Nasıl Oyun Programlanır

Orlion

Uzman üye
18 Ocak 2012
1,755
0
YokGibiBişey
Herkese merhaba; şimdi paylaşacağım yazı, oyun programlama için benim şimdiye kadar gördüğüm en yalın ve en faydalı kılavuz olma özelliğine sahip. Çok önceleri gördüğüm bu yazıyı o gün bu gündür bilgisayarımın bir köşesinde bulunduruyordum ve ara sıra sitemde paylaşmayı düşünsem de sürekli unutuyordum. Ne diyelim, şimdiye nasipmiş. Başlamadan önce söyleyeyim, bu kılavuz benim değildir ve orijinali de bir Türkçe kaynaktır. Ancak kılavuzdaki bazı yazım hataları vardı ki benim de yaptığım şey onları düzeltip kılavuzu iyice pürüzsüzleştirmek oldu. Umarım ki faydalı olur çünkü bana çok faydası oldu zamanında. Kesinlikle bu kılavuzu bilgisayarınızın bir köşesinde saklamanızı tavsiye ederim. Kılavuzu görmek için yazının devamını okuyabilirsiniz… Nasıl Oyun Programlama Öğrenilir Diyorsan Sana nelerin gerekli olduğu ve hangi kitapları okuman gerektiği hakkında bir patika çizebilirim.. 1) İlk başta İngilizcen yoksa fazla ileri gidemezsin. Kusura bakma çünkü Oyun Programlama konusuyla ilgili Türkçe hiçbir “ADAM GİBİ KAYNAK” yok (Bu işi öğrenmek; “İşte benim ben!” diyebilmek için abartmıyorum belki de 30 bin sayfa okuyup öğrenmen gerekir.). Ama eğer İngilizce biliyorsan al sana ikinci şartımız: 2) İnanılmaz azim… Oyun Programlama en nihayetinde bir kapsamlı Uygulama Programcılığı olup öğrenmesi çoook uzundur. Eğer bunu gerçekten istemiyorsan daha yolun başındayken vazgeçersin ki belki de boşu boşuna 6 ay, 1 sene emek harcamamış olursun. Eğer yeterli azmin varsa sana altın bir söz: HİÇ BİR ZAMAN AZMİNİ KAYBETME… 3) Bu şart çook basit; kısaca ZAMAN’a ihtiyacın var çünkü kimse o kadar bilgiyi kafana HAP yapıp sokamaz. Bilgisayar Programlamayı ÖĞRENMEK demek eline kalem, kâğıt, kitap ve bilgisayar alarak ilk başta okumak sonra önemli yerlerin altını çizmek, ardından o kodları yazıp programı oluşturmak ve en sonunda da öğrendiğin şeylerle kendine özgü (kitaba bakmadan veya bağlı kalmadan) yeni bir örnek oluşturmak demektir. En ufak ve basit bir konunun en ufak parçası için bile bunu yapmalısın. Bu da çook zaman gerektirir. 4) Her şey için gerekli olan şartlardan biri PARA; çünkü bir çook kitap satın alman gerekecek ve bu kitaplar yabancı ülkelerden getirilecek. Ben Amazon.com’u öneririm; git ve oradan al, fazla bir fark ödemiyorsun ulaştırmaya. Neyse, bu para faktörünün kitaplarla ilgili olan kısmını; belki onları pdf formatında online olarak bularak da çözebilirsin. Bilmem nasıl yaparsın artık… Önemli olan maddeleri yazdığımıza inanıyorum. Öte yandan sırasıyla okuman gereken kitapların bir listesini yazıyorum ki bu sırayı takip ederek yolunu kaybetmeden bir şeyler öğrenebilesin. 1) Her şeyden önce bir Programlama Dili öğrenmen gerekiyor ki BU DİL KESİNLİKLE VE KESİNLİKLE C++/C DİLLERİDİR. BAŞKASI OLMAZZ!! C# bile olmaz, bana güven. Oyun Programlama sadece C++ ile PROFESYONEL ANLAMDA YAPILABİLİR. Diğer dillerle de tabi ki Oyun Programlanabilir. Hatta paket programlarla bile oyun yapılabilir. Ama bunlar ticari değeri olan kaliteli oyunlar olamazlar. Neyse; gelelim C/C++ dillerini nereden öğreneceğine. Sana kitap adları yazıyorum: A) Nesne Yönelimli C++ Programlama Kılavuzu – Robert Lafore (Türkçesi var: ALFA YAYIN, sakın kaçırma çok iyi) Bu kitap sayasinde hiçbir programlama geçmişin olmasa bile en baba dillerden C++’a balıklama dalarak onu öğrenebilirsin.. (Ben de tavsiye ediyorum, piyasadaki en süper kitaplardandır kendisi. Kitabın üzerinde “Uzmanlar İçin” yazdığına bakmayın, hiçbir programlama geçmişiniz olmadan sizi uzman yapıyor kitap – yasirkula) B) Sonra C Tüm Sürümler İçin – ALFA YAYIN – Orijinalinin adı: C Complete Reference Bu kitap sayesinde C++’ın C alt kümesine iyi hakim olursun. C) Sonraysa Visual C++.NET – ALFA YAYINLARI Bu kitabı okuyarak derleyici olarak seçmiş olacağın Visual C++.Net derleyicisinin hakimi olursun. UNUTMADAN; SAKIN VİSUAL C++’dan başkasını seçme, Borland da Symantec de işe yaramaz.. Sen beni dinle: derleyici olarak Visual C++ 2) Bu kitapları okuduktan sonra artık bir hayli programlama biliyorsun demektir (İnan bana okullarda öğrenebileceğinden 2 kat fazla hatta..) Sırada öğrenmen gerekenleri sayarsak: WIN32 APPLICATION PROGRAMMING DIRECT-X (DirectDraw, Direct3d vb…) VERİ YAPILARI, ALGORİTMALAR, YAPAY ZEKA vb… Şimdi bütün bunlara beraber başlaman için İngilizce Oyun Programlama kitapları var. İşte sana onlardan hangilerini sırasıyla okuman gerektiğini yazıyorum: Game Programming ALL IN ONE (Premier Press) Tricks Of The Windows Game Programming 1. cilt (Sams Press) Introduction to 3d Game Programming (Worldware Press) Tricks Of The Windows Game Programming 2.Cilt (Sams Press) Bu seviyede artık Oyun Programlama hakkında azımsanmayacak bilgiye sahip olacaksın ki bu sırada toplamda yaklaşık olarak 8000 sayfa kitabı bitirmiş olacaksın. Sonrasında sana 3d ve Directx konularına iyice yönelmeni ve o konuları tamamen öğretecek bir kitap okumanı tavsiye ederim ki bu aşamadan sonra hiç de zor olmayacaktır (Çünkü zaten hepsi hakkında belli bir bilgi birikimin olacaktır.). Bu aşamada önerdiğim kitaplar ise şunlar: Beginning Direct3d Game Programming (Premier Press) Advanced 3D Game Programming With Directx 9.0 (Worldware Press) Buradan sonra Memory Management, Data yapıları ve Algoritmalar ile ilgili bir kitap oku. Artık onu kendin seçersin. Ayrıca yapay zeka ile ilgili sağlam bir kitap da şart. Bu arada şu kitapları da bir zahmet okursun. Ek bilgi verirler, artık senin için çerez konumundalar çünkü: Programming Role-Playing Games With Directx 9.0 (Premier Press) Strategy Game Programming With Directx 9.0 (Premier Press) Bundan sonra ise bir hayli kaliteli oyunlar yapmaya başlayabilirsin. Gerisinde ne okuyacağını söylememe gerek yok, zaten bunları yaparsan çoktan kendi başına ne okuyabileceğine karar verecek pozisyona gelmiş olacaksın.

Alıntıdır//
 

Protokoly

Uzman üye
28 Tem 2013
1,214
0
İstanbul
Emeğine sağlık :D Yazı tipi insana huzursuzluk veriyor :D yazı tipini değiştir :D insanın okuyası gelmiyor
üşengeçliği tutuyor :D
 
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.