Game Maker Alarmlar

Black Power

Özel Üye
8 Tem 2012
11,790
3
Başlayalım?
Alarm Ne İşe Yarar?
Alarm fonksiyonu olayların belli bir zamanda olmasına yarar.Örnek verirsek:
Bizim bir oyunumuz olsun.Oyunumuzda 30 saniye sonra bir mesaj çıkmasını istiyoruz.İşte bunu alarm fonksiyonu ile yapabiliriz.

Alarm Nasıl Kullanılır?
Şimdi alarm'ın ne işe yaradığını anladık.Nasıl kullanılacağını öğrenelim.

Oyunda spriteye gerek yok.Sadece mesaj çıkıcak.Siz alarm'ın mantığını anladıktan sonra istediğiniz tarzda kullanabilirsiniz.Öncelikle bir tane objemiz olsun.İsmide obj_alarm olabilir.

Olaylar obj_alarm objesinde gerçekleşicek.

Alarm fonksiyonunun çalışması için ilk olarak ona bir değer atamamız gerekir.Yani nasıl can=100 deyip değer atıyorduk alarm içinde zamanımızın değerini atıcaz.Alarm eventi 1-2-3-4-5 diye gider.Bunlardan istediğinizi kullanabilirsiniz.

Önce create eventine:

Kod: http://www.realses.com/#

alarm[1]=900

Bu kodu yazmamızın nedeni alarm[1]'i 30 saniyeye ayarlamaktı.Aslında alarm'ları alarmlı saate benzetebiliriz.Nasıl saati sabah 9'a ayarlayınca saat 9da ötüyor.Alarmda aynı şekilde.Zaman değerimizi atıyoruz ve alarm[1] devreye girdiğinde olacak olayları belirliyoruz.Bu kadar basit.
Bu arada bazılarınız içinden kesin 30 saniyeye ayarladıysak neden orada 900 yazıyoruz diyordur.Bunun nedeni gml'de alarmlarda 30=1sn yani 30 değeri 1 saniyeye eşittir.30 saniye olması için 30.30=900.


l3u3q.png



Evet alarmımızı kurmayı öğrendik.Şimdi alarm zamanını doldurunca olacak olayları yazmayı öğrenecez.

Şimdi şurası çok önemli.Biz createde alarm[1]=900 yazmıştık.Bu yüzden eventlerden alarm1'i seçmeliyiz.alarm[5]=900 yazan biri alarm5'i seçmeli.

Şimdi alarm eventinde değerini atadığımız alarmı seçiyoruz.Biz alarm1'i kullandık.Alarm1 eventini seçicez.


l3u7d.png



Evet eventi seçtikten sonra kod olarak olacak olayları yazıcaz.Biz mesaj göstertecektik.Bunun için show_message fonksiyonunu kullanıcaz.


Kod:

show_message("30 saniye doldu dostum :) /Salvatore")

Anlamını biliyorsunuz.mesajı_goster("30 saniye doldu dostum....")


l3ufw.png



Şimdi burada çok önemli bir şey daha anlatıcam.Biz oyunumuzda alarmı create eventinde tanımladık.Yani obje ilk oluştuğunda alarm1=30 saniye yani 900 değerine eşit olucak.Peki bu 30 saniye dolduğunda mesaj gösterildikten sonra tekrar alarm devreye girecekmi?Alarm 1 kere tamamlandıktan sonra bidaha devreye girmiyecek çünkü biz sadece obje oluştuğunda 30 saniyeye ayarladık.Eğer biz alarm1 tamamlandığında olacak olaylar arasında tekrar alarm1'i 30 saniyeye ayarlarsak bu döngüye giricek ve her 30 saniyede bir 30 saniye tamamlandı diyecek.

Yani alarm1 eventine createdeki gibi alarm[1]=30 dersek bu alarm hiç bitmez her 30 saniye sonunda bir mesaj gösterir.İsteyenlerde bunu öğrenmiş oldu.Odamızı oluşturup obj_alarm'ı koyuyoruz.Ve 30 saniye bekliyoruz.Ve ekrana mesajımız geliyor.
 

dragatla

Katılımcı Üye
6 Ocak 2013
661
0
Ben alarmın sonradan etkin olmasını istiyorum bende 1 saniyede 1 yumurta kazanıyoruz alarm sistemiyle yaptım fakat tavuk alınca yumurta artmaya başlasın istiyorum ben nasıl yaparım ?
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.