İlk olarak bir obje bir tanede sprite oluşturuyoruz eğer ilk dersi okuyanlar varsa obje ve sprite oluşturmayı bilmeleri gerekir.Ama ben ne olur ne olmaz yine göstereyim.
Obje veya sprite oluşturmak için 2 seçeneğimiz var arkadaşlar.
Birisi ilk derste gösterdiğim kısayollar diğeri ise sol panelden oluşturmak.
Kısayoldan Obje Veya Sprite Oluşturma
Pac-man simgesi olan sprite,top simgesi olan obje kısayoludur arkadaşlar.
Normal Obje Veya Sprite Oluşturma
Hangisinden oluşturacaksanız sağ tıklayıp Create **** ye tıklayıp oluşturabilirsiniz.
Evet 1 obje 1 tanede sprite oluşturduk.Aşağıdaki gibi pencereler geldi ve object1 ve sprite0 adlarında öğeler oluştu.
Şimdi bizim işimiz objeyle olduğu için Sprite Properties : sprite0 adlı pencereyi kapatıyoruz.Onu oluşturtmamdaki amaç nasıl oluşturulduğunu öğretmekti.Obje nasıl oluşturulur öğrendik.Şimdi eventleri öğrenecez.
Öncelikle event nedir ?
Event'i olacak olay gibi tanımlayabiliriz.Daha iyi örnek ile açıklamak gerekirse.
Diyelimki biz obje oluşturduk oyunumuzu yapacaz.Oyunumuz duvarlara değmeden geçme oyunu olduğunu düşünün.Duvarlara değdiğinde yanmasını istiyoruz.Bunu collision eventini ekleyip collision olayı gerçekleşince olacak olayıda kodlar ile yazıp yapabiliriz.
Şimdi mantığı anladıysak eventlerin nasıl kullanıldığını öğrenelim.
Event oluşturmak için oluşturduğumuz objenin penceresine gelip yukarıdaki resimde gösterilen add event butonuna basmalıyız.
Bastıktan sonra yukarıda kutucuk içine alınan pencere gelicektir.İşte bu pencerede hangi eventi eklemek istiyorsanız onu seçmelisiniz.
Biz örnek olması açısından bir event seçiyoruz.Örneğin create eventini seçelim..
Yukarıdaki gibi create eventi eklenir.
Create eventi obje oluşturulduğunda devreye girer.Şimdi obje oluşturulduğunda ne olmasını istiyorsak kod halinde ekleyebiliriz.Peki bunu nasıl yapıcaz.
Bunu yapmak için ise obje penceresinin sağ bölümündeki control paletini seçip kod simgesini action bölümüne sürüklemeliyiz.
Sürükledikten sonra aşağıdaki resimdeki gibi kod editörü açılıp action bölümüne bir kod sayfası eklenir.
Resim, takriben 24% (600x374) ölçeklenmiştir. Orjinal boyutta (781x486) görmek için bu çubuğa tıklayın. Yeni bir pencerede açmak için resme tıklayın.
Şimdi buraya obje oluşturulduğunda olacak olayları kod olarak yazabiliriz.Ancak bu dersimizde bunu yapmıyacağız.Çünkü konumuz eventlerin kullanımı.Şimdi event nasıl eklenip nasıl kullanılacağını öğrendik.
Şimdi ise hangi event ne işe yarar onları öğreneceğiz.
Obje odada her başladığında ve obje her oluşturulduğunda bu evente yazdığınız kodlar uygulanır.
Mous ile bastığınız zaman buraya eklenen kodlar uygulanır.Tabi mouse ile sağ,sol,orta vs. tıklamalara göre değişir.
Yok olma eventidir.Obje yok olunca buraya yazdığınız kodlar uygulanır.
Bu event birçok kola ayrılır.Örneğin oyun başlayınca,oda bitince,animasyon bitince,odanın dışına çıkılırsa,path bitince gibi.Buradan hangisini seçtiğinize bağlı olarak o olay gerçekleşirse buraya yazdığınız kodlar devreye girer.
Bu event ise belli bir zaman dilimi sonra buraya yazdığınız kodların uygulanmasını sağlar.Alarm'ları ileriki derslerde ayrı bir şekilde anlatıcam.
Bu eventte spriteler ile ilgili,çizimler ile ilgili ve bazı olayları kullanabilirsiniz.Ve bu eventi eklediğinizde sprite silinir.Spriteyi bu eventin kodlarında draw_sprite fonksiyonu ile tekrar çizdirmemiz gerekir.
Neredeyse en çok kullanılan eventtir.Sürekli aktif haldedir.Örnek vermek gerekirse karakterin hareket kodlarını bu event ile yazmalıyız.Yani tekrar eventidir hep aktiftir.Bir koşul gerektirmez.
Seçtiğiniz klavye tuşuna bir kere basılırsa buraya yazdığınız kodlar işlenir.
Çarpışma eventidir.Seçtiğiniz iki obje çarpıştığında buraya yazdığınız kodlar işlenir.
Seçtiğiniz tuşu bıraktığınızda buraya yazdığınız kodlar işlenir.
Burada seçtiğiniz tuşa bastığınız zaman buraya yazdığınız kodlar işlenir.
Evet bu dersimizinde sonuna geldik arkadaşlar.Bu dersimizde nasıl obje,sprite vs.. oluşturulur,eventler ve eventlerin kullanımlarını öğrendik.