Değişken dediğimiz örnek ile açıklamak gerekirse diyelim bizim bir karakterimiz var ve karakterin bir can'ı olmasını istiyoruz.Create eventine can=100 diye yazdığımız şey değişken yerine geçer.Bir nevi bilgi deposudur.Ve bu bilgi deposunun içindeki bilgileri kullanabilir,değiştirebilir,azaltabilir,çoğaltabilir ve daha birçok şey yapabilirsiniz.
Değişkeni sadece can olarak algılamayın mermi,şarjör,para,puan,aklınıza ne geliyorsa istediğiniz herşeyi tanımlayabilirsiniz değişken olarak.
Değişken Türleri
Değişkenler 3'e ayrılır local,global ve normal değişkenler.
Local:Sadece tanımladığınız objede kullanabilirsiniz bu değişkeni.
Tanımlaması ise: local.degisken=... tarzında olur.Ve obje içinde kullanırkende local.degisken tarzında kullanılır.
Global:Global o oyun içinde her objede heryerde kullanılabilir.Yani oyunun tamamında kullanılabilir bir değişken türüdür.
Tanımlaması ise:global.degisken=... tarzında olur.Ve objeler içinde kullanırkende global.degisken tarzında kullanılır.
Normal:Normal değişken benim en çok kullandığım değişken türüdür.Her objede kullanılabilir ama kullanım şekilleri farklıdır.
Tanımlaması ise: degisken=... tarzında olur.Ve tanımladığınız obje içinde degisken=... tarzında kullanırsınız.Ancak tanımladığınız obje değilde başka bir objede kullanmak istiyorsanız tanımladığınızobjeismi.degisken tarzında kullanılır.Bir örnek verelim mesela.Bizim bir obj_karakter'imiz var ve obj_karakter'imizin can adında bir değişkeni var.Bu değişkeni karakter objesinde direkt olarak can şeklinde kullanırsınız ama başka bir objede obj_karakter.can olarak kullanmanız gerekir.
Aynı zamanda değişkeni var degisken=... tarzındada tanımlayabilirsiniz.
Değişken Tipleri
String:String yazı değişkenidir.degisken="...." şeklinde tanımlanır.
Integer:Sayı değişkenidir.degisken=123 şeklinde tanımlanır.
Bool:True veya false olarak kullanılan değişkendir.degisken=false veya degisken=true şeklinde tanımlanır.True=doğru false=yanlış demektir.
Değişkeni sadece can olarak algılamayın mermi,şarjör,para,puan,aklınıza ne geliyorsa istediğiniz herşeyi tanımlayabilirsiniz değişken olarak.
Değişken Türleri
Değişkenler 3'e ayrılır local,global ve normal değişkenler.
Local:Sadece tanımladığınız objede kullanabilirsiniz bu değişkeni.
Tanımlaması ise: local.degisken=... tarzında olur.Ve obje içinde kullanırkende local.degisken tarzında kullanılır.
Global:Global o oyun içinde her objede heryerde kullanılabilir.Yani oyunun tamamında kullanılabilir bir değişken türüdür.
Tanımlaması ise:global.degisken=... tarzında olur.Ve objeler içinde kullanırkende global.degisken tarzında kullanılır.
Normal:Normal değişken benim en çok kullandığım değişken türüdür.Her objede kullanılabilir ama kullanım şekilleri farklıdır.
Tanımlaması ise: degisken=... tarzında olur.Ve tanımladığınız obje içinde degisken=... tarzında kullanırsınız.Ancak tanımladığınız obje değilde başka bir objede kullanmak istiyorsanız tanımladığınızobjeismi.degisken tarzında kullanılır.Bir örnek verelim mesela.Bizim bir obj_karakter'imiz var ve obj_karakter'imizin can adında bir değişkeni var.Bu değişkeni karakter objesinde direkt olarak can şeklinde kullanırsınız ama başka bir objede obj_karakter.can olarak kullanmanız gerekir.
Aynı zamanda değişkeni var degisken=... tarzındada tanımlayabilirsiniz.
Değişken Tipleri
String:String yazı değişkenidir.degisken="...." şeklinde tanımlanır.
Integer:Sayı değişkenidir.degisken=123 şeklinde tanımlanır.
Bool:True veya false olarak kullanılan değişkendir.degisken=false veya degisken=true şeklinde tanımlanır.True=doğru false=yanlış demektir.