Assembly İle Ekrana Yazı Yazdıralım

Suppressor

Request Uzmanı
16 Kas 2022
1,206
716
always, everywhere
6kjk1mb.png




Selamlar, ben Supp. Bugün sizlere Assembly ile ekrana nasıl yazı yazdırırız, bunu anlatacağım.

Kod:
 ilk_assembly.asm
İsimli Dosya içeriği:
Kod:
section .data
    love_msg db 'Suppressor Coder abiyi seviyor!', 0 ;  Tanımlanan mesaj

section .text
    global _start

_start:
    ; stdouta yazılmak üzere Suppressor Coder abiyi seviyor! mesajını yazdır
    mov eax, 4            ; yazı yazdımra sistem çağrısı
    mov ebx, 1            ; stdout dosya tanımlayıcısı
    mov ecx, love_msg     ; yazılacak mesajın adresi
    mov edx, 30           ; mesajın uzunluğu
    int 0x80              ; sistem çağrısını yap

    ; Çıkış yapma kısmı
    mov eax, 1            ; çıkış sistem çağrısı
    xor ebx, ebx          ; çıkış kodu 0
    int 0x80              ; çıkış sistem çağrısını yap


Açıklayalım:
  1. section .data: Veri bölümü. Burada, yazdırılacak mesaj olan "Suppressor Coder abiyi seviyor!" string'i tanımlanır.
  2. section .text: Kod bölümü. Ana programın gerçekleştiği bölümdür.

  3. global _start: Programın başlangıç noktasını _start olarak belirtir.

  4. _start:: Programın başlangıç noktası.

  5. mov eax, 4: eax kaydediciine 4 değerini atar. Bu, "yazı(write)ı" sistem çağrısının numarasıdır.

  6. mov ebx, 1: ebx kaydediciine 1 değerini atar. Bu, stdout (standard çıkış) dosya tanımlayıcısıdır.

  7. mov ecx, love_msg: ecx kaydediciine love_msg etiketinin adresini atar. Bu, yazılacak mesajın adresidir.

  8. mov edx, 30: edx kaydediciine 30 değerini atar. Bu, yazılacak mesajın uzunluğudur.

  9. int 0x80: Bu, sistem çağrısını gerçekleştirir. eax kaydedicisindeki değere göre, ilgili sistem çağrısı yapılır. Bu durumda, yazı sistem çağrısı yapılır ve "Suppressor Coder abiyi seviyor!" mesajı yazdırılır.

  10. mov eax, 1: eax kaydediciine 1 değerini atar. Bu, "çıkış(exit)" sistem çağrısının numarasıdır.
  11. xor ebx, ebx: ebx kaydedicisini sıfırlar. Bu, çıkış kodunu belirler. 0 genellikle başarılı bir çıkışı temsil eder.
  12. int 0x80: Bu, sistem çağrısını gerçekleştirir. Bu durumda, Çıkış(exit) sistem çağrısı yapılır ve program sonlandırılır.


Ardından:
Kod:
nasm -f elf32 ilk_assembly.asm
Ardından:
Kod:
ld -m elf_i386 -s -o ilk_assembly ilk_assembly.o
Çalıştımrak için:
Kod:
./ilk_assembly
Ne İşe yarıyor?

nasm -f elf32 ilk_assembly.asm: Bu komut, NASM (Netwide Assembler) derleyicisini kullanarak ilk_assembly.asm adlı assembly kaynak dosyasını derler. -f elf32 seçeneği, ELF (Executable and Linkable Format) dosya formatını kullanacağını belirtir. Bu işlem, assembly kodunu derleyerek bir nesne dosyası oluşturur. Nesne dosyasının genellikle uzantısı .o olur.
ld -m elf_i386 -s -o ilk_assembly ilk_assembly.o: Bu komut, ld (Linker) aracını kullanarak nesne dosyasını bağlar (linker). -m elf_i386 seçeneği, 32-bit Intel x86 mimarisi için çalışacak bir program oluşturulmasını belirtir. -s seçeneği, programın sembollerini (debug bilgilerini) siler, bu da üretilen dosyanın daha küçük olmasını sağlar. -o ilk_assembly seçeneği, çıktı dosyasının adını belirtir.

Sonuç olarak, bu adımlar bir araya geldiğinde, ilk_assembly.asm adlı assembly programını derler ve çalıştırabilir bir dosyaya dönüştürürler.
 

drjacob

Uzman üye
21 Ocak 2012
1,781
408
localhost
6kjk1mb.png




Selamlar, ben Supp. Bugün sizlere Assembly ile ekrana nasıl yazı yazdırırız, bunu anlatacağım.

Kod:
 ilk_assembly.asm
İsimli Dosya içeriği:
Kod:
section .data
    love_msg db 'Suppressor Coder abiyi seviyor!', 0 ;  Tanımlanan mesaj

section .text
    global _start

_start:
    ; stdouta yazılmak üzere Suppressor Coder abiyi seviyor! mesajını yazdır
    mov eax, 4            ; yazı yazdımra sistem çağrısı
    mov ebx, 1            ; stdout dosya tanımlayıcısı
    mov ecx, love_msg     ; yazılacak mesajın adresi
    mov edx, 30           ; mesajın uzunluğu
    int 0x80              ; sistem çağrısını yap

    ; Çıkış yapma kısmı
    mov eax, 1            ; çıkış sistem çağrısı
    xor ebx, ebx          ; çıkış kodu 0
    int 0x80              ; çıkış sistem çağrısını yap


Açıklayalım:
  1. section .data: Veri bölümü. Burada, yazdırılacak mesaj olan "Suppressor Coder abiyi seviyor!" string'i tanımlanır.
  2. section .text: Kod bölümü. Ana programın gerçekleştiği bölümdür.

  3. global _start: Programın başlangıç noktasını _start olarak belirtir.

  4. _start:: Programın başlangıç noktası.

  5. mov eax, 4: eax kaydediciine 4 değerini atar. Bu, "yazı(write)ı" sistem çağrısının numarasıdır.

  6. mov ebx, 1: ebx kaydediciine 1 değerini atar. Bu, stdout (standard çıkış) dosya tanımlayıcısıdır.

  7. mov ecx, love_msg: ecx kaydediciine love_msg etiketinin adresini atar. Bu, yazılacak mesajın adresidir.

  8. mov edx, 30: edx kaydediciine 30 değerini atar. Bu, yazılacak mesajın uzunluğudur.

  9. int 0x80: Bu, sistem çağrısını gerçekleştirir. eax kaydedicisindeki değere göre, ilgili sistem çağrısı yapılır. Bu durumda, yazı sistem çağrısı yapılır ve "Suppressor Coder abiyi seviyor!" mesajı yazdırılır.

  10. mov eax, 1: eax kaydediciine 1 değerini atar. Bu, "çıkış(exit)" sistem çağrısının numarasıdır.
  11. xor ebx, ebx: ebx kaydedicisini sıfırlar. Bu, çıkış kodunu belirler. 0 genellikle başarılı bir çıkışı temsil eder.
  12. int 0x80: Bu, sistem çağrısını gerçekleştirir. Bu durumda, Çıkış(exit) sistem çağrısı yapılır ve program sonlandırılır.


Ardından:
Kod:
nasm -f elf32 ilk_assembly.asm
Ardından:
Kod:
ld -m elf_i386 -s -o ilk_assembly ilk_assembly.o
Çalıştımrak için:
Kod:
./ilk_assembly
Ne İşe yarıyor?

nasm -f elf32 ilk_assembly.asm: Bu komut, NASM (Netwide Assembler) derleyicisini kullanarak ilk_assembly.asm adlı assembly kaynak dosyasını derler. -f elf32 seçeneği, ELF (Executable and Linkable Format) dosya formatını kullanacağını belirtir. Bu işlem, assembly kodunu derleyerek bir nesne dosyası oluşturur. Nesne dosyasının genellikle uzantısı .o olur.
ld -m elf_i386 -s -o ilk_assembly ilk_assembly.o: Bu komut, ld (Linker) aracını kullanarak nesne dosyasını bağlar (linker). -m elf_i386 seçeneği, 32-bit Intel x86 mimarisi için çalışacak bir program oluşturulmasını belirtir. -s seçeneği, programın sembollerini (debug bilgilerini) siler, bu da üretilen dosyanın daha küçük olmasını sağlar. -o ilk_assembly seçeneği, çıktı dosyasının adını belirtir.

Sonuç olarak, bu adımlar bir araya geldiğinde, ilk_assembly.asm adlı assembly programını derler ve çalıştırabilir bir dosyaya dönüştürürler.
Eline sağlık
 

teux

Katılımcı Üye
23 Ocak 2023
959
1,332
6kjk1mb.png




Selamlar, ben Supp. Bugün sizlere Assembly ile ekrana nasıl yazı yazdırırız, bunu anlatacağım.

Kod:
 ilk_assembly.asm
İsimli Dosya içeriği:
Kod:
section .data
    love_msg db 'Suppressor Coder abiyi seviyor!', 0 ;  Tanımlanan mesaj

section .text
    global _start

_start:
    ; stdouta yazılmak üzere Suppressor Coder abiyi seviyor! mesajını yazdır
    mov eax, 4            ; yazı yazdımra sistem çağrısı
    mov ebx, 1            ; stdout dosya tanımlayıcısı
    mov ecx, love_msg     ; yazılacak mesajın adresi
    mov edx, 30           ; mesajın uzunluğu
    int 0x80              ; sistem çağrısını yap

    ; Çıkış yapma kısmı
    mov eax, 1            ; çıkış sistem çağrısı
    xor ebx, ebx          ; çıkış kodu 0
    int 0x80              ; çıkış sistem çağrısını yap


Açıklayalım:
  1. section .data: Veri bölümü. Burada, yazdırılacak mesaj olan "Suppressor Coder abiyi seviyor!" string'i tanımlanır.
  2. section .text: Kod bölümü. Ana programın gerçekleştiği bölümdür.

  3. global _start: Programın başlangıç noktasını _start olarak belirtir.

  4. _start:: Programın başlangıç noktası.

  5. mov eax, 4: eax kaydediciine 4 değerini atar. Bu, "yazı(write)ı" sistem çağrısının numarasıdır.

  6. mov ebx, 1: ebx kaydediciine 1 değerini atar. Bu, stdout (standard çıkış) dosya tanımlayıcısıdır.

  7. mov ecx, love_msg: ecx kaydediciine love_msg etiketinin adresini atar. Bu, yazılacak mesajın adresidir.

  8. mov edx, 30: edx kaydediciine 30 değerini atar. Bu, yazılacak mesajın uzunluğudur.

  9. int 0x80: Bu, sistem çağrısını gerçekleştirir. eax kaydedicisindeki değere göre, ilgili sistem çağrısı yapılır. Bu durumda, yazı sistem çağrısı yapılır ve "Suppressor Coder abiyi seviyor!" mesajı yazdırılır.

  10. mov eax, 1: eax kaydediciine 1 değerini atar. Bu, "çıkış(exit)" sistem çağrısının numarasıdır.
  11. xor ebx, ebx: ebx kaydedicisini sıfırlar. Bu, çıkış kodunu belirler. 0 genellikle başarılı bir çıkışı temsil eder.
  12. int 0x80: Bu, sistem çağrısını gerçekleştirir. Bu durumda, Çıkış(exit) sistem çağrısı yapılır ve program sonlandırılır.


Ardından:
Kod:
nasm -f elf32 ilk_assembly.asm
Ardından:
Kod:
ld -m elf_i386 -s -o ilk_assembly ilk_assembly.o
Çalıştımrak için:
Kod:
./ilk_assembly
Ne İşe yarıyor?

nasm -f elf32 ilk_assembly.asm: Bu komut, NASM (Netwide Assembler) derleyicisini kullanarak ilk_assembly.asm adlı assembly kaynak dosyasını derler. -f elf32 seçeneği, ELF (Executable and Linkable Format) dosya formatını kullanacağını belirtir. Bu işlem, assembly kodunu derleyerek bir nesne dosyası oluşturur. Nesne dosyasının genellikle uzantısı .o olur.
ld -m elf_i386 -s -o ilk_assembly ilk_assembly.o: Bu komut, ld (Linker) aracını kullanarak nesne dosyasını bağlar (linker). -m elf_i386 seçeneği, 32-bit Intel x86 mimarisi için çalışacak bir program oluşturulmasını belirtir. -s seçeneği, programın sembollerini (debug bilgilerini) siler, bu da üretilen dosyanın daha küçük olmasını sağlar. -o ilk_assembly seçeneği, çıktı dosyasının adını belirtir.

Sonuç olarak, bu adımlar bir araya geldiğinde, ilk_assembly.asm adlı assembly programını derler ve çalıştırabilir bir dosyaya dönüştürürler.
Eline sağlık canım
 

Çokgen

Katılımcı Üye
4 Eyl 2023
412
194
Eller
6kjk1mb.png




Selamlar, ben Supp. Bugün sizlere Assembly ile ekrana nasıl yazı yazdırırız, bunu anlatacağım.

Kod:
 ilk_assembly.asm
İsimli Dosya içeriği:
Kod:
section .data
    love_msg db 'Suppressor Coder abiyi seviyor!', 0 ;  Tanımlanan mesaj

section .text
    global _start

_start:
    ; stdouta yazılmak üzere Suppressor Coder abiyi seviyor! mesajını yazdır
    mov eax, 4            ; yazı yazdımra sistem çağrısı
    mov ebx, 1            ; stdout dosya tanımlayıcısı
    mov ecx, love_msg     ; yazılacak mesajın adresi
    mov edx, 30           ; mesajın uzunluğu
    int 0x80              ; sistem çağrısını yap

    ; Çıkış yapma kısmı
    mov eax, 1            ; çıkış sistem çağrısı
    xor ebx, ebx          ; çıkış kodu 0
    int 0x80              ; çıkış sistem çağrısını yap


Açıklayalım:
  1. section .data: Veri bölümü. Burada, yazdırılacak mesaj olan "Suppressor Coder abiyi seviyor!" string'i tanımlanır.
  2. section .text: Kod bölümü. Ana programın gerçekleştiği bölümdür.

  3. global _start: Programın başlangıç noktasını _start olarak belirtir.

  4. _start:: Programın başlangıç noktası.

  5. mov eax, 4: eax kaydediciine 4 değerini atar. Bu, "yazı(write)ı" sistem çağrısının numarasıdır.

  6. mov ebx, 1: ebx kaydediciine 1 değerini atar. Bu, stdout (standard çıkış) dosya tanımlayıcısıdır.

  7. mov ecx, love_msg: ecx kaydediciine love_msg etiketinin adresini atar. Bu, yazılacak mesajın adresidir.

  8. mov edx, 30: edx kaydediciine 30 değerini atar. Bu, yazılacak mesajın uzunluğudur.

  9. int 0x80: Bu, sistem çağrısını gerçekleştirir. eax kaydedicisindeki değere göre, ilgili sistem çağrısı yapılır. Bu durumda, yazı sistem çağrısı yapılır ve "Suppressor Coder abiyi seviyor!" mesajı yazdırılır.

  10. mov eax, 1: eax kaydediciine 1 değerini atar. Bu, "çıkış(exit)" sistem çağrısının numarasıdır.
  11. xor ebx, ebx: ebx kaydedicisini sıfırlar. Bu, çıkış kodunu belirler. 0 genellikle başarılı bir çıkışı temsil eder.
  12. int 0x80: Bu, sistem çağrısını gerçekleştirir. Bu durumda, Çıkış(exit) sistem çağrısı yapılır ve program sonlandırılır.


Ardından:
Kod:
nasm -f elf32 ilk_assembly.asm
Ardından:
Kod:
ld -m elf_i386 -s -o ilk_assembly ilk_assembly.o
Çalıştımrak için:
Kod:
./ilk_assembly
Ne İşe yarıyor?

nasm -f elf32 ilk_assembly.asm: Bu komut, NASM (Netwide Assembler) derleyicisini kullanarak ilk_assembly.asm adlı assembly kaynak dosyasını derler. -f elf32 seçeneği, ELF (Executable and Linkable Format) dosya formatını kullanacağını belirtir. Bu işlem, assembly kodunu derleyerek bir nesne dosyası oluşturur. Nesne dosyasının genellikle uzantısı .o olur.
ld -m elf_i386 -s -o ilk_assembly ilk_assembly.o: Bu komut, ld (Linker) aracını kullanarak nesne dosyasını bağlar (linker). -m elf_i386 seçeneği, 32-bit Intel x86 mimarisi için çalışacak bir program oluşturulmasını belirtir. -s seçeneği, programın sembollerini (debug bilgilerini) siler, bu da üretilen dosyanın daha küçük olmasını sağlar. -o ilk_assembly seçeneği, çıktı dosyasının adını belirtir.

Sonuç olarak, bu adımlar bir araya geldiğinde, ilk_assembly.asm adlı assembly programını derler ve çalıştırabilir bir dosyaya dönüştürürler.
Ellerinize sağlık, Mükemmel bir konu olmuş💯
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.