Ignite

Shift-TR®

Özel Üye
27 May 2012
2,834
0
ürpriz kavramını sevemedim bir türlü, hep kötüleri karşıma çıktı sürprizlerin; belki de ondandır. Ama hani hiç beklenmedik ve olumsuz dönemlerde karşınıza çıkan güzellikler vardır ya “nereden çıktı bu şimdi, iyi ki de çıktı..” dediğiniz, işte öyle bir oyun şu an konuğumuz. Indie oyunların AAA oyunlara ufaktan kafa tutmasının sinyallerini verdiği şu dönemde Ignite sessiz sedasız piyasaya çıktı. Millet NFS: The Run’ı bekleyedursa veya F1 2011 ile bilindik yarışların içine dalıp gitmiş olsa da… Daha önce Fortix 2 ile adını duyuran bağımsız yapımcı ekip Nemesys Games ellinden çıkan yarış oyunu bakalım nasıl?

Toplıycam puanları, vurucam kırbacı, vurucam kırbacı! Altın Kupa benim olucak!

Ignite, eğer ucundan kıyısından da olsa yarış oyunlarıyla uğraşmışlığınız varsa, size pek yabancı gelebilecek, öyle araba yarışı oyunu kavramını baştan oluşturmuş bir oyun değil. Oyunu açtığımızda ilk dikkat çeken, yapımın Türkçe geliyor olması. Eğer Steam’i Türkçe olarak kullanıyorsanız oyun da bu şekilde açılıyor ve daha ilk dakikadan sempatimizi kazanıyor. Çok dikkat çekmeyecek bir iki yerde harf hatası olsa da, çeviri içerisindeki cümlelerin gayet temiz ve anlaşılır. Yapım yarış adına Mücadele, Serbest Oyun ve Çoklu Oyun seçeneklerini sunuyor bize. İlk iş olarak, diğerlerine bakmadan Mücadele moduna daldım takdir edersiniz ki. Bizi karşılayan bir deneme pisti ve bir de tek bölüm oldu ilk etapta, sonrasında oyunda ilerledikçe ve yarışları kazandıkça aynı bölümde yeni alanlar ve yeni bölümler açıldı peş peşe. Herhangi bir senaryoya ihtiyaç duymayan yapım bizi yarışı göbeğine bırakıveriyor, şaşırmadım, yadırgamadım da. Artık yarışmak için illa ya sokak serserilerine kafa tutmak, ya polislere mama yedirmemek veya efendim dünyanın en iyi yarışçısı olmak gibi konulardan içime fenalık geldi. O bakımdan gayet kemiksiz bir şekilde yarışa dalmak bünyeyi ferahlattı son tahlilde.


Bu araba bir yerlerden tanıdık geliyor ama nereden!

Yarışa gayet kıytırık arabalarla başlıyoruz, bunu bir uyarı, bir abi nasihati, bir dost tavsiyesi olarak alın ki; çabuk sıkılıp oyunu terk etmeyin. Zira bu kıytırık arabaların sürüş dinamikleri de hayli kıytırık olmakla birlikte, ileriki bölümlerde açılan arabalarla “oha layn noluyoruz!?” dedirtecek kadar iyi yol tutuşu ve teknik kabiliyetlere sahip araçların sahibi olabiliyoruz. Hatta bir indie oyundan beklenmeyecek kadar iyi araçlar ve onların sürüşlerini görünce şaşıp kalacaksınız, ben kaldım şahsen. Ne var ki bu konuda merak edilen bir ayrıntı olacaktır muhakkak, o da araçlarda modifikasyona izin var mı yok mu? Yapımcı ekip buna pek onay vermemiş, lakin şöyle bir güzellik yapmışlar. Araçların şekil şemallerini, daha doğrusu renklerini ve üzerlerindeki logoları yeni desenler gelip de değiştirdiğinizde, yarış içerisinde kazanacağınız puanlara (evet az sonraki konum bu) ya da süre ile ilgili durumlara doğrudan doğruya müdahale edebiliyorsunuz. Anlatıcam bunları.


Yarış alanları dahilinde, değişik mimarilere sahip bir yapım var karşımızda!

Alışık olduğumuz yarış oyunları gibi dedik Ignite için, yarışların oturtulduğu temel hariç tabi. Nihayetinde farklı bir yapımın da oyun severlerin karşısına birkaç farklılıkla çıkmış olması, gereklilik arz eden bir durum. En azından ben öyle düşünüyorum, şu copy / paste yarış oyunlarından bıkmış biri olarak. Yarış esnasında herkesin müdavimi ve müptelası olduğu “nitro” muhabbeti bu oyunda da geçerli. Yalnız bir farkla, “nitro barı” tarzında bir kavramı kullanmıyor oyun, onun yerine puan esaslı bir nitro kullanımı var. Yarışta hızlı gittikçe ve çevredeki sinyalizasyon materyallerine çarptıkça puan topluyoruz ve bu sayede kullanımlık nitromuz oluyor. Oyundaki yarış çeşitleri Yarış, Eleme ve Geri Sayım. Şimdi neden nitro konusunun ardından tepe taklak bunları belirttim; şöyle ki, Geri Sayım yarışında nitro puanımız 9999 olarak geliyor ve yarışın adından da anlayabileceğiniz üzere bu sayı sürekli geriliyor hızla. 0 olunca diskalifiye oluyor ve pistlere elveda diyorsunuz. Bunun olmaması için nitroyu gayet cimrice kullanıp, çevredeki malzemelere elimizden geldiğince çarpmak gerekiyor. Yarış oyunlarının olmazsa olmazı “Kaydırma” ise bize fazladan puan kazandıran bir başka durum. Yukarıda bahsettiğim desen veya logolara göre puan ve zaman kazanım olayı ise, renkten renge değişiyor ve bazı renklerde çarptığınız materyalden kazandığınız puanın yüzdesi de ek olarak hanenize yazılıyor veya araç takibi yaparken kazandığınız puanlar katlanıyor vs. Her araç için 5 ayrı renk + logo var ve aşağı yukarı her araçta hepsi birbirinin aynı işe yarıyor. Tek fark renkler ve desenler (bu ikiliyi kaç kez yazdım?).
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.