Merhabalar bugün ki konumda sizlere c++ da aritmetik işlemleri öğreteceğim....Geçen yaptığım konumda veri tipleri ve değişkenleri göstermiştim o konuya konu sonundaki linkten ulaşabilirsiniz.Çok lafı uzatmadan başlayalım.
Öncelikle aritmetik işlemler yapmanız için size kodları vericeğim.Ve o kodarın işlevlerini ve ne anlma geldiklerini öğreneceğiz kodlar aşşağıdadır.
#include <stdio.h>
int main() {
/*
x+y
x-y
x*y
x/y
x%y
+x
-x
*/
int x1 =-1;
int x2 =1;
printf("%d\n",12+9);
printf("%d\n",12-9);
printf("%d\n",12*9);
printf("%d\n",12/9);
printf("%d\n",12%9);
printf("%d\n",+x1);
printf("%d\n",+x2);
return 0;
}
Kodlar bu şekilde #include <stdio.h> ve
int main() { kodunun ne anlama geeldiğini ilk konumda öğrenmiştik.İl konuma profilimden ulaşabilirsiniz......
Gördüğümüz x+y kodu x ile y yi toplar.Gördüğümüz x-y kodu x ile y yi çıkarırı.x*y kodu x ile y yi çarpar.x/y kodu x ile y yi böler.x%y kodu x ile y nin bölümünden olan farkı verir.
Printf kodunun ne olduğun kısaca il konumuzda öğrendik.bİLİYORUZ Kİ İŞLEMLERİMİZİ VE GERÇEKLEŞMEİ İSTEDİĞİMİZ KODLAR PRİNTF İN İÇİNDE TIRNAKLAR ARASINDA YAZILI OLMALIDIR.Orda \n kodu var.o kod alt alt alta sonuçların dizilmesini sağlar.%d kodu ise işlemlerimizi yapar.Tırnaktan sonra virgül koymalıyız buda aklımızda bulunsun.sonra işlemimizi yazabiliriz.Eğer kesirli işlem yapıcaksak o %d kodunu %f yani floot yapmalıyız.Çünkü floot kesirli işlemleri yapar.Yukarda verdiğim bir kodda intx1=-1 demişim.ve intx2=+1 demişim.Bu işlem x ile y nin yapacağı işlemi gerçekleştirir.yukarda da gördüğünüz gibi printf("%d\n",+x1); işleminin sonucu intx1=-1 olduğundan dolayı (+)+(-) =(-) eder bu yüzden cevabımız -1 dir.Kodlarımızın ne anlama geldiğini öğrendiyseniz.C++ da bu kodları girp derleyip çalıştırabilirsiniz.
Umarım yararlı bir yazı olmuştur.Eski konumun linkini aşşağıda vereceğim.Bugün sizlere aritmetik işlemlerin nasıl yapıldığın öğrettim.Bunu amatör bir hesap makinesi olarak görebilirsiniz.Ama gerçek hesap makinesi yapımı ileriki konularımızda gelecek.Daha konularımız bitmedi elbet devam edeceğim....İyi günler dilerim.
Eksi konum:https://www.turkhackteam.org/c-c/1848462-c-veri-tipleri-ve-degiskenler.html
Öncelikle aritmetik işlemler yapmanız için size kodları vericeğim.Ve o kodarın işlevlerini ve ne anlma geldiklerini öğreneceğiz kodlar aşşağıdadır.
#include <stdio.h>
int main() {
/*
x+y
x-y
x*y
x/y
x%y
+x
-x
*/
int x1 =-1;
int x2 =1;
printf("%d\n",12+9);
printf("%d\n",12-9);
printf("%d\n",12*9);
printf("%d\n",12/9);
printf("%d\n",12%9);
printf("%d\n",+x1);
printf("%d\n",+x2);
return 0;
}
Kodlar bu şekilde #include <stdio.h> ve
int main() { kodunun ne anlama geeldiğini ilk konumda öğrenmiştik.İl konuma profilimden ulaşabilirsiniz......
Gördüğümüz x+y kodu x ile y yi toplar.Gördüğümüz x-y kodu x ile y yi çıkarırı.x*y kodu x ile y yi çarpar.x/y kodu x ile y yi böler.x%y kodu x ile y nin bölümünden olan farkı verir.
Printf kodunun ne olduğun kısaca il konumuzda öğrendik.bİLİYORUZ Kİ İŞLEMLERİMİZİ VE GERÇEKLEŞMEİ İSTEDİĞİMİZ KODLAR PRİNTF İN İÇİNDE TIRNAKLAR ARASINDA YAZILI OLMALIDIR.Orda \n kodu var.o kod alt alt alta sonuçların dizilmesini sağlar.%d kodu ise işlemlerimizi yapar.Tırnaktan sonra virgül koymalıyız buda aklımızda bulunsun.sonra işlemimizi yazabiliriz.Eğer kesirli işlem yapıcaksak o %d kodunu %f yani floot yapmalıyız.Çünkü floot kesirli işlemleri yapar.Yukarda verdiğim bir kodda intx1=-1 demişim.ve intx2=+1 demişim.Bu işlem x ile y nin yapacağı işlemi gerçekleştirir.yukarda da gördüğünüz gibi printf("%d\n",+x1); işleminin sonucu intx1=-1 olduğundan dolayı (+)+(-) =(-) eder bu yüzden cevabımız -1 dir.Kodlarımızın ne anlama geldiğini öğrendiyseniz.C++ da bu kodları girp derleyip çalıştırabilirsiniz.
Umarım yararlı bir yazı olmuştur.Eski konumun linkini aşşağıda vereceğim.Bugün sizlere aritmetik işlemlerin nasıl yapıldığın öğrettim.Bunu amatör bir hesap makinesi olarak görebilirsiniz.Ama gerçek hesap makinesi yapımı ileriki konularımızda gelecek.Daha konularımız bitmedi elbet devam edeceğim....İyi günler dilerim.
Eksi konum:https://www.turkhackteam.org/c-c/1848462-c-veri-tipleri-ve-degiskenler.html