ordada aleviliğin tanımı yapılıo ne yapıcaz şimdi :D
 

ozanreyizzz

Yeni üye
25 May 2013
29
0
Peygamber efendimiz (s.a.v) Hz.Ali (r.a) yi övdüğü kadar Hz.Ebubekir(r.a) övmüştür.Hadislerde vardır.Hz.Ali (r.a) bile Hz.Ebubekir(r.a) un halifeliğine biat etmişken Aleviler nasıl olur da 3 halifenin halifeliğini kabul etmezler ?

Hz.Ali kan dökülmemesi için kabul etmiştir. Halifelikleri kabul edilmez ama yezide okunduğu gibide lanet okunmaz. Çünkü bu kişilerde önemli katkılar yapmıştır. Dediğim gibi ozamanda peygamber yatağında eceli beklerken söyledikleri ve benden sonra veli niz Hz.Ali demesine rağmen bu üçlü peygamber hasta sayıklıyor ne dediğini bilmiyor diyerek vefatından hemen sonra ebu bekiri halife ilan etmiştir.
 

SorgulayanAdamMustafa

Katılımcı Üye
10 Şub 2015
625
0
Burda hocanız yalan söylemiştir. Alevi olmayan kişiler cemevlerine giremez. Yani daha doğrusu geçirilmez. Namazları gizlidir. Farklı mezhep ya da namazı öğrenmeyen aleviler geçemezler. Allah ile aracılık kimse yapmamaktadır. Şeyh kılınıcak sureyi söyler, namaza gelen muminler kılar. Hatta şunu da söyleyeyim, namazın hiç bir yerinde secde edilmemektedir. Sadece bir sürede kafalar eğilir ve sürede "Sadece Allah'ın karşısında boyun eğeriz" cümlesi geçer. Tam olarak cümlenin türkçe mealini yapamadım, arapça da bazı kelimelerin türkçede anlamları bulunmuyor.

Tamam. Başka sorularım da var ama buradan sormak saçma geliyor birsiyle yüz yüze konuşurum.
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.