Deep Web'de Kullanılan Programlama Dilleri ~ sixtynine ~ PART 1

sixtynine

Yeni üye
15 Nis 2020
8
0
#+
## Açıklama
+, iki farklılıkla HQ9 + 'dır: "H", "Q" veya "9" talimatları yoktur ve + olmayan tüm karakterler açıkça yok sayılır.

## Tercüman
### Perl
60 bayt başına perl içinde + için yazılmış bir tercüman vardır:
Kod:
my$r=$ARGV[0];open my$z,'<',$r or die$!;my$c=()=<$z>=~/\+/g;


#+-
## Açıklama
+ - veya ID, 2017'de Kullanıcı: Anonim tarafından oluşturulan bir şaka dilidir.

## Komutlar
+ - değiştirmek için 2 tek karakterlik komutla birlikte tek bir akümülatörden oluşur. Bunların dışında başka karakterler kullanmak Hata! konsola veya bir uyarı kutusuna uyarılır. Bunun, programın yürütülmesine devam etmesini durdurmadığını unutmayın.

+ Akümülatörü artırır.
- Akümülatörü azaltır.

## Örnekler
Akümülatörü 1 olarak ayarlar:
Kod:
+

Akümülatörü 5 olarak ayarlar:
Kod:
+++++

Akümülatörü 64 olarak ayarlar:
Kod:
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

## Tercüman
### Java
Kod:
public static String id(String p){
        int a = 0;
        for(int i = 0; i < p.length(); ++i){
            switch(p.charAt(i)){
                case '+': ++a; break;
                case '-': --a; break;
                default: System.err.println("Error!");
            }
        }
        return '';
    }
}

### JavaScript
Kod:
function id(p){
    var a = 0;
    for(var c of p){
        switch(c){
            case '+': a++; break;
            case '-': a--; break;
            default: alert('Error!');
        }
    }
    return '';
}

### Python3
Kod:
def id():
    acc = 0
    while True:
        prg = input('\n+-> ')
        for cmd in prg:
            if cmd == '+': acc += 1
            elif cmd == '-': acc -= 1
            else: print('Error!'); break

#+-=
## Açıklama
+ - = veya IDPL, + - ile aynıdır, ancak = operatörü çıktı için eklenir.

## Komutlar
+ Akümülatörü artırır.
- Akümülatörü azaltır.
= Akümülatörü bir satırsonu ile birlikte yazdırır.

## Örnekler
Baskı 42:
Kod:
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=

10'a kadar sayar (yeni satırlarla ayrılır):
Kod:
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=

Merhaba Dünya için ASCII değerlerini yazdırır (sözcük kaydırılır):
Kod:
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=+++++++
++++++++++++++++++++++=+++++++==+++=--------------------------------------------
-----------------------=------------=+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=--------=+++=------=--------=------
-------------------------------------------------------------=------------------
-----=

## Tercüman
### Java
Kod:
public static String idpl(String p){
    int a = 0;
    for(int i = 0; i < p.length(); ++i){
        switch(p.charAt(i)){
            case '+': ++a; break;
            case '-': --a; break;
            case '=': System.out.println(a); break;
            default: System.err.println("Error!");
        }
    }
}

### JavaScript
Kod:
function idpl(p){
    var a = 0, o = ;
    for(var c of p){
        switch(c){
            case '+': a++; break;
            case '-': a--; break;
            case '=': o += '\n' + a; break;
            default: alert('Error!');
        }
    }
    return o.substring(1);
}

### Python3
Kod:
def idpl():
    acc = 0
    while True:
        prg = input('\n+-=> ')
        for cmd in prg:
            if cmd == '+': acc += 1
            elif cmd == '-': acc -= 1
            elif cmd == '=': print(acc)
            else: print('Error!'); break

## Kullanılabilirlilik
+ - = görev her satıra sayı yazdırmaksa, çok özel Kolmogorov karmaşıklığı zorlukları için kullanılabilir.

#+-=*/!&#
## Açıklama
+ - = * /! & #, 6 komutla + daha fazlasını genişleten ve diğerleri arasında ASCII karakteri olarak yazdırma özelliğini ekleyen bir dildir.

## Komutlar
+ Akümülatörü artırır.
- Akümülatörü azaltır.
= Akümülatörün değerini yazdırır.
* Akümülatörü ASCII karakteri olarak yazdırır.
/ Akümülatörü 0 olarak ayarlar.
! Akümülatörü 10 arttırır.
& Akümülatörü 10 azaltır.
# Bir satırsonu yazdırır.

= Artık bir satırsonu eklemediğini ve bilinmeyen komutların hataya neden olmak yerine NOP olarak değerlendirildiğini unutmayın.

## Örnekler
FizzBuzz
Kod:
!!!!!-*#+*#!!*!!!+++++*!!---**#&&&&&&&*#!++++*!!!!!+*+++++**#&&&&&--*!!!+++++*!!
---**#&&&&&&&+++*#+*#!++++*!!!+++++*!!---**#&&&&&&++++*!!!!!+*+++++**#/!!!!!-**#
!!+*!!!+++++*!!---**#/!!!!!-*++*#--*+++*#!!--*!!!+++++*!!---**&&&&&&++++*!!!!!+*
+++++**#/!!!!!-*+++++*#-----*!----*#!+++++*!!!+++++*!!---**#/!!!!!-*!--*#!-*!!!!
!+*+++++**#&&&&&--*!!!+++++*!!---**#/!!!!!**#*+*#!!-*!!!+++++*!!---**#&&&&&&++++
*!!!!!+*+++++**#/!!!!!*++++*#!!----*!!!+++++*!!---**#/!!!!!*!----*#&++++*!---*#!
+++*!!!+++++*!!---**&&&&&&++++*!!!!!+*+++++**#/!!!!!+*--*#++*-*#!!*!!!+++++*!!--
-**#/!!!!!+*+*#!++++*!!!!!+*+++++**#&&&&&--*!!!+++++*!!---**#/!!!!!+*++++*#----*
+++++*#!++++*!!!+++++*!!---**#&&&&&&++++*!!!!!+*+++++**#&&&&&&&*---*#!!+*!!!++++
+*!!---**#&&&&&&&*-*#+**#!!--*!!!+++++*!!---**&&&&&&++++*!!!!!+*+++++**#&&&&&&&*
++*#--*+++*#!+++++*!!!+++++*!!---**#&&&&&&&*+++++*#!-*!!!!!+*+++++**#&&&&&--*!!!
+++++*!!---**#&&&&&&&+*---*#+++*--*#!!-*!!!+++++*!!---**#&&&&&&++++*!!!!!+*+++++
**#&&&&&&&+*+*#!!----*!!!+++++*!!---**#&&&&&&&+*+++*#---*++++*#!+++*!!!+++++*!!-
--**&&&&&&++++*!!!!!+*+++++**#&&&&&&&++*-----*#+++++*----*#!!*!!!+++++*!!---**#&
&&&&&&++*--*#!++++*!!!!!+*+++++**#&&&&&--*!!!+++++*!!---**#&&&&&&&++*+*#-*++*#!+
+++*!!!+++++*!!---**#&&&&&&++++*!!!!!+*+++++**#&&&&&&&+++*&++++*#!!+*!!!+++++*!!
---**#&&&&&&&+++*----*#++++*---*#!!--*!!!+++++*!!---**&&&&&&++++*!!!!!+*+++++**#
&&&&&&&+++*-*#+**#!+++++*!!!+++++*!!---**#&&&&&&&+++*++*#!-*!!!!!+*+++++**#&&&&&
--*!!!+++++*!!---**#&&&&&&&++++*&++++*#!----*-----*#!!-*!!!+++++*!!---**#&&&&&&+
+++*!!!!!+*+++++**#&&&&&&&++++*--*#!!----*!!!+++++*!!---**#&&&&&&&++++**#*+*#!++
+*!!!+++++*!!---**&&&&&&++++*!!!!!+*+++++**#/!!!!!!---*&++*#!--*&+++*#!!*!!!++++
+*!!---**#/!!!!!!---*-----*#!++++*!!!!!+*+++++**#&&&&&--*!!!+++++*!!---**#/!!!!!
!---*--*#++*-*#!++++*!!!+++++*!!---**#&&&&&&++++*!!!!!+*+++++**

Merhaba Dünya
Kod:
!!!!!!!++*!!!-*!---**+++*/!!!++*!!!!!+++++*!!++++*+++*&++++*&++*/!!!+++*

## Tercüman
### Java
Kod:
public static String idplidpl(String p){
    int a = 0;
    for(int i = 0; i < code.length(); ++i){
        switch(p.charAt(i)){
            case '+': ++a; break;
            case '-': --a; break;
            case '=': System.out.print(a); break;
            case '*': System.out.print((char)a); break;
            case '/': a = 0; break;
            case '!': a += 10; break;
            case '&': a -= 10; break;
            case '#': System.out.println(); break;
        }
    }
}

### JavaScript
Kod:
function idplidpl(p){
    var a = 0, o = ;
    for(var c of p){
        switch(c){
            case '+': a++; break;
            case '-': a--; break;
            case '=': o += a; break;
            case '*': o += String.fromCharCode(a); break;
            case '/': a = 0; break;
            case '!': a += 10; break;
            case '&': a -= 10; break;
            case '#': o += '\n'; break;
        }
    }
    return o;
}

### ProcessingJS
Kod:
var interpreter = function(code){
    var o = "";
    var a = 0;
    for(var i = 0; i < code.length; i++){
        switch(code.charAt(i)){
            case "+": acc++; break;
            case "-": acc--; break;
            case "=": console.log(acc); break;
            case "*": console.log(String.fromCharCode(acc)); break;
            case "/": acc = 0; break;
            case "!": acc += 10; break;
            case "&": acc -= 10; break;
            case "#": console.log("\n");
        }
    }
    println(o);
};

### Python3
Kod:
def pmeaseap():
    acc = 0
    while True:
        prg = input('\n+-=*/!&#> ')
        for cmd in prg:
            if cmd == '+': acc += 1
            elif cmd == '-': acc -= 1
            elif cmd == '=': print(acc, end="")
            elif cmd == '*': print(chr(acc), end="")
            elif cmd == '/': acc = 0
            elif cmd == '!': acc += 10
            elif cmd == '&': acc -= 10
            elif cmd == '#': print()

#2014
## Açıklama
2014, Kullanıcı: AndoDaan tarafından 31 Aralık 2014 tarihinde oluşturulmuş ezoterik bir programlama dilidir. 2014 yılı boyunca, herhangi bir 2014 programı "Merhaba dünya!" Sonraki yıllarda (ve muhtemelen 2014'ten önceki yıllar, söylemek mümkün olmayacak olmasına rağmen), 2014 programları hiçbir şey yapmaz. (Bu, diğer bazı ezoterik programlama dillerinde olduğu gibi, 2014 programlarının hepsinin eşdeğer olduğu anlamına gelir.)

Dilin duyurusu, 31 Aralık 2014 saat 20:09 UTC'de, yıl sonundan önce dilden biraz yararlanmak için bir yarış başlattı (ve bu wiki makalesi, belirli bir neden olmasa da benzer bir acele ile yazılmıştı. makalenin 2014 yılında yazılması için). Bilinen ilk uygulama (IRC bot HackEgo'da) 31 Aralık 2014 tarihinde 20:30 UTC'de duyuruldu, yani bu dil sadece yaklaşık 3 buçuk saat boyunca kullanılabilir olacak ve bunu okuduğunuzda muhtemelen sonsuza kadar yararsızlığa dönüştü.

## Tercüman
### JavaScript
Kod:
"use strict";
const server="129.6.15.30"; // Currently a NIST server; change this to the address of the "2014 server" if it exists.
const net=require("net");
let d=Buffer.allocUnsafe(0);
net.connect(37,server).on("data",x=>{
  d=Buffer.concat([d,x]);
  if(d.length>=4) {
    if(new Date((d.readUInt32BE(0)-2208988800)*1000).getFullYear()==2014) {
      console.log("Hello, world!");
      process.exit(0);
    } else {
      console.error("");
      process.exit(1);
    }
  }
}).on("error",()=>{
  console.error("Error communicating with 2014 server.");
  process.exit(2);
}).on("end",()=>{
  console.error("Failed to receive four bytes of data from server.");
  process.exit(2);
});


#2017
## Açıklama
2017, Zayne tarafından 2014 yılında gevşek bir şekilde oluşturulan bir programlama dilidir. Haziran 2017'de duyuruldu ve sadece 2017 yılında kullanılmak üzere yapıldı.

Yıl 2017 değilse, herhangi bir 2017 programı şu hatayla hata verir: 2017'ye mi yoksa 2017'ye değil mi? 2017'ye katılmamaya karar verdiniz. 2017 yılı boyunca, 2017'yi çıkaracak herhangi bir 2017 programı da bomba. Dil sistem saatini kontrol etmez, EXACT tarih ve saatini almak için 2017 sunucusuna giderek bant genişliğinizi artırır.

## Tercüman
### JavaScript
Kod:
"use strict";
const server="129.6.15.30"; // Currently a NIST server; change this to the address of the "2017 server" if it exists.
const net=require("net");
let d=Buffer.allocUnsafe(0);
net.connect(37,server).on("data",x=>{
  d=Buffer.concat([d,x]);
  if(d.length>=4) {
    if(new Date((d.readUInt32BE(0)-2208988800)*1000).getFullYear()==2017) {
      console.log("2017 is da bomb");
      process.exit(0);
    } else {
      console.error("To 2017 or Not to 2017? You decided Not to 2017.");
      process.exit(1);
    }
  }
}).on("error",()=>{
  console.error("Error communicating with 2017 server.");
  process.exit(2);
}).on("end",()=>{
  console.error("Failed to receive four bytes of data from server.");
  process.exit(2);
});


#6ix
## Açıklama
6ix, Kullanıcı tarafından altı komut içeren bir dildir: Maxsteele2.

## Komutlar
Gösterilen tüm programlar çalıştırıldığında bu çıktıyla sonuçlanır:
Kod:
Hello, World!

### Goto
Git programın belirli bir satırına gider.
Kod:
goto3
This line is not read.
print Hello, world!
end

### Print
Yazdır bir çizgi yazdırır.
Kod:
print Hello, World!
end

### Var
Var bir değişken oluşturur ve ayarlar veya okur.
Kod:
varSampleVariable=Hello World
printvarSampleVariable
end

### Input
Giriş belirli bir girişe kadar bekler.
Kod:
inputR
print Hello, World!
end

### Loop
Bir goto aksini söylemedikçe, döngü komutları bir kez tekrarlar.
Kod:
loop
This line is read twice.
loop
print Hello, World!
end

### End
End bir programı sonlandırır.
Kod:
print Hello, World!
end


#99
## Açıklama
99 programlama dilinin talimatı yoktur ve önceki '#' ile aynı satırda olmayan herhangi bir metin parçası (bu dilde yorum karakteri) bir sözdizimi hatasıdır. Önde gelen ve arkadaki boşluklara izin verilir. Geçerli bir program her zaman aynı çıktıyı üretecektir: şarkının sözleri 99 şişe bira.


#A programming language is a formal language, which comprises a set of instructions that produce various kinds of output.
## Açıklama
Programlama dili, daha önce bilinen çeşitli programlama çıktıları üreten bir dizi talimat içeren bir resmi dildir. Programlama dili, önceden bilinen çeşitli çıktı türlerini üretmek için kullanılan bir dizi talimat içeren, resmi bir dildir. Programlama dili, daha önce çeşitli programlama çıktıları üretmek için kullanılabilen bir dizi talimatı belirten biçimsel bir dildir. eskiden bir programlama dili olarak bilinen, bir makineye, özellikle bir bilgisayara talimatları iletmek için tasarlanmış resmi bir dildir. Kullanıcı: 2014'ün başlarında Rottytooth.

## Genel Bakış
"Bir programlama dili, çeşitli çıktılar üreten bir dizi talimat içeren resmi bir dildir." dil, program ve o dil tarafından yorumlanan programın çıktısı olarak işlev görür. Sadece bir olası program vardır ve bu program bir kınadır. Fluxus olay puanlarından esinlenerek, kod, bu kodun performansı ve bu performansı belirleyen sistem arasındaki farkı ortadan kaldırır. Genel olarak, programlar kasıtsız olarak sadece Programlama Dili'nde (kısaltılmış olarak) yazılır.

Birisi bu Wikipedia makalesinin ilk cümlesini her kullandığında, farkında olmadan Programlama Dili'nde, kaldırmaya çalıştıkları tanımı tekrarlayan, bağlam sağlamaya çalışabilecekleri diğer içeriği yok sayan (sembolik olarak silen) başarılı bir program yazıyorlar. kullanımı için. Programlama Dili, Wikipedia'ya göre bir programlama dili tanımına uyurken, çoğu insanın bir programlama dilinin ne olduğu veya nasıl davrandığı konusundaki ortak anlayışının dışında bulunur.

## Önceki Sürümler
Programlama dili için İngilizce girişinin ilk cümlesi değişirse, adaptasyon yavaş olsa da, bu dilin adı da eşleşecek şekilde değişir. Google'a göre, Kasım 2018 sürümünde yaklaşık 15.500 program ve Temmuz 2017 sürümünde yazılmış 2.000 program var.

## Varyasyonlar
Diğer Wikipedia girişlerinin ilk cümlelerine karşılık gelen diğer programların da kod olmamasının bir nedeni yoktur - ancak teknik olarak her giriş, bir programlama dilinden oluşan bir programlama dilidir. çeşitli çıktı üreten talimatlar.

## Tercüman
### Python3
İşte bir Python uygulaması (Kullanıcı tarafından orijinal sürüm: M654):
Kod:
 import sys

 def parse(command):
     if command == "A programming language is a formal language, which comprises a set of instructions that produce various kinds of output.":
         print("A programming language is a formal language, which comprises a set of instructions that produce various kinds of output.")

 with open(sys.argv[1], 'r') as f:
     code = f.read()

 parse(code)


#ABCD
## Açıklama
ABCD kullanıcı tarafından yapılan ezoterik bir programlama dilidir: Billlam. Programlama için kullanılamaz ve tamamen Turing eksik.

Her programın bir şey yapması için sadece bir hücresi vardır.

## Komutlar
Bir Hücre = Hücre + 1
B Hücresi = Hücre - 1
C Hücreye giriş
D Çıkış hücresi

## Örnekler
Okunabilirlik için programlar 64 karakterlik satırlara doldurulmuştur.

Cat programı
Burada döngü talimatı yok, bir CAT programı yazmak için şöyle bir şey yazmalısınız:
Kod:
CDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCD
CDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCD
CDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCD
CDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCDCD
...

Çıktı Örneği
Loooooong dizesi çıkaran bir program yazmak çok zordur (Kodlama sizi çıldırtır.) Bu yüzden örnek FUCK konsoluna çıktı.
Kod:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAADAAAAAAAAAAAAAAADBBBBBBBBBBBBBBBBBBDAAAAAAAAD

Selam Dünya!
Programları otomatik olarak nasıl oluşturacağınızı bilmiyorsanız, bu.
Kod:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAADAAAAAAADDAAADBBBBBBBBBBBB
BBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBDBBBBBBBB
BBBBDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAADAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAADAAADBBBBBBDBBBBBBBBDBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB
BBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBDBBBBBBBBBBBBBBBBBB
BBBBBD

## Tercüman
### C#
İşte C # ile yazılmış bir tercüman. Program ilk girdi satırıdır. -G parametresini ve ardından bir dizeyi iletirseniz, bu dizeyi çıktılamak için bir program oluşturulur.
Kod:
using System;
using System.Linq;

class ABCD
{
    static **** Main(string[] args)
    {
        char c = '\0';
        if (args.Length > 1 && args[0] == "-g")
        {
            string gen = String.Join(" ", args.Skip(1));
            for (int i = 0; i < gen.Length; i++)
            {
                if (gen[i] > c)
                    Console.Write(new String('A', (int)(gen[i] - c)));
                else
                    Console.Write(new String('B', (int)(c - gen[i])));
                c = gen[i];
                Console.Write('D');
            }
            return;
        }
        string prog = Console.ReadLine();
        for (int i = 0; i < prog.Length; i++)
            switch (prog[i])
            {
                case 'A':
                    c++;
                    break;
                case 'B':
                    c--;
                    break;
                case 'C':
                    c = (char)Console.Read();
                    break;
                case 'D':
                    Console.Write(c);
                    break;
            }
    }
}


#Apple3.14
## Açıklama
Apple3.14, Pi'nin kullanıcı tarafından belirli bir ondalık sayı için yazdırılması için tasarlanmış bir dildir: Maxsteele2.

## Örnekler
Pi ila 5 ondalık
Kod:
apple3.14
goto 5
end

Bu şunu yazdırır:
Kod:
3.14159

Pi ila 42 ondalık
Kod:
apple3.14
goto 42
end

Bu şunu yazdırır:
Kod:
3.141592653589793238462643383279502884197169

### Ne kadar yükselecek?
En iyi ihtimalle 31.415.926.535.897 yer. Bu sayfaya göre şu anki kayıt bu.

### Peki Pi hesaplamanın yanı sıra bu iyi olan nedir?
Gerçekten pek değil. Quines imkansız ve Apple3.14 Turing tamamlanmadı.

## Tercüman
### J
J: Kullanıcı tarafından yazılan bir uygulama: Conor O'Brien
Kod:
getpi =: '3'"_`('3.',[:":10#.[:([:-/1 10*[:<[email protected]^1 0+])"0 i.)@.*
isn   =: [:<./'0123456789'e.~]
throw =: (5)1!:2&5,&LF

3 : 0]1!:1(3)
  NB. split on newlines and remove carriage returns
  lines =. <;._1 LF, y -. CR
  if. -. 'apple3.14' -: > {. lines do. throw 'error: first line is not "apple3.14"' end.
  NB. remove first line
  lines =. }. lines
  for_line. lines do.
    if. 'end' -: >line do. return.
    elseif. 'goto' -: > 0 { wln =. ;: >line do.
      num =. >1 { wln
      if.     isn num                       do. echo getpi ". num
      elseif. ('-' -: {. num) *. isn }. num do. echo ''
      elseif. 1                             do. throw 'error: malformed number "' , num , '"'
      end.
    end.
  end.
)
exit 0


#Baby Language
## Açıklama
Bebek Dili, 2016 yılında Kullanıcı: ais523 tarafından oluşturulan kavramsal ezoterik bir programlama dilidir.

Bir Bebek Dili yorumlayıcısı giriş programını yoksayar ve rastgele bir şey yapar. (Benzer şekilde, bir Bebek Dili derleyicisi rastgele bir yürütülebilir dosya oluşturur.) Bu nedenle, programınızın yapmasını istediğiniz her ne olursa olsun, aslında bunu yapması için (kuşkusuz küçük) bir şans vardır.

Dil için amaçlanan kullanım durumu, programınızı istediğinizi yapana kadar tekrar tekrar çalıştırmaktır. Tıpkı gerçek bir bebekle mantık yürütmeye çalışmak gibi, bu biraz zaman alabilir.

## Tercüman
### Python3
Kod:
from random import randint
nest=0
chars="<>+-,.["
def genProgram():
    global chars
    global nest
    output=""
    while randint(0,6) > 0:
        nextc=randint(0,6)
        output+=chars[nextc]
        if nextc == 6:
            nest+=1
            if nest < 20:
                output+=genProgram()
            nest-=1
            output+="]"
    return output
def interpret(bf):
    tape=0
    memory=[0]
    point=0
    while tape<len(bf):
        c=bf[tape]
        if c=="<":
            if point==0:
                memory=[0]+memory
            else:
                point-=1
        if c==">":
            point+=1
            if point==len(memory):
                memory+=[0]
        if c=="+":
            memory[point]+=1
            if memory[point]==256:
                memory[point]=0
        if c=="-":
            memory[point]-=1
            if memory[point]==-1:
                memory[point]=255
        if c==".":
            print(chr(memory[point]), end='')
        if c==",":
            get=input()
            if len(get)==0:
                memory[point]=0
            else:
                memory[point]=ord(get[0])
        if c=="[":
            if memory[point]==0:
                openedCount=0
                while openedCount>=0 or bf[tape]!="]":
                    tape+=1
                    if bf[tape]=="[":
                        openedCount+=1
                    if bf[tape]=="]":
                        openedCount-=1
        elif c=="]":
            if memory[point]!=0:
                openedCount=0
                while openedCount>=0 or bf[tape]!="[":
                    tape-=1
                    if bf[tape]=="]":
                        openedCount+=1
                    if bf[tape]=="[":
                        openedCount-=1
        tape+=1
foo=genProgram()
interpret(foo)


#Bipoint
## Açıklama
Bipoint, User: FireFly 2009 tarafından oluşturulan ezoterik bir programlama dilidir. Çok sınırlayıcı işlemlere sahip bir SMM'dir.

## Komutlar
Bir Bipoint programı, aşağıdakine benzeyen bir dizi düğüm bildiriminden oluşur:
Kod:
id: op -> ifZero: ifOne
boşluklar herhangi bir sayıda sekme veya boşluk (sıfır veya daha fazla) anlamına gelir.

id, düğümü tanımlayan pozitif bir sayıdır. Bir düğümün kimliği, geçerli bir Bipoint programında benzersiz olmalıdır.
op bir işlemdir. Geçerli işlemler S, 0 ve 1'dir.
ifZero bir düğümün kimliğiyle eşleşen bir sayıdır (satırın tanımladığı ile aynı düğümü içeren herhangi bir düğüm kabul edilebilir).

## İnfaz
Bir program, 0 veya 1 olan belirli bir sembol yığını üzerinde yürütülür. Bunlar standart girişten okunur ve okundukları sıraya göre itilir:

"10011", {1, 0, 0, 1, 1} öğesinin yığına aktarılacağı anlamına gelir, bu nedenle {1, 1, 0, 0, 1} içerecektir.
Giriş işleminden sonra, program başlangıç düğümüne atlayarak başlar. Oradan, ifZero ve ifOne tarafından verilen düğümlere giriş yığınından bir sayı gelip uygun şekilde ilerleyerek devam eder. Başlangıç düğümünden sonraki her düğüm için, 0 ve 1 işlemlerinin her biri değerlerini çıktı yığınına iletir.

Giriş yığını boş olduğunda, program yürütme sona erer. Yürütme sonunda çıktı yığını boşalana kadar açılır ve bu ikili rakamlardan oluşan sayı döndürülür.

## Örnekler
Bipoint'de bir sayıyı azaltmak oldukça önemsizdir. Öte yandan, bir sayıyı artırmak imkansız olacaktır, çünkü sadece 1 basamaktan oluşan herhangi bir sayıyı arttırmak, elde edilen sayının uzunluğunun, girdi olarak verilen sayının uzunluğunu aşacağı anlamına gelir.
Aşağıda 0'dan büyük herhangi bir sayıyı azaltan bir program bulunmaktadır:
Kod:
1 : S -> 2 : 3
2 : 1 -> 2 : 3
3 : 0 -> 5 : 4
4 : 1 -> 4 : 5
5 : 0 -> 4 : 5

## Hesaplamalı Sınıf
Tam hesaplama sınıfı bilinmemektedir, ancak Bipoint en çok çıktısı olan sonlu durum otomatları kadar güçlüdür, çünkü her Bipoint programı esasen birinin geçiş grafiğidir.


#Bitxtreme
## Açıklama
Bitxtreme, Pedro Gimeno Fortea tarafından BIT ve OISC'ye dayanan bir şaka dilidir. Her şeyin biraz olduğu konseptinden başlayarak, BIT'de bulunan adres adresi türünü ortadan kaldırarak bu konsepti uç noktalara iter, böylece her olası adresi sadece biraz uzun yapar, bu yüzden ilk iki adres değil ulaşılabilir. Bu dilde yazılabilecek sadece dört işlevsel olarak farklı program vardır. Giriş / çıkış, şaşırtıcı bir şekilde sırasıyla 1 ve 0 olan özel ayrılmış adresler kullanılarak yapılır.


#Bubblegum
## Açıklama
Bubblegum Programming Puzzles & Code Golf kullanıcısı Dennis tarafından oluşturulan ezoterik bir programlama dilidir.

Tek bir amaç için tasarlandı: Kolmogorov karmaşıklık kodu golf yarışmalarında sakız çiğnemek.

Bubblegum Turing tamamlanırken, sabit olmayan çıktıya sahip programların yazılması zordur.

## Genel Bakış
Bubblegum programcının niyetini tahmin etmek için elinden geleni yapar. Kaynak kodunu aşağıdaki şekillerde yorumlamaya çalışır:

Kaynak kodun SHA-256 karması 5e247c455fde7711206ebaa3ad0793114b77a6d16ed0497eff8e3bf98c6dba23 ise, aşağıdakileri yapın:
Standart girişten bir satır okuyun ve i değişkenine kaydedin.
Kaynak kodunu Python 3.4'ün yaptığı gibi yorumlayın.
O değişkeninin içeriğini (başlangıçta tanımsız) yazdırın.
Çıkış.
Kaynak kodu geçerli bir DEFLATE akışı ise, sıkıştırmasını açın, sonucu yazdırın ve çıkın.
Kaynak kodu, aşırı ön ayar seviyesi 9 ve özel filtre olmadan oluşturulmuş geçerli, ham bir LZMA 2 akışı ise, sıkıştırmasını açın, sonucu yazdırın ve çıkın.
Diğer tüm durumlarda, kaynak koddaki her baytı kod noktasıyla değiştirin, elde edilen big-endian bayt dizisini taban 256'dan bijektif tabana 96 dönüştürün ve elde edilen rakamları aşağıdaki gibi karakterlerle değiştirin:
D rakamı 1 ile 95 arasındaysa (her ikisi dahil), dördüncü yazdırılabilir ASCII karakteriyle (0x20 ila 0x7e) değiştirin.
D rakamı 96 ise, satır besleme (0x0a) ile değiştirin.
İlki hariç tüm durumlarda, G / Ç hamdir, yani, Bubblegum karakterleri değil baytları okur ve yazar. İlk durumda, çıktı Python 3.4 gibi kodlanır.

## Örnekler
Sabit olmayan çıktıya sahip sadece bilinen iki Bubblegum programı vardır.

Aşağıdaki program standart girişten iki veya daha fazla tam sayı okur ve toplamlarını yazdırır. Giriş tek bir tamsayıdan oluşuyorsa başarısız olur.
Kod:
from math import factorial as F#
try:n=int(i)-1;o=n*(F(n)%-~n==n)
except:o=sum(map(int,i.split()))

Aşağıdaki program standart girişten tek bir p tamsayısı okur ve p asal ise p - 1'i, aksi takdirde 0'ı yazdırır. Giriş tek bir tamsayıdan başka bir şey içeriyorsa başarısız olur.
Kod:
from math import factorial as F#
try:n=int(i)-1;o=n*(F(n)%-~n==n)
except:o=sum(map(int,i.split()))

Tesadüfen, bu iki program tam olarak PPCG konsensüsünün bir dili gerçek bir programlama dili olarak nitelendirmeye karar verdiği işlevselliği tam olarak uygular. Bu nedenle, kesinlikle gerçek bir programlama dilidir.

## Hesaplamalı Sınıf
Bir Python programına rastgele içerik içeren bir yorum ekleyebilmeniz nedeniyle Bubblegum'un Turing'i tamamlaması büyük olasılıktır; herhangi bir dizenin eklenerek herhangi bir SHA-256 karma (yani bazı dizenin karma değeri) için oluşturulabileceği bilinmemektedir, ancak eğer değilse oldukça beklenmedik bir özellik olacaktır. Bununla birlikte, bilinen program dışında herhangi bir sabit çıktı olmayan program yazmak, SHA-256'ya karşı ikinci bir preimage saldırısından biraz daha zordur (çünkü belirli özelliklere sahip ikinci bir preimage bulmanız gerekir) ve bu nedenle daha önce kriptografide büyük ilerlemeler gerektirecektir. mümkün olur.

## Tercüman
### Python3
Kod:
#!/usr/bin/python3

import hashlib, lzma, sys, zlib

def bb96encode(code, a = 0, s = []):
  code = list(code)
  for byte in code:
    a = 256 * a + byte
  while a:
    a -= 1
    r = a % 96
    s = [[10, r + 32][r < 95]] + s
    a //= 96
  return bytes(s)

with open(sys.argv[1], 'rb') as file:
  code = file.read()

if bb96encode(hashlib.sha256(code).digest()) == b"3'A~2dM'O6xiv9fzcp_ZoaI@eikCL*)%mR])NoB":
  i = input()
  exec(code)
else:
  try:
    o = zlib.decompress(code, -zlib.MAX_WBITS)
  except:
    try:
      o = lzma.decompress(code, format=lzma.FORMAT_RAW, filters=[{'id': lzma.FILTER_LZMA2, 'preset': 9 | lzma.PRESET_EXTREME}])
    except:
      o = bb96encode(code)

try:
  sys.stdout.buffer.write(o)
except:
  print(o, end="")


#BWTFN
## Açıklama
BWTFN veya Neden Lanet Değil, 2019'da oluşturulan CopyPasta dilinden esinlenilmiş bir esolang. BWTFN yapabileceği tek şey olduğu için sadece metin yazdırmak için kullanılır.

Neden var?

Çünkü neden olmasın ?!

## Komutlar
açık
Bu, daha sonra karakter ekleyebileceğiniz bir değişken oluşturur.

kapat
Bu, daha önce oluşturulan değişkeni kapatır, böylece diğer değişkenleri düzenleyebilir veya yazdırabilirsiniz.

Ekle
Bu, ASCII kodu kullanarak açık bir değişkene bir karakter ekler.

dışarı
Bu, konsola bir değişken yazdırır.

çıktı
Bu, yeni bir çizgi oluştururken bir değişkeni yazdırır.

## Kullanım
Her komut bir argüman alır. Bağımsız değişken ve komut bir boşlukla ayrılır. Open, close, out ve output komutları bir değişkenin adını alır. Add komutu bir ASCII değeri alır. Bir değişkene aynı karakterin birden çoğunu eklemek istiyorsanız, bir yıldız işareti ve ardından kaç kez eklemek istediğinizi koyabilirsiniz. Bir şeyi birden çok kez yazdırmak isterseniz, out ve output komutu yıldız işareti ve sayı alabilir.

## Örnekler
Merhaba, Dünya!
Kod:
open helloworld
add 72
add 101
add 108*2
add 111
add 44
add 32
add 87
add 111
add 114
add 108
add 100
add 33
close helloworld
out helloworld

1000 kez bir şeyler yazdırın
Kod:
open AAA
add 65*3
close AAA
output AAA*1000


#Byter
## Açıklama
Byter, beyin eğitimi için bir dildir. Byter, talimat göstergesini 16 × 16 matris üzerinde hareket ettirmek ve her bir hücreyle ilişkili karakterleri çıkarmak için tasarlanmış 11 komuttan oluşur. Bir çıkış işleminde, spesifik hücre ile ilişkili ascii karakteri yazdırılır. Doğru ascii değeri hücrenin pozisyonu ile belirlenir: Matrisin sol üst köşesinde sıfır ile başlar ve soldan sağa doğru artar. Örneğin, oyun alanının ilk iki satırı hücrelerle ilişkili aşağıdaki değerlere sahiptir:

Kod:
0  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ...

İşte tüm ilişkili ASCII karakterleriyle (yazdırılabilir veya kod sayfasına bağlı olmadığında '.') Oyun alanı:

Kod:
................
................
 !"#$%&'()*+,-./
0123456789:;<=>?
 [USER=114390]abcdefghi[/USER]JKLMNO
PQRSTUVWXYZ[\]^_
`abcdefghijkmlno
pqrstuvwxyz{|}~.
................
................
................
................
................
................
................
................

İşin püf noktası, talimat işaretçisini istenen hücreye yönlendirmek ve yazdırmaktır.

Dilin ana zorluğu alanın sınırlı olmasıdır. Bu, "papa" kelimesinde olduğu gibi aynı karakteri iki kez bulmayı imkansız kılabilir, böylece>, <, A, V operatörlerini içeren bir hücreye, yürütüldüğünde zıt yönü işaret eden bir operatör yazılır. Bu, dallanma ile yazma algoritmalarına izin verir. Ama aynı zamanda gizli bir sorundur, bu yüzden dikkatli olmanız gerekir. Byter şu operatörlere sahiptir:

0 - önceki hücreye git
<- işaretçiyi sola hareket ettirin ve hücreyi operatörle doldurun>
> - işaretçiyi sağa hareket ettirin ve hücreyi <
V - işaretçiyi aşağı hareket ettirin ve hücreyi A operatörü ile doldurun
A - işaretçiyi yukarı hareket ettirin ve hücreyi V operatörü ile doldurun
{- hücrenin sembolünü görüntüle ve sola git
} - hücrenin sembolünü görüntüler ve sağa hareket eder
+ - hücrenin sembolünü görüntüler ve yukarı doğru hareket eder
- - hücrenin sembolünü görüntüler ve aşağı hareket eder
$ - hücrenin sembolünü görüntüler ve 0: 0 hücresine taşır
# - çıkış

## Örnekler
Bu program Merhaba, dünya!
Kod:
>>>>>>>>>V00V00V
0#00A00V<V00V0VV
-+>>A00VV<<0$0V>
V0AA<00V>V<<<<V0
>>V0V<<<-<000V<0
0AV0VV<<<0000V<0
0A>V+}>>>>>>}<V-
0A{>>>>-000000>V
00A0000>>>>>>>>A
V0A<<<<<<<<<<<<>
V000000000000000
V000000000000000
V000000000000000
V000000000000000
V000000000000000
>>>>>>>>>>>>V000


#Cabra
## Açıklama
Cabra, programları, denklik ilişkisi üzerinden sıralı bileşim (çarpımsal olarak kabul edilir) ve paralel bileşim (katkı maddesi olarak kabul edilir) işlemleri altında bir cebirsel dioid (bir idempotent yarılaştırma) oluşturan resmi bir "programlama" dilidir "aynı işlevi hesaplar ". Cabra, 2007 yılında Chris Pressey tarafından tasarlandı.

Cabra programlarının bir idempotent terim oluşturması, kafesler gibi matematiksel yapılarla aynı özelliklere sahip oldukları anlamına gelir. Örneğin, bir dizi Cabra programının maksimum () veya min () değerini almak mantıklıdır.

Kalıcı bir "programlama" motifine rağmen (Cabra programları zorunlu güncellemeler, şartlar içerir ve sonlandırılamaz,) Cabra Turing-complete yakınında hiçbir yerde veya ciddi programlama için uygun değildir. Aslında, Cabra sonlu durum makinelerine bile eşit değildir, çünkü düzgün bir şekilde döngü yapamaz.


#CancelScript
## Açıklama
CancelScript ezoterik bir programlama dilidir ve bazılarının arkadaşlarla planlarda iptal etme hissi olduğunu düşündürür. Düşünülmüş ve yazarı uykudan mahrum bırakılmış, çalar saat kaynaklı şaşkınlık içinde uyandıktan sonra yazılan bir arkadaşıyla sabah kahvaltısı planlanmıştı. Uyandıktan birkaç dakika sonra yazar uykuya daldı. Kahvaltı iptal edildi.

## Şartname
CancelScript ile yazılmış programlar üç bileşen içerebilir: "iptal" (büyük / küçük harfe duyarlı olmayan), boşluk karakterleri ve "iptal" kelimesinin parçası olmayan boşluk olmayan karakterler.

Bir CancelScript yorumlayıcısı, "iptal" kelimesi okunur okunmaz programı derhal sonlandırır. Diğer boşluk olmayan karakterler beklenmedik bir girdidir ve program hemen sona erer. Boşluk karakterleri yoksayılır.

## Tercüman
Referans uygulaması JavaScript ile yazılmıştır ve Harici Kaynaklar bölümünde verilen bağlantıdan GitHub'da kullanılabilir.

Kullanıcı: Zzo38, konuşma sayfasında görüntülenebilen C'de bir `scanf` uygulaması yazdı.

Farklı bir amaca yönelik mevcut derleyicilerin veya tercümanların bir CancelScript uygulamasına işlevsel olarak eşdeğer olması da mümkündür.
### JavaScript
Kod:
// A naive implementation of CancelScript in fairly modern JavaScript

function cancelScript(source) {
  let i = -1

  for (const char of source) {
    i++

    if (char.trim() === '') {
      // console.log('Character is whitespace')

      continue
    }
    if (source.slice(i, i + 'cancel'.length + 1).toLowerCase() == 'cancel') {
      // console.log('The following word is "cancel". Terminating.')

      process.exit(0)
    }
    if (char) {
      // console.log(`Character '${char}' is unrecognised non-whitespace input. Terminating.`)

      process.exit(0)
    }
  }
}

module.exports = cancelScript


#CARfish
## Açıklama
CARfish (Karmaşık Alternatif Temsiller deadFISH), Kullanıcı: Deadfish deneyimlerini daha da kötüleştirmeye çalışan bir esolang. (Yine de aynı dört komuta sahiptir.)

CARfish iki ayrı dilde başladı: Harita (Alternatif Deadfish komut temsili) ve ANTS (Alternatif Sayı Yazma Sistemi). CARfish'teki programların Harita yerine ANTS yazılması gerektiğini unutmayın.

## Harita Belgeleri
Harita, Deadfish komutlarının alternatif bir temsilidir. Komutlar sayılarla sunulabilir.

Haritadaki sayılar yalnızca bir şey yapar: is-command bayrağını true olarak ayarlayın. Bu, Haritaların bu şemaya göre komutların yürütülmesiyle sonuçlanır:
Kod:
As long as i≠0,
If i mod 4=0: execute i
Otherwise if i mod 4=1: execute d
Othereise if i mod 4=2: execute s
Otherwise if I mod 4=3: execute o

Akümülatör -1 veya 256 ise otomatik olarak 0'a eşler.

Harita üzerinde 16 çıktısı veren basit bir programdır:
Kod:
4 8 10 14 15

## Haritanın Uygulanması
Kod:
#include <stdio.h>
int main(int argc, char *argv[])
{
	int ac=0;
	int max=0;
	char c, code[99999];
	short book[99999];
	FILE *f=fopen(argv[1],"r");
	for(int i=0;(c=fgetc(f))!=EOF;i++)
		code[i]=c;
	int ans;
	for(int i=0;code[i]!='\0';i++)
	{
		if(code[i]>='0'&&code[i]<='9')
		{
			ans*=10;
			ans+=code[i]-48;
		}else
		{
			max=max>ans?max:ans;
			book[ans]=1;
			ans=0;
		}
	}
	max=max>ans?max:ans;
	book[ans]=1;
	for(int i=0;i<=max;i++)
	{
		if(book[i]==1)
		{
			if(ac==256||ac==-1)ac=0;
			if(i%4==0)
				ac++;
			else if(i%4==1)
				ac--;
			else if(i%4==2)
				ac*=ac;
			else if(i%4==3)
				printf("%d\n",ac);
		}
	}
	return 0;
}

## ANTS Belgeleri
ANTS, Harita programlarının alternatif bir temsilidir. Sadece 4 komut vardır:
Kod:
i: mevcut işlevi değiştir
o, d ve s: Belirtilen bir karakter yazın

İşlev eşleme şu şekildedir:
Kod:
Function 1(F1 afterwards): o:0, d:1, s:2
F2: 3, 4, 5
F3: 6, 7, 8
F4: 9, 0, (space)

İşte 5 yazdıran basit bir program:
Kod:
idiisiiiisisidoiiiisidsiiiisidiis

## ANTS'den düz metne derleyici
Kod:
#include <stdio.h>
char o='0',d='1',s='2';
int status=0;
char code[99999],c;
**** map()
{
	if(status==0)
	{
		o='3';d='4';s='5';
	}
	else if(status==1)
	{
		o='6';d='7';s='8';
	}
	else if(status==2)
	{
		o='9';d='0';s=' ';
	}
	else if(status==3)
	{
		o='0';d='1';s='2';
	}
	status++;
	if(status==5)
		status=0;
}
int main(int argc, char*v[])
{
	FILE *f=fopen(v[1],"r");
	for(int i=0;(c=fgetc(f))!=EOF;i++)
		code[i]=c;
	for(int i=0;code[i]!='\0';i++)
	{
		if(code[i]=='i')map();
		else if(code[i]=='d')printf("%c",d);
		else if(code[i]=='s')printf("%c",s);
		else if(code[i]=='o')printf("%c",o);
	}
	return 0;
}


#Cheese
## Açıklama
Peynir 2007 yılında kuruldu.


#Cheese+
## Açıklama
Cheese +, 2011 yılında çoğunlukla ana dili olan Cheese'e dayanan bir programlama dilidir.


#Cheese++
## Açıklama
Cheese ++ neredeyse tamamen peynirin çalışma prensiplerine dayanan bir programlama dilidir.

## Komutlar
Cheese ++ büyük / küçük harfe duyarlıdır.

Peynir başlayın
NoCheese sonu
Wensleydale () Yazdır (konsola)
Dizeler oluştururken kullanılan İsviçre Tırnak işareti eşdeğeri.
Glyn (çalışma) 'Değişken işlev'. Aşağıdaki örneklerde gösterildiği gibi, bir değişkeni içeren her bir işlemde çağrılmalıdır. Yalnızca bir veri türü vardır, bu nedenle yerden tasarruf sağlayan hiçbir veri türü tanımlayıcısı gerekmez. Bir değişken herhangi bir ASCII değerini alabilir.
Cheddar ... Coleraine tekrarla ...
Stilton ... Mavi ... Beyaz ise ... o zaman ... başka
Belçika Programın tüm kaynak kodunu konsola yazdırır. Hata ayıklama için kullanışlıdır.
Brie Kodun bir satırını / bölümünü bitirir

## Örnekler
Merhaba Dünya
Kod:
Cheese
   Wensleydale(SwissHello WorldSwiss)Brie
NoCheese

Değişken bildirimi
Kod:
Glyn(                                       //initiates variable declarations
 VarName(value)                                   //declares a variable called VarName, of value 'value'
 ) 
Brie                                       //indicates end of variable declarations

99 şişe bira
Ne yazık ki, kalıcı ve benzeri görülmemiş bir derleyici hatası nedeniyle, 'şişeler' ve 'bira' kelimelerini içeren herhangi bir Wensleydale () işlevi çalışma zamanı hatalarına ve anında veri bozulmasına neden olur. Bu, bu programı oluşturmak için daha fazla zorluk çıkarır. Bununla birlikte, belirtilen karakter kümelerinin oluşumlarını sırasıyla 'şişeler' ve 'bira' sözcükleriyle değiştiren 'Edam' adlı bir sistem işlevini çağırarak bunu atlatmak mümkündür. Bu aşağıdaki gibi gerçekleşir:
Kod:
Edam(word1,word2)Brie

Şimdi çalışma programını göstermek için:
Kod:
Cheese                                                                      //begins program
  Glyn(Number(99))Brie                                                      //declares a variable 'number' of value 99
  Edam(slices,cheese)Brie
   Cheddar                                                                  //repeat loop
    Wensleydale(Glyn(Number)Swiss slices of cheese on the wall.Swiss)Brie   //prints line. Number is outside the swiss tags as it is a variable
                                                                            //replaced by 'bottles' and 'beer' at runtime
    Glyn(Number=Number-1) Brie                                              //Glyn operator used 
   Coleraine(Glyn(Number = 0)) Brie                                         //until Number = 0
NoCheese

Cheese ++ 'daki quines kolayca kodlanır. 'Belçika' işlevi, programın tüm kaynak kodunu konsola yazdırır.
Kod:
Cheese
Belgian Brie
NoCheese

Kedi
Cheese ++ tabanında kullanıcı giriş işlevi yoktur, bu nedenle bu imkansızdır.

## Hesaplamalı Sınıf
Geliştirme ilk aşamalardadır, ancak araştırmacılar şu anda son haliyle Turing-complete olacağına inanmaktadır.


#Cheese+++
## Açıklama
Cheese +++, bir kaynak dosyada iç içe yerleştirilebilen çoklu programlama dilleri ve Cheese +++ programları hakkındaki özellikleri belirlemek ve kanıtlamak için bir dizi araçtan oluşur. Doğal Peynir işleme ve özellikle otomatik pun geliştirme dahil, ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere, Büyük Peynir tarafından finanse edilen gizli bir proje kapsamında tasarlandığına ve uygulandığına inanılmaktadır. Peynir +++ programcıları kendilerine cheesemaker diyorlar.

## Sözdizimi ve Anlambilim
Dört peynirli kodon Cheddar, Brie, Feta, Stilton dizileri, pıhtılaşmaya maruz kalan ve genetik kodun proteinlerine benzer karmaşık yollarla etkileşime giren "peynir seçimlerini" oluşturmak için bir kültürde kullanılır. Peynir +++ programları farklı yüksekliklerde çalışacak şekilde değiştirilmelidir.

Resmi yöntemler araç takımı Caerphilly, Cheese +++ programlarının özelliklerini belirterek kalite kontrol için kullanılır ve daha sonra cheesemaker'ların programın geçerli olduğunu göstermek için her kanıt yükümlülüğünü haklı çıkarmak için çok çalışmalıdır. Valid Cheese +++ programları, Roquefort adı verilen ispat taşıma koduyla düşük seviyeli bir montaj dilinde derlenebilir.


#CHIQRSX9+
## Açıklama
CHIQRSX9 +, Nisan 2002'de Ørjan Johansen tarafından tasarlanan HQ9 + 'nın Turing-complete eklentisidir. Aşağıdaki komutları uygular:

## Komutlar
C Girişi çıktıya kopyalar.
H "Merhaba dünya!"
I Girişi program kaynağı olarak yorumlar.
Q Program kaynak kodunu yazdırır.
R Girişi ROT-13 ile şifreler.
S Giriş satırlarını sıralar.
X Programlama dilini Turing-complete yapar. Bunun nasıl başarılması gerektiği açıkça belirtilmemiştir. Orijinal yorum rasgele her harfe bir sayı ekler ve bir perl çalıştırır. Kullanıcı tarafından güncellenen: ChristopherPeart her karaktere 7 ekler, daha sonra perl olarak çalışır ve TC yapar ve şakayı mahveder.
9 Şarkı sözlerini "Duvardaki 99 Şişe Bira" ya yazdırır.
+ Akümülatörü artırır.

## Örnekler
Selam Dünya!
Kod:
H

Kedi
Kod:
C

CHIQRSX9 + Tercüman
Kod:
I

Quine
Kod:
S


#CopyPasta Language
## Açıklama
CopyPasta Dili, 19 Nisan 2018 tarihinde Kullanıcı: Rerednaw tarafından oluşturulan ezoterik bir programlama dilidir. Bu programlama dili CopyPasta meme anlamına gelir. Bu programlama dilinin amacı CopyPasta uygulamasını kolaylaştırmaktır.

## Komutlar
CopyPasta Dilinin birden fazla sürümü var.
Ctrl + C sürümü
Kopyala: Aşağıdaki satırın metnini panoya kopyala
CopyFile: Aşağıdaki satırda belirtilen dosyanın metnini panoya veya sonraki satırın TheFuckingCode olduğu durumda kodu panoya kopyalar
Kopyala: Panodaki metni, aşağıdaki satırın belirttiği kadar çoğaltın
Makarna! : Panoyu görüntüleyin ve programı durdurun
Kopyalama panoyu sıfırlamaz.

Ctrl + V sürümü
Ctrl + C sürümündeki tüm komutlar da bu sürümde çalışır.
CoolStoryBro: Aşağıdaki satırın iki sayısını boşlukla ayırarak alır. İki sayı arasındaki karakterleri siler.
Ürpertici: Bir boşlukla ayrılmış aşağıdaki satırın üç sayısını alır. Bir karakterin ASCII'sine üçüncü sayının değerini ekler, ardından bu sonucu modulo 256 hesaplar ve ASCII karakteri olarak yeniden dönüştürür. Bunu ilk iki sayı aralığındaki her karakter için yapar.
IfAndOnlyIfAndOnlyIfAndOnlyIf: Bir boşlukla ayrılmış aşağıdaki satırın iki sayısını alır. İki karakter varsa ve seçilen iki karakter eşitse, sonraki komuta gidin veya sonraki komutu yok sayın.
BUTI'MNOTDONEYET: Sonraki satırda belirtilen satıra git.
notlar
Tüm bu komutlar için, ilk karakter veya ilk satır 1 sayısı ile temsil edilir.
Aralıklar daima kapsayıcıdır.

## Örnekler
Selam Dünya
Kod:
Copy
Hello, World!
Pasta!

Bir cümlenin 1000 katı görüntüleme
Kod:
Copy
Hi !
Duplicate
999
Pasta!

Metin dosyasını görüntüleme
Kod:
CopyFile
loremipsum.txt
Pasta!

Quine
Kod:
CopyFile
TheFuckingCode
Pasta!

Mini Fibonacci dizisi
Kod:
Copy
---- 0 1 1 0 0 0 0 0
IfAndOnlyIfAndOnlyIfAndOnlyIf
1 5
BUTI'MNOTDONEYET
29
IfAndOnlyIfAndOnlyIfAndOnlyIf
10 12
BUTI'MNOTDONEYET
15
Creepy
12 12 1
BUTI'MNOTDONEYET
7
IfAndOnlyIfAndOnlyIfAndOnlyIf
6 8
BUTI'MNOTDONEYET
25
Creepy
12 12 1
Creepy
8 8 255
BUTI'MNOTDONEYET
15
CoolStoryBro
1 2
BUTI'MNOTDONEYET
3
CoolStoryBro
1 7
CoolStoryBro
4 9
Pasta!

Sıradaki sonraki iki sayıyı (2 ve 3) yazdırır. Sonraki sayıları yazdırmak için bazı değişkenlerin değiştirilmesi gerekir.

## Tercüman
### Ruby
Kullanıcı tarafından Ruby'de yazılmış bir CopyPasta Dili uygulaması: Conor O'Brien.
Kod:
def fatal_error(error, code=1)
    STDERR.puts "CopyPasta Language: #{error}"
    exit! code
end

def copy_pasta(program, split_semi_colons=false)
    lines = split_semi_colons ? program.split(";") : program.lines
    clipboard = ""
    until lines.empty?
        line = lines.shift
        case line.chomp
            when "Copy"
                arg = lines.shift
                fatal_error "No lines to Copy" if arg.nil?
                clipboard = arg
            when "CopyFile"
                arg = lines.shift
                fatal_error "No file name to CopyFile" if arg.nil?
                clipboard = if arg.chomp == "TheFuckingCode"
                    program
                else
                    fatal_error "No such file `#{arg}`" unless File.exists? arg
                    File.read arg
                end
            when "Duplicate"
                arg = lines.shift
                fatal_error "Invalid number to Duplicate by: #{arg}" unless /^\d+\s*$/ === arg
                clipboard = clipboard * (1 + arg.to_i)
            when "Pasta!"
                return clipboard
            else
                fatal_error "Invalid instruction: #{line}"
        end
    end
    return ""
end

program = ARGV[0]
split_semi_colons = false

if program == "-e" || program.downcase == "/e"
    program = ARGV[1]
    split_semi_colons = true
else
    fatal_error "Files must have the .copypasta extension" unless program.end_with? ".copypasta"
    begin
        program = File.read program
    rescue Errno::ENOENT
        fatal_error "No such file #{program}"
    end
end

print copy_pasta program, split_semi_colons


#CPL
## Açıklama
Programlama dili CPL, tüm form ve türlerdeki yorumları kabul edecek şekilde tasarlanmıştır ve başka hiçbir şey yapmaz. Brian Egge, dilin yazarıdır ve bilinen tek uygulamanın da uygulayıcısıdır.

Yazar, CPL'yi diğer platformlara taşımanın oldukça acısız olacağını belirtirken, eleştirmenler bunun oldukça anlamsız olacağını iddia ediyorlar.


#CRalphabet
## Açıklama
CRalphabet, Splat tarafından oluşturulan bir şaka (ish) dilidir. CRab '\ n' ve 'SPACE' komutlarını tek komutları / bağımsız değişkenleri olarak alır. Kaynak kodu, \ n değişken uzunluklu dizelerinden oluşur. \ N sayısı alfabetik bir karakteri (a-z) gösterir. Bu karakter daha sonra konsola yazdırılır. 'SPACE' anahtar sözcüğü ekrana "" yazdırmayı gösterir.

## Örnekler
Aşağıdaki kod konsola "merhaba dünya" yazdırır.
Kod:
\n\n\n\n\n\n\n\n
\n\n\n\n\n
\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
SPACE
\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
\n\n\n\n

## Tercüman
### Haskell
Kod:
main = interact $ map cmd . words
cmd "SPACE" = ' '
cmd l | l == concat (replicate n "\\n") = ['`'..'z'] !! n
    where n = length l `div` 2
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.