THT Coder Club

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

cor-vo

Yaşayan Forum Efsanesi
23 Tem 2013
7,985
1
122
THT Coder Club Amacı:
Programlama işlerine başlamak isteyenlere ilham ve bilgi vermek, bu konu hakkında kendilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır.

THT Coder Club açılırken Solo-Türk 'den gerekli izinler alınmıştır.

Kulüp Kuralları:
-Forum kuralları geçerlidir.

-Kulübe üye olmamış olanlar da paylaşım yapabilirler.


Kulüp Başkanı
corvo9394

--Onursal Coderler--
'Black-King(Onursal/Bilgin Coder)
Uzmaniz(Forum Ar-Ge Tim Lideri )
Dark-Man(Onursal-Bilgin Coder)
sanaliska (kulüp kurucusu)
--
Whisber(C# Coder)
stokw(Grafikçi Coder)
TheEos (Undetected)
'Black-VR 7 (C# Coder)
MaskHacker (Genel Coder)
CyBerStar (New Coder)
Black-Lotus


Kulübümüze destek olan herkese teşekkür ederiz.
sanaliska arkadaşımıza, kulübe verdiği destek için çok teşekkür ederiz.
 
Son düzenleme:

sanaliska

Katılımcı Üye
29 Haz 2014
419
0
.

cor-vo

Yaşayan Forum Efsanesi
23 Tem 2013
7,985
1
122
Neyse hadi başlayalım, öncelikle C++'dan.

Program : Toplama İşlemi
Kod:
Kod:
#include <iostream>
using namespace std;

int main() {
    float x,y;
    cout << "Birinci Sayi : ";
    cin >> x;
    cout << "Ikinci Sayi : ";
    cin >> y;
    cout << "Toplam : " << x+y;
    system("PAUSE");
    return 0;
}

Buradaki include ile kütüphanelerimizi belirledik, using namespace std; kullanarak ise alt şeylerimizi belirledik. eğer bu kodu kullanmasaydık cout ve cin kodlarını std::cout şeklinde kullanacaktık. tabii ki bu kod bizi bu kalabalıktan kurtardı;

float ile değişken oluşturduk hemde x,y adında. siz isterseniz int, isterseniz double yapabilirsiniz ancak ben float tercih ederim çünkü virgüllü işlemleride yapabiliyor. çünkü int sadece tamsayıdır.

cin ile kullanıcıdan girdi alıyoruz. kısaca anlatmak gerekirse cin >> x; demek kullanıcının gireceği şey bizim x'imize atanacak demektir. bu kod ile x'in değerini değiştiriyoruz. (kullanıcıya bağlıdır.)
system("pause") kodumuz ise program ekranda kalması içindir. Programlar işlerini bitirdiklerinde kapanırlar. Fakat bu kod programı durdurduğu için programın kapanmasını önler. Aynı şeyi cin kullanarak ta yapabiliriz. cin ile kullanıcıdan bir şey girmesi için programı bekletebiliriz.
 

sanaliska

Katılımcı Üye
29 Haz 2014
419
0
.
New Coderler En Çok Yapılan Hata

AYeni coder arkadaşlarımızın yaptığı en büyük hata source kodlar ile program yapıp ardından kendisi yapmış hissi vererek ya da öyleymiş gibi anlaşılmasına yol açmaktır.
Source kodlarla program yapmak yerine o kodlaın mantığını anlamanız sizin için en doğrusudur.
Aksi taktirde size yazılacak şey
Kod:
kod çalmışsın
bu sizi yıdırır ve önünüzü keser.
Bu konuda dikkatli olalım :)
 

cor-vo

Yaşayan Forum Efsanesi
23 Tem 2013
7,985
1
122
Programlama öğrenmekte birinci kural araştırmaktır. Uzman birinden öğrendiklerinizle kalırsanız her zaman kaybedersiniz. Sürekli araştırın, sürekli kod bilginizi geliştirin. İlerde işinize yarayacak.

Ayrıca algoritmayı da unutmayalım. :)
 

cor-vo

Yaşayan Forum Efsanesi
23 Tem 2013
7,985
1
122
Source kullanmak kötü demiyoruz, source kullanın ama öyle kafanıza göre düzenlemeyin, aynı zamanda geliştirin. Source bile olsa siz geliştirmişsiniz hem sizin de emeğiniz olur hemde azıcıkta olsa pratik yapmış olursunuz. :)
 

sanaliska

Katılımcı Üye
29 Haz 2014
419
0
.
Source kullanmak kötü demiyoruz, source kullanın ama öyle kafanıza göre düzenlemeyin, aynı zamanda geliştirin. Source bile olsa siz geliştirmişsiniz hem sizin de emeğiniz olur hemde azıcıkta olsa pratik yapmış olursunuz. :)

katılıyorum :)
source kodlar zaten bilmeniz gereken şeylerdendir ama bu bildiklerinizi doğru kullanmak sizeri prof yapar :)
 

cor-vo

Yaşayan Forum Efsanesi
23 Tem 2013
7,985
1
122
C++'da değişken tipleri

Değişken tanımlanırken kullanılan değişken tiplerini işleyeceğiz.

Bundan önceki mesajımda şöyle bir değişken tipinden bahsetmiştim:

Kod:
int x;

İşte buradaki int terimini [ki açılımı "integer"'dır(İngilizce dilinde-Türkçesi tamsayı)] kullanarak "i"'yi bir tamsayı olarak tanımlamamıza yarıyor.

Şimdi gelelim en çok kullanılan tiplere.:

1---:Char : "Char" tipi değişkenler +127 ile -128 arasındaki tamsayıları tutan değişken tipidir.Boyutu 1 byte'dır. Örnekler:
Kod:
 char a;
   char x,y,z;
   char cevap='E';


2---İnt : 'İnt' tipi değişkenler -32768 ile +32767 arasındaki sayıları tutmak için kullanılırlar. Bellekte 2 byte'lık yer kaplarlar. Örnekler:
Kod:
int a;
int x,y,z;
int sayi=10;

3---Float : 'Float' tipi değişkenler -3.4E-38 ile +3.4E+38 arasındaki ondalıklı sayıları temsil eder. Bellekte kapladığı alan 4 byte'dır. Örnekler:
Kod:
float ortalama;
float boy=1,60;
float pi=22/7;

4---Double : 'Double' tipi değişkenler -1.7E-308 ile +1.7E+308 arasındaki ondalıklı sayıları temsil eder. Bellekte kapladığı alan 8 byte'dır. Örnekler:
Kod:
double ortalama;
double boy=1,55;
double pi=22/7;


5---String : 'String' tipi değişkenler yazıları temsil eder. Örnekler:
Kod:
string merhaba;
string hoscakal='Hoşçakal';


6---Bool : 'Bool' tipi değişkenler sadece iki değer alabilir:
--true (yani 1 veya doğru)
--false (yani 0 veya yanlış)
Örnek:
Kod:
bool a;
bool x = true;
bool k = false;


İşaret Bildiricileri
'signed' ve 'unsigned' yani işaretli ve işaretsiz olmak üzere iki çeşit işaret bildirici bulunmaktadır. 'unsigned' bildiricisi sayının işareti olmasına rağmen işareti göz ardı eder. İşaret bildiricileri tüm değişken tipleri için kullanılır.'signed' tipinin sayının değerinde bir etkisi yoktur ve kullanılmaz. Örnek:

Kod:
Unsigned int a;
unsigned char c;


Uzunluk Bildiricileri
'short' ve 'long' yani kısa ve uzun olmak üzere ikiye ayrılır. 'short' uzunluk bildiricisi sadece int sayı tipine uygulanmaktadır. 'long' bildiricisi ise int, float ve double değişken tipleriyle birlikte kullanılır.Örnek:

Kod:
short int n;
long double k;
unsigned long float e;


Evet arkadaşlar, bu dersimiz de bu kadar.
 

cor-vo

Yaşayan Forum Efsanesi
23 Tem 2013
7,985
1
122
C++ değişken tipleri

c++++++.png
 

cor-vo

Yaşayan Forum Efsanesi
23 Tem 2013
7,985
1
122
Python Tkinter // Görsel programlama

Tam konu: http://www.turkhackteam.net/diger-p...5-python-tkinter-guili-program-baslangic.html

evet herkese merhaba arkadaşlar bugün gördüğünüz gibi sizlere python'da pencereli, kullanıcı arayüzlü bir program yapmayı göstereceğim.

Öncelikle kaynak kodlarını tamamen veriyorum, sonra kodların ne işe yaradığını tek tek açıklayacağım. Tkinter dışında webbrowser (butona tıkladığında varsayılan tarayıcıda site açıyor) da kullandım.

Tüm kodlar:

Kod:
# -*- coding: cp1254 -*-

#__________________________________

import Tkinter
import tkMessageBox
import webbrowser

#değişkenler

#############


#penceremizi oluşturuyoruz
pencere = Tkinter.Tk()

#penceremizi düzenleyelim
pencere.title("corvo9394")
pencere.geometry("345x150")



#programda olacak görevlerin kodları

def THT():
   webbrowser.open("http://www.turkhackteam.net")


def Hakkinda():
   tkMessageBox.showinfo("Hakkinda", "Bu program corvo9394 tarafindan hazirlanmistir. Python ile yazilmistir.")


#Programda olacak butonlar ve labeller

labelyazi = Tkinter.Label(pencere, text="Lutfen asagidaki yerlerden birine tiklayin.")
thtbutton = Tkinter.Button(pencere, text="TurkHackTeam", command = THT)
hkdbutton = Tkinter.Button(pencere, text="Hakkinda", command = Hakkinda)

#Programca olacak butonlar ve labellerin yerleri


thtbutton.place(x=250, y=115)
labelyazi.pack()
hkdbutton.pack()

#Program kapanmasın diye kod

pencere.mainloop()

(...)

 
Son düzenleme:

cor-vo

Yaşayan Forum Efsanesi
23 Tem 2013
7,985
1
122
Değişken nedir?

Değişken (İng. variable), bilgisayar ve matematik biliminde sembolik bir ifade veya bir niceliği (miktarı) ifade etmek için kullanılan semboldür. Matematikte, değişken, sık sık bilinmeyen bir niceliğin (potansiyel değişiminin) tanımlanması için; bilgisayar biliminde ise, niceliğin depolanabileceği bir yer, alan ifade eder. Değişkenler, sıklıkla bilinen ve sabit olan değerlerle mukayase edilir.

Terim fizik ve mühendislik biliminde de benzer bir anlama sahiptir. Bir sistemin işletilmesi esnasında, bir deneyin gidişatı doğrultusunda, değişebilir olan değerlerin niceliğini ifade eder. Değişkenler genel olarak, parametrelerden farklıdır, bununla beraber bir bağlamdaki değişken, bir diğeri için parametre olabilir.

İstatistik uygulamalarında, değişken, kendi arasındaki veya zamanla değişimi beklenen, ölçülebilir bir faktör, karakteristik veya birey, bir şey veya bir sistemin özelliğini ifade eder.

---------------> Programlama dillerinde değişken tanımlama örnekleri <-----------------

C#
Kod:
string degisken = "Değişken";
   Console.WriteLine(degisken);

PHP
Kod:
 $Degisken = 'Değişken';
  echo $Degisken;

Python
Kod:
>>> degisken = "Değişken"
>>> print degisken
 

sanaliska

Katılımcı Üye
29 Haz 2014
419
0
.
vb.net değişken tanımlama eşleme

Kod:
Dim a As String = "asdx"
        Console.WriteLine(a)
        Console.ReadLine()

konsolda yapılmış birr çalışma örneğidir :)
a değişkeni tanımlanmış ve asdx sözcüğüne eşlenmitir.
 

sanaliska

Katılımcı Üye
29 Haz 2014
419
0
.
Programlamayı kendiniz öğrenin

Arkadaşlar yeni başlayanlara 2 tavsiyem var
1-Size yararı olabilecek bir kursa gidiniz.
2-Araştırarak kendiniz öğrenin

Arkadaşlar ben size 2. yi uygulamanızı öneririm çünkü kendi öğrendiklerinizi daha geç unuttursunuz
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.