THT Coder Club

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

sanaliska

Katılımcı Üye
29 Haz 2014
419
0
.
kod'un önemi

arkadaşlar kodlamanın önemi şu sözle vurgulanabilir.

Kod:
Kod Aklın Dilidir.

Akıl uçsuz bucaksız bir beyin fırtınasıdır ve kodlama da aynen böyledr
Kod:
kodlama ile imkansız denilecek bir şey yoktur.
bu sözcükleri bazı aradaşlar abartılı bulabilir ama sizin öncelikle bunu kafanıza yer etmeniz lazm
Kod:
kodlama ile yapılamayacak-imkansız die bir şey yok.
Kod:
Dark-Man'in dediği gibi hatasız kod olmaz

her odda bir hata bulunbilir fakat önemli olan bunu gizli tutabilmektir.
bu hataları kafanıza takmanz gerekmez :)
 
Son düzenleme:

Dark-Man

Kıdemli Üye
5 Ocak 2013
4,432
9
I Don't Know
arkadaşlar kodlamanın önemi şu sözle vurgulanabilir.

Kod:
Kod Aklın Dilidir.

Akıl uçsuz bucaksız bir beyin fırtınasıdır ve kodlama da aynen böyledr
Kod:
kodlama ile imkansız denilecek bir şey yoktur.
bu sözcükleri bazı aradaşlar abartılı bulabilir ama sizin öncelikle bunu kafanıza yer etmeniz lazm
Kod:
kodlama ile yapılamayacak-imkansız die bir şey yok.

Hatasız Kod Olmaz Diyede Bir Görüş Ekliyebilirsin :)
 

sanaliska

Katılımcı Üye
29 Haz 2014
419
0
.
C Sharp Programlama Dili/C Sharp hakkında temel bilgiler

C# kodları, C++ veya Visual Basic'ten farklı olarak direkt makine koduna derlenmez. Önce IL dediğimiz bir ara koda derlenir. Bu derlenen ilk kodun dosyasına assembly denir ve uzantısı exe'dir. Bu dosya çalıştırılmak istendiğinde ise .Net Framework devreye girer ve IL kodu makine koduna dönüştürür, (alttaki şekle bakınız) böylelikle artık kodu bilgisayar anlayabilir. İşte bu yüzden de yazdığımız programın bir bilgisayarda çalışması için o bilgisayarda .Net Framework programının kurulu olması gerekir, çünkü .Net Framework IL kodu bilgisayarın anlayabileceği koda çevirir. .Net Framework, oluşturduğu makine kodlarını geçici bir süreliğine belleğe koyar, eğer aynı kodlar tekrar çalıştırılmak istenirse tekrar IL koddan makine koduna dönüşüm yapmak yerine bu belleğe kaydettiği makine kodlarını kullanır. Bu yüzden oluşturduğumuz programımızı ilk çalıştırdığımız zaman programımız biraz yavaş çalışabilir, ancak daha sonraki çalışmalarda oldukça hızlanacaktır.

C#'ta kodun direkt makine kodu yerine, önce IL koda çevrilmesinin bazı avantajları vardır. Bunlardan en önemlisi programımızın farklı işletim sistemlerinde çalışmasının eskiye oranla çok daha kolay olmasıdır. Çünkü makine kodu taşınabilir değildir, programları direkt makine koduna derlediğimiz zaman ilgili programın belirli bir işletim sistemine göre derlenmesi gerekir. Halbuki IL kod taşınabilirdir, ortak bir koddur, işletim sistemlerindeki çeşitli programlar vasıtasıyla makine koduna dönüştürülebilir. Örneğin Windows'ta bu işi .Net Framework yaparken, Linux'ta Mono yapabilir. Bu kitap C#'ı Windows üzerinden anlatacaktır. Ancak kitabın Linux'ta C# kullanımı kısmında ayrıca Linux'ta C# ile program geliştirme de anlatılacaktır.

C_sharp_running.GIF

C# kodlarını derleme

Son bir-iki bölüm dışındaki bütün kodları Not Defteri'nde (notepad) yazacağız. Aslında Visual Studio adında son derece gelişmiş ve işimizi son derece kolaylaştıran bir editör yazılımı var. Ancak bizim buradaki amacımız gelişmiş kurumsal yazılımlar geliştirmek yerine C#'ı tam anlamıyla öğrenmek olduğu için bu gelişmiş yazılımı kullanmayacağız. Not Deferi'nde yazdığımız kod dosyasına "cs" uzantısı verip .Net Framework programıyla birlikte gelen csc.exe derleyicisi ile derleyeceğiz. Bu derleyici komut satırında çalışıyor ve dolayısıyla da kodumuzun derlenmesi için komut satırında kod yazacağız. Yani .Net Framework programı hem kodumuzu derlemek için, hem de programımızın çalışması için gerekli. .Net Framework'u herhangi bir download sitesinden ya da Microsoft'un resmî sitesinden ücretsiz olarak indirip bilgisayarınıza kurabilirsiniz. Vista kullanıyorsanız çok büyük ihtimalle, XP kullanıyorsanız da bir ihtimalle .Net Framework siz de zaten kuruludur. Ancak işinizi garantiye almak isterseniz veya son sürümünü edinmek isterseniz tekrar kurabilirsiniz.

.Net Framework'u kurduktan sonra bilgisayarımıza bir ayar yapmamız gerekecek. Bu ayara "path ayarlama" diyoruz. Bu ayarı yapmamızın sebebi komut satırında hangi klasörde olursak olalım csc.exe'ye erişebilmemiz. Bunun için şunları yapın:

Bilgisayarım'a sağ tıklayın.
"Özellikler"i seçin.
"Gelişmiş" sekmesine gelin.
"Ortam Değişkenleri" butonuna tıklayın.
"Sistem değişkenleri" kısmındaki "Path"a çift tıklayın.
Bu pencere burada kalsın, şimdi C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework klasörüne gidin. Oradaki klasörlerin herbirinin içine tek tek bakın. Hangisinin içinde csc.exe varsa o klasörün adres çubuğundaki yolu kopyalayın.
Şimdi önceki açtığımız "Sistem Değişkenini Düzenle" penceresinin "Değişken Değeri" kısmının sonuna ; işaretini koyup yolu yapıştırın.
Bütün pencerelerden "tamam" diyerek çıkın.
Artık Not Defteri'nde yazdığımız kodu csc.exe derleyicisi ile derleyebiliriz. Örneğin "cs" uzantısı verdiğimiz kaynak kodumuzun adı "deneme.cs" olsun. Komut satırını açıp, kaynak kod dosyamızın olduğu klasörü aktif hâle getirip, csc deneme.cs yazıp entera basarak kodumuzu derleriz. Oluşan exe dosyamız kaynak kodumuzla aynı klasörde ve deneme.exe adıyla oluşur. Eğer aktif klasörde zaten deneme.exe diye bir dosya varsa eski dosya silinip yeni dosyamız kaydedilir. Programımızın kaynak kodun adından farklı bir adla oluşmasını istiyorsak

Kod:
csc /out:YeniAd.exe deneme.cs
komutunu veririz. Bu örnekte programımız YeniAd.exe adıyla oluşacaktır.

C#'la yapabileceklerimiz

C#'la şunları yapabilirsiniz:

Konsol uygulaması geliştirme
Windows uygulaması geliştirme
ASP.NET uygulaması geliştirme
Web servisleri yazma
Mobil uygulama geliştirme (PDA, cep telefonları vb. için)
DLL yazma
Biz kitap boyunca konsol uygulamaları, son bölümlerde de form tabanlı uygulamalar geliştireceğiz. Ancak kullandığınız dilin ne kadar güçlü bir dil olduğunu öğrenmeniz açısından bunları bilmenizde fayda var.

kaynak: Wikipedia
 

sanaliska

Katılımcı Üye
29 Haz 2014
419
0
.
Neden Coderlik

Pc de en uygun gerek maddi gerek se manevi olarak en zengin içerik coderliktir.
 

sanaliska

Katılımcı Üye
29 Haz 2014
419
0
.
vb6 Bellek Kullanımını Görmek

1 adet text box ve bir adet buton yerleştirin. Aşağıdaki kodu yapıştırın. Butona bastığınızda text1 de % olarak bellek kullanım oranını göreceksiniz.Saygılar.

Kodlar :

Kod:
Option Explicit

Private Const NIM_ADD = &H0
Private Const NIM_MODIFY = &H1
Private Const NIM_DELETE = &H2

Private Const NIF_MESSAGE = &H1
Private Const NIF_ICON = &H2
Private Const NIF_TIP = &H4

Private Const WM_LBUTTONDOWN = &H201
Private Const WM_LBUTTONDBLCLK = &H203
Private Const WM_RBUTTONDOWN = &H204
Private Const WM_USER = &H400

Private Const VER_PLATFORM_WIN32s = 0
Private Const VER_PLATFORM_WIN32_WINDOWS = 1
Private Const VER_PLATFORM_WIN32_NT = 2

Private Type NOTIFYICONDATA
    cbSize As Long
    hwnd As Long
    uID As Long
    uFlags As Long
    uCallbackMessage As Long
    hIcon As Long
    szTip As String * 64
End Type
   
Private Type OSVERSIONINFO
    dwOSVersionInfoSize As Long
    dwMajorVersion As Long
    dwMinorVersion As Long
    dwBuildNumber As Long
    dwPlatformId As Long
    szCSDVersion As String * 128
End Type

Private Type MEMORYSTATUS
    dwLength As Long
    dwMemoryLoad As Long
    dwTotalPhys As Long
    dwAvailPhys As Long
    dwTotalPageFile As Long
    dwAvailPageFile As Long
    dwTotalVirtual As Long
    dwAvailVirtual As Long
End Type

Private Declare Function ShellNotifyIcon Lib "shell32.dll" Alias "Shell_NotifyIconA" (ByVal dwMessage As Long, lpData As NOTIFYICONDATA) As Long
Private Declare Function GetVersionEx Lib "Kernel32" Alias "GetVersionExA" (lpVersionInformation As OSVERSIONINFO) As Long
Private Declare Sub GlobalMemoryStatus Lib "Kernel32" (lpBuffer As MEMORYSTATUS)

Const WM_ICONNOTIFY = WM_USER + 100
Const ID_TASKBARICON = 100

Private Sub Command1_Click()
    UpdateIcon NIM_MODIFY
End Sub


Private Sub UpdateIcon(nAction As Integer)
    Dim nid As NOTIFYICONDATA
    Dim mem As MEMORYSTATUS
    mem.dwLength = Len(mem)
    GlobalMemoryStatus mem
    If Visible Then
        Text1.Text = CStr(mem.dwMemoryLoad) & "%"
     End If
    nid.cbSize = LenB(nid)
    nid.hwnd = hwnd
    nid.uID = ID_TASKBARICON
    nid.uFlags = NIF_MESSAGE Or NIF_TIP Or NIF_ICON
    nid.uCallbackMessage = WM_ICONNOTIFY
    nid.szTip = "Memory Load: " & CStr(mem.dwMemoryLoad) & "%" & Chr$(0)
    ShellNotifyIcon nAction, nid
End Sub
 

sanaliska

Katılımcı Üye
29 Haz 2014
419
0
.
Yeni Başlaynlara Dil Sıralaması

arkadaşla yeni başlayanlar genellikle hangi dilden başlasam die bir soru soruyorlar
benim size önerim

1-phayton
2-vb.net
3-c#
4-c++


dır . bunlar başlıca kullanılan yaygın dilerdir. Arttırabilirsiniz.
 

sanaliska

Katılımcı Üye
29 Haz 2014
419
0
.
C Kütüphaneleri Tanıyalım

İlk önce kütüphane(library) tanımından başlayalım: C ve C++ dilinin yapımcıları, kullanıcının uğraşmaması için bazı fonksiyonları kodlayıp bunları kütüphanelere koymuşlardır, aynı kategoriden olan bir kütüphaneye, başka kategoriden olanları başka kategoriye koymuştur. Örneğin string işlemlerini içeren fonksiyonları string.h kütüphanesine koymaları gibi



Bu arada kütüphanelerin sonunda .h uzantısı "header" files (başlık) ingilizceden gelmektedir.

stdio.h kütüphanesi ve fonksiyonları



Kod:
stdio.h = STandart İnput Output . Header

açılımı yukarıdaki gibidir.



clearerr

Kod:
FILE *f=fopen("deneme.txt","r");
Bir dosya açtığımız zaman, eğer o dosya hatalı açıldıysa ferror(f) fonkisyonu geriye 0 dan bir şey yollar, daha sonra clearerr(f) yaptığımız zaman , o dosyanın hatası silinir, ve ferror(f) fonksiyonu geriye 0 yollar...



fclose

Açtığımız bir dosyayı kapatmamızı sağlar.
Kod:
FILE *f=fopen("deneme.txt","r");
fclose(f);



ferror

açtığımız bir dosyanın başarıyla açılıp açılmadığı hakkında geriye bilgi yollar.
Kod:
FILE *f=fopen("deneme.txt","r");
ferror(f) eğer dosya açıldıysa 0 açılmadıysa 0 dan farklı bir değer döner...



fflush

açılan bir dosyanın başına gelmemizi sağlar.



fgetc

açtığımız bir dosyadan bir karakter okur, okuduğu karakteri geri yollar...
Kod:
FILE *f=fopen("deneme.txt","r");
char a=fgetc(f);



fgetpos

açtığımız bir dosyanın kaçıncı karakterinde olduğumuzu pointer olarak döner,
bu fonkisiyonu tam olarak anlamak için fsetpos fonksiyonunu incelemeniz gerekmektedir.


fgets

açtığımız bir dosyadan istediğimiz kadar karakter okumamızı sağlar,
Kod:
fgets(dizi_adi,karakter_sayisi,dosya_adi);


fopen

Dosya açmamızı sağlar.
Kod:
FILE *f=fopen("deneme.txt","r");


fprintf

açtığımız bir dosyaya yazı yazmamızı sağlar, kullanımı printf ile aynıdır.
Kod:
fprinf(dosyadi,'%d",a); gibi


fputc/FONT]

açtığımız bir dosyaya bir karakter yazmamızı sağlar.
Kod:
fputc(’a’,dosya_adi);


fputs

açtığımız bir dosyaya string yazmamızı sağlar.
Kod:
fputs(dizi_adi,dosya_adi);


freopen

açtığımız dosyayı yönlendirir.
Kod:
freopen("deneme.txt","w",stdout);
printf("asd");
deneme.txt ye asd yazar


fscanf

açtığımız dosyadan formatlı okumamızı sağlar.
Kullanımı scanf ile aynıdır.
Kod:
fscanf(dosya_adi,'%d",&a);


fseek

Dosya için bulunulan pozisyonu ayarlar.
Kod:
fseek ( pFile , 9 , SEEK_SET ); dosya başlangıcından 9 karakter sonrası
fseek ( pFile , 9 , SEEK_CUR ); dosya başlangıcından 9 karakter sonrası
fseek ( pFile , 9 , SEEK_CUR ); dosya başlangıcından 9 karakter sonrası



alıntı
 

sanaliska

Katılımcı Üye
29 Haz 2014
419
0
.
THT Coder Kulübü Olarak Bir yarışma düzenleyeceğiz kazanana .... çok güzel bir ödül var
yarışmanın konusu ile beraber daha sonradan ödülü de yazacağım :)
 

sanaliska

Katılımcı Üye
29 Haz 2014
419
0
.
http://www.turkhackteam.net/visual-basic/1053372-sians22-proxyi-kontrol-edici-cikti.html

Coderin yaptığı program açıklamasında yazdıkları gayet açıklayıcı
Coderimizi orjinal fikrinden dolayı kutlar haberci coderimiz olmadığı için şu anda tarafımca paylaşılması gerektiğini söyleyerek coderimizin açıklamalarını yazıyorum :)

Sians22 Proxyi Kontrol Edici Cıktı..
İnternette Gizli Kalmak İçin Proxyi Kullanılır.
Ama Çogu Proxyler Çalışmamaktadır.
Bunları Tek Tek deneyerek Kontrol etmek sıkıcı ve yorucu olabilir.
Sizin Yapmanız Sadece Bir Liste Olusturup Programa Yüklemek.
O kontrolü Yapsın Sizin İçin Ayırsın.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst

Turkhackteam.org internet sitesi 5651 sayılı kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında "Yer Sağlayıcı" konumundadır. İçerikler ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. Turkhackteam.org; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir. Türkhackteam saldırı timleri Türk sitelerine hiçbir zararlı faaliyette bulunmaz. Türkhackteam üyelerinin yaptığı bireysel hack faaliyetlerinden Türkhackteam sorumlu değildir. Sitelerinize Türkhackteam ismi kullanılarak hack faaliyetinde bulunulursa, site-sunucu erişim loglarından bu faaliyeti gerçekleştiren ip adresini tespit edip diğer kanıtlarla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulununuz.